Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Începând cu 2018, maşinile mai vechi de 12 ani vor trebui să facă ITP-ul anual


Postări Recomandate

Sharky, sunt de acord cu adunarea tuturor masinilor abandonate. Eu ma refeream la "rablele" care circula. Cunosc foarte bine Timisoara, am circulat destul pe acolo (Complexul studentesc), si stiu ce inseamna aglomeratie. Desigur, nu e nici 20% din ce este in Bucuresti.

Inca ceva legat de masina 1,2,3...etc. Daca ai doi copii mari studenti si ai posibilitatea, le cumperi la fiecare masina? Nevasta are masina ei, sa zicem ca face naveta...deci 4 masini. Ti se pare mult sau nu e ceva normal?

Daca m-as lua dupa tariceanu ar trebui sa cumpar 4 citroenuri noi ca sa-i fac vanzare. :bataie

Editat de fluffy37
Link spre comentariu

Stai ca nu ne intelegem.

Ideea e ca in romania daca iti ia talonul tu il iei inapoi, dar cel bulgar nu il poti cere inapoi ca nu esti indreptatit sa il ceri.

 

Nu spun ca ti-l ia, dar esti la risc si nu stii cand te intalnesti cu prostu.

Oricum de ti-l ia la RAR ori repari ce e de reparat, ori Bg.

 

Fluffy, daca iti permiti sa tii 4 masini, atunci bravo tie. Dar sa fie 4 masini, care le folosesti, daca tot ocupi domeniul public.

Daca cu una te plimbi si restul stau degeaba in fata blocului si ocupa locul cu lunile, nu e ok.

Idem pt masina fiului. Stiu ca studentia e mai faina cu masina, dar daca iti aduci masina doar ca sa circuli o data pe luna cu ea, atunci mai bine las-o acasa.

 

Undeva trebuie pusa o limita, ca asa si eu imi permit sa imi iau in fiecare luna cate o masina de 500E. O trantesc in fata blocului, umplu aleea si ce mai e prin jur de ele.

Asigurare doar la una, sau mai rau, le iau identice si schimb numerele.

Ca doar e ieftin, piese de schimb de pe una pe alta.

Oare e ok? Ca doar imi permit!

E ok doar daca stau la tara si am unde sa le tin pe toate. Si acolo ai probleme mari cu vecinii daca le tii aiurea in drum. Ce e la tine in batatura, nu are nimeni treaba.

De ce ar fi la oras altfel?

A, la oras costa mp si nu iit vine sa tii inutil masini pe el. Aia e alta poveste.

Acolo o sa ajungem si noi ca alte state, o sa consideram masina in oras un lux si bagam taxe, ca altfel murim ingropati de ele!

 

Sunt multe de zis. In rest da-l in doba pe papagalul ala, dar un nivel minim de calitate trebuie pus, incet incet.

Adica eu as fi de acord sa interzicem introducerea de sub E2 in tara, exceptie istoricele. Apoi treptat ridicata stacheta.

Nu brusc, pui un calendar, asa incat lumea sa fie bine informata cu privire la viitorul masinii.pt a-si face un plan.

Evident, masinile existente raman pana crapa, dar nu aduci altele.

Plus chiar daca papagalii astia fac gargara cu poluarea, nu o putem ignora. PArca ar fi mai bine sa stopam invazia de 1.9 tedei care impute orasele. De mergi prin aglomeratie chiar se simte la nas diferenta!

Ca se taie sau nu padurile, ca se fac ceva sau nu cu banii, pana una alta noi mirosim gazele.

Link spre comentariu

De testele nucleare si termonucleare nu se mai zice nimica. Aia nu e poluare?!

Si apoi smogul si alte nenorociri de astea nu sunt creatia Romaniei. Sa se rezolve problema acolo unde a aparut si persista. Ce capacitate cilindrica are un Harley Davidson? Cred ca depaseste cel mai mare motor de Logan. Si nici catalizator nu cred ca are. Or fi multe motociclete de astea prin SUA, or fi putine...va las pe dv. sa reflectati. La benzinariile lor, la pompe, care o fi unitatea de masura? Nu cred ca se incurca ei cu litrul.

Ce procent din suprafata impadurita a taiat Romania comparativ cu alte state? Am inteles ... alte state au poluat si defrisat ca sa se dezvolte si sa ajunga unde sunt. Foarte bine, acum ca au capital, sa repare raul facut naturii, iar pe noi sa ne lase sa ne dezvoltam. Nu sa ne impuna sa reparam raul facut de ei.

Link spre comentariu

La benzinariile lor, la pompe, care o fi unitatea de masura? Nu cred ca se incurca ei cu litrul.

In USA ...galonul.

 

1 galon=3.79 litri , pretul aproximativ 2 dolari pe galon.Cand e mai scump ,ajunge la 2.5 dolari galonul

Editat de nel65
Link spre comentariu

Nu isi baga unghia in gat ca au bani.

Pe langa asta trec pe electrice, luati in vedere faptul ca au scazut consumul de petrol desi nr masini a crescut.

IAr petrolul nu merge exclusiv la combustibil, il mai folosesc alte industri.

 

Asa simplu te poti informa de pe net. Toate aceste info sunt publice si accesibile pt cine stie engleza.

https://www.eia.gov/petroleum/gasdiesel/ 2.6-3$ galonul adica vreo 3lei/L. Nu e vina lor ca la noi taxele pe combustibil sunt mari, iar ei sunt printre cei mai mari jucatori in productia de petrol si gaze.
Noi ce am avut era falimentar pana s-a vandut. Iar cine a falimentat-o erau de-ai nostri, nicidecum "agenturile".

Plus ei au deja taxa pt motoare mari in statele aglomerate si reguli mai stricte, masinile lor devin tot mai eficiente, fata de cele de odinioara.

Plus legat de smog si NOx, nu prea e cazul la ei, ei merg exclusiv benzina si mai nou trag pe electric, care tot cat o benzina economica impacteaza mediul.

In opinia mea cam sar calul cu ce face tesla, adica incearca sa vanda pielea ursului din padure, intimp ce bateriile lor inca nu pot stoca atata cat vor, inca.

DAR pana la urma creand concurenta pt masinile normale, se pun si astia pe treaba in cresterea eficientei si scot proiectele din laborator, in productie.

Concurenta e sanatoasa si incurajeaza progresul!

 

Ce fac altii e irelevant. Eu nu cred ce vreunul poate sustine in mod logic ideea in care sa luam de gratis toate masinile vechi de afara, sa le facem zeiss, ca noi si sa ne fumege pe la nas in fiecare oras. Dimineata cand ma duc la lucru sa fie coloana de masini toate diesel cat mai vechi si mai ieftine, ca deh, sa nu consume.
Una sunt cele care lumea si le-a cumparat acum 10-20ani. Bravo lor ca le-au intretinut si inca merg bine, tot respectul.
Dar nu e ok sa aduci alte obosiciuni in tara. Ceva limita terbuie pusa, mai ales ca acum gasesti benzina E4 la sub 2mii E.
Dar nu, romanu vrea 1.9 tedei E3, ii face EGR off si chip, ce conteaza ca da norul de fum dupa el sau ca pana se incalzete tot impute in jur.
Si nu ca e defect, asa e el de fabrica!
Adusul asta ar trebui taxat, ca sa evitam situatiile descrise de mine. Sau cel putin accesul in orasele mari si aglomerate sa se faca pe baza unei taxe.
Si sa nu credeti ca e nevoie de o taxa aberanta. Doar una comparabila cu pretul.
Vezi si tu, cat timp taxa pt diesel E3 era 1000-1500E nu le lua nimeni. Ideea e sa nu isi ia orice coate goale o fumigena.
Sau macar sa nu il lasi sa intre in oras/centru cu ea, unde o aglomerare de asemenea masini e nasoala.
Asa e in statele civilizate, dar la noi nici asta nu poti sa faci.
In primul rand ca nu avem vreo alternativa. Adica nu te poti pune sa taxezi accesul in oras cand nu ai variante calumea de ocolire.
Link spre comentariu

Una e sa tot bagi taxe pe ascuns pe cat posibil, poti sa zici ca ai castigat, dar atunci cand propriul tau popor incepe sa ceara si mai multe taxe, eu zic ca esti cu adevarat invingator.

 

Alte taxe pentru oras si aglomeratie ? Ai idee cate taxe platim de deja ? Inclusiv alea din accize, impozite, taxele de drum la treceri, rovineta ?

 

Bravo, ceri taxe pentru masinile vechi. Probabil tu ai una noua si buna care nu polueaza. Te-ai gandit vreodata ca in cativa ani a ta o sa devina aia veche si tu o sa fi ala care trebuie sa plateasca taxele, in timp ce aia mai bogati isi permit masini electrice ? E bine atata timp cat nu esti tu sub sac sa il cari, chiar daca iti vine randul. Sau o sa iti permiti mereu o masina noua ?

Scuze, dar asta este exact societatea de consum de care se vorbea si se pare ca tu si multi altii deja sunteti victimele lor. Hai sa aruncam o masina buna facuta din metal ca sa cumparam una nou facuta din plastic, chiar daca aia veche merge bine, dar e veche.

 

Ne-am trezit noi, aia 19milioane, care nu ne permitem nici macar o chirie si o mancare buna, sa facem aerul curat in timp ce asa cum se zicea mai sus, se taie paduri, toti copacii, si altii 6miliarde din 7, nu dau doi bani pe poluare, nici macar nu stiu ca exista.

 

Solutia ta este complet gresita, vrei sa scapi de aglomeratia in orase asa ca te taxezi ? Sa plateasca toti la fel, orice masina face aglomeratie, nu doar ala cu tedei-ul. Crezi ca masina ta e foarte cuminte la poluare... asta pana intra in regenerarea filtrului, sa vezi atunci ce scoate poluarea toata odata, doar ca o pastreaza acolo in timpul testelor si o arunca gramada doar cand se umple.

Solutia la orase este fluidizarea traficului, redimensionarea oraselor supraaglomerate, mutarea serviciilor des accesate care creeaza aglomeratie, in zone neaglomerate, nu concentram toata administratia, politia si totul in centrul oraselor si toti sunt obligati sa se duca acolo. Trage oamenii acolo unde este liber, lasa zonele aglomerate mai libere, nu ii forta sa vina si mai multi acolo. Sa vezi ce se fluidizeaza traficul cand incepi sa muti totul la margine si in afara zonelor locuite.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Bravo, ceri taxe pentru masinile vechi. Probabil tu ai una noua si buna care nu polueaza.

Are un mertzan mai vechi de 2,6 litri parca "spurcat" cu GPL.

Concurenta e sanatoasa si incurajeaza progresul!

 

Ideea e sa nu isi ia orice coate goale o fumigena.
Sau macar sa nu il lasi sa intre in oras/centru cu ea, unde o aglomerare de asemenea masini e nasoala.
Asa e in statele civilizate, dar la noi nici asta nu poti sa faci.
In primul rand ca nu avem vreo alternativa. Adica nu te poti pune sa taxezi accesul in oras cand nu ai variante calumea de ocolire.

 

LIKE!!! (ca esti lup la oi si nu ai buton de like)

Link spre comentariu

Suna urat dar e termenul perfect.

Pe aia cu motoare mici ii inteleg ca isi pun gpl, au nevoie de consum mic, dar pe aia cu motor mare - iti pui gpl pentru ce ? te deranjeaza consumul ? ia motor mic initial, nu o namila. Ca si cum ti-ai lua Ferrari si ii pui gpl.

 

Acum inteleg si frustrarea pe aia cu 1.9 tedei, de fapt invidie, ca aia consuma mai putin de jumatate. :rade:

Link spre comentariu

Am pus intre ghilimele! :limb: Eu sincer am frica de gaz in general si nici norocos nu sunt. As da centrala jos de pe perete urgent daca n-ar costa asa scump energia electrica.

 

te deranjeaza consumul ? ia motor mic initial, nu o namila.

Senzatile nu-s la fel ca la un motor de drujba (si sunetul este diferit, bigger it's better and sounds good).

Link spre comentariu

PArerea despre GPL si-o dau toti habarnistii care n-au pus mana pe asa ceva sau care n-au reusit sa regleze calumea, sau au ajuns pe mana doreilor.

Vin aia cu povesti de analfabeti cum gazul are o ardere uscata si alte povesti cu pesti. Se jura ca gazul arde nu stiu cum, ca e mai mare temperatura, ca se duc supapele, ca explodeaza sau ca nu ti se mai scoala.

Pana una alta nu explodeaza nimeni, motoarele merg sute de mii de km si nu crapa, iar de e sa masori EGT pe un sistem reglat corect, de multe ori iese chair mai mic! Plus ca nu detoneaza in conditii in care benzina iti creste knock count/activeaza knock retard la foc automat!

Astea nu au de unde sa le stie ca doar niciunul dintre acei specialisti nu a pus mana, in general oamenii aia sunt specialisti in povestile de la coltul blocului si cam atat!

Le stau pe creieri instalatiile turcesti de pe taxiuri, reglate prost, butelia

IAr in opinia lor mai bine de atat nu se poate.

 

In schimb de cifra octanica mai buna, de uleiul care ramane curat care in prima zi tac chitic. AStea le stiu si ei, dar nu recunosc.

De spurcat e drept ca iti spurca montatorii masina pt ca majoritatea habar nu au ce fac. Dar asta nu inseamna ca il poti tu regla cum trebuie sau sa dai 100-200 lei la unul care stie ce face.

CAt timp am un echivalent in medie de 8.5%, (in scadere, inca am ~60L de benzina in rezervor, luati cu 4.55lei:) ) chiar nu pot sa fiu invidios pe careva. Masina e mare, ma duc repede. Cel mai mare consum de GPL in oras, numai oras, inclusiv stat aiurea cu motorul pornit pe loc a fost 20%, de la gol la gol! Impartit la 2 da o cifra f buna! in 12kkm am pus deoparte 2mii lei, in urmatorii 12kkm recuperez restul din costuri, costuri ce includ filtrele si alte anexe.

Ce-i drept, puteam sa o las pe benzina la rulajul asta, DAR am vrut eu sa o fac si pe asta.

Deci da, daca masinile si reglatul lor se afla printre pasiunile tale, o intalatie GPL la care ai softul e un mod bun si totodata productiv de ati petrece vremea si practica pasiunea!

 

Dar fericiti cei ce merg pe benzina, ca a lor e pierderea si a nostru e mersul economic. Daca ne-am pune toti n-am mai vedea costuri reduse la 60-70%! Amin!

 

Culmea am si un passat TDI, asa ca nu pot sa stiu ce invidie e aia. Poate sa stea passatul la 5m de masina mea, ambele cu motorul pornit. A mea nu se aude de passat! Ca sa nu zic de mirosul care il lasa ficare. Idem pt focusul 1.6 tdci care abia a batut cei 125kkm.

Ah, plus daca e sa ma intrec cu un E270 cdi, pana la 80 la ora stau in dreptul lui! Iar acolo pierd vreo 2 lungimi de masina ca-s non turbo si cad sub 4mii ture inter v2 si v3 unde nu am putere.

Fara turbine, fara pompe de presiune, injectoare scumpe fara trancaneala de tractor si alte "avantaje".

Am de ce sa fiu invidios, nu gluma!

Ca sa nu zic de fumul ala care circula prin EGR, sigur e ce trebuie pt motor! GPL-ul e numai spurcat, auzi tu, cum sa ai toba si interiorul motorului curat luna, blasfemie! Ce-i drept toba era curata si pe benzina, dar bujiile si pistoanele nu!

 

Ideea cu centru.

Pui taxe si asa ca sa fuga lumea la margine. In opinia mea nici eu nu inteleg de ce se fac business center in centru.

Sa le faca la marginea orasului, ca lumea oricum vine cu masina. In felul ala nu se supara nimeni.

Cel putin in cluj cartierele vechi sunt f bine legate de centru prin transportul in comun. Alea noi nu, din pacate. Daca s-ar rezolva, ar fi bine. DAr nu vad o scuza pt care sa vii cu masina in centru, daca ai busul la indemana.

Eu ma urc in bus, in 15 minute sunt la lucru. Am de mers pe jos in total maxim 5 minute, pe bus mai citesc mail-ul, nici vorba de aglomeratie, ar fi loc de stat jos, dar nu stau din principiu, stau destul la birou.

60 lei e abonamentul, 60 calatorii timp de o luna. MAi e util, cine stie unde mai am de mers.

Nu imi bat capul cu idiotii din trafic, locuri de parcare si alte povesti.

HAi sa ne uitam in lumea civilizata, Berlin, Viena, pai frate, acolo merita sa iei masina doar de ai ceva de carat, altfel zau daca ai vreun avantaj.

Si n-am vazut pana acum vreo revolutie pe acest motiv, ca nu pot intra cu masina pana in buricul targului si nu gaseste loc de parcare, evident gratis, ca deh, toti suntem niste somitati.

 

Acu nu tre sa iti zic eu ca in orasele mari in tarile cibilizate nu ai ce cauta fara DPF si cu tractoare poluante prin centru.

Te invit sa stai in spatele unui diesel vechi pana o sa intelegi de ce. Apoi o sa trec eu cu GPL-ul sa vad daca iti dai seama ca e masina pornita, dupa miros.

DEci da, daca ai optiunea de a cumpara un E4 benzina in aceeasi bani cu un E2 E3 diesel in opinia mea ar trebui sa fii taxat in plus, doar pt ca imputi orasul. E vorba de masini de 2000E aici.

Masini diesel cu DPF gasesti de la 4mii E in sus.

O toyota E5 cu sub 100kkm reali si origine verificata e 7-8miiE. Un prius pe la 10mii E.

Pana la citroenul lui tariceanu e cale lunga. Nu-s chiar asa scumpe astea mai putin poluante.

Ca sa nu zic ca printe ele gasesti variante chair fiabile si cu o siguranta imbunatatita ESP, airbag-uri, structura mai buna!

ASta la fel cum pe langa 1.9 tdi ALH gasesti si cel de 2.5TDI si 1.7dti care sunt un contra exemplu pt fiabilitate.

Nu tot ce e vechi e bun.

 

Ce consumerism bre?

Trebuie doar puse niste taxe asa incat lumea sa aleaga in aceeasi bani o masina mai putin poluanta.

Si ati vazut ca limita aia e minuscula. Ajunge doar sa pui o taxa de 30-40% din valoarea masinii, ca nu se mai uita nici dracu la ea.

Ideea e sa nu lasi oamenii fara masini, doar sa elimini variantele care nu corespund.

Si e fals faptul spus de tine, ca am masina noua care va trebui sa o schimb.

Am zis clar, ar trebui oprit aducerea de rable. DAca un om si-a luat o masina buna la un moment dat, n-are decat sa ramana cu ea pana o face istorica!

Dar daca tu vrei sa iti iei masina, ar fi bine sa fi taxat daca alegi un generator de fum in loc de o masina decenta in aceeasi bani +-500E.

De aia un w124 pe benzina E2 are bulina verde si un 1.9 TDI are bulina galbena si E2 ALH portocalie intr-o tara cu apa calda.

Valoarea lor e aceeasi. Adica n-ai decat sa o tii, dar tineti-o l tine la tara si impute pe acolo zona, aia e ok.

O dai la fier vechi, mai pui 2000E si iei un E4. Poti face acest efort odata la 10 ani.

Sau daca e ceva piesa de colectie, f bine, o tii deoparte si o faci istorica.

DAca totul s-ar face conform unui calendar, nu ar fi nici o problema.

ITi iei azi masina cu norma E4, stii ca te tine pana in 2025. Pana atunci aduni bani de alta.

 

Mergi in orase poluate gen Eindhoven si altele, ce zici? E poluarea un moft?

Mergi tu si copiii tai printr-o coloana de masini care stau la stop, toate 1.9 tedei, in mod sigur le va fi prielnic pt sanatate.

Mai baga si benzian cu plumb, ca ingrijeste supapele si imbunatateste arderea.

Sanatatea e oricum o notiune overrated.

 

De paduri si altele se ocupa hotii nostri din conducere, nu au treaba masinile cu ele.

Link spre comentariu

Ne agitam degeaba. Dupa ce ne-am bagat picioarele in ea de planeta prin arsu' a tot ce ne-a picat in mana, acum ne-am trezit ca nu e bine !

Ce masini polueaza ??? Alea produse de marile industrii ale planetei. Dupa ce si-au facut ei treaba cu ele (si-au umplut buzunarele de bani dupa urma lor) acum s-au trezit ca polueaza ???

Hai lasa !

O alta chestie interesanta e ca ei, tarile astea dezvoltate de unde pleaca industria asta producatoare de masini poluante, n-au reciclat acele masini care acum sunt sunt luate de noi saracii Europei. Cica e mai ieftin sa vinzi cazanu ala ruginit care polueaza decat sa te duci tu cu el la remat in Germania de ex. si binenteles, venim noi saracii si le cumpara. Pai dupa parerea mea de acolo pleaca raul asta poluant.

Ce sa mai vorbim de toate navele astea comerciale care strabat oceanele si toate apele acestui pamant si care, normal, sunt diesel ! Apoi cand te uit pe flightradar24 si vezi cate avioane sunt in aer pe tot globul te crucesti pur si simplu. Pai ce, alea nu polueaza ???? De ce, ca nu sunt diesel ???

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări