MishuL Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Am fost acum 2 zile cu niste resturi de tabla de pus pe casa la un centru de feare vechi, in Iasi (precizez asta in legatura cu numele de persoane de mai incolo). Am luat 28 de lei. Cum se intampla in 99% din cazuri, am mai PUS niste bani (22 de lei) si am plecat acasa cu alt fer - de data asta, un proiect didactic. Pe o placutza scrie: Transformator rotativ pt automatizari, Indrumator proiect sef lucrari dr ing E Teodoru, Candidat Bostan Mihaela, Gr 3. 507- 1985. Nu scrie facultate ceva, institut politehnic, nimic. Pana ma screm sa pun poze, este un corp ca de motorel trifazic asa, pan'țntr'un KW. La capatul "activ" al arborelui sunt puse 4 inele colectoare ca la rotorul de alternator, de la care pleaca fire ce se duc inauntru prin arbore, care e gaurit pe centru. Nu am gasit nici un fel de dispozitiv cu perii care sa calce pe inele. La capatul unde era ventilatorul este acum un disc din alama, marcat din grad in grad pe cele 360 de grade. Nu (mai) ezista un ac fixat pe arbore care sa indice pe acest cadran. Cutia de borne este o placutza din textolit cu 4 borne notate A, X, B, Y. Nu exista nicio alta notatzie pe mashinarie- tensiuni etc. Ce stie sa faca dracia? La ce l-as putea folosi? Ma gândesc, ar putea fi un transf al carui raport sa varieze in functie de pozitia unghiulara a rotorului? A, X, B, Y ai putea zice ca sunt bornele- ce fac atunci cele 4 inele de la capatul rotorului? Poate imi fac maine timp sa il desfac sa vad ce e inauntru... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Posibil sa fie un defazor, are in spate lira de defazaj. Link spre comentariu
franzm Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 https://de.wikipedia.org/wiki/Drehtransformator https://en.wikipedia.org/wiki/Induction_regulator https://en.wikipedia.org/wiki/Rotary_transformer https://en.wikipedia.org/wiki/Resolver_(electrical) 1 Link spre comentariu
MishuL Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Aha! Sa studiem! Multzam! Link spre comentariu
Vizitator aldamar Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Asta e din perioada cand se facea scoala in Romania! Link spre comentariu
MishuL Postat Decembrie 18, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 18, 2017 Mai mult sau mai putin. Si eu tot in perioada aia imi faceam faculta si invatzam despre carburator, când deja demultishor acesta mai echipa doar motocicletele si drujbele :( Link spre comentariu
one Postat Decembrie 21, 2017 Partajează Postat Decembrie 21, 2017 E normal sa inveti si despre tuburi electronice desi nu prea se mai folosesc, navigatorii trebuie sa poata naviga cu vela si aviatorii incep cu un planor. 2 Link spre comentariu
miron1947 Postat Decembrie 21, 2017 Partajează Postat Decembrie 21, 2017 (editat) Tuburile electronice sunt folosite in aplicatii in care inca n-au inlocuitor(ca emitator de raze X, cuptorul cu microunde...), navigatoriii trebuie sa se descurce si fara tehnica daca aceasta cedeaza(sextant vs.GPS), iar un pilot trebuie sa poata efectua un zbor planat daca se defecteaza motorul/motoarele, deci aceste cunostinte desi par la prima vedere perimate, sunt utile. Editat Decembrie 21, 2017 de miron1947 4 Link spre comentariu
MishuL Postat Decembrie 28, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 28, 2017 Stiu mei, problema e ca eu studiam navigatia dupa stele si nimic despre gps, in era gps-ului :( Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 5, 2018 Partajează Postat Ianuarie 5, 2018 (editat) Iaca ma bag si eu.... In ordine "inversa": Eu am capatat diploma de "injiner" in 1982; in 1985 eram ENTUZIAST auto si pot afirma cu "mana in foc" ca in Romania carburatorul era (inca) scula "suprema" pe motoarele cu benzina. In strainatate aparusera primele motoare cu injectie de benzina, insa tehnologia in dezvoltare era putin fiabila. Colegi de-ai mei, lucrau la INMT cu un "stand" construit in jurul unui motor de ARO pe benzina, dotat cu injectie de benzina; echipamentul de comanda al injectiei/aprinderii era "gazduit" intr-un dulap (deh, tehnica abia ajunsese la microprocesorul de 8 biti, integrarea VLSI era doar o...informatie!).... Legat de acel dispozitiv, daca e un "resolver", am intalnit un asemenea cuplu (emitator- receptor) ca un transmitator la distanta al pozitiei acului unui cantar (pe o statie de asfalt cumparata din Ucraina pe la mijlocul anilor '90, cantarul de agregate - pietris - era pe turnul de malaxare, repetat in cabina de comanda, unde existau si un fel de "senzori" ai pozitiei acului pe ecran, permitand o automatizare in sensul dozarii celor 2 sau 3 sorturi de agrgate.... Solutie de tehnica interbelica, insa robusta si mai putin sensibila in acel mediu cu mult praf, fum si smoala ("bitum").... Revenind la ce ati recoltat: e destul de vizibil ca aveti un fost motor, la care s-au efectuat (cel mai probabil) o serie de modificari, cu siguranta la rotor, dar posibil si pe stator. Din materialele cu legatura oferita de colegul Franz-m as deduce ca avem un resolver "dublu", cum e descris in articolul din Wiki despre resolver(electrical). Demontati capacele si expuneti rotorul.... Editat Ianuarie 5, 2018 de blazeu Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum