Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Începând cu 2018, maşinile mai vechi de 12 ani vor trebui să facă ITP-ul anual


Postări Recomandate

Fara spriturile alea printre masini nici nu sti cate usi ti se deschid in bot in aglomeratie. Si da, legal ai voie sa te strecori. Se numeste devansare. Banda nu este a ta.

Deplasarea cu viteza superioara fata de alte vehicule pe alta banda in acelasi sens =devansare

Legal este permis sa devansezi pe banda 1 un vehicul ce ruleaza pe banda 2 insa ESTE PERICULOS SI NERECOMANDAT.

Daca motociclistul ruleaza in paralel cu masina pe aceeasi banda (deci intre masina si bordura) nu ai cum sa vorbesti de devansare.

dany_cta, daca esti connaisseur spune-ne si noua cam cati cp au "motoarele" din pozele ce le vezi in lincurile postului meu anterior. Nu stiu de ce, dar nu par a fi "motoare" astmatice.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Dar trafic infernal si indisciplinat ca in Iasi , eu nu am mai vazut.

Inseamna ca nu ai dat de botșănieni (botoșăneni) in trafic. Prin Moldova toti au frica de ei. Aia chiar au nevoie nu doar de ITP la masina ci si la sofer(vorba lui doru3160.

In viata ta nu ai sa vezi ce am vazut eu (si toti din autocar): un cazan, pardon BMW cu numere de BT(botosani) ajunge din spatele MCV-ul cu radar al politiei care era la "vanatoare", da flash-uri, depaseste si politaii n-au facut nimic. Pana si participantii la trafic din sens opus s-au scandalizat si au inceput sa claxoneze si sa dea flash-uri la masina de politie.

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Vineri, 06 Octombrie 2017

 

Cu cat rula retardatul ala de motociclist de a adus masina aia in halul ala?

 

Dati click pe imaginea din link.

 

In urma cu cateva minute, un accident rutier grav s-a produs pe bulevardul Tudor Vladimirescu, intre zonele Bucsinescu si Podu de Fier.

Soferul unui autoturism marca Volkswagen incerca sa efectueze o manevra de intoarcere pe celalalt sens de mers, moment in care un motociclist care circula cu viteza s-a izbit in lateralul masinii, in partea soferului. In urma impactului motociclistul a fost ranit.

 

Sursa:

http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-actualitate/exclusiv-accident-grav-intre-bucsinescu-si-podu-de-fier-un-motociclist-a-fost-ranit-foto-live-video-6975332

 

"Soferul unui autoturism marca Volkswagen incerca sa efectueze o manevra de intoarcere pe celalalt sens de mers, moment in care un motociclist care circula cu viteza s-a izbit in lateralul masinii"

 

Exact ce ziceam. Q.E.D.

Pentru cei care au permis e un caz clasic de neacordare de prioritate din partea masinii, ca de obicei "nu l-a vazut". Viteza nu o stabileste decat aparatul radar, nu reporterul, nu babele cu radar in bot. 100% vina masinii pentru neacordare de prioritate, daca nu sunteti de acord, duceti permisul inapoi, nu il meritati.

 

Nu exista: "daca merge tare am voie sa intru in el sa il omor", sau "daca merge tare am eu prioritate, nu el".

Vina lui este ca merge tare si daca este adevarat, poate sa plateasca amenda pentru asta, nicidecum sa fie vinovat de accident, nu asta a cauzat accidentul, ci neacordarea de prioritate care este vina soferului !

 

Ce bine era daca si asta avea niste tobe mai nesimtite, daca orbul ala de sofer nu e in stare sa beleasca ochii, macar sa beleasca urechile.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Frustrati sunt aia care critica motocicletele pentru ca: 1. se strecoara, 2. merg rapid, 3. fac zgomot.

Daca exista limite de decibeli, o sa plateasca pentru asta.

Daca merg tare si n-au reflexe, e problema lor nu a voastra.

Daca au echipament sau nu, e barba lor nu a voastra.

 

Faza tare este ca majoritatea nici nu merg asa rapid cum viseaza toti "babele cu radar in bot" aici pe forum. Doar pleaca primii de la semafor ca sa nu stea intre masini dar vitezele in medie sunt la fel ca la masini, nu merg cu 200 la ora cum visati voi. Il auziti pe unul ca si-a turat motorul in gol, si gata, are 500 la ora gata de decolare, desi zgomotul de motor e folosit exact pentru prostii de soferi care nu stiu sa se asigure, e o avertizare preventiva "vezi ca sunt si eu aici", doar nu o sa inceapa sa claxoneze. De aia se dau spriturile alea printre masini, dar soferii de duminica de unde sa stie ...

 

Unul care n-a condus in viata lui motocicleta nu ar trebui sa deschida gura. Incercati sa puneti mana pe una linistita si sa o conduceti in oras, sa vedeti cum dispare orice prioritate, fara experienta esti victima curata, stai sa mergi cu faza lunga doar ca sa te vada ziua. Voi, astia care ii criticati, nici macar nu ii vedeti, chiar a fost confirmat asta aici pe topic, si nu pentru ca au viteza, ca nu, nu au. Daca se mai duce cate unul mai repede nu inseamna ca are 200 la ora. Se duc mai repede doar ca sa nu ii prindeti voi, sa nu fie intre masini, acolo tot victima este, nu ai voie sa stai cu motocicleta intre masini ca te darama imediat.

Inainte sa criticati tobele si zgomotul, invatat sa deschideti ochii.

Fara zgomot, soferii din masini sunt orbi. Intai rezolvati problema aia si apoi plangeti-va ca fac zgomot motoarele.

Si eu ma plang ca ma deranjeaza centura, dar atata timp cat exista accidente trebuie sa o suport.

@dany_cta;

 

Nu cred ca am iesit cu motorul o data in vara asta, sa nu am cel putin un incident pe tura cu unul din oligofrenii astia care au disciplina de trafic, cultul motoarelor macar in sensul in care sa fie constienti ca ele exista, sau orice alta veleitate de sofer de minima calitate, spre zero.

Nu exista, ca regula, in primul rand, sa nu stea in curul tau, vizibil in mod ostentativ. Sa nu incerce, culmea, el cu masina, sa treaca de tine. Adica, fix ce zic oligofrenii ca facem noi, motociclistii. Incearca sa ai disciplina standard de trafic cu motorul, si-ti garantez ca ti-o iei, culmea, de la o masina.

Semnalizare sau nu, stanga, si am fost la un pas de a fi lovit, eu fiind pe banda mea. De multe ori. Autobuz care mi-a taiat calea, semnalizare stanga si intoarcere pe linie continua, aici am fost lovit, norocul meu este ca m-am dus odata cu oligofrenul, si am scapat c-o mica julitura pe carena.

Depasire din contrasens, nu o data, ci de nenumarate ori, fara jena. Daca nu ocoleam, accident total.

O singura data, UNA, nu-mi amintesc sa fi iesit, sa nu se intample ceva, orice.

Credeti-ma pe cuvant, nu am nici cea mai mica frica de motoare, merg pe motor in chiloti la viteza maxima, dar de soferi am o frica nemasurata. Nu va imaginati, cand vad masina in mers la mai putin de 10m de mine, ma feresc ca de prosti.

Si ce fac pe cale de consecinta? Le-o dau la ................., turez de-i sar pistoanele, devansez, ocolesc, ma feresc, adica ma duc cat mai departe de imbecili. Si ce se intelege din asta? Ca-s ai dracu' motociclistii...

Si eu chiar sunt unul din cei cuminti. Parol!

 

Ce nu se recunoaste, este ineptia care zacele in sangele unora care se numesc soferi. Marea problema a omului este ca el nu poate privi dincolo de limitele capacitatilor lui, o imposibilitate de altfel, si neavand un reper concret, prostul nu stie cat de prost e la volan. Pe cale de consecinta, prin filtrul propriu, toti suntem competenti.

Problema pleaca de la cult/cultura motoarelor. Suntem prea putini si nu-s obisnuiti cu noi.

 

Ca sa ma intorc la topicul cu ITP si whatever. Ultima oara la ITP, oligofrenul a pus in R cu pedala apasata puternic, si mi-a prajit ambreiajele multidisc din cutie. La ITP. Am plecat cu cutia de viteze distrusa de la ITP, CULMEA, cu ITP-ul validat. Dragut, nu?

1000E

Link spre comentariu

Ai dreptate cu cel care a produs accidentul, soferul este principalul vinovat.

Totusi mai sint 2 puncte de vedere de luat in seama:

1. Cind mergi ca tembelul iti reduci sansa de a evita un accident produs din vina altuia sau a ta.

2. Parerea judecatorului in momentul in care i se prezinta probele si masuratorile de la locul accidentului, accidentatul ar putea sa aiba surpriza sa fie si el declarat partial vinovat, lucru care s`a mai intimplat si la noi. Se cheama culpa comuna...

 

@nomikos, stii ce pare interesant, in ultimii 16 ani am fost mult, prea mult timp la volan, interesant a fost ca n`am vazut motociclisti straini sa faca "magarii" sau sa umble in sort fara casca.

Pur si simplu se puneau pe banda in mijloc si depasirile le faceau pe banda 2`a sau pe contrasens, nu prea aveai ce sa le reprosezi.

Ai nostrii erau artistii, putini romani cei care mergeau asa cum trebuie.

Vorbesti ca aproape nici o data nu ai circulat fara emotii, din pacate asta am simtit si eu, e o stare de fapt in circulatia din ziua de azi indiferent ca ai masina sau moto, principalul este sa casti ochii si sa fii atent.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Fiecare cu felul lui de a conduce. Daca vad motocilist in spate, il ajut sa ma depaseasca fara doar si poate.

Stiu foarte bine ca el nu poate opri in aceeasi distanta ca mine, dar avand-ul in fata, exista varianta la care se duce mai departe, sau franez eu in distanta mai scurta.

Nu sunt la fel de usor de observat in trafic ca si un automobil.

Treaba cu condusul este simpla. Incearca sa nu ajungi in situatie.

Cel mai bun sofer, intotdeauna va fi cel care nu se fereste doar pe el de ceilalti. Ci ala care ii fereste si pe ceilalti in caz de incurcatura.

Da, motocilistii sunt mai greu de observat. Dar de aia te invata la scoala ca exista, si conducerea preventiva isi are rostul ei.

Link spre comentariu

@dany_cta;

 

Nu cred ca am iesit cu motorul o data in vara asta, sa nu am cel putin un incident pe tura cu unul din oligofrenii astia care au disciplina de trafic, cultul motoarelor macar in sensul in care sa fie constienti ca ele exista, sau orice alta veleitate de sofer de minima calitate, spre zero.

Nu exista, ca regula, in primul rand, sa nu stea in curul tau, vizibil in mod ostentativ. Sa nu incerce, culmea, el cu masina, sa treaca de tine. Adica, fix ce zic oligofrenii ca facem noi, motociclistii. Incearca sa ai disciplina standard de trafic cu motorul, si-ti garantez ca ti-o iei, culmea, de la o masina.

Semnalizare sau nu, stanga, si am fost la un pas de a fi lovit, eu fiind pe banda mea. De multe ori. Autobuz care mi-a taiat calea, semnalizare stanga si intoarcere pe linie continua, aici am fost lovit, norocul meu este ca m-am dus odata cu oligofrenul, si am scapat c-o mica julitura pe carena.

Depasire din contrasens, nu o data, ci de nenumarate ori, fara jena. Daca nu ocoleam, accident total.

O singura data, UNA, nu-mi amintesc sa fi iesit, sa nu se intample ceva, orice.

Credeti-ma pe cuvant, nu am nici cea mai mica frica de motoare, merg pe motor in chiloti, la viteza maxima, dar de soferi, am o frica nemasurata. Nu va imaginati, cand vad masina in mers, la mai putin de 10m de mine, ma feresc ca de prosti.

 

Stiu exact despre ce vorbesti, dar astia ce sa inteleaga. E clar ca motociclistii sunt in alta liga ca soferi, mult superioara, deasupra la toti, daca au supravietuit e clar. Una e sa conduci un autoturism pe care il vad toti sau chiar un TIR pe care nu are cum sa zica ca nu l-a vazut, si alta e sa fi motocicleta, din spate arati ca un om pe sosea, sa fereasca dumnezeu sa fi oprit la un semafor cu verde inainte-stanga pentru ambele sensuri, tu incercand sa faci la stanga, ca te preseaza toti de parca ai fi pe jos.

Am vreo 80.000km experienta pe de-astea mari dintre care jumatate pe o hayabusa. Chiar daca e o namila sa motocicleta, tot aceleasi incidente ca si tine le am, deja e o lupta pentru supravietuire, nu mi-e frica de lipsa echipamentului, nu mi-e frica de motocicleta, mi-e frica de soferii chiori.

E clar ca tu mergi linistit, eu prefer sa fiu ala "nebunul" si sa ma duc singur pe sosea in fata decat sa stau sa ma impinga/depaseasca astia cu masinile.

Daca nu as fi genul linistit mi-as scoate tobele cu totul, sa le sparg timpanele, sa ii mai aud dupa aia cu "nu te-am vazut".. dar nici nu m-ai auzit ??

SI colac peste pupaza, apar marii soferi care n-au condus in viata lor motoare, exact persoanele de care ne e noua frica cel mai mult, si ne cearta pentru tobe.

 

O sa imi pun tobe linistite atunci cand va puneti si voi ochelari cu dioptrii corecte.

Link spre comentariu

Nea Dany. Mai greseste si tu, ca parca prea perfect te-ai nascut.

Nu de altceva, dar mai da-o in lumea ei de treaba. Toti prosti.

There will be only one. Si il cheama Danutz.

Nici asa nu poti.

 

Hai doar sa consideram ca acolo unde nu stiu, imi tin gura. Ceea ce multi ar trebui sa faca.

Nu ma vezi chiar pe toate sectiunile forumului, nu ?

Link spre comentariu

Din ce observ eu UNII motociclisti se vor cu drepturi depline de participanti la trafic ( ceea ce e bine si normal) dar vor sa fie in acelasi timp si pietoni...adica ca nenea ala care vinde ziare in intersectie...se strecoara printre masini, se plimba nestingherit de pe o banda pe alta si altele. Pai daca vrei si calare si pe jos apar niste riscuri. Sigur, legea poate fi de partea ta, a motociclistului dar si ranile cele mai grave tot tie iti apartin!

Legat de acordare de prioritate...nu odata mi s-a intamplat sa ies de pe o straduta si cand sa acord prioritate observ ca nu prea pot sa observ mare lucru, ca la colturile intersectiei sunt parcate masini care impiedica vizibilitatea. Ce e de facut? Pai sa ies un pic mai mult in drumul principal...dar tot nu-i suficient iar daca ies prea mult, blochez o banda. Si atunci faci ce poti si te mai uiti prin geamurile masinilor parcate fix pe colt(asta daca nu au folii), incerci sa te asiguri si incet,incet iesi pe bulevard. Daca in acest timp, tu vii ghiulea, ca doar esti pe drumul prioritar si nu mai ai timp sa faci vreo manevra de evitare si zbori vreo 10 metri pe sus, se cheama neacordare de prioritate, nu? Si e adevarat, ca eu aveam Cedeaza sau Stop. Dar eu ma aleg cu dosar penal si o aripa stricata, iar pe tine nu te vad bine. Vinovat voi fi declarat eu, dar moral vinovati sunt aia care au parcat neregulamentar si politia care nu a ridicat masinile. Si poate nici aia nu sunt vinovati ca au parcat aiurea ca altundeva nu aveau unde sa parcheze. Cand dai o lege trebuie sa creezi si conditiile respectarii ei. Iar daca tu ai fi mers o idee mai incet poate puteai sa eviti "prostul" care nu ti-a acordat prioritate.

Link spre comentariu

Tocmai de aia un motociclist experimentat nu merge tare acolo unde nu are si el vizibilitate dupa colt sa vada ca nu vine nimic sau cel putin 3 benzi pe sens.

Cand esti oprit la stop, un motociclist experimentat o sa te priveasca in ochi, sa vada ca te uiti la el, altfel incetineste si intra in stare de alerta. Daca ai si intors capul sa te asiguri pe sensul celalalt, deja o sa franeze brusc.

Un motociclist intalneste astfel de cazuri in fiecare zi, o gramada. De multe ori trece omul si nici nu vede motociclistul oprit ca sa nu intre in el. Ajunge acasa si injura alti motociclisti cu tobe zgomotoase, ca doar pe aia i-a vazut, si il injura si pe cel care a oprit fortat si care il claxoneaza (desi nu iti mai bati capul mereu) in timp ce bietul om nu stie de ce.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări