yo9hrb Postat Iulie 4, 2007 Partajează Postat Iulie 4, 2007 Vasile are dreptate, masinile date de firma se inregistreaza in FAZ (fisa de activitate zilnica). De acolo se stie cine a condus si unde. Iar pentru ideea ca nu firma ti-a dat carnet, nici firma nu te obliga sa incalci codul rutier. Chiar ma gandesc sa-mi iau pe firma numai trabantei. Nu prea poti depaso viteza legala in afara localitatii :smt003 . Link spre comentariu
bogdanel Postat Iulie 5, 2007 Partajează Postat Iulie 5, 2007 politia trimite la proprietar o adresa in care i se solicita numele persoanei care a circulat in data de, cu viteza de... dupa ce primeste datele primeste puncte si amenda cine a condus...Cunosc un astfel de caz, din frantza. Anume patronul a refuzat (nu-l obliga legea) sa furnizeze datele conducatorului auto, iar politzia (idiotzi ca peste tot) i-a trimis amenda pe numele lui + punctele din permisul sau de conducere. S-a lasat cu proces, castigat de patron. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Iulie 5, 2007 Partajează Postat Iulie 5, 2007 Mie mi se pare corect ca a primit el amenda din ce data nu a spus cine a circulat cu masina. Cine a dat verdictul ala poate a luat ceva spaga de la patronul respectivDaca s-ar proceda asa atunci toti idiotii cu masina de firma pot circula in voie, chiar sa faca si mici accidente ca doar nu ii obliga legea sa spuna cine sunt :smt003Legile aste sunt facute amplulea rau de tot :toimonster: Link spre comentariu
bogdanel Postat Iulie 5, 2007 Partajează Postat Iulie 5, 2007 Vasile, e drept ca legile sunt relativ ampulea, dar un angajat cu permisul suspendat este un angajat in minus (macar temporar), pentru ca altfel nu are cum sa se deplaseze la servici. Iar cand firma e ca marina albaniei, doar trei angajatzi, conteaza.Ar fi fost corect (shi poate legal) ca patronul sa fie acuzat de ceva in genul tainuire de indicii, necooperare, etc, dar nu a fost. A fost acuzat de ceva ce nu a facut, iar pentru asta acuzatorul trebuie sa plateasca. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Iulie 5, 2007 Partajează Postat Iulie 5, 2007 Si prin bucuresti astia cu masini de firma circula parca ar fi la masa in ograda Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iulie 5, 2007 Partajează Postat Iulie 5, 2007 Legislatia in domeniul rutier (si in multe altele) la noi in tara este departe de a fi perfecta. Topicul acesta este un exemplu practic, ca sa nu mai vorbesc de politistii care te opresc si daca motivul nu este unul clar (centura, viteza, etc...) ai surpriza sa descoperi ca stii mai bine codul rutier decat politistul care te-a oprit. Sa fim seriosi, daca intrebi un strain (englez, francez...) ce parere are despre legislatia de la el din tara nici unul nu are cuvinte de lauda (chiar am facut azi acest lucru). Macar la ei daca este un echipaj cu un radar mobil pe drum, ai semne de avertisment din timp, nu stau pititi da de pica ceva. Scuze daca am fost off topic. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 Cea mai buna idee e sa stea pititi, doar astfel pot fi prinsi vitezomanii din cauza carora se produc accidente si mor persoana nevinovate.Eu as propune cate 1 radar la 5Km pe toate drumurile din RO Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 Eu as propune cate 1 radar la 5Km pe toate drumurile din RO Ar fi o chestie. Stau sa ma gandesc la faptul ca ar fi mai multi lucratori in politie decat in agricultura. Si un alt amanunt: cand un politist dirijeaja circulatia in 80% din cazuri mai mult o incurca. Daca ar fi atat de multi...haos total. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 pai radarele pot sa stea si singure puse frumusel pe stalpii de iluminat sau telefon sau chiar pusi stalpi special pentru ele, soferul doar primeste frumos amenda acasa :weedman: Link spre comentariu
edy_wheazel Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 Noroc cu detectoarele de radar. Am auzit ca vor sa le interzica iarasi. Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 cand o sa fie radare din 5 in 5km nu o sa mai fie deloc utile detectoarele :smt003 Link spre comentariu
ionut20 Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 o idee buna impotriva vitezomanilor cu detectoare de radar ar fi plasarea a cate un emitator, pus pe stalpi din 5 in 5 km sa zicem, care sa emita un semnal receptionat de detectorul de radar Link spre comentariu
pisoiu Postat Iulie 6, 2007 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2007 Iarasi deviem. Discutia nu era despre moralitatea ideii de a depasi viteza legala, ci despre legalitatea procesului de aplicare a sanctiunilor in lipsa unor evidente solide./pisoiu Link spre comentariu
andiy Postat Iulie 6, 2007 Partajează Postat Iulie 6, 2007 Am citit in mare viteza acest thread (aici nu exista limite de viteza si nici sanctiuni ) si sper sa fi inteles speta ta. Urmare unei inregistrari cu aparatul radar, s-a constatat ca vehiculul de la firma ta a circulat cu o anumita viteza, peste limita legala. Probabil ca, in aceste conditii, politia rutiera a solicitat firmei datele persoanei care a condus vehicolul. Sa ne intelegem : firma raspunde si e sanctionata contraventional (amenda) numai daca nu comunica datele solicitate, nu si pentru faptele conducatorului de vehicul. Pentru depasirea limitelor de viteza, raspunderea apartine exclusiv conducatorului de vehicul (e un principiu care spune ca raspunderea este individuala). Retinerea permisului de conducere, ca efect al aplicarii unei sanctiuni contraventionale (in cazul de fata, suspendarea dreptului de a conduce pentru o anumita perioada de timp), il va viza exclusiv pe conducatorul de vehicul. Acuma, din ce inteleg eu, tu iti pui problema constatarii savarsirii faptei. Adica daca te oprea atunci un echipaj de politie era OK sa te sanctioneze, dar asa, pentru faptul ca nu te-a oprit si ca au aflat de la angajator cine era soferul acelui vehicul, nu mai e ok. Nu are relevanta momentul la care s-a facut constatarea (cu exceptia situatiei in care intervine prescriptia aplicarii sanctiunii, adica in 6 luni de la data savarsirii faptei) si nici mijloacele prin care se face proba. Constatarea se poate face prin orice mijloace permise de lege. Nu stiu ce inseamna evidente solide din punctul tau de vedere. In tot cazul, legalitatea unui act emis de o autoritate romana (ma refer la procesul verbal) sau, dimpotriva, nelegalitatea acestuia o poate constata doar instanta de judecata. Daca nu am inteles bine care e toata speta, te rog sa ma corectezi si sa ma scuzi. PS: Intrebare: daca se producea o infractiune (o ucidere din culpa de exemplu) cu acel vehicul, cine raspundea? Link spre comentariu
pisoiu Postat Iulie 6, 2007 Autor Partajează Postat Iulie 6, 2007 PS: Intrebare: daca se producea o infractiune (o ucidere din culpa de exemplu) cu acel vehicul, cine raspundea?Este evident ca raspunde soferul, insa politia sau oricare alt organ de ancheta trebuie sa dovedeasca cine a fost la volan in acel moment.Ca sa revenim la radare, sa zicem ca eu (ca si reprezentant legal al firmei chemata sa dea socoteala cine a fost la ora X pe vehicolul Y) declar ca la volan a fost un prieten care e plecat de ani de zile in strainatate. Boon, o sa ziceti ca declaratii false, blabla. Ok, din nou, politia trebuie sa dovedeasca ca eu am declarat fals.Si mai grav, un X-ulescu poate sa declare ca eu am fost la volan intr-o situatie la care eu nu am participat, iar eu nu am alibi.Din nou revin la ideea mea ca organul de impunere trebuie sa dovedeasca vinovatia unei persoane si nu cel prezumtiv nevinovat trebuie sa dovedeasca ca este nevinovat. Hai sa trimitem invitatie la toti soferii din Romania pentru ca pe radar apare masina mea cu depasire de viteza, si cine are alibi si dovedeste ca nu a fost la volan, scapa, iar la restul, amenda./pisoiuLater edit:Acuma, din ce inteleg eu, tu iti pui problema constatarii savarsirii faptei. Adica daca te oprea atunci un echipaj de politie era OK sa te sanctioneze, dar asa, pentru faptul ca nu te-a oprit si ca au aflat de la angajator cine era soferul acelui vehicul, nu mai e ok. Nu are relevanta momentul la care s-a facut constatarea (cu exceptia situatiei in care intervine prescriptia aplicarii sanctiunii, adica in 6 luni de la data savarsirii faptei) si nici mijloacele prin care se face proba. Constatarea se poate face prin orice mijloace permise de lege.Nu stiu ce inseamna evidente solide din punctul tau de vedere. In tot cazul, legalitatea unui act emis de o autoritate romana (ma refer la procesul verbal) sau, dimpotriva, nelegalitatea acestuia o poate constata doar instanta de judecata. Daca ma oprea politia, era clar ca eu eram la volan. Insa poza care o primesti este din spate. Sigur ca daca afla de la angajator nu mai e ok. Foarte multa lume poate sa zica ca eu le-am condus masina, si eu nu pot dovedi contrariul.Evidenta solida din punctul meu de vedere inseamna o dovada ce nu poate fi contestata. Politia te opreste pe drum, si TU te dai jos de la volan, inseamna ca TU conduci masina. Daca primesc poza din fata, cu mutra mea la volan, da, asta e dovada solida. Nu contest legalitatea actului emis de autoritatile romane, pentru ca in acest caz autoritatile nu pot emite un act. Depasirea vitezei este o contraventie, iar o contraventie este o "chestie" pentru care se face responsabil o persoana, un individ, nu un bun. Contraventia se aplica mie ca si sofer, nu poti amenda masina pentru depasirea vitezei. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum