Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Posta si serviciile prestate.....


Postări Recomandate

Vizitator oanca

In topicul inchis "Rudy Giuliani", am prezentat metoda corecta de asanare a unei institutii corupte, adica, "A avut curaj si a dat afara aproape 80% din politie...".
Aceasta metoda dura si de succes poate fi aplicata tuturor institutiilor corupte dintr-un stat, mai ales serviciilor secrete care se calca pe bataturi intre ele, si distrug orice forma de democratie.
Proasta Romana ar trebui cat mai curand posibil sa beneficieze de aceasta cura de detoxifiere cu bisturiul, nu cu Obegras!

 

Posta nu este o institutie din Romania?

Editat de oanca
Link spre comentariu
Vizitator oanca

In topicul inchis "Rudy Giuliani", am prezentat metoda corecta de asanare a unei institutii corupte, adica, "A avut curaj si a dat afara aproape 80% din politie...".
Aceasta metoda dura si de succes poate fi aplicata tuturor institutiilor corupte dintr-un stat, mai ales serviciilor secrete care se calca pe bataturi intre ele, si distrug orice forma de democratie.
Proasta Romana ar trebui cat mai curand posibil sa beneficieze de aceasta cura de detoxifiere cu bisturiul, nu cu Obegras!

 

Acum vezi?Posta Romana nu este o institutie a Romaniei?Dai afara 80% din personal si aduci forte noi!Pricepusi?

Editat de oanca
Link spre comentariu

de-a lungul anilor am avut de impartit destule cu Proasta Romana din cauza coletelor venite din afara UE. Cred ca pot sa fac un mic indrumar:

 

1. Senzatii tari fara tracking number. De regula evit achizitii livrate fara asa ceva. Nu poti face nimic daca nu vine pachetul. Nu poti suna, nu poti intreba. E o chestie psihologica insa. Daca ai fi putut suna sau intreba oricum nu poti rezolva nimic dar preferi sa crezi in sansa ta macar. Recordul in domeniu au fost 2 termostate programabile trimise din Koreea. Au ajuns la mine cam in 4-5 luni. Fara tracking number. Valoare: vreo 70 euro. Au ajuns la timp in tara, dar prin nu stiu ce incurcatura, n-au mai trecut prin vama ci au ajuns direct la oficiul postal de care apartin. Insa, aparent coletul (era micut, cam 10x10cm) a cazut in spatele unui calorifer. Ma duceam ocazional pe la acel oficiu sa ridic trimiteri din spatiu UE, intrebam uneori si daca mi-au avizat ceva venit din afara UE, ca la posta vamala aia nu-ti dau informatii. Astia de la oficiul de cartier, nimic. Norocul e ca intr-una din zile, schimbau in spate caloriferele si cand l-au demontat pe cel vechi a cazut pachetul meu din spate. Acritura de la ghiseu tocmai era in spate sa-mi caute altceva. Vede pachetul cazut, il ridica - vede numele meu, se intoarce victorioasa cu asta. Mare noroc am avut. Pana la urma, l-a gasit si pe cel dupa care plecase initial. Ma uit pe coletul intarziat, stampila de intrare in tara era de acum 4-5 luni (au data intrarii stampilata). Asa arata o poveste cu happy ending. Nu intotdeauna iese asa...

 

2. Nu suna la Proasta Romana. Suni degeaba. Daca iti raspunde cineva, n-o sa-ti dea informatii despre colete prin telefon ca sunt paranoici din fire ca n-ai fi tu titularul de drept. Asa ar fi regula interna la ei cica. Daca iti propui sa suni si esti refuzat, atunci macar insista. Suna din nou in alta zi sau suna de mai multe ori. O sa prinzi alta fosila care din varii motive n-are chef de procedura sau nu o stie si o sa-ti dea datele necesare (adica "n-a venit", "nu inca" etc). Nu suna nici la BSI. Legenda spune ca daca ti-ar raspunde vreodata, ti-ar spune ca nu lucreaza cu publicul sau nu pot sa-ti dea detalii despre un anume tracking number si sa astepti.

 

3. Daca Proasta trebuie sa-ti livreze colete pe adresa de serviciu (cazul meu), pregateste-ti o imputernicire. Pe colet scrie numele meu, telefonul meu si adresa firmei. La oficiile de cartier in 70% din cazuri imi cer o imputernicire semnata si stampilata de administratorul firmei cum ca am eu dreptul sa ridic corespondenta firmei. Imputernicire pe care mi-o retin in original. Culmea, la Oficiul 1, ala mare care vinde hartie igienica si detergenti, nu mi-au cerut asa ceva niciodata.

 

4. Vamuirea se face de dragul artei. Cand iti desface coletul primit din afara UE acel comisionar vamal, ala urmareste 2 chestii. Sa vada daca ce e inautru corespunde cu factura (invoice) de la chinez si daca valoarea din factura are vreo logica raportat la continutul coletului. Cum factura e o hartie amarata pe care o duci tu, iar dupa valoarea declarata de pe colet nu prea se ia nimeni (chinezul trece putin de obicei) multi fac mismasuri si fac (photoshop) o factura pe valoare mica. Dar daca comisionarul vede un DSLR Nikon nou si o factura cu 42 dolari, te asigur ca o sa faca bot la tine (am avut pe unul in fata care a incercat asta). Cazul ideal e urmatorul. Am cumparat de la chinez niste suruburi+piulita cu bile pentru CNC. Set complet de axe, aproximativ 700 Dolari. Stiam cum arata produsele, stiam ca chinezul trece putin. Prin miracolul erei digitale de pe factura a disparut un zero. Desface asta din vama coletul. Inauntru, suruburi cu piulite cu bile. "Fiare domn'le,bara filetata si suruburi, am luat de la astia ca n-avea asa groase la Dedeman". Ce era sa faca vamesul nostru.. Sunt niste suruburi pana la urma, nu?

 

5. Vamesul are autoritate deplina. Daca i se pare ceva dubios iti poate confisca fara probleme coletul. Nu faci glumite cu comisionarul decat daca stii exact ce faci. Stiu ca traim in Romania, dar nu da niciodata spaga vamesului. Nu stiu cum e pe partea de posta in schimb, n-am simtit niciodata nevoia sa dau.

 

6. in UE, sa zicem la 100 pachete primite, Anglia scoate cei mai buni timpi. Apoi Germania. In genere caut sa cumpar de pe acolo. Din ce discutasem la un moment dat cu cineva ce vinde pe ebay in UE in volum mare, aparent Italia are cea mai proasta posta de pe continent. Nu e vorba de infrastructura acolo, cica se fura mult si se umbla prin colete. N-as fi stiut. O alta combinatie de cosmar e Rusia+Romania+tracking number. Ai nevoie de tracking number ca sa poti sa vezi si sa te ingrozesti de parcursul coletului tau si cei 15mii pasi intermediari. Imagineaza-ti un melc beat si chior, mergand cu spatele pe o dara de sare.

 

7. Nu mai merge de multisor timp glumita cu "free sample"/"demo product" etc. Mai scapai pe vremuri de platit TVA cu astea.

 

8. In genere, ca sa inchei intr-o nota pozitiva, la 100 de pachete primite (UE si non UE) as zice ca 90% ajung la timp (aprox o luna pt non UE, max 10 zile pentru UE). Restul de 9% intarzie, sub 1% se pierd si acelea din varietatea fara tracking number. N-am pierdut pana acum nici un colet cu tracking number.

Link spre comentariu
[...]

Stau si ma intreb, cum dracu e posibil ca un astfel de "dinozaur" supravietuieste inca, de ce nu da o data faliment? Oricine le-ar prelua sarcinile n-au cum sa fie la fel de incompetenti, nu cred ca exista tara in toata Europa asta cu o "proasta" Romana ( asa cum bine zice colegul mai sus ) mai inapoiata si lenta ca a noastra...

 

Ai grija ce-ti doresti.

Particularitatea Postei Romane este aceea ca are cea mai mare retea in tara si acopera cu serviciile sale aproape tot teritoriul. O asemenea retea, atat de extinsa, este dificil a fi eficienta economic, pur si simplu aceasta-i realitatea atunci cand vrei ca pensionarii din satele si comunele tarii sa-si poata primi si ei pensiile, sa poata plati o factura, sa poata primi si trimite bani sau sa poata trimite si primi o scrisoare.

Daca va fi cumva privatizata, cei ce o vor prelua vor trebui nu numai s-o modernizeze, dat sigur vor fi nevoiti sa inchida muuulte oficii postale. Compara reteaua Postei cu retelele firmelor de curierat cunoscute si astfe o sa vezi ce inseamna diferenta dintre a trimite cu 10 lei un pachet la oficiul postal dintr-o comuna, si a trebui sa platesti 30 de kilometri suplimentari la un curier ca sa ajunga acolo.

 

Problema este ca multi sunt cu ochii pusi pe Posta Romana tocmai din cauza muuuultelor spatii detinute de ea si a valorii lor, din care prin vanzare se pot scoate bani repede si usor (v. cazul retelei de service a fostei uzine Electronica!), altfel functionarea si dupa o eventuala privatizare cu acelasi numar de oficii va fi foaaaarte dificila si improbabila. Va fi foaaaarte greu de privatizat fara a implica niste compromisuri, de la restrangerea retelei postale (si implicit cu concedieri si probleme in ceea c epriveste accesul la serviciile postale) si pana la preturile oferite.

Si mai trag de ea si unii de sus intru necesitatea capusarii...

Solutia este ramanerea la stat, dar la un alt fel de stat decat cel de azi....

Link spre comentariu

 

Ai grija ce-ti doresti.

Particularitatea Postei Romane este aceea ca are cea mai mare retea in tara si acopera cu serviciile sale aproape tot teritoriul. O asemenea retea, atat de extinsa, este dificil a fi eficienta economic, pur si simplu aceasta-i realitatea atunci cand vrei ca pensionarii din satele si comunele tarii sa-si poata primi si ei pensiile, sa poata plati o factura, sa poata primi si trimite bani sau sa poata trimite si primi o scrisoare.

Daca va fi cumva privatizata, cei ce o vor prelua vor trebui nu numai s-o modernizeze, dat sigur vor fi nevoiti sa inchida muuulte oficii postale. Compara reteaua Postei cu retelele firmelor de curierat cunoscute si astfe o sa vezi ce inseamna diferenta dintre a trimite cu 10 lei un pachet la oficiul postal dintr-o comuna, si a trebui sa platesti 30 de kilometri suplimentari la un curier ca sa ajunga acolo.

 

Problema este ca multi sunt cu ochii pusi pe Posta Romana tocmai din cauza muuuultelor spatii detinute de ea si a valorii lor, din care prin vanzare se pot scoate bani repede si usor (v. cazul retelei de service a fostei uzine Electronica!), altfel functionarea si dupa o eventuala privatizare cu acelasi numar de oficii va fi foaaaarte dificila si improbabila. Va fi foaaaarte greu de privatizat fara a implica niste compromisuri, de la restrangerea retelei postale (si implicit cu concedieri si probleme in ceea c epriveste accesul la serviciile postale) si pana la preturile oferite.

Si mai trag de ea si unii de sus intru necesitatea capusarii...

Solutia este ramanerea la stat, dar la un alt fel de stat decat cel de azi....

 

Nici macar asta nu e problema. Luam exemplul Angliei care a privatizat reteaua de cai ferate. Nimeni nu ar dorit s-o preia ca atare, cu toate rutele si haltele lor. Asa ca s-a privatizat pe bucati iar astfel noilor detinatori li s-a putut impune prin contract ca in situatia in care preiau o zona, sa nu poata inchida anumite rute fara acordul statului. Vrei nu stiu cate gari cu trafic mare, primesti la pachet si restul de rute rurale din arealul respectiv.

Au mai ramas regiuni detinute de stat, insa e mai usor sa subventioneze doar acele linii decat intreg sistemul de cai ferate si tot personalul aferent.

 

Problema e ca in Romanica, chestia asta s-ar transforma in ceva gen ce s-a facut cu Renel-ul, unde o sa ai defapt vreo 'nspe mii de companii detinatoare de sarme ce fac intelegeri de tip cartel asupra a cum anume sa exploateze mai bine monopolul pe care il detin.

Link spre comentariu

Oanca te-ai bagat in seama aici cu ceva in afara subiectului si pe un ton peiorativ, doar asa ca sa te iei de mine. O alta clona pusa pe scandal...

 

Traian, nu sunt de acord, statul este cel mai prost administrator posibil, a fost asa indiferent de cine au fost alesii, fiecare au aratat aceeasi incompetenta si protectie a propriilor interese.

Prin urmare posta nu va fi niciodata ok sub "obladuirea" statului, numai un administrator privat serios ar putea avea interesul sa o dezvolte, pentru ca altfel ar pierde bani de la el.

Nimic nu mai poate inspira incredere, sunt 28 de ani in care nu s-a schimbat nimic, oricine s-a perindat prin conducerea CNPR, nici nu se va schimba ceva, nu exista interesul la nivel inalt.

Link spre comentariu
Vizitator oanca

Oanca te-ai bagat in seama aici cu ceva in afara subiectului si pe un ton peiorativ, doar asa ca sa te iei de mine. O alta clona pusa pe scandal...

 

 

Lucrez la Posta.

Link spre comentariu

 

Nici macar asta nu e problema. Luam exemplul Angliei care a privatizat reteaua de cai ferate.[...]

 

 

... dar care retea nu era in situatia celei din Ro de azi care ar avea nevoie de investitii de miliarde (de euro!)

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări