Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator cu personalitate


costi75

Postări Recomandate

Salutare tuturor si un an nou cat mai fericit!

Am o Laguna 2 1,6 16V. Problema este alternatorul care dupa o reparatie "capitala" adica curatat, scimbat rulmenti, verificat bobinaj, schimbat releu de incarcare, acesta incarca pe pofte. Fenomenul apare aleator doar la pornire, si dispare dupa cateva minute. In ultima perioada timpul in care nu incarca a inceput sa creasca. Am cositorit terminalele statorului pe puntea de diode si o perioada de cateva saptamani fenomenul nu a mai aparut. Acum face din nou. Alternatorul este Bosch de 120A parca.

Problema nu a aparut nici o data in timpul mersului adica odata ce incarca, incarca 500 de km daca nu opresc si nu apare la fiecare pornire.

Editat de costi75
Link spre comentariu

S-ar putea ca regulatorul electronic de incarcare de pe alternator sa faca probleme. Verifica si regulatorul. Periile sint in regula? Nu se blocheaza vreo perie si nu mai calca pe colectorul rotorului?

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Regulatorul este relativ nou, deci si periile, cred ca are max 10k km. La ultima interventie acum max doua luni cand am lipit terminalele statorului era ok.

Ce trebuie rescris? regulatorul?

Editat de costi75
Link spre comentariu

Curata și tensioneaza lamela din mufa excitatiei. Am si eu o laguna 2 diesel și am avut problema asta. Culmea e ca a apărut problema când am fixat mai zdravăn mufa. Apoi am desfacut, curatat partea de contact și tensionat puțin papucul pentru a strânge mai bine pe pin.

Daca nu se îmbunătățește treaba trebuie desfacut si verificat în detaliu partea de regulator, carbuni și inele.

 

Numai bine!

Adrian

Link spre comentariu

Inelele colectorului au putina uzura dar sunt inca ok. Mufa care intra in regulator, nu stiu cu ce se ocupa, merge la fel si fara ea. Nu am gasit inca o schema a unui releu si nici pe cineva care sa stie cum lucreaza exact acest tip de regulator. Am desfacut acum ceva vreme unul original bosch, dar nu intelegi nimic din smd-urile alea, iar unul after, kargo parca, facut cu piese discrete are razuite inscriptiile dupa semicond. Tranzistorul pare sa fie un mos dar integratul.....

Editat de costi75
Link spre comentariu

Si chiar daca este aproape imposibil, doar ca sa eliminam si partea mecanica, esti sigur ca fulia a fost bine montata, are pana si tot ce ii trebuie si cureaua nu patineaza in sarcina ?

In cazul asta e posibil pe loc sa fie totul in regula dar cand intra consumatorii puternici sa inceapa sa patineze ceva (fulia) si pentru ca este in mers sa nu observi, daca opresti si masori o sa arate iar bine pentru ca scapa doar in sarcina (faruri, caldura pornita, ventilatoare, etc...)

Link spre comentariu

... Mufa care intra in regulator, nu stiu cu ce se ocupa, merge la fel si fara ea.

 

Daca "merge" la fel cred ca e clar ca problema e de aici; ori regulatorul nu e alimentat ori e defect.

Dupa cum ii zice si numele, mentine tensiunea data de alternator aprox. constanta indiferent de consumatori sau turatie, prin modificare curentului de excitatie (infasurarea rotorica alimentata prin cele 2 inele).

Link spre comentariu

Nu sunt 100% convins ca fulia este perfecta, dar daca ar avea probleme ma gandesc ca ar ceda cand apar consumatori, si am testat asta, atunci cand functioneaza corect, suporta toti consumatorii, faruri +dezaburire luneta+ climatizare, tensiunea scade putin la relanti, dar turat are 14,4-14,4

Link spre comentariu

Inelele colectorului au putina uzura dar sunt inca ok. Mufa care intra in regulator, nu stiu cu ce se ocupa, merge la fel si fara ea. Nu am gasit inca o schema a unui releu si nici pe cineva care sa stie cum lucreaza exact acest tip de regulator. Am desfacut acum ceva vreme unul original bosch, dar nu intelegi nimic din smd-urile alea, iar unul after, kargo parca, facut cu piese discrete are razuite inscriptiile dupa semicond. Tranzistorul pare sa fie un mos dar integratul.....

Putin probabil ca inelele colectorului sa se uzeze in asa hal. De aceea periile sint facute din grafit,tocmai pentru ca inelele colectorului sa nu se uzeze foarte repede,grafitul fiind mult mai moale decit inelele colectorului.La alternatoarele cu care sint echipate autourismele, periile, izolate fac corp comun cu regulatorul de tensiune. Daca fulia alternatorului ar fi montata fara pana, s-ar roti pe ax si s-ar auzi un fluierat.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Dacă ar fi probleme la inelele colectorului, ar genera o tensiune foarte mică sau nu ar genera deloc.În cazuri extreme, inelele se ovalizează și devin excentrice.La turații mari practic periile de cărbune sunt aruncate și nu mai fac contact. Acel alternator trebuie demontat și verificate cu atenție toate lipiturile bobinajului.Se va verifica și posibilitatea ca una din perii să se fi blocat din cauza acumulării de praf și eventuale lichide ajunse accidental în alternator.E posibil ca una din perii să rămână blocată cât timp rotorul nu se mișcă, apoi la funcționarea motorului, datorită vibrațiilor și încălzirii să se deblocheze.Apoi ciclul se reia.E bine de știut dacă făcea figura asta și vara.

Link spre comentariu

Tocmai aici apare dilema mea, daca ar fi defect regulatorul, nu ar mai functiona nici o data, posibil sa fie un contact imperfect in regulator, e urmatorul pe lista de interventie. Alternatorul a fost demontat acum vreo doua luni si au fost cositorite terminalele statorului, care erau fixate de puntea redresoare prin presare, aveau un mic joc cateva. Atunci am curata din nou tot alternatorul cu spray cu alcool, pana a aratat ca nou. Nu sunt alte contacte dubioase iar periile erau perfecte. Prin eliminare, ramane doar regulatorul suspect. Face acest fenomen de aproape un an deci si pe timpul verii dar momentele erau rare si durau foarte putin, in cele mai multe cazuri sub 10-20 sec. in ultima vreme au crescut ca frecventa si timpul pana cand incepe sa incarce a crescut in unele cazuri la cateva minute.

Asta seara a durat cam un minut, dupa care a ramas in 14,3V. Am in permanenta un voltmetru conectat in priza de la bricheta, nici o data nu a avut oscilatii semnificative de tensiune, odata ce incepe sa incarce nu se intrerupe din functionare, daca opresc pentru mai mult de 30min. fenomenul poate sa reapara.

Link spre comentariu

S-ar putea ca vreo componenta din regulator sa aiba vreun contact imperfect. Nu sint sigur daca la regulatoarele de tensiune electronice se poate interveni. Daca sint turnate in rasina, atunci n-ai nici o sansa,singura optiune e, sa cumperi un regulator nou.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

In mufa regulatorului cate fire ai? In cele mai multe cazuri sunt 2 fire, unul pt martorul de bord si unul pt a furniza gradul de solicitare al alternatorului. Problema la tine eu banuiesc ca este firul de la martorul din bord sau regulatorul cu probleme

La masinile mai vechi era un simplu bec intre un +12v de contact si alternator. Prin filamentul becului circula un curent mic care la turatii mici ale alternatorului(relanti de ex) este folosit pt alimentarea rotorului . In momentul cand alternatorul incepe si genereaza el tensiune, la pinul respectiv apare o tensiune de 14V printr-o punte de diode separata care preia curentul necesar rotorului. Martorul din bord avand tensiune pe ambele terminale se stinge semn ca alternatorul incarca. La masinile mai noi in locul becului clasic se folosesc niste rezistente de ordinul sutelor de ohmi integrate ori in bord ori prin ceva calculatoare. Deci circuitul de monitorizare a incarcarii are si rol de "excitare" al alaternatorului la pornire. In majoritatea cazurilor acesta incarca si fara acel mic curent de "excitare" daca dupa pornirea motorului, acesta se accelereaza brusc la peste 2500-3000 rpm.

Editat de ghitab
Link spre comentariu
  • 8 luni mai târziu...

Mi-am reconditionat si eu alternatorul, rulmenti, inel colector, carbuni regulator. E vorba despre un Valeo 90A.

Am o problema cu el, si anume daca la relanti pornesc faza scurta+lunga+aeroterma pica incarcarea sub 13v chiar si 12v, in rest am de la 13,7 cald pana la 14,4 rece.

Sa fie regulatorul problema?

Curentul alternativ ramas dupa redresor cam ce valoare nu trebuie sa depaseasca?

 

LE - la consum se mai pune si pompa de servo, e servodirectie electro-hidraulica

Editat de danciusergiu84
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări