Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Duster 1,6 benzina


dan cod

Postări Recomandate

E o chestie relativa...daca am elimina "prostii" de peste tot ar fi si mai bine, daca producatorii de auto ar fi obligati sa limiteze viteza la limita legala...ar fi cel mai bine!

De nenumarate ori m-am intrebat, de ce producatorii de autoturisme, construiesc masini cu motoare, de sute de CP si care ating viteze foarte mari(sute de Km/h),cind in (aproape) toata lumea, viteza este limitata,cu exceptia Germaniei,unde pe citeva autostrazi, nu sint limite de viteza. La ce bun atita putere si viteza, cind, legal, viteza este limitata la anumite valori? E normal ca unii ''consumatori'' de adrenalina sa-si testeze bolizii pe drumuri. Cred ca peste tot sint din astia. Daca politia ar fi mai des vizibila pe drumuri si ar aplica amenzi proportionale ce viteza cu care circula,probabil ca acei vitezomani, s-ar gindi de doua ori inainte,daca sa calce sau nu pedala de acceleratie pina la podea. Ca mor ca berbecii, nu-i nici un bai! Din pacate mor prea multi nevinovati. Aici e tragedia mare!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Din pacate economia de piata vinde si alcool si tigari si statul le permite desi se stie ca fac rau si provoaca moartea prematura.

Totusi in Germania acele "cateva" autostrazi iti permit sa traversezi tara, iar procentul de accidente raportat la viteza medie cred ca este relativ redus.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_traffic-related_death_rate

 

Legat de Dacia totusi pot spune ca intr-adevar este o masina destul de slaba ca si siguranta.

Primul exemplu care imi vine in minte este celebrul accident al lui Huidu in care el era in masina cu sotia, bona si 2 copii de 2 si 4 ani si nu au patit nimic, intr-un ML350 iar 3 adulti in Logan au murit.

Link spre comentariu
Le duci pe un circuit privat. :)))

Sa limitezi viteza la viteza legala ar fi crima.

La cati bizoni accelereaza a dracului cand ii depasesti, desi pana atunci au mers ca o cizma, ar fi crima in masa.

Ajungi la limita si ce faci mai departe?

Sau daca ai estimat gresit depasirea? Ai ajuns la 100 si nu ii poti da mai mult, loc franat iar e cu greu.


Viteza se limiteaza in functie de conditiile de drum.

Nu e vreun pericol sa ii dai 140 sau chiar 200 daca drumul e bun si vezi suficient de mult inainte incat sa te poti opri in siguranta, indiferent ce ar aparea la orizont.

Nu poti asta, reduci viteza, pana cand ajungi la "limita evitarii oricarui pericol".

Algoritmul e infailibil.

Daca limitezi viteza maxima de fabrica tot o sa vezi cate un teribilist cu chiar si cu logan care desi e pericol de polei sau mega aglomerat, el ii da in goarna.

Producatorii nu pot limita idiotii de la volan.


Si eu mai vad cate unu are abia se chinuie sa ma depaseasca, desi eu merg relaxat in v6 cu 100-120 la ora. De multe ori las complet pedala doar sa scap de viteazu ala.


Tot o dati aici cu masini de putere, dar pun pariu ca niciunul care le blamati nu ati condus vreuna ca sa vedeti cu adevarat avantajele ei.

SAu ce lejer e sa mergi relaxat la 1500-2mii ture si sa poti urca orice deal.

Nu inseamna ca ii dai in goarna tot timpul.

Link spre comentariu

Da am văzut ce se întâmplă pe București - Brașov. (se sta numai cu piciorul pe frână la 60 km/h deoarece astăzi a dat cu fulgul de nea)

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

Pai daca-r fi si la noi autostrazi ca mai peste tot ,probabil ca si accidentele ar fi mult mai putine. Numai ca la noi sint doar ''cioturi'' de autostrazi, DN-urile fiind mai multe ,ori se stie ca nu toate DN-urile sint in cea mai buna stare. De aceea se produc atit de multe accidente. Ce-i mai grav e ca si-n orase, sate se produc multe accidente,de multe ori, mortale,multe din cauza celor care circula cu viteza mare,sau din cauza neatentiei. O mare parte din vina o poarta si pietonii, care nu sint suficient de atenti pe unde circula.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

" Treceti - o " pe la ceva mecanic , demn de numele profesiei ... Altfel , macar la dublu sa parcurgeti kilometri ... fara evenimente , doar carburanti si lubrifianti ! .

P .S . - cand eram foarte tanar , aparuse notiunea de " conducere preventiva " . O fi fost vreo idiotenie , ca multe din epoca ? ...

 

Cu un mecanic am fost sa o iau.Saptamana viitoare schimb uleiul și vedem distribuția.

Link spre comentariu

Tot o dati aici cu masini de putere, dar pun pariu ca niciunul care le blamati nu ati condus vreuna ca sa vedeti cu adevarat avantajele ei.

SAu ce lejer e sa mergi relaxat la 1500-2mii ture si sa poti urca orice deal.
Nu inseamna ca ii dai in goarna tot timpul.

 

:aplauze :aplauze

 

Astia care o dau in dacii oricum nu stiu ce e aia, toti leaga capacitatea si puterea de viteza desi toate masinile prind viteza aia. Puterea nu inseamna viteza, inseamna depasiri usoare, inseamna mers relaxat, inseamna un motor care te ajuta oricand ai nevoie, inseamna un motor cu trepte lungi nu sa stai sa macini schimbatorul in depasire (atunci cand ai manuala).

Daca ne-am uita la cei cu accidente o sa observam predominant exact zmeii cu "masini puternice" adica bmw-uri 1.6 care si-o iau in depasiri cand descopera ca masina nu este asa de puternica cum cred ei, desi specialistii cu loganul si reporterii ii catalogheaza ca bolizi, dar nu prea ii vedem pe aia cu V6, 3000+, turbo cu capacitati mai mari de 1.0, si masinile cu adevarat puternice.

 

Dar ce sa le explici la cei cu loganuri cand masinile puternice le-au vazut doar in reviste si cand zici de cai putere ei se uita la top speed.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Paza buna ... Odata verificata si pusa la punct , e masina . Merge pe drum , te ia si te aduce inapoi . Ca n - o fi chiar masina reginei Angliei ... nu se vede pe sofer . Vad ca se face apologia masinilor puternice . Corect . Dar si incorect . Fiecare e cu aia a ma- sii . Nu zic chiar din auzite . Prin 2000 am avut un Range Rover elvetian , cu V8 , am mai scris in cel putin un topic . Consuma 10-11 la suta . Confortabila , puternica etc . Avea 80.000 cand am luat - o , masina de familie a unor prieteni , au avut - o de noua . Am dat - o , nu de saracie . Ma rog ... acum am un Logan second . Nu de saracie . Nu consider o decadere , tot acela sant , indiferent de talon . Pentru ce am nevoie ...

 

P.S. - pentru postul 51.

Editat de gauss
Link spre comentariu

..........................................................................................................

Dar ce sa le explici la cei cu loganuri cand masinile puternice le-au vazut doar in reviste si cand zici de cai putere ei se uita la top speed.

Serios? Crezi cumva ca sintem din Uganda? Mai da ce parere buna ai tu despre tine! Sa nu-ti fie de deochi! :95

 

Scuze de off.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Verificati si starea lichidului de frana (se recomanda schimbarea la un interval de timp) si daca e nevoie se schimba cu unul original si la un service dotat cu pompa de extractie ,starea sistemului de franare (discuri,ovalizare,placutze,etc.) ,si dotarea cu anvelope de iarna de calitate (coeficient de franare macar C,economicitate la fel),starea rulmentilor (ar trebui sa tina 200kkm),etc.

Verificati periodicitatea reviziilor la un service Dacia-Renault,e nevoie doar de VIN si bunavointa din partea lor;piesele sunt cam scumpe la ei dar se pot cumpara noi de pe piata, dar nu beneficiati decat de garantia furnizorului si de cea a manoperei la ei.

Succes.

Link spre comentariu

La schimb de lichid de frana cel mai important e sa dea din tester un flush, daca e sa fii perfectionist.

Aparatul ala minune e pischwasser, il poti inlocui cu success cu un capac de lichid de frana in care montezi un stutz prin care aplici aer comprimat.

Cam asta fac 99% din service-uri. Putini au tester dedicat ca sa dea un flush la pompa de frana ca sa scoata ultima urma de lichid vechi.

Conteaza daca esti perfectionist, in rest nu cred ca aia 100ml care raman in ABS si ies incet pe masura uzurii placutelor influenteaza semnificativ, dar totusi parca daca dai un ban, te astepti sa profesionalism.

Altfel mai bine pui masina pe bordura, cheia pe aerisitor si un coleg care pedaleaza frana in contra timp cu tine.

Ca rezultatul tot ala e. :)



La frane nu ovalizarea si starea placutei nu sunt importante ca test, alea oricum se vad sau se simt, n-ai cum sa le ignori.

Cel mai important e cat de usor se varte roata in gol! Dar ma gandesc ca ai verificat deja.

Franele nu trebuie sa ramana agatate. Vezi daca stanga se incalzeste excesiv fata de dreapta.

2 teste:

1 mergi cu viteza mare macar 2 km si las-o sa se opreasca din frana de motor. Pedala nu o atingi decat la sfarsit.

Toate rotile ar trebui sa fie reci bocna. (se presupune ca ai pornit cu ele reci)


- coboara un deal in care sa pisti frana f putin, doar cat sa ajuti frana de motor.

DAca stanga e mai calda ca dreapta atunci inseamna ca ai dezechilibru la franare mica si una din roti nu franeaza cand apesi pedala doar putin.

Nu iti influenteaza directia, dar cu timpul vei avea uzura pe o parte.

Se compara fata stanga cu fata dreapta. Nu se compara niciodata fata cu spatele!


Nu se pune mana pe frane ca te arde. Se apropie doar sa simti caldura, sau se arunca niste stropi mici de apa si vezi cum se evapora.

Sau de ai termometru cu infrarosu, esti deja boier. Doar sa masori pe rotor, in partea ruginita/vopsita, nu pe discul lucios, ca ala te pacaleste!


Al treilea oricum il faci la ITP, pt echilibrarea franelor. Dar asta e un test de forta.

Se poate ca daca pistonul merge greu, cand apesi sanatos pedala, cum e la ITP totul sa fie ok, dar cand mergi prin oras si franezi fin sa pui frana doar cu o roata.

Fiind franare fina nu se simte la directie.



Varianta 2:

desfaci etrierii analizezi uzura placutelor, sa fie egala stg cu dreapta, interior vs exterior. Daca nu, ori ai culise blocate, ori piston care merge greu, ori jeg in canal.

Vezi cum culiseaza. Un etrier bun culiseaza usor.

Pistonul poate fi impins usor cu mana DACA aerisitorul e deschis.

De niciunul nu merge la mana ia kit de reparatie.

Iar la culise se pune vaselina pe baza siliconica. Nu te uita ca e moale, incalzita la 100C se tine mult mai bine ca aia pe baza de petrol!

Important e ca nu ataca gumele si nu se transforma in smoala la caldura!

Totusi la anii aia, ma astept sa mearga ok.


Si inspectia la conducta de frana/furtun sau care din ele ruginea/se rupea la duster, in caz ca problema nu a fost remediata deja.


Crede-ma, experti is multi, povesti is multe. DAR PUTINI ISI BAT CAPUL SA INTELEAGA FENOMENELE si sa faca munca de detectiv sa afle exact cauza unui defect.

Multi schimba piese pana rezolva problema.

De preventie nici vorba.


Cat despre indicii de pe gume, pischwasser si alea.


Link spre comentariu

Mai am o întrebare pentru cunoscători.Pe portiera șofer am o eticheta Dacia și scrie o data și Nr. De km. Am înțeles că ar putea fi dată schimbării curelei de distribuție.Stie cineva ceva?

Link spre comentariu

Periodicitatea schimbarii setului curea distributie/curea accesorii depinde de conditiile (tara) in care a functionat autoturismul ;astfel un set distributie se schimba in Franta la 120kkm ,la noi la 80-90kkm;e recomandat sa se schimbe si lichidul antigel.

Daca nu e un istoric sigur al reviziilor ,cu ce s-a schimbat anterior,e bine sa se schimbe ambele seturi,nu costa prea mult ,cam 500-600 lei ,de pe piata,preventia costa mai putin.

Verificati si starea alternatorului,a rulmentului de la AC.,eventualele pierderi de ulei (daca sunt).

Lichidul de frana e de obicei ELF 450/650,costa max.40lei/l,si se recomanda a fi schimbat la 90kkm/4ani deoarece e higroscopic si in timp se degradeaza,poate afecta functionarea sistemului de franare.

Discurile ovalizate ,placutele uzate neuniform pot conduce la coeficient diferit de franare ,iarna autoturismul se poate rasuci la o fanare brusca.

Testele la franare la anvelope sunt de obicei subiective,de multe ori sunt promvate anumite marci.

E bine sa fie pus totul la punct de la inceput ,confera siguranta in deplasare atat pentru propria persoana cat si pentru ceilalti participanti.

Succes.

Editat de ex.escu
Link spre comentariu
La curea casca-i capacul si arunca un ochi sa nu fie in ultimul hal de rosi dintii, scrisul de pe spatele ei sa nu fie sters.

Asa stii ca nu e mega urgent sa o schimbi si ca te tine pana in primavara.

Evalueaza masina timp de vreo 2 luni, vezi cat ulei papa, vezi ce figuri face daca iti place si te decizi daca o tii pe termen lung sau o dai in 2-3 ani.

De aici si planul de intretinere.


De urgenta pune-i ulei nou si vezi ca filtrul de aer sa nu fie mega imbacsit. La fel si cel de polen, ca tu respiri aerul tras prin el.

Baga-i si un tratament cu ozon.

Pt 100 lei sau cat costa toate astea in total nu merita sa te intoxici cu bacterii.

Restul pot astepta, daca nu sunt grave.

Nu neglija uleiul ca poate samsarul ti-a bagat o porcarie groasa, cat sa nu iti consume si cand pui pe asta nou vezi de fapt cum sta treaba.


Daca e de tinut faci distributia, indiferent cat mai ai ca pt tine o faci.

Mai bine schimb-o tu ca nu stii ce samsar ti-a lipit eticheta acolo, ca sa pui tu botul sa crezi ca e proaspat schimbata. :)

Etichete dinalea nu e greu sa faci rost, iar pix are toata lumea.

La curea vezi la un meserias care iti regleaza intinderea cu un aparat specific, nu dupa ureche. Poate chiar reprezentanta.


Iti notezi toate bonurile, vezi cat manca real in conditiile de folosite de tine si apoi calculezi ca cu GPL economisesti cam 1/4-1/3 din banii cheltuiti pe benzina. Vezi daca merita si cam in cat timp recuperezi cei 3mii lei pt o instalatie.

Cine spune ca pierzi din putere ori are o instalatie prost reglata, ori nu stie ca o poti pune sa treaca automat pe benzina peste un prag de sarcina sau turatie, la alegere.


Legat de frane:

Oricum ii vei face ITP, sau a avut ITP deci is in stare ok, nici vorba de pericole. Ai ABS pe ea, sper ca si ESP.

Ovalizarea o simti in volan.

Cateva zeci de microni te scutura de te sperii.

Ovalizarile mai mici se aud: e.g. se aude un vjjjj cu frecventa proportionala cu viteza.

Oricum pe astea le lasi la urma, dupa ce decizi ce faci cu masina si ce plan de intretinere aplici: ca pt tine, ori, ca pt altu. :d

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări