Dxxx Postat Ianuarie 23, 2018 Partajează Postat Ianuarie 23, 2018 De acord cu tine, asa este, dar problema mare este cum este pus. Mai sus erai sfatuit la o mufare ajutata termic - prin contractie intr-adevar se micsoreaza diametrul piesei exterioare - dar asta nu garanteaza congruenta perfecta (spatiu zero) pe toata suprafata de contact. Daca era insa vorba de alta metoda gen nituire atunci fortele dezvoltate pot deforma ambele suprafete pana sunt obligate sa intre in contact - adica spatiu zero. Presupun ca asa se asambleaza, presupun ca este vorba de prese capabile de presiuni suficient de mari ca sa garanteze lipsa interspatiilor, deci contact termic ireprosabil. Fii sigur ca un radiator facut de cineva specializat nu are probleme de contact termic intre materiale diferite, spre exemplu intre aluminiul radiatorului si cuprul heat-pipe-urilor. Daca ne uitam la heatpipeuri in general se foloseste cositorire/brazare unde liantul patrunde prin capilaritate deci sigur obstrueaza orice spatiu - probabil asta este solutia ieftina. Insa sunt in alte pozitii si asamblari prin presare - si indiferent ce tehnologie folosesc pentru asta, sigur este congruenta perfecta. Problema este ca o asamblare "amatoriceasca" poate sigur sa mearga daca folosesti cositorire / dar aproape sigur nu ai nici tolerantele nici utilajele pentru o asamblare corecta prin presare. Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 23, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 23, 2018 (editat) Cel mai probabil voi apela pe la niste firme de specialitate daca nu reusesc singur macar sa ma ajute cu sfaturi despre cum sa procedez...dar intai voi incerca si alte variante...am destule radiatoare pentru a putea incerca/testa optand pentru o varianta care ofera cele mai bune rezultate. Voi ramane la varianta cu mijoc de aluminiu avand in vedere pretul de 4 mil cat ma costa cele 8 segmente de bara de cupru fata de 150 catma ajunge in varianta aluminiu. Este in suceava o firma care toarna in fonta broz si aluminiu ...astept raspunsul lor dar sigur voi ajunge intr-o zi pana la ei la sediu sa vorbesc cu careva de acolo ce imi recomanda..deci va fi varianta industriala daca ma inteleg la pret cu ei ..daca eprea mult trebuie sa ma descurc singur...cu o presa DIY..si un meserias strungar Editat Ianuarie 23, 2018 de gabyh Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 24, 2018 Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 (editat) Poti fi sigur ca nu vei iesi mai bine decit cu alegerea altor radiatoare. Ai radiatoarele actuale "gratis" dar cit trebuie sa mai investesti ca sa realizezi niste radiatoare mediocre si sa nu mai spun cit timp si nervi, in final daca vei vrea ceva calitativ tot cu radiatoare compare vei merge. Am spus despre temperaturele de topire ale celor 2 metale: Cuprul la 1080°C iar Aluminiul se topeste la 660°C. Ce crezi ca o sa se intimple cu alumimiul care se topeste la 660°C cind torni in el cupru la temperature de 1100°C ??? Editat Ianuarie 24, 2018 de sesebe Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 24, 2018 Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 (editat) Imbinarea aia o face un strungar. Masoara diametrul interior la aluminiu dupa ce si-l prelucreaza putin. Vine cu bara de cupru, o face in cota de strangere/presare, apoi le preseaza sau le schimba un pic temperaturile sa se modifice cotele prin dilatare sau contractare, le pupa, le lasa sa ajunga la aceiasi temperatura, face drept fata utila, da si gauri filetate ca tot iti ia banu', apoi bea berea. Sa te duci dimineata. Editat Ianuarie 24, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 24, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 O sa vad ce spun ei http://www.fontur.ro/servicii.html ..sigur vor veni cu o idee mai buna ca a mea acum sa vedem si la ce pret ...ma incapatanez sa folosesc ce am la o adica cat ma costa un radiator mingfa si tot nu are central core ca la cele ale mele. O sa vad cum se comporta in diferite variante constructive apo ma voi decide Link spre comentariu
Vizitator Seven77 Postat Ianuarie 24, 2018 Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 (editat) Toata treaba cu ledurile puse in ceva tine de mentalitate, conservatorism, eventual fixisme. Becoledurile proaste, pe termen de un an, permit "pastrarea" vechii aplici, plafoniere samd care in cele mai multe cazuri e o tabla subtire, cu fasunguri proaste, cabluri subtiri din Al suflat cu Cu. In unele cazuri se si precizeaza Pmax<60W sau 40W. Deci tabla aia si eventual o sticla sau un plexic (exista si aplici cu plexic) il face pe client sa cumpere o multime de becoleduri... In cazul de mai sus, daca s-ar trece de la 3 COB-uri la 5-6, s-ar putea pune radiatoare CPU din alea la 10...25lei bucata (maxim 30 in magazine) care oricat de firave ar parea, sunt turnate bine. Pe site-urile de vanzari se gasesc si radiatoare turnate, nu cu cilindru din Cu sau Al presat. Preturi modice. Iar in vreun talcioc ceva se pot gasi si cu 5-7lei bucata. Pe langa economia de bani apare si economia de timp: te apuci de treaba, nu astepti cu lunile. LE Intr-un market de profil tehnic am gasit odata abajururi din sticla la bucata, in cutie! Daca rezolvi prinderea, poti pune cate vrei, nu te mai limitezi la un corp gata facut. Editat Ianuarie 24, 2018 de Seven77 Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 24, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 O sa pun azi niste foto sa vedeti cum vin acele radiatoare pe aplice. Nu gasesc radiatoare sok775 perfect rotunde cu miez de cupru am cu miez de aluminiu dar sunt patratoase si apoi astea mari pe care le am cred ca disipa si in forma cu mijlocul gol mai bine ca unul de pc avand in vedere dimensiunile...nu vreau sa folosesc abajururi ca nu le pot pune ca si design cum trebuie la ce am eu. Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 24, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 (editat) Dupa cum spuneam revin cu pozele. asa vor fi radiatoarele pe partea metalica urmeaza sa gasesc niste rondele de aluminiu sau cupru pe care sa le prind de pareta centrala asta in 1 faza de testare pana imi fac rost de barele centrale,...momentan voi prinde pe acel patrat de cupru de 4mm grosime sa vad cum se comporta. Daca as pune abajururi ajunge aplica la peste 5-7 kh si nu stiu daca structura pe care o voi avea la plafonul de rigips o poate tine....nu exista abajur de sticla care sa vina peste aceste radiatare si apoi nu am nevoie de un obstacol in calea aerului respectiv ambalarea termica. Editat Ianuarie 24, 2018 de gabyh Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 24, 2018 Partajează Postat Ianuarie 24, 2018 Se gasesc abajururi de pinza de dimensiuni mari iar daca lasi 1-2 cm mai jos abajurul fata de placa de sustinere atunci nici nu strici prea tare ventilatia pt ca se creaza un effect de horn care circula aerul. Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 25, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2018 Nu imi plac acelea de panza@Dxxx despre tipul asta spuneai cu pipe pe mijloc? http://www.npowertek.com/images/led%20lighting%20heat%20sink%20post%20(eng)1024.jpgo varianta ok da nu avem de unde sa luamsau asa http://www.npowertek.com/product/led_al_interlock.htm cu pipe/teava cu cap nit in capat? sau asa http://www.npowertek.com/images/heat_c_01.jpg http://www.npowertek.com/images/heat_c_03.jpgAstea sunt prin presare http://www.npowertek.com/product/led_nphl_150.htmcam asa incerc eu pentru teste cu acea tabla groasa dar nu stiu daca gasesc o teava de dimensiune exacta sa intre ca in foto http://www.npowertek.com/images/LED_NPH_L12_01s.jpg cam asa ar trebi sa arate ale mele http://www.npowertek.com/downloads/12.LED%20lighting%20cooler/LED%20lighting%20heatsink%20specification%20NPH%20L-120100.pdfcred ca ala e procedeul de presarehttp://www.npowertek.com/downloads/12.LED%20lighting%20cooler/LED%20lighting%20heatsink%20specification%20NPH%20L-150120.pdfcam asa ar trebui sa disipe si al meu in varianta piepe http://www.npowertek.com/downloads/12.LED%20lighting%20cooler/LED%20lighting%20heatsink%20specification%20NPH%20L-9084.pdf avand in vedere ca e cam asemanator la dimensiuni. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 25, 2018 Partajează Postat Ianuarie 25, 2018 Oameni buni, repet, ce se poate face in mod uzual ca "mufare" indiferent cum - mai low-tech sau mai hi-tech - nu implica o asamblare corecta termic. Daca aveti acces la o unitate mecanica specializata pentru imbinari termice nu mecanice - atunci OK. Daca nu - si realizati in alt regim - premisa este ca va fi un contact termic foarte prost, chiar daca mecanic imbinarea este foarte buna!!! Deci daca faceti in regim nespecializat pot intra in discutie numai metode tip brazare unde este garantata lipsa oricarui spatiu in imbinare pentru ca merge prin capliaritate (daca este corect facuta). La "npowertek" sunt dementiale flansele de cupru gros, asa ceva nu vad cum si de unde faci rost. Sigilarea heat-pipeului trebuie facuta fie amatoriceste cu lichidul la fierbere fie profi cu vacuum avansat incat in faza finala lichidul (uzual apa distilata) sa fie sub presiunea necesara pentru a fierbe la 30-40 grade Celsius. In multe cazuri sigilarea se face initial mecanic si apoi prin sudura sau cositorire. Ma batea gandul sa fac niscai heat-pipe-uri in regim DIY, dar treaba necesita ceva tehnologie... Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 25, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 25, 2018 Brazare as putea face doar in partea de sus ca in zona unde vine ledul nu prea cred ca as putea-o corecta sa fie plana cu cobul..din pacate nu am primit inca raspuns de la firma respectiva asa ca tatonez alte variante pentru a nu arunca cu banii pe ceva inutil mai apoi. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 25, 2018 Partajează Postat Ianuarie 25, 2018 Brazarea este perfect echivalenta cu cositorirea. Difera numai temperatura de topire a aliajului de lipit. Deci brazarea ar trebui sa mearga exact cum se cositoresc tevile de cupru - si in mod normal cositorul il aplici numai pe marginea mufarii, el intrand in intreg spatiul de asamblare prin capilaritate, evdent cositorul fiind fluid la temperatura de lucru. Lipitura buna - daca ii faci studiul destructiv - are 100% umplut spatiul capilar pe toata profinzimea, uzual peste 1cm si in cazul instalatiilor nu poti sa ai intrarea decat dintr-o singura parte, cealalta fiind inaccesibila. Link spre comentariu
gabyh Postat Februarie 3, 2018 Autor Partajează Postat Februarie 3, 2018 (editat) @DXXX stiu ca ai o oarecare experienta cu sursele MW M-ar interesa o parere despre sursele de mai jos https://www.tme.eu/ro/details/lpc-100-1750/surse-de-alimentare-pentru-led/mean-well/ https://www.tme.eu/ro/details/lpc-100-2100/surse-de-alimentare-pentru-led/mean-well/ Ma bate gandul daca nu rezolv cu sursele pe care le am sa folosesc una din cele de mai sus cu 4 coburi puse in paralel...pe fiecare aplica Editat Februarie 3, 2018 de gabyh Link spre comentariu
sesebe Postat Februarie 3, 2018 Partajează Postat Februarie 3, 2018 (editat) Eu am numai o intrebare: vrei sa faci iluminare intr-o hala sau intr-o sufragerie? La aproximativ 100W in LED-uri, cu o eficienta de 120-150lumeni / wat (ca doar nu folosesti COB ineficiente ca mine si tot ar fi vreo 10000 lumeni) iti rezulta un flux luminous de 12000-15000 lumeni. Trebuie sa pui la dispozitia oricui intra acolo si ochelari de soare foarte eficienti........ Legat de sursele alese de tine, ce ma deranjeaza pe mine este lipsa unui PFC activ (nici macar nu are specificat factorul de putere) si mai este si problema cu temperature maxima a mediului in care poate lucra. In rest cred ca sint destul de OK. Editat Februarie 3, 2018 de sesebe Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum