pop_ady44 Postat Decembrie 6, 2017 Partajează Postat Decembrie 6, 2017 (editat) Buna Ziua In urma unor verificari aleatorii, am observat ca releul de la bujii nu decupleaza ,si imi tine bujiile incandescente permanent pornite, fortand la maxim alternatoru si arzand implicit bujiile . Ma intereseaza o schema care sa imi porneasca un releu timp de 40 secunde la punerea contactului si dupa sa imi decupleze . nu mai trebuie sa cupleze decat doar daca repun iarasi contactul. (intrerup alimentarea.) Multumesc anticipat celor care se vor obosi sa imi raspunda. Editat Decembrie 6, 2017 de pop_ady44 Link spre comentariu
amudsen Postat Decembrie 6, 2017 Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Bujia incandescenta este comandata de ECU functie de temperatura exterioara si managementul motorului. Trebuie sa vezi daca ai semnal pe releu si dispare dupa un timp (caz in care ai, se poate rezolva prin inlocuirea releului), sau pur si simplu ai o problema la calculator. Vezi ca timpul de incalzire variaza si functie de tipul bujiei incandescente. Temporizatoare scheme se gasesc garla. Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 6, 2017 Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Dacă e foarte frig afară, ECU poate să țină bujiile și câteva minute active.Dar e posibil să se fi sudat accidental pastilele releului de bujii. Ai verificat starea releului ? Acolo umbli prima dată....dar nu ai menționat ce mașină ai. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Decembrie 6, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2017 (editat) Aici este vorba de un motor clasic fara ecu .VW Montat pe Skoda Felicia la care sa inlocuit Pompa de injectie cu una clasica. temporizarea ar trebui sa fie cu 180 secunde dar problema este ca acest releu nu decupleaza bujiile decat daca il oblig(iau alimentarea de la releul de forta.) Posibil din cauza eliminari Pompei de injectie originale sa faca aceste prostii. Editat Decembrie 6, 2017 de pop_ady44 Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 6, 2017 Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Atunci se impune o temporizare la acționare. Vezi în schemele de aplicație 555, sunt și prin forum scheme date. Condensatorul din circuitul Trigger de inițializare a temporizării e de 100uF/16V Tranzistorii sunt tip BC337 sau echivalenți Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Decembrie 6, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Da am vazut, dar oare gresesc eu sau acolo sunt 2 temporizari legate in paralel? Unu opreste bujiile la un anumit interval si unu becul? Link spre comentariu
validae Postat Decembrie 6, 2017 Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Vezi că am pus o schemă simplă cu LM555 în postarea anterioară.. Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Decembrie 6, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 6, 2017 Ok multumesc o sa incerc si asa . Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 7, 2017 Partajează Postat Decembrie 7, 2017 (editat) https://www.onlinecarparts.co.uk/delphi-8318135.html costa cam 45 de lei si se gaseste destul de usor http://mehrnet.net/wiring/glow-plug-timer-wiring-diagram.html Editat Decembrie 7, 2017 de kinderu56 Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Decembrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Decembrie 7, 2017 https://www.onlinecarparts.co.uk/delphi-8318135.html costa cam 45 de lei si se gaseste destul de usor http://mehrnet.net/wiring/glow-plug-timer-wiring-diagram.html Trebuie sa ai si comanda de la aprindere.Poi ce sa inteleg ?Trebuie sa treaca firu de la comanda pompei prin acest releu? Link spre comentariu
amudsen Postat Decembrie 7, 2017 Partajează Postat Decembrie 7, 2017 Vezi ca d-l @validae a pus o schema buna pentru comanda (poate ar fi utila si o siguranta in serie cu bujiile?) si recalculezi valorile pentru 180s. Pur si simplu legi la firul de contact montajul (eventual pui si un led in paralel cu releul ca sa vezi cand cupleaza bujiile). Montajul sa fie facut pe o placuta de sticlotextolit, intr-o cutie etansa si rezistenta la vibratii. Daca vrei, poti sa faci si o semnalizare care sa-ti spuna daca o bujie incandescenta e dusa (conteaza si daca lucreaza toate). Link spre comentariu
adydep Postat Decembrie 7, 2017 Partajează Postat Decembrie 7, 2017 O varianta si mai simpla.Se leaga un capat al bobinei releului la + ce vine de la contact,iar celalalt capat la sonda de ulei. Cand se pune contactul nefiind presiune la ulei,sonda "da la masa",iar releul este atras,bujiile fiind alimentate. Se tine cheia pe contact cat considera soferul,apoi se actioneaza electromotorul.Presiunea de ulei practic apare de la prima invartire,iar bujiile sunt deconectate si motorul porneste. Daca se doreste si deconectarea bujiilor din primul moment al cuplarii electromotorului,se mai monteaza un releu cu un capat al bobinei la masa si celalalt pe surubul (cu +) de start de la electromotor.Contactele lui normal inchise se inseriaza cu bobina primului releu-cel al bujiilor. Cand se pune contactul, curentul circula de la + contact,bobina releului de bujii,contactul de releu normal inchis si sonda de ulei,care da la masa.Cand se actioneaza electromotorul,releul intermediar isi deschide contactele si alimentarea bujiilor e oprita ,apoi motorul porneste si apare si presiunea la ulei. 1 Link spre comentariu
QQme Postat Decembrie 7, 2017 Partajează Postat Decembrie 7, 2017 (editat) Desi este o solutie f simpla,nu e recomandata decit in caz de forta majora,este utila sch. lui Validae cu adaugarea unei termorezistente negative in locul a R,...rez. scade cu cresterea temp..rez. se pune in mediul ambiant.. Editat Decembrie 7, 2017 de QQme Link spre comentariu
one Postat Decembrie 18, 2017 Partajează Postat Decembrie 18, 2017 (editat) O solutie relativ utila ar fi ca temporizarea sa nu fie generata de contactul de pornire al motorului ci de un buton separat. Se poate face intr-un "capac" cum sunt cele pentru montarea unor butoane optionale, cu un potentiometru pentru reglarea timpului si un buton de start. Astfel, vara nu se va utiliza. La fel si cand motorul este deja cald si a fost oprit pentru scurt timp. Module temporizatoare cu LM555 se gasesc si gata facute pe internet. Trebuiesc verificate si bujiile, sunt de tipul corespunzator, la 12V ? Pentru ca la masinile recente au bujii cu tensiunea nominala mai mica de 12V, de exemplu 5V. Editat Decembrie 18, 2017 de one Link spre comentariu
kinderu56 Postat Decembrie 18, 2017 Partajează Postat Decembrie 18, 2017 sunt si de 11v sunt si de 7v, 4,5v referitor la varianta asta nu ai nevoie de niciun calculator https://www.onlineca...hi-8318135.html https://cdn.autoersatzteile.de/thumb?id=1757168&lng=lt 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum