UDAR Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 (editat) Da, acum se văd pozele dar nu se văd prea multe detalii despre driver. - Are vreo reacție din secundar ? - Ce tensiune are condensatorul din secundar ? Mi mi se par cam mari tensiunile măsurate de tine . E posibil pur și simplu să fi căzut un LED din motive oarecare , a căzut imediat perechea și asta e . Deci e posibil să meargă OK după ce înlocuiești LED-urile arse dacă ce te-ai convins că driver-ul e bun. Dar pentru asta tot trebuie să determini ce fel de LED-uri sunt . Ai făcut testul cu curent mic ? O baterie de 9V înseriată cu o rezistență de câțiva kΩ e tot ce-ți trebuie . Editat Decembrie 17, 2017 de UDAR Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Sau o sursă reglabilă continuu de la 3V și o rezistență.Alimentezi un led începând cu 3V și dacă nu se aprinde, crești ușor tensiunea până se aprinde sesizabil.Atunci poți deduce clar câte joncțiuni are, dat fiind că una singură se aprinde destul de clar clar începând cam pe la 2,9V. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Condensatorul este 2,2uf/400v Va multumesc de raspunsuri ,voi mai buchisi maine la ea,duminica nu lucrez din principiu. In link-ul de pe you tube fara sarcina si driverul ala scotea in jur de 300v,ca si la mine Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 In primul rand sursa respectiva de lumina nu cred ca merita efortul de reparare, presupun ca sunt leduri de cea mai proasta calitate - deci singura solutie rezonabila este reconditionarea totala, adica in mod clar schimbarea ledurilor. Cam toata realizarea a ce vad in poze, incluzand sursa SMPS-CC, sunt de calitate slaba. In al doilea rand te rog sa citesti ce valori ai pentru: - condensatorul negru C3 - condensatorul verde C1 - rezistenta RS - rezistenta RS1 - cum este marcata dioda D5 Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Puntea GW MB10F, C1 6,8uf/400v, Rs 1R10, Rs1 2R40, D5 ES1J, R5 204, C3 2,2uf/400 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Nu trebuie să catalogăm toate corpurile de iluminat care nu-s ,,de firmă,, drept ,,ineficiente,, sau de proastă calitate. Am cumpărat recent două tuburi cu leduri ,,Evotools,, compatibile cu monturile standard CFL, la un preț rezonabil, iar lumina dată de ele e chiar surprinzător de bună, nu am sesizat niciun disconfort când am înlocuit cu ele vechile lămpi fluorescente. Ledurile de calitate, cu un CRI bun nu mai sunt așa scumpe, iar folosirea lor în corpuri de iluminat ieftine va fi ceva frecvent. Rămâne doar problema răcirii eficiente a ledurilor, din păcate acesta e factorul principal care face diferența clară dintre corpurile ieftine ,,no name,, și cele de firmă.E mai scump acum să folosești un radiator eficient decât să folosești leduri eficiente... Referitor la corpul de iluminat în discuție, deși pare suficient radiatorul acela pentru ledurile folosite, eu cred că simpla folosire a plăcii PCB ca radiator, sau chiar o placă subțire de aluminiu, e insuficient.Dacă puneți mâna pe acea placă după 10 minute de funcționare a lămpii, veți vedea că deabia o puteți ține acolo de fierbinte ce este. Atunci vă puteți imagina temperatura reală a cipului acelor leduri ? Mai adăugăm și simplificarea la limită a sursei de alimentare, lipsa unor elemente de protecție la supratensiuni tranzitorii, sau chiar slaba calitate a componentelor sursei... Link spre comentariu
Dxxx Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Da, sursa SMPS pare a fi de tensiune mare, insa Rs pare a controla un curent mult mai mare decat ma asteptam, Trebuie probata cu o sarcina rezistiva... Leduri bune pur si simplu sunt rare in astfel de corpuri, iar asta chiar nu pare. Nici in ce este de firma din pacate nu gasesti ceva bun in mult peste 95% din cazuri... Acum depinde si ce numesti bun, pentru mine 120lm/W cam este pragul, desi ceva cu adevarat bun facut de mana ta, depaseste 150lm/W (randament incluzand si sursa de alimentare, ca sa fiu clar). Datele uzuale gasite pe la produsele cumparabile sunt , uzual, sub valoarea minima de mai sus - dar in marea majoritate a cazurilor ce se declara nu este deloc crredibil. Ca si CRI declarat. Depinde si cu ce compari - poate unii compara cu COBuri de la TME si atunci sunt dezamagiti / dar daca cinava compara cu chinezisme cu CRI sub 40 si randament pe la 50lm/W, atunci se poate bucura foarte tare si de becoleduri incerte care vor fi mult mai bune. Sa gasesti de cumparat ceva bun este in primul rand o mare exceptie, dar tine poate de noroc; nimic nu este exclus. Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Am probat-o cu sarcina rezistiva 10kohm/5w sursa furniza 239vcc Link spre comentariu
UDAR Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Trebuie încercată pe o sarcină cu rezistență mai mică ( și de putere mai mare ) ca să vezi dacă intră în regimul de CC și la ce valoare . Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Pe asta am avut-o la indemana si stiam ca functioneaza sigur la 240vac(o rezistenta de la un aparat pastile tantari) Link spre comentariu
mac01 Postat Decembrie 17, 2017 Partajează Postat Decembrie 17, 2017 https://www.elforum.info/topic/94205-repararea-becurilor-cu-led/page-20?do=findComment&comment=1497741 Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 17, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 17, 2017 Multumesc,din calcul la mine iese aproximativ 8cm2 pentru fiecare led suprafata radiator Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 19, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2017 Multumesc din nou celor ce m-au ajutat.Astazi am reusit sa schimb ledurile arse cu cite o dioda zener 3,6v,acum aplica functioneaza,driverul furnizeaza la borne o tensiune ce variaza intre 66,8vcc-67,1vcc.Tensiunea pe diodele zener variaza intre 3,6vcc-3,9vcc.Deci atat timp cat driverul nu are sarcina originala,el furnizeaza o tensiune eronata. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 19, 2017 Partajează Postat Decembrie 19, 2017 Verifică totuși cam cât se încălzește, după un timp de minim o oră. Dacă se încinge de nu poți ține mâna (foarte probabil), atunci poate iei în calcul o suplimentare de radiator Link spre comentariu
valivoi Postat Decembrie 19, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 19, 2017 Multumesc,voi verifica. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum