Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Duster 1,6 benzina


dan cod

Postări Recomandate

Mașina are ITP valabil la nemți până în 2019 .Mă gândesc că ei nu se joacă cu asta. Cu masina am făcut vreo 60Km până acum și totul e ok.Maine voi mai face vreo 100.Uleiul îl schimb săptămână viitoare și poate și distribuția.Nu are pe ea pic de ulei nicăieri.

Link spre comentariu

am condus un Duster 1.6 + GPL din fabrica Romania - Italia dus intors plus un traseu montan prin Romania. Pot spune ca e o masina puturoasa, 3 persoane in masina plus bagaje, in rampa trecut de pe GPL pe benzina deoarece masina incepuse sa piarda din viteza la un moment dat ma uitam cum ma depaseste tirul iar masina nu puteam sa o accelerez mai mult de 85km/h (pe autostrada fiind)

Link spre comentariu

O fi slab motorul pt curse, dar parca nici chiar asa. :)

Nu stiu nimic despre instalatia de fabrica si cum se regleaza, dar faptul ca nu ia mai mult de 85 la ora e clar e problema care trebuie remediata.

Link spre comentariu

Nu este vorba de motor pentru curse ci faptul ca este un motor foarte mic pentru o masina asa mare plus greutatea pasagerilor si a bagajului. In oras si la drum drept foarte ok masina dar daca prinzi o panta trebuie sa o iei cu usurelul

Link spre comentariu

La 105Cp nu`i mic deloc.

A fost trecut pe GPL si reglat aiurea.

Pe benzina merge de zbirniie masina aia si in rampa.

Daca nu merge se schimba piesa defecta, cea dintre scaun si volan.

Link spre comentariu

In ceea ce priveste condusul, ceea ce conteaza mai mult decat CP este NM, si daca ne uitam la motorul de 1.6 vedem un dezamagitor 146nm. Da, erau niste valori ok pentru acum 20-30 ani, dar in ziua de azi se merge cu 150cp/300nm pe strada la turbo-uri, si cand urci pe una de-asta cu 105/146 normal ca te dezamageste.

 

Insasi 0-100 in aproape 12secunde ne arata cat de "rapida" este cand majoritatea masinilor sunt in zona 8-9s.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Iar confundati strada cu pista.

Decit drujbe in 3 cilindri de 900cmc mai bine un aspirat de 1,6l/16v!

Oricind, oriunde!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Iar confundati strada cu pista.

Decit drujbe in 3 cilindri de 900cmc mai bine un aspirat de 1,6l/16v!

Oricind, oriunde!

 

Pe aceeasi logica mai bine un 1.9-2.0 turbo ca sa stam in aceeasi zona de taxe si consum inferior. Te-ai gandit ca pentru astia, aia cu 1.6 aspirat sunt simplu drujbele de care vorbesti mai sus ?

Oricand, oriunde !

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Majoritatea 8-9s? Poate daca locuiesti in dubai unde pana si taxiurile au 2.5 benzina. :)

10-12s daca ne referim la majoritatea masinilor de pe strada. Putine scad sub 10. Sunt multe in productie, putine ajung pe strada.

Mai ales la noi unde putini au bani de masini noi, iar la alea vechi de putere nu se baga, consuma dom'ne!


Un grafic de putere vs rpm e mai bun decat o valoare maxima sau Nm, asta in evaluarea practica.

Nm e o treaba mai mult de cutie de viteza.

Urci turele si imediat apar Nm necesari.


1.6 e un motor bun, daca il prinzi in mintile lui, ieftin, usor de intretinut, merge si atat!

Ala de 1.6 8v e si mai fiabil.

FAra turbo, fara clapete, fara egr-uri, fara injectoare/pompe speciale, sistem de comanda vacuumatic, etc. Simplu si merge.

Aia e ideea la o benzina ieftina! Mai ales la o masina din categoria utilitara pentru distante scurte sau pe drumuri nasoale unde rar ii dai 60la ora.

Cuplu ai destul mai ales ca prima treapta este f scurta.


Dusterul ala nu e masina de curse, nu sta prea bine in curbe, n-ai ce te duce repede cu ea.

Dar cand se limiteaza la 85 la ora, ceva nu e ok. Acu sper ca nu incercai sa urci panta aia la 2mii ture.

Plus fiind pe GPL, cine stie cum a fost reglat. Reglajul clasic, asa cum scrie in manualul instalatiei nu are nici o treaba cu realitatea.

E ok cat sa zici ca merge masina si faci economie, dar sansele sa iasa si bine dpdv al performantelor sunt mici.


Nu stiu exact cum e 1.6 pe duster, dar la logan admisia are gatul f scurt,care face o rezonanta f enervanta la 3500 ture. Iti infunda urechile.

ASta e cam nasol cu mersul in ture.

Link spre comentariu

Drujba este 1,4 mpi. 1,6 mai scoate si cate 100 de hp , asa aspirat.

Si este si 1,6 4x4 , pt. ca am vazut pe aici ca unii spuneau ca doar dci.

Este ok, fiind cel mai fiabil motor benzina facut de renault, care este tata lor in europa.

Depinde ce vrei, am mai scris. Si eu sunt fan diesel mare care poate ...

Am 163 de magari, dar parca mai incapeau tot atatia...

Sa aveti parte de ea , fara incidente.

Link spre comentariu

Preluat de pe un alt site specific auto: "

- ECU supravegheaza/optimizeaza regimul de lucru al motorului pe baza valorilor citite cu ajutorul senzorilor;

- nu exista 2 motoare (partea mecanica) identica. Intervin mult prea multi factori;

- din fabrica el are programat parametri "default" calculate pe baza unor modele de lucru si testate in practica;

- acesti parametri "default" trebuie sa asigure functionarea in momentul punerii in functiune pe orice parte mecanica, urmind sa se adapteze (optimizeze) in timp pe motorul particular respectiv;

Ce inseamna parametri ? Parametri fac parte dintr-o ecuatie pentru a calcula diferite valori instante.

Doar pentru exemplificare consideram ca functia ce calculeaza cantitea de de combustibil necesara ar fi: a x (Temperatura externa) + b x (Temperatura motor) + c x (Turatie motor).

a, b si c sunt parametri.

In realitate functiile de calcul sunt atit de complexe incit ECU nu realizeaza calcule, ci pe baza lor citeste direct din niste valori predefinite numite in termeni populari "harti".

Revenind la parametri. Acesti sunt si ei redefiniti permanent in baza valorilor citite de senzori realizindu-se adaptarea la partea mecanica.

Intrucit in functionarea de zi cu zi pot aparea erori instantanee la citire, valorile rezultate se "medieaza" cu rezultatele anterioare citite pe ultimele zile sau un numar de kilometri.

Deci raspunsul la intrebare este (oarecum) DA; stilul de condus poate determina valorile invatate de ECU.

In momentul cind scoti bornele, parametri trec pe "default" (valorile presetate) si incepe din nou procesul de adaptare (invatare).

In folclor mai e poveastea cu scosul masinii in afara orasului si forjarea ei sa se mai curate. In fapt in 80-85% din cazuri doar "reinveti" ECU cu valorile optime pentru motor pentru toate regimurile de lucru." Cel putin la motorul Logan 1.4 MPI resetarea stilului de condus se face din 7 in 7 km, daca conduci economic inainte 7km sa nu va mirati daca la un moment dat de forjare nu va raspunde la accelerare.

Link spre comentariu

Si brusc cand schimbi soferul, ecu-ul uita parametrii si o ia de la zero, de se schimba complet mersul si consumul.

 

Hai sa nu mai comentam cu povesti de adormit copiii din folclor. De la ce invata ECU-ul si pana la a pastra a doua zi datele alea e distanta de la pamant pana la luna. De fapt calibrarea de care vorbesti si-o face ecu-ul mereu instant in baza sondelor lambda si a senzorilor, nicidecum sa tina minte ceva.

 

Invata-ti ecu-ul sa consume 20 la suta si apoi sa trec eu la volan, iti scot jumatate din valoarea aia cu toata invatatura ta.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări