validae Postat Septembrie 24, 2018 Partajează Postat Septembrie 24, 2018 Vezi să nu fie contacte slabe pe la borne mai degrabă.Verifică și starea tresei de masă dintre minusul alternatorului și caroserie, dacă mai e.... Link spre comentariu
dorofteius Postat Septembrie 24, 2018 Partajează Postat Septembrie 24, 2018 90% din reparatori folosesc regulatoare cat de ieftine, ca sa isi maximizeze profitul. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Septembrie 24, 2018 Partajează Postat Septembrie 24, 2018 (editat) validae - am curatat contactele la cablurile de masa si cel de + de la alternator, caderea de tensiune pe ele nu e mare, diferenta de la masurarea de pe alternator si cea de pe baterie e sub 0,2v cu acei consumatori, si bornele sunt curate nu e diferenta de masurare acolo. Am masurat astazi la rece si nu a mai scazut la 13v incarcarea, a ramas aproape de ~14v si am mai adaugat consumator incalzirea luneta, mi se pare ca am adaugat proiectoarele si ceata si atunci a picat sub 14v dar nu tare si si-a revenit daca am turat pe la 1500rpm. La cald nu-si mai revenea spre 14v... Cred ca tine de regulator toata treaba fiindca stiu ca astea la rece incarca mai puternic ce se pune pe modelele acestea... Cu un aparat de masura nu am reusit sa masor componenta alternativa sa vad si ce e cu diodele, nu se stabiliza aparatul, incerc cu altul maine... dorofteius - nu cred ca a mai fost reparat alternatorul, regulatorul fiind alb Hella... Editat Septembrie 24, 2018 de danciusergiu84 Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Septembrie 25, 2018 Partajează Postat Septembrie 25, 2018 (editat) Update: Am reusit cu un aparat mai vechi de masura (care nu e asa de sensibil) sa masor cat de cat componenta alternativa data de Diode Ripple. Dupa cum se vede am 30v pe acest aparat, poate pe un osciloscop am 40v... dupa cum imi fluctueaza un apart mai bun. Sa fie dusa si puntea de redresare si regulatorul? Editat Septembrie 25, 2018 de danciusergiu84 Link spre comentariu
YO9IBC Postat Octombrie 1, 2018 Partajează Postat Octombrie 1, 2018 (editat) Daca ai sa inveti sa masori corect cu un multimetru ai sa vezi ca nu vei avea 30v Riplul e una, curentul alternativ este cu totul alta...... Editat Octombrie 1, 2018 de edisitaru Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 1, 2018 Partajează Postat Octombrie 1, 2018 Comută multimetrul pe DC atunci când măsori tensiuni continue, altfel vei obține tot anomalii ca în poză. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 edisitaru - ma plictiseste mistocareala ta, daca vrei sa pari inteligent fii altruist validae - Ulterior am observat si eu ca am masurat un nimic, aparatul acela fiind acum si decalibrat si pe tensiune si pe ohmetru, si busit pe partea de mili-ampermetru desi fuzibilul e bun. Imi aduc aminte ca asa facea si mai demult daca masuram tensiune continua pe alternativ, si anume imi dubla tensiunea. Nu mai stiu daca asa facea de nou cert e ca am uitat de treaba asta si am masurat cu el deoarece cu un alt aparat mai nou nu se stabiliza pe alternativ cand am vrut sa masor tensiunea de riplu... Am reusit totusi cu un aparat foarte mic, se pare ca e si foarte bun, cred ca e ok ca fluctueaza undeva intre 30-40mV... Acum problema e ca bateria imi pare descarcata, ochiul nu e verde, tensiunea dimineata e 12,3V si scade repede la 12V doar cu plafoniera aprinsa, incarcarea la rece e ~14,4V si scade cand se incalzeste bine dupa drumuri mai lungi la ~13,8V. Acidul in baterie e la nivel, cand actionez electromotorul scade tensiunea si si pe la ~9,xV. Nu stiu daca nu cumva bateria e de vina desi nu e veche, pentru ca am circulat cam o luna dupa reconditionarea alternatorului cu firul + de pe alternator slabit... (practic am uitat sa-l strang) Merge si asa dar nu sunt multumit mai ales ca nu stiu de unde e problema ca e slabita bateria. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 (editat) Acum 10 minute, danciusergiu84 a spus: Acum problema e ca bateria imi pare descarcata, ochiul nu e verde, Am mai explicat si cu alte ocazii...nu e de baza indicatia acelui ''verde''.Se poate sa nu fie verde si la baterii care mai merg 5 ani.Nu comentez restul aspectelor, dar cu verdele asta m-am lamurit odata pt totdeauna cand am fost la garantie cu o baterie care desi era buna, nu mai era ''verde''.Atunci mi-a explicat si mie omuletul ala cum sta treaba, si dupa ce a scos acel indicator si mi-a aratat despre ce e vorba, m-am linistit si pot sa asigur pe cei care vor sa inteleaga, ca acel indicator cum nu ajuta, asa nu strica. Restul masuratorilor sunt de luat in seama, ala e un moft. Editat Octombrie 2, 2018 de doru3160 Link spre comentariu
YO9IBC Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 Acum 5 ore, danciusergiu84 a spus: edisitaru - ma plictiseste mistocareala ta, daca vrei sa pari inteligent fii altruist Nu este mistocareala, este o realitate constatata de mine din poza pusa de tine. Nu ai ce tensiune alternativa sa masori acolo. Pe bornele bateriei se masoara tensiune continua. Cu motorul pornit si fara consumatori trebuie sa fie 14,4v, cu toti consumatorii cuplati trebuie sa nu scada sub 13,6v. Riplul il vizualizezi cu un osciloscop, nu cu multimetru pe AC. Mai citeste niste almanahe, vorba unui clasic in viata . Succesuri!! Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 (editat) Indicatorul de pe baterii practic măsoară densitatea electrolitului pe un singur element, dar dacă cinci elemenți ai bateriei sunt buni și doar cel prevăzut cu ,,ochi magic,, indică descărcat sau fără electrolit, totuși bateria per total e slabă, fiindcă elementul descărcat va fi cea mai slabă verigă a unui lanț.... caz în care indicatorul va ajuta categoric. Dar dacă elementul monitorizat indică ,,OK,, dar oricare dintre ceilalți cinci elemenți nemonitorizați sunt complet descărcați sau fără electrolit, bateria per total iar va fi slabă, deci indicatorul nu va ajuta în acest caz la nimic, fiind nevoie de o testare separată a fiecărui element (dacă e posibilă), fie de o testare cu un tester dedicat. Dar tot nu ai înțeles că e absolut inutilă măsurarea pe domeniul de curent alternativ a unei baterii de acumulatori.......așa cum bine a spus și colegul mai sus. Cumpără un densimetru cu pipetă (maxim 10 Lei) și măsoară densitatea fiecărui element în parte.Dacă densitatea unui singur element diferă față de ceilalți cu mai mult de 10% bateria e condamnată.... Editat Octombrie 2, 2018 de validae Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 In primul rand incarca bateria pe un redresor, apoi mai vezi. Din ce cifre dai, mai merge, nu prea ai ce repara. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 2, 2018 Partajează Postat Octombrie 2, 2018 (editat) Offtopic: edisitaru - inainte sa te grabesti sa judeci pe cineva citeste atent ce posteaza, NU am incercat sa masor tensiunea alternativa data de baterie! Daca am facut retrofit tempomat, schimbat ECU, am reconditionat alternatorul (rulmenti, inel colector, perii), electromotorul, am reparat motorase fata-spate stergatoare, aeroterme, servo-motorasele de: yale usi, gemuri electrice, clima (caldura,recirculare...) etc si astea doar in domeniul auto fara sa vorbim de proiectele mele mici in electronica cred ca stiu sa fac diferenta intre tensiune alternativa si continua, mai ales ca am si o amarata de scoala in domeniu. Ontopic: Acestea fiind spuse aveam nevoie de acele date care ma ajuta sa gasesc veriga slaba, nefiind profesionist. Alternatoarele de VW incarca 14,4 cand sunt reci sub 20 de grade, cand se incing scad si la 13,8 fara consumatori. Daca nu crezi masoara sau intreaba cei care se ocupa de electronica in grupul VAG. Multumesc de intelegere. validae - inteleg idea si rostul ochiului, am zis doar ca nici el nu arata grozav, dar nici tensiunea pe baterie, azi dupa ce a stat cateva ore bateria avea tot 12,3 si de aceea cred ca nu e incarcata suficient. M-am "distrat" cu densitatea acidului, am densimetru pentru el, din ce imi aduc aminte ca am citit in "almanahe" tehnium parca, densitatea se schimba odata cu incarcarea, cica si prin masurarea densitatii se determina starea de incarcare. Pe alternativ am zis mai sus ce vroiam sa vad, si anume puntea de diode din alternator, scuze ca pe baterie imi e la indemana sa infig sondele. Am gasit si eu pe net niste baieti care asa diagnosticheaza diodele, daca e vreo dioda in scurt: https://www.youtube.com/watch?v=11jbHS4XXXY https://www.youtube.com/watch?v=AmaTU4c-LPc Poate americanii sunt mai prostovani, nu stiu, de aceea am intrat pe forum sa gasesc mai multe lamuriri, acum eu cel putin m-am lamurit ca nu am nici o dioda dusa. La regulator nu sunt 100% ca e ok, dar asa as crede ca da. Problema la cald e ca scade si el tensiunea pe la ~13,9v si relantiul la tipul meu de motor e pe la 680rpm, deci nici alternatoru nu are de unde sa dea... Daca turez 1000rpm se schimba problema si duce cam tot. N-am facut o lista de consumatori in fiecare caz si de la cat porneste si unde ajunge tensiunea, de aceea am apelat la experienta forumistilor in domeniul auto, ma gandeam ca au date concrete, exacte dupa care sa decid daca regulatorul este bun sau nu. Sharky - sunt deacord cu tine, asta era si intentia mea dar cu un incarcator clasic cu transformator... Am incercat sa incarc bateria cu un incarcator de lidl, pentru cine nu le cunoaste acelea decupleaza cand tensiunea pe baterie ajunge la undeva pe la ~14,4 si cupleaza automat incarcarea cand bateria scade pe la ~12,7. Vreau sa zic ca pe bateria aceasta incarca la inceput mai multe minute dupa care incepea sa oscileze, 1 min incarca - 1 min pauza, si ciclu asta il repeta cu orele. Poate are scurt bateria intre placi, poate o fi sulfatata, nu stiu.... Dar ma gandesc sa o sochez putin poate isi revine. Editat Octombrie 2, 2018 de danciusergiu84 Link spre comentariu
YO9IBC Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 Departe de mine gandul de a judeca pe cineva, insa nu faci diferenta intre riplu si tensiune alternativa. La alternativ ai trecere prin zero iar la riplu nu ai (este doar o variatie periodica si constanta a tensiunii de iesire). Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 Densitatea electrolitului crește categoric odată cu încărcarea, dar eu subliniam faptul că densitatea trebuie să aibă o valoare egală sau foarte apropiată la toți elemenții bateriei.Dacă și unul singur dintre elemenți are o densitate mai mică asta e rău, fiindcă va limita curentul total al bateriei.Dacă bateria e doar slăbită din cauza faptului că alternatorul a avut o conexiune slabă nu e nicio problemă, asta se rezolvă punând-o pe redresor. Dacă o singură diodă era defectă în alternator, asta s-ar fi observat imediat prin scăderea drastică a tensiunii de încărcare, nu era nevoie de metode minune de la americani.O componentă alternativă există întotdeauna suprapusă peste curentul continuu redresat, dar nu prin măsurarea ei afli sigur dacă ai diode scurtcircuitate.Diagnostichez și repar de mulți ani alternatoare, dar nu am verificat niciodată cu voltmetrul pe alternativ diodele suspecte, asta se măsoară simplu ,,la rece,, pe domeniul de diode, dar cum am mai spus, o diodă în scurt sau întreruptă va produce o cădere suspectă de tensiune în timpul funcționării. Link spre comentariu
danciusergiu84 Postat Octombrie 3, 2018 Partajează Postat Octombrie 3, 2018 (editat) edisitarul - dai pace... nu esti singurul de pe acest forum care prima data trage si apoi pune intrebari, era frumos sa ma inveti ceva daca stii mai multe, si poate invata si altii. Daca am deranjat in vre-un fel cu postarile mele imi cer scuze fiindca nu asta a fost intentia mea, eu intru pe forum sa cer ajutor nu sa arat ca stiu, dar daca stiu ajut si cand am stat pe un forum am contribuit chiar si cu tutoriale. Poate sunt eu nebun ca imi place sa ajut si sa fiu ajutat... oi fi cu mintea setata dupa celalalt regim cand lumea se mai ajuta, nu era atat de promovat individualismul ca azi. validae - Multumesc mult pentru clarificarea ca si dioda in scurt produce o cadere mare de tensiune la fel ca si cea intrerupta. Aveti dreptate, ar fi bine sa cunosc densitatea pe fiecare element, dar densimetrul meu "comunist" are nevoie de pipeta/eprubeta fiindca e doar "pluta", poate gasesc zilele acestea prin magazine unul de antigel si ii inlocuiesc doar elementul de masura. Pana atunci o pun pe redresor, care e recomandat de 3A sau de 10A, si la ce timpi de incarcare? Dat fiind ca acumulatorul are 12,3v. Curiozitate: De ce nu ar fi suficienta incarcarea alternatorului (am facut si drumuri lungi, banuiesc ca ar fi trebuit sa fie incarcata), de ce ar trebui pusa pe redresor? Editat Octombrie 3, 2018 de danciusergiu84 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum