Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ESP Golf 4


Toni Marginean

Postări Recomandate

Rog sprijin in urmatoarea problema:

Am un Golf 4 la care am dat scaunul mai in spate (sotia sta mai aproape de volan) si am plecat de pe loc. Scaunul nu se fixase in noua pozitie suficient si a culisat brusc maxim in spate. In acel moment nu am mai ajuns la pedale si motorul fiind in treapta intai s-a oprit. S-au aprins toate becurile din bord. Am repornit masina si cu exceptia becului de ESP toate celelalte s-au stins. Nu s-a mai stins dupa nici o metoda recomandata ca fiind valabila pentru alte autoturisme. A pus un prieten chiar un tester simplu de diagnoza si a zis ca nu sunt erori. Cum as putea reseta eroarea aparuta?

Link spre comentariu

Ma bag si eu ca musca.... passat b6 1.9tdi . Am avut si eu aprins Esp ul ...resetat ..si in 50 m se aprindea iar . Mers la " doctor " pus pe laptop si gasit rulment stânga spate cu defect . Esp face diagnoza la sistem si daca totul e ok sta stins . La mine era problemă de la rulment .el era ok dar .... pe toată dracia aia unde vine montat rulmentul si altele pe marginea externă ce vine spre interiorul masinii ( perete portbagaj , contra aripa sau cum dreq i o zice ) are ( avea ) o coronița ce avea doar pe 3 sferturi( cam de 5mm latime si 4 mm grosime) din nu s ce material in care se gasea ceva magnet ( magnet pauza magnet pauza ...etc). Senzorul care citește impulsurile e cam la 5/7 mm de el .Verificați sa nu fie acoperit cu mizerie si senzorul care citește impulsurile . După schimbarea ansamblului cu rulmentul(50€) totul a revenit la normal . La dvs faceti pt inceput o inspecție vizuală a conexiunilor ce duc spre senzori si daca aveti cum si la " faimoasa coronița " . Dacă totul e ok la fire poate fi de la ce am zis . Dacă si coronița e ok atunci trebuie săpat un pic mai adânc. Cam asta ar fi parerea mea . Dacă am batut câmpii dati ci pietre ! Succes si sa auzim de bine . SARBATORI FERICITE !

Editat de mihai1979
Link spre comentariu

pe tester, ca punct de pornire:

 

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ESP-F.lbl
Part No: 1C0 907 379 G
Component: ESP FRONT MK60 0101
Coding: 0019458
Shop #: WSC 01391 785 00200
VCID: 2E53E833BAE29E6E36F-5072
1 Fault Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
003 - Mechanical Failure

 

MAi mult va trebui investigat concret.

Link spre comentariu

Eu am facut scanarea, si cam atat. Nu-s expert in vcds sau vw.

Il tin pt cazanul meu sa mai dibuiesc 2-3 chestii.

 

ASta din ce am citit reseteaza pozitia de zero al esp-ului.

Crezi ca e o idee buna?

ASta imi spune failure de sensor, dar mai departe nu ma bag.

Link spre comentariu

Esp este tot sistemul, la tine e problema cu senzorul de pozitie al volanului(G85 se cheama). Eroarea care o are Toni apare de obicei cand nu este geometria ok. Poti verifica valoarea care o da senzorul cu volanul pe pozitia drept, intri cu vcds pe adresa 03(abs) si in measuring block canal 005 sau 006 ai valoarea la steering angle sensor(g85). Valoarea ar trebui sa fie cat mai spre 0 grade. Pt o abatere de +sau -5 grade se poate recalibra cu procedura ce am scris mai sus. Daca e mai mult atunci trebuie refacuta geometria sau mutata fizic volanul pana te incadrezi in limitele de mai sus.

Ideea ii cam asa, cand rulezi pe drum cu masina ecu de abs/esp monitorizeaza unghiu la volan, daca rulezi sa zicem cu o viteza de +50 km/h si el vede timp de cateva secunde o valoare la unghi sa zicem +30 de grade(volan sau geometrie dereglata) iti genereaza eroarea care o are Toni si te trimite la un service pt verificari.

Link spre comentariu
Toni Marginean

Esp este tot sistemul, la tine e problema cu senzorul de pozitie al volanului(G85 se cheama). Eroarea care o are Toni apare de obicei cand nu este geometria ok. Poti verifica valoarea care o da senzorul cu volanul pe pozitia drept, intri cu vcds pe adresa 03(abs) si in measuring block canal 005 sau 006 ai valoarea la steering angle sensor(g85). Valoarea ar trebui sa fie cat mai spre 0 grade. Pt o abatere de +sau -5 grade se poate recalibra cu procedura ce am scris mai sus. Daca e mai mult atunci trebuie refacuta geometria sau mutata fizic volanul pana te incadrezi in limitele de mai sus.

Ideea ii cam asa, cand rulezi pe drum cu masina ecu de abs/esp monitorizeaza unghiu la volan, daca rulezi sa zicem cu o viteza de +50 km/h si el vede timp de cateva secunde o valoare la unghi sa zicem +30 de grade(volan sau geometrie dereglata) iti genereaza eroarea care o are Toni si te trimite la un service pt verificari.

Multumesc inca o data!

Link spre comentariu
Toni Marginean

Am rezolvat asa:

- am mers la electrician si a constatat eroarea de mai sus dar a spus ca este o problema de mecanica; totusi a zis sa mergem pe un drum drept cu masina cativa metri si sa incercam o calibrare

- dupa ce s-a pus la volan a constatat ca volanul nu merge perfect drept ci are o usoara inclinare spre dreapta si ca ar trebui sa se regleze directia din nou (mentionez ca cu doua luni inainte am schimbat caseta de directie si a reglat apoi directia cineva)

- m-am dus la un service auto specializat in directii si au reglat din nou directia

- am revenit la electrician si dupa ce a parcurs cativa metri cu masin la o viteza de sub 20 km/ora a reusit sa restarteze eroarea si becul din bord s-a stins.

Multumesc celor care m-au ajutat!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări