RockDok Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 (editat) La V1 nu masori direct tensiunea pe g1, de fapt cam nicaieri. Aceasta tensiune este cea din punctul de intilnire a R6, R7 si R9. Daca ar fi 26V cum spui atunci negativarea ar fi de 161-26= (-)135V. R7 determina curentul prin V1 si implicit valoarea negativarii. Editat Ianuarie 7, 2018 de RockDok Link spre comentariu
THOMAS Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 (editat) Cam asa ar trebuie sa fie facuta schema dv. pe circuitul de intrare,iar zgomotul pe care-l auzim in filmuletul prezentat,parerea mea este ca nu se datoreaza montajului in sine ci pare a fi un brum (zgomot) introdus prin filamente (trebuie facuta "gaselnita" cu un semireglabil de 100ohmi....470ohmi/1W intre filamente si cursorul la masa,cautand prin rotirea lui punctul unde acel zgomot va disparea),dar pare a fi si un zgomot de neecranare,cablu,tub,pozitie proasta fata de traful de alimentare,sau montajul este efectiv in aer,deci ar trtebui montat intr-o cutie de tabla ecranata si conectata la minusul sursei de alimentare..poate fi si un traseu de masa necorespunzator ales... Schema si performantele trecute pe ea: Diagramele Bode pentru pozitiile potentiometrilor: Editat Ianuarie 7, 2018 de LMOlimpiu Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 7, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 (editat) Va multumesc tuturor pentru idei si efort. Era din cauza filamentelor care nu erau puse la masa. In etajul final aveam doar un mic brum cand il foloseam singur. Nu am crezut ca poate deveni asa de mare în preamplificator. Am facut un strap spre masa pe etajul final. Apoi am pus la masa si filamentele din preamplificator si s-a atenuat si mai mult. Acum se aude un hisss, cum e normal. Pe unul dintre canale se amesteca hiss cu ceva brum, dar nu este tragedie. Voi incerca cu semireglabilul sa vad daca obtin ceva in plus. Preamplificatorul nu este ecranat, dar nu pare influentat deloc de celelalte elemente. Am lipit tuburile de transformatorul de alimentare, cele de iesire, drosel si am pus tot montajul in multe pozitii pe langa acestea (deasupra, cu partea cablata). Nu colecteaza zgomot in plus. Face corectia bine, zic eu. Nu sunt mari diferente intre ECC82 si ECC83. Cu ECC83 amplifica o idee mai mult (cum e si normal) si are joase un pic mai mult. Probabil o sa il folosesc cu ECC82 avand in vedere ca am 6 bucati noi, in timp ce ECC83 am doar doua... Zilele urmatoare o sa modific circuitul conform celui desenat de dl LMOlimpiu si o sa incerc sa ma ocup de reglaje mai fine: - sa masor/calculez inca o data valorile pe etajul final, sa fie cat mai aproape de functionarea corecta; - feed-back-ul din etajul final (il voi regla cu un potentiometru pentru a observa auditiv valoarea care imi place mai mult); - o sa construiesc un soft start pentru filamente (cum bag in priza, unul dintre tuburi se aprinde prea tare pentru scurt timp, de regula ECC82); - delay pentru tensiunea anodica; - o sa schimb potentiometrii din preamplificator, voi pune cu carcasa de plastic. Cei actuali „ma simt” cand ma apropii de ei si ma gandesc ca metalul face capacitati parazite cu potcoava si restul; - adaug potentiometru de volum 1M log la intrarea în etajul final. Editat Ianuarie 7, 2018 de dacos Link spre comentariu
George Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Carcasa metalica a potentiometrilor actuali ai conectat-o la masa? Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 8, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 8, 2018 Nu, nu am pus la masă carcasa. O sa cumpăr alții mai calitativi. Așadar e mai bine sa fie cu carcasa de plastic sau dacă e metalică la masă nu e nici o diferență? Link spre comentariu
Dan Minciu Postat Ianuarie 8, 2018 Partajează Postat Ianuarie 8, 2018 (editat) Eu as prefera potentiometrii cu carcasa metalica. Acestia spre deosebire de cei cu carcasa din plastic au ecranaj din constructie. Nu e mare lucru de legat carcasa la masa. un fir neizolat intins peste toti potentiometrii si cositorit pe fiecare carcasa este suficient. Acesta se leaga DOAR la masa potentiometrului de volum. A! Eu nu am avut probleme de calitate cuu potentiometrii chinezesti. Editat Ianuarie 8, 2018 de Dan Minciu Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 8, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 8, 2018 (editat) Atunci tot de metal o sa folosesc. Aceste distantiere de portelan au vreun rol? Poti pune rezistentele departe de cablaj si fara ele + ca nu se incing terminalele. Ar fi utile distantiere de ferita ce putin pe terminalele rezistentelor din catozii preamplificatorului? Am vazut la un moment dat intr-un radio cu lampi, dar nu mai tin minte la ce tub... Editat Ianuarie 8, 2018 de dacos Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 8, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 8, 2018 (editat) Am mai facut mici reglaje, in special pentru a elimina brumul din standby (este mai degraba hiss). Etaj final. Etape: 1. Am folosit ideea semireglabilului între filamente (artificiu care am aflat că se numește humdinger). Am preluat o idee de pe acest site: https://robrobinette.com/Generic_Tube_Amp_Mods.htm#Heater_Elevation_Using_a_Voltage_Divider La humdinger am adăugat și elevated heater (deși până acum nici măcar nu pusesem filamentele la masa ), un divizor din doua rezistente : 220k și 47k + un condensator 100uF. Foarte puțin am reușit să reduc. Doar într-o pozitie se simte o mică diferență. 2. Am reglat feedback-ul în etajul final folosind un potentiometru de 100k pentru a vedea unde este zgomotul mai mic. Se reduce simțitor la valoarea de 3,3k, dar concomitent cu reducerea puterii de ieșire. Și la 10k este acceptabil, așadar am pus câte o rezistență fixă de 10k. Mult mai bine față de 36k cum era menționat în schemă. Chiar nu prea se aude nimic și incă nu e pus montajul în carcasă și nici firele aranjate fix cum trebuie. Sunetul este curat... În etajul final am schimbat 6N1P cu E88CC din rațiuni de consum filament. 6N1P consuma 600mA, iar E88CC doar 300mA. Nu am sesizat diferențe la audiție, dar nu știu dacă funcționează în parametri, schema fiind gândită pentru o chinezărie asemănătoare 6N1P (denumita doar 6N1). Măsurători etaj final, cu tuburile fierbinți: 6P14P: Va (pin 3-7): 232v, 235v; Va (pin 7 - GND): 240v; Rs: 2,2K Vs: 22v; Rk: 150 ohmi; Vk: 6,02v, 5,6v. Ik= Vk/Rk= 40mA Cum sunt aceste valori? Conform datasheet, Ia max = 48mA, deci ar mai putea duce... În alte scheme pe care le-am vazut , g2 (pin 9) este legată direct la tensiunea anodică fără să aibă nici o rezistență înseriată. Potrivit site-ului http://www.tedweber.com/webervst/tubes1/calcbias.htm rezultă 38mA curent anodic și putere disipată 9W. AM introdus aceleași valori (Va între pinii 3 și 7), nu înțeleg de ce au ajuns la alt rezultat. E88CC: Anozi: 41v, 30v (?!); Catod: 1,23v, 1,33v; Rk: 1K; Preamplificator. Etape: Am schimbat R7 și R9 conform sugestiilor dl LMOlimpiu și am ajuns la valorile din poză. Nu e diferență prea mare între ECC83 și ECC82 pentru audiție. Cum spuneam și anterior, ECC83 scoate putin mai mult hiss și amplifică doar o idee mai mult. Editat Ianuarie 8, 2018 de dacos Link spre comentariu
BibanuBibi Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 Atunci tot de metal o sa folosesc. Aceste distantiere de portelan au vreun rol? Poti pune rezistentele departe de cablaj si fara ele + ca nu se incing terminalele. Ar fi utile distantiere de ferita ce putin pe terminalele rezistentelor din catozii preamplificatorului? Am vazut la un moment dat intr-un radio cu lampi, dar nu mai tin minte la ce tub... Tuburile de ferita se pun pe terminalele componentelor care se montează in grilele tuburilor, nu în catozi. Link spre comentariu
RockDok Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 (editat) "La humdinger am adăugat și elevated heater" <- as pune pariu ca la "humdinger" combinat cu "elevated heater" nu trebuie facuta legatura la pamintare. "rezultă 38mA curent anodic și putere disipată 9W. AM introdus aceleași valori (Va între pinii 3 și 7), nu înțeleg de ce au ajuns la alt rezultat." <- vezi graficul de functionare al lampii, asta daca ai 250V Ug2. Ai pierdut pe undeva Ug2. Modificind R1 modifici si PSF-ul V1. Pe unde iti trece dreapta de sarcina de 100K la V1. Nu vad nicaieri UbV1 ( tensiunea dinainte de R2 - 100K). Editat Ianuarie 9, 2018 de RockDok Link spre comentariu
Dan Minciu Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 "La humdinger am adăugat și elevated heater" <- as pune pariu ca la "humdinger" combinat cu "elevated heater" nu trebuie facuta legatura la pamintare. Ai dreptate @RockDoc... nu ar trebui conectat la masa condensatorul din redresor (v. schema redresare filament+humm-dinger+filament-elevator). Link spre comentariu
fgbogdan Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 asta cu ridicarea de potential la filamente n-am mai vazut-o in schemele mai noi. La cele din cartile mai vechi, intradevar, apare explicita. Link spre comentariu
Dan Minciu Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 (editat) se face pentru a nu strapunge izolatia filament-catod, deoarece unele lampi au tensiune mica filament-catod si potentialul catodului ridicat(vezi montaje cascod, SRPP)...strapungerea se manifesta prin diverse zgomote inexplicabile(paraituri suierat, pocnete...). Acum... pentru schema data ( vezi #98) nu este cazul, potentialele catozilor sunt sub 10V...ridicarea potentialului filamentelor se face indeobste la Uk>70-80V... Editat Ianuarie 9, 2018 de Dan Minciu Link spre comentariu
dacos Postat Ianuarie 9, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 Da, am conectat degeaba si la masa + elevated filaments. Experimentez Link spre comentariu
RockDok Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 Reducerea brum-ului Uf cu un semireglabil avind cursorul la masa are sens doar cind Uf este alternativ. La Uf continuu uzual (-) la masa dar poti incerca si cu (+) la masa. Durerea incepe la traseele de masa si eventuale bucle de masa. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum