doru3160 Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 (editat) Citat Curiozitate: De ce nu ar fi suficienta incarcarea alternatorului (am facut si drumuri lungi), de ce trebuie pusa pe redresor? Este suficienta incarcarea pe masina, daca poti garanta ca functionarea este corecta. Cata vreme banuiesti ca alternatorul nu functioneaza la parametri, te convingi de baterie ( ca e in toate mintile) prin incarcare pe redresor. Altfel, n-ai putea explica cum pot functiona cate 4...5 ani baterii numai cu incarcarea pe masina. Editat Octombrie 3, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 Varianta cu redresorul era pentru cazul că nu ai de făcut măcar un drum suficient de lung ca bateria să apuce să se încarce bine. Un drum de 2-3 minute și opriri dese nu face decât să descarce o baterie slăbită.Dacă ai de făcut un drum de măcar 20 de minute, e suficient ca asta să revigoreze bateria, dar mai bine o pui pe redresor și o lași o noapte la încărcat.Dacă redresorul e unul cu decuplare la 14,4V nu mai trebuie neapărat controlat curentul de încărcare, fiindcă redresoarele de la Lidl îl aveau limitat pe la 4A. Dacă folosești însă un redresor artizanal cu transformator și punte clasice, e mai bine să pui în serie cu el un bec de far pe faza lungă, așa vei avea un curent limitat cam pe la 2-3A maxim și nu riști să supraîncarci bateria nesupravegheată.....dar oricum e bine să-i verifici din când în când tensiunea și dacă nu cumva plăcile degajă gaze abundent, semn că s-a încărcat destul. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 Fa rost de o sursa reglabila. Semnul ca e incarcata e ca ii dai tensiune si curentul tot nu creste. Cand e descarcata rau de tot si de ii dai 13V tot suge curent mare. O baterie de 100A cand e incarcata poti sa ii dai 14.4V ca mai mult de 1A nu trage. Si de insisti cu tensiune doar faci electroliza si pierzi lichid, nu mai incarci mare lucru. Ah, tensiunea sper ca o masori fara consumatori. Fa un experiment, da jos borna, las-o peste noapte vezi dimineata cat arata. Cauta module de sursa Dc DC de 4-5A, astea chinezesti de 15-20lei duc in regim continuu 3-4A, ai reglabil curentul si tensiunea. Plus un traf, punte si diode si gata incarcatorul manual. Pe viitor o mai poti folosi la diverse. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 17, 2018 Partajează Postat Octombrie 17, 2018 Mulțumesc pentru sfaturi. Am curentat o noapte acumulatorul cu incarcatorul din poza si si-a mai revenit, a inceput sa-mi traga cu ochiul magic. Nici incarcatorul de lidl nu mai oscila pe el dupaia. Acumulatorul a papat 3A la cuplare pe redresor, dimineata a ajuns la 1A si se auzea ca facea bule electrolitul, acumulatorul nu s-a incalzit sesizabil. Avand inca un dubiu ca se descarca acumulatorul meu, am facut schimb de acumulatori cu un prieten la care incarcarea si acumulatorul sunt in stare foarte buna, deocamdata acumulatorul acela se comporta foarte bine la mine, nu pare sa se descarce. Dimineata, la rece, are 12,6v pe masina fara consumatori evidenti si incarcarea urca la 14,5v - 14,6v. Dupamasa, la cald, are 12,7v - 12,8v pe masina fara consumatori evidenti, si incarcarea e 13,9v -14,4v. Concluzia care am tras-o e ca acumulatorul isi schimba tensiunea in functie de temperatura destul de mult. Si ca dimineata pe racoare alternatorul duce mai multi consumatori inainte ca tensiunea pe acumulator sa scada sub 13,8v, chiar daca motorul ajunge la temperarura optima si turatia de relanti normala (mica sub 700rpm). Oricum ma bucur ca alternatorul pare ok, nu sunt 100% multumit de curentul debitat pe caldura dar daca bateria se mentine incarcata e super. Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 17, 2018 Partajează Postat Octombrie 17, 2018 Tensiunea la care bateria face bule scade o data cu cresterea temperaturii. ASta iti face alternatorul. Bateria nu o mai incarci prea mult peste un prag, in schimbi incepi sa faci electroliza, pierzi din apa, iar asta nu ajuta. Sistemele smechere simt cat curent suge bateria si limiteaza tensiunea in functie de temperatura/starea de incarcare. Evident ele se bazeaza ca ai un acumulator bun, nu unul obosit. Nu se baga la creatie sa il forteze ca poate te trezesti ca ti-l strica sau mai rau iti curge lichid in masina. Lasa-l asa ca n-are nimic. Daca pornesti toti consumatorii si nu scade sub 13.6V nu te ingrijora. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 17, 2018 Partajează Postat Octombrie 17, 2018 (editat) Merci mult pentru clarificari. Da, este cand scade sub 13,6 cu multi consumatori, motor cald si peste 20 de grade afara, dar am relantiul sub 700rpm, daca turez la 1000 rpm e ok. Voi documenta urmatoarea masuratoare sub 13,6 si voi posta detaliile. Am gasit cateva surse interesante despre diagnoza incarcarii: http://assets.fluke.com/appnotes/automotive/beatbook.pdf http://www.pvv.org/~syljua/merc/TooSeptST07.pdf http://www.venselenterprises.com/techtipsfromdick_files/updatingyourripplevoltagetutorial.pdf Editat Octombrie 17, 2018 de danciusergiu84 Link spre comentariu
catalin85 Postat Octombrie 22, 2018 Partajează Postat Octombrie 22, 2018 La 17.10.2018 la 13:26, danciusergiu84 a spus: Da, este cand scade sub 13,6 cu multi consumatori, motor cald si peste 20 de grade afara, dar am relantiul sub 700rpm, daca turez la 1000 rpm e ok. Voi documenta urmatoarea masuratoare sub 13,6 si voi posta detaliile. Este simplu cum sa vezi daca ai probleme cu incarcarea.In primul rand daca alternatorul tau are mai mult de 200 000 km sa fii sigur ca incepe sa faca probleme.Am vazut in postul precedent ca ai schimbat acumulatorul cu un prieten.Cu acumulatorul bun porneste motorul si cu un ciocan mic loveste usor corpul alternatorului.Daca sesizezi vreo schimbare in privinta incarcarii inseamna ca ai probleme cu carbunii adica sunt uzati.dar incercarea asta o faci numai cu un acumulator bun si incarcat.Daca acumulatorul tau este cazut e normal si logic sa incarce mai putin cand ai consumatori.o incarcare normala la relantiu este intre 13.9v pana la 14.4v.Am vazut la unele masini mai noi care au consumatori mari si 14.8v dar raritati. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 22, 2018 Partajează Postat Octombrie 22, 2018 Salut, Am scris mai sus ca am schimbat carbunii + inel colector. Pana acum toate bune, acest acumulator se mentine bine incarcat, al meu pe cealalta masina nu asa de bine dar merge ok in continuare, cred ca s-a sulfatat putin. O sa vad ce-i mai pot face. Link spre comentariu
lavynyu Postat Noiembrie 13, 2018 Partajează Postat Noiembrie 13, 2018 (editat) On 10/22/2018 at 12:29 PM, catalin85 said: Este simplu cum sa vezi daca ai probleme cu incarcarea.In primul rand daca alternatorul tau are mai mult de 200 000 km sa fii sigur ca incepe sa faca probleme.Am vazut in postul precedent ca ai schimbat acumulatorul cu un prieten.Cu acumulatorul bun porneste motorul si cu un ciocan mic loveste usor corpul alternatorului.Daca sesizezi vreo schimbare in privinta incarcarii inseamna ca ai probleme cu carbunii adica sunt uzati.dar incercarea asta o faci numai cu un acumulator bun si incarcat.Daca acumulatorul tau este cazut e normal si logic sa incarce mai putin cand ai consumatori.o incarcare normala la relantiu este intre 13.9v pana la 14.4v.Am vazut la unele masini mai noi care au consumatori mari si 14.8v dar raritati. Din ce am citit eu in garantia acumulatorilor auto Rombat , 14,4 volti este maxim admis de producator la incarcare ! Deci ce este peste 14,4v. este considerat supraincarcare care duce si ea la distrugerea acumulatorului si pierderea garantiei . Editat Noiembrie 13, 2018 de lavynyu 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 13, 2018 Partajează Postat Noiembrie 13, 2018 14,4Vdc este maxim dar la 25 C. Coeficientul de corectie in functie de temperatura este aprox 3mV/C/element relativ la temperatura de 25C, peste scade cu acelasi coeficient. Astfel la o temepratura de 0C tensiunea pe baterie trebuie sa fie mai mare cu 25*6*3mV=450mV, deci 14,85Vdc. Cel mai fain este la astea noi cu alternatorul controlat cu functii de optimizare a energiei...ai la relanti 13Vdc si urca la 14,4 cind frinezi, sa faca economie de combustibil. Nu`i SF, e si la noua Dacia, inclusiv Logan! 1 Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 Esti tare! Adica tu vrei sa spui ca fac frinare cu recuperare de energie? Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 E verificata treaba, ce e asa de greu de inteles. Mai dificil a fost sa conving pe cineva sa stea cu testerele la bornele bateriei cand masina o luase la vale. Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 Acum 14 minute, Thunderer2018 a spus: E verificata treaba, ce e asa de greu de inteles. Mai dificil a fost sa conving pe cineva sa stea cu testerele la bornele bateriei cand masina o luase la vale. Nice! Imi place. Si cum statea ala cu testerele ? fugea cu spatele cu 50km/h? N-ai facut si un filmulet, ca asa era moda pe aici pe forum ca sa inteleaga toti taranii ca nu se spun minciuni - totu-i pe bune..... Ps: stii cu ce ma ocup in timpul...platit...?!? Link spre comentariu
Mircea Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 Stiu, mi-ai spus. Demontezi capota, si stai pe lateral (te tii de amortizoare). Nu aveam computer de bord atunci. Cate nu faceam in tinerete. In fine, nu e subiectul aici. Sa fie clar: vorbim de frana de motor, d-aia se tureaza motorul si alternatorul urca tensiunea. Depinde si de controller, cum sugereaza Grig mai sus. Link spre comentariu
sesebe Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 De asta am zis că-i nice! Dar totuși trebuie sa o lași sa se tureze tare ca să se simta diferența. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum