Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Duster 1.6 benzina


Postări Recomandate

Acum 21 ore, adrianvmx a spus:

Vreau sa i au si eu un Duster 1.6 benzina 105 cai SH din strainatate pentru tatal meu ...Ce ziceti d-le   dan cod  sunteti multumit de aceasta masina ?! 

Multumesc.

Eu personal sunt foarte mulțumit.

Consum normal nu exagerat, mașină solida pentru orice drumuri și întreținere ieftina. Nici o problema majora in 2 ani de când e la mine.

Link spre comentariu

Umblu mult în oraș cu el. Mă duc după soție la lucru fac 10 minute până acolo și stau acolo  jumătate de oră cu aerul condiționat pornit, iarna cu căldură.Asa scot zic eu o medie de 10l/100km.

Chiar acum, dan cod a spus:

Umblu mult în oraș cu el. Mă duc după soție la lucru fac 10 minute până acolo și stau acolo  jumătate de oră cu aerul condiționat pornit, iarna cu căldură.Asa scot zic eu o medie de 10l/100km.

Eu fata de Loganul de 1.4 ce l-am avut zic maxim 2l in plus/100km.

In afara am scos consum de 6,4 

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
La 10.01.2020 la 18:27, dan-a2 a spus:

Cam 10 /12 la suta mixt , motor 1,6 dar conteaza si masa masinii ,Duster- ul fiind ceva mai greu !!

Masa masinii conteaza daca o tii in ''demaraje''

Unii ziceau ca exista diferente la consum in functie de latimea anvelopelor

Eu am pe masina 245 si nici o diferenta,poate 100ml la suta.

Link spre comentariu
40 minutes ago, florinellll said:

Masa masinii conteaza daca o tii in ''demaraje''

Unii ziceau ca exista diferente la consum in functie de latimea anvelopelor

Eu am pe masina 245 si nici o diferenta,poate 100ml la suta.

Da consumul la benzinare ( dar si la diesel - mai putin la hybrid  ) este ridicat de masa masinii /demarage dar mai ales la pornirea de pe loc , asa ca un oras aglomerat cu multe intersectii ,zebre strazi scurte ridica consumul neasteptat de mult fata de cel "afara " = Sa nu mai zic de condusul "sportiv "sau agresiv...

Cauciucul de 245 consuma infim mai mult ca unul de ex 220 etc , dar  consuma mai mult fata de cele adevarat inguste , cum sunt pe modelele ecologice .......

Masinile s-au cam ingrasat la Kg ..... cu toate ca sunt pline de plastic sunt mai grele cu min500kg fata de acum 30 de ani...;.

Circulatia pe drumusri scurte ,oras, motor rece , dauneaza cel mai mult motorului ,consumului...

Link spre comentariu

Guma de 245 combinat cu o janta mai lata aduce vreo 2 3kg in plus fata de un 215. La raza rotii din cate am calculat aduna per total vreo 30kg, masa plus masa rotationala.

 

La mine media a crescut, dar faza e ca si eu m am dat la masina cand am simtit aderenta in plus deci nu e tocmai relevant. Plus intre timp distributia mai mult cuplu in ture joase, deja sunt mai multe variabile.

Dar un lucru e clar, de cand cu gume de iarna 205 prin oras consumul e mai bun.

Editat de Sharky
Link spre comentariu

Cauciucurile late au o rezistenta la inaintare mai mare (ma refer la rezistenta la rostogolirea pe asfalt, nu la rezistenta aerului). La inaintare conteaza latimea cauciucului. Incercati cu o bicicleta cu cauciucuri subtiri, apoi cu cauciucuri late. Si pe la masinile electrice se prefera rotile subtiri pentru e economisi energia.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

LEgat de gume late, pt  scurta vreme am revenit la ele apoi am renuntat din motive de borduri si gropi.

 

Am avut minim 1L in plus la drum lung. Spun minim pt ca m-am comparat cu alte drumuri si am ales cel mai prost rezultat.

Pe franare si mai ales pe curbe e alta poveste.

Ca sa nu zic de feeling la volan, cand am revenit pe gume 225 55 16 cu balonul ala mare masina pare necontrolabila.

 

Ca si confort nu e mare diferenta.

Telescoapele fata sunt noi, iar pe drumuri proaste cu denivelari ceva mai mari te scutura indiferent daca am 245 40 18 sau 225 55 16 sau 205 60 16 de iarna.

Balonul mare ajuta doar la denivelari mai mici, gen 1-2cm, asa la ochi.. Mai mult roata e impinsa brusc in sus, telescopul se opune si transmite socul.

 

Pe spate inca am telescoapele originale si arcurile confort chiar si cu gume de 18 pur si simplu plutesti peste gropi de zici ca stai in alta masina.

 

 

Link spre comentariu

Din experiența personală: gumele contează mai puțin la capitolul confort, dacă vrei "covor" plutitor" esențial e ca amortizoarele și articulațiile să fie în stare perfectă. 

Desigur contează și ce tip de suspensie ai (mai moale, mai dură).Și ce mașină (cele din clasa medie/mare au o ținută de drum superioară).

Din principiu evit cauciucurile cu talon mic și jantele din material ușor. Arăta bine dar sunt tare sensibile la gropi și borduri . Am avut experiențe neplacute și nu mai folosesc așa ceva.

Link spre comentariu

Aia e, ca amortizoarele de cand le-am pus noi, dar model standard, nu confort masina e alta. Sta mai bine, dar nici vorba sa mai ai acelasi confort.

Apoi cand am intarit si arcurile un pic, deja clar nu mai pot vb de plutit. Te scutura pe drumuri proaste gen placi de beton, dar in scihmb acum poti merge linistit si cu viteza mare.

Si nu vb aici de o suspensie sport, ci de una standard fata de cea confort. Sportul e mai rau dupa mine inutilizabil pe drumuri proaste, efectiv iti taie orice placere de a conduce, indiferent ce gume ai.

 

Idem si pe passat, am inlocuit amortizoarele spate originale de 360k, care isi faceau treaba doar pe revenire, compresia o apasai cu un deget..

Acu se simt gropile, inainte plutea tare bine peste denivelari dar fara sa oscileze inutil, ajungea amortizarea pe revenire.

 

Legat de duster, m-am dat cu asta nou, dar in curbe, m-am cam speriat cand vad cum se inclina, eu fiind obisnuit cu masina normala.

Acu na, e normal, nu iei duster sa faci slalom.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări