Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

"Viraj la dreapta" - Ce rost are un preu phono MM in 2017?


Postări Recomandate

Asa e cand articolul e tradus partial si o parte din realitate e ascunsa ,voit sau nu.....

Dl.Suhov explica mai multe probleme rezolvate in cadrul unui studio de sunet ,inclusiv cele legate de cabluri audiofile,etc.,printre care

1.Testele efectuate in studio cu sistemul Sigma Drive -Kenwood au confirmat eficienta acestuia precum si a unui alt sistem,prezentat in fig.1a,1b,patent american, care indeplineste aceeasi functie,implementat in amplificatorul relizat de el si publicat in Radio nr.5 (considerente generale,) 6 si 7/1989.

Cu Sigma Drive nu mai e nevoie de cabluri audiofile de sute de dolari ,conectori auriti,etc.

2.La partea digital versus analog prezinta ce nu se spune despre gama reala dinamica ,in special faptul ca in analog sunt niste criterii,in digital altele...

3.Demonteaza mituri audiofile legate de faptul ca nu se poate obtine in regim de amator sunet comparabil cu cel obtinut de amplificatoare audiofile gen Audio Note de 120400usd si Kegon de 247000usd;o abordare similara,by the way ,o avea si Dl.J.L.Hood.

4.Explica de ce sistemul DBX permite obtinerea unor performante deosebite in studio si nu numai.

In opinia Dvs.,Dl.Suhov nu se pricepe ,dar a realizat amplificatoare (de succes),sisteme profesionale tip Dolby A-folosind circuite uzuale rusesti (k157hp3,parca),sisteme DBX ,la fel ,etc.

Unele probleme semnalate se pot verifica practic folosind un CD recorder (eu am folosit un Philips cdr 602 si 775) si inregistrand peste nivelul de 0 db.

Editat de ex.escu
Link spre comentariu

Nu cred ca discutat nimeni de cd-uri inregistrate acasa cum nici vinylurile nu erau manufacturate in spatele curtii.

Cu atat mai mult ca un CD original este de cele mai multe ori mai ieftin ca un vinyl.

Pentru cine vrea sa vina cu un semnal mai mare de 0dB exista atenuatoare, totusi intrarea ADC-ului din "agregat" ar trebui folosita la adevarata ei valoare nu omorata cu volti/zeci de volti rms si apoi sa dam vina ca nu are gama dinamica si distorsioneaza.

CDR775 are asa ceva inautru pentru conversie:

Untitled.png

Si cu tot cu zgomot si thd un 80dB tot ii raman ascultatorului de muzica inregistrata pe CDR775.

 

Presupun ca intr-o casa de discuri/studio de inregistrari nu se foloseste un "economy audio codec" asa ca oricum am da-o nu prea ies aia 40dB.

 

Dar nu mai conteaza masuratorile fiindca globul de cristal tot 40dB arata si aia e referinta!!

Link spre comentariu

Oare ?

Cred ca vei rămâne uimit de spurcăciunea intestină a " făuritorilor de muzica " ...

Frica perpetuă de faliment duce doar la soluții ultra low cost ...

Da, multe case de discuri existente pe piata de zeci de ani sunt sigur ca au frica de faliment si nu respecta niste minime standarde fiindca asa zice globul de cristal al pupatorilor de moaste pardon ascultatorilor de vinyl?

Si nu in ultimul rand la fel cum poate fura un producator de albume pe CD nu ar putea sa o faca si in cazul vinyl-urilor? Dar nu e asa ca ascultatorul se simte mai bine cand plateste de 10x pt un vinyl mai ales ca i se tot indruga si ca e alt master facut de un nene cu 3 "globuri" de cristal.

Vise taica!! Vise!!

Link spre comentariu

Principala problema la Cd-uri o reprezinta tot oamenii din spatele butoanelor nu codec-uri-le sau alte echipamente folosite.

Principala problema este ca se cere ca un CD sa se audă TARE iar pt asta trebuie ca puterea medie a melodiei înregistrate sa fie ridicata lucru ce se obține prin compresie a dinamicii și atunci într-adevăr ramin mai putini biți disponibil dar din cu totul alte motive.

Link spre comentariu

Eu v-am spus de acum cateva pagini ca diferenta de calitate in favoarea vinilului vine exclusiv din masterizare. Adica dintr-o manarie, dintr-o atitudine total incorecta fata de cd. Oriunde te-ai uita imprejur observi aceeasi distorsionare a adevarului bazata pe tot felul de interese. Industria muzicala pare trasa la indigo cu politica.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Sony are și casă de producție muzicală, o sa editeze și "plăci", în plus nu o să-i coste mult un JRCXXXX și citeva componente pasive.

Am pus un titlu la moda pe la bodega sa atraga privitorii, am vazut ca treaba cu virajul prezinta interes!

Cum spuneam... ce rost mai are un preu phono mm in 2017 sau chiar 2018 ca numai maine nu-i poimaine.

Deoarece postul mi-a fost sters de oameni partinitori si au ramas doar cele "ale utilizatorului prea mult gratiat" mai intreb inca o data, la ce bun sa folosesti un suport cum e vinyl-ul cu un SNR de 70dB fata de un CD amarat care poate atinge 90dB si nu vorbim de un DAC cu pretentii care ofera 120dB....

In ziua de azi informatia este stocata in format digital si tind sa cred ca si majoritatea masterelor sunt pastrate in format digital, dupa care sunt fabricate vinylurile vandute hipsterilor.

 

Cand am intrebat la ce bun sa dai o caciula de bani pe amplificatoare operationale exclusiviste daca ai SNR de 70dB sesebe m-a intrebat ceva similar cu ce ar trebui folosit pt un semnal de 2mV?

Sper ca nu am uitat matematica elementara si atunci 2mv la o distanta de 70dB se traduc in aprox. 0.64uV, adica pt o podea de zgomot pe la 0.5uV cat avea un (beta)M381 zic eu ca se puteau face preamplificatoare riia si acum 30-40 de ani lejer. Ceva apropiat din zilele noastre ar fi un LM318(pag.4 graficul 2 dreapta)?

Trecem peste faptul ca multe doze mm au si 5-6mV output voltage, nu 2mV dar sa nu ne impiedicam in asta.

Asadar care ar fi justificarea folosirii OPA627-ului sau altele similare de cel putin 20x mai scumpe ca un lm318? Adica sa pui operationale de 180lei/buc intr-un preu riaa unde ai filtre active si repetoare.... ca sa ce?

E ca si cand ai incerca sa omori muste cu tunul.

Voi ce ziceti?

Sper ca stiti de gluma.... vorba aia!

 

Eu ascult "plăci" pentru ca unele înregistrări sunt doar pe "plăci"

Am pus un titlu la moda pe la bodega sa atraga privitorii, am vazut ca treaba cu virajul prezinta interes!

Cum spuneam... ce rost mai are un preu phono mm in 2017 sau chiar 2018 ca numai maine nu-i poimaine.

Deoarece postul mi-a fost sters de oameni partinitori si au ramas doar cele "ale utilizatorului prea mult gratiat" mai intreb inca o data, la ce bun sa folosesti un suport cum e vinyl-ul cu un SNR de 70dB fata de un CD amarat care poate atinge 90dB si nu vorbim de un DAC cu pretentii care ofera 120dB....

In ziua de azi informatia este stocata in format digital si tind sa cred ca si majoritatea masterelor sunt pastrate in format digital, dupa care sunt fabricate vinylurile vandute hipsterilor.

 

Cand am intrebat la ce bun sa dai o caciula de bani pe amplificatoare operationale exclusiviste daca ai SNR de 70dB sesebe m-a intrebat ceva similar cu ce ar trebui folosit pt un semnal de 2mV?

Sper ca nu am uitat matematica elementara si atunci 2mv la o distanta de 70dB se traduc in aprox. 0.64uV, adica pt o podea de zgomot pe la 0.5uV cat avea un (beta)M381 zic eu ca se puteau face preamplificatoare riia si acum 30-40 de ani lejer. Ceva apropiat din zilele noastre ar fi un LM318(pag.4 graficul 2 dreapta)?

Trecem peste faptul ca multe doze mm au si 5-6mV output voltage, nu 2mV dar sa nu ne impiedicam in asta.

Asadar care ar fi justificarea folosirii OPA627-ului sau altele similare de cel putin 20x mai scumpe ca un lm318? Adica sa pui operationale de 180lei/buc intr-un preu riaa unde ai filtre active si repetoare.... ca sa ce?

E ca si cand ai incerca sa omori muste cu tunul.

Voi ce ziceti?

Sper ca stiti de gluma.... vorba aia!

 

Eu ascult "plăci" pentru ca unele înregistrări sunt doar pe "plăci"
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări