Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Motor 12Vcc - reconditionare colector


AdR!@N

Postări Recomandate

Va salut,

 

Am probleme cu motorasul unui mini compresor ce deserveste masajul in scaun din masina. Nu am postat la sectiunea Auto pentru ca ne rezumam la depanarea unui motor de curent continuu cu alimentare la 12V.

 

Acest motoras are un regim destul de greu de functionare , adica pauze scurte si ventilatie anevoioasa pentru ca este amplasat intr-un saculet de burete pentru insonorizare.

Ma gandeam sa incerc sa il inlocuiesc cu un motoras de compresor auto pentru roti (se aseamana la gabarit) dar alea sunt facute sa functioneze timp scurt si pauze lungi de racire si nu cred ca ar face fata in conditiile date.

Nu imi ramane decat sa incerc sa in repar pe asta. Motorasul inca functioneaza, dar nu stiu cat o mai duce. L-am curatat si am facut cateva masuratori:

-Gabarit: diametru=35mm, lungime=58mm

-curent absorbit in gol 0.3A, si 0.37-0.4A cu axul infranat (nu blocat).

Pare cam mic curentul pentru gabaritul lui, dar poate asa este dimensionat pentru a nu se incalzi.

Problema este ca are ros colectorul in zona de contact a carbunilor (vedeti poza). Uzura pare sa se fi produs mecanic, adica periile au raschetat la propriu in colector. Zona neagra din mijlocul colectorului este izolatorul (stratul suport), deci contact electric se face doar pe jumatatea dinspre bobinaj. Este exclus sa strunjesc colectorul pentru aducerea la drept si pentru refacerea suprafetei de contact pentru ca ar trebui raschetat tot stratul de cupru.

 

post-175970-0-34419700-1510918575_thumb.jpg post-175970-0-76845600-1510918749_thumb.jpg post-175970-0-53611800-1510918767_thumb.jpg

 

Are cineva vreo ideie cum as putea reconditiona colectorul? Sau daca pot gasi pe undeva un motor similar?

Achizitia unuia nou de la reprezentanta o las ca ultima solutie din cauza pretului.

 

Va multumesc anticipat!

 

LE: Intre timp a venit si oferta pentru echipamentul nou: post-175970-0-88716000-1510923088_thumb.jpg In nici un caz....

Editat de AdR!@N
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 18
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • AdR!@N

    7

  • valivoi

    4

  • doru3160

    2

  • modoran

    1

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Sunt firme ce bobineaza motoare si reconditioneaza colectoare, undeva prin Ungaria. Din pacate nu am datele de contact ( am reparat un motor de banda de fitness la ei - 180V cc, cost 200 de lei )

Link spre comentariu

Cu bobinajul e parfum pe langa schimbarea colectorului...ma tem ca schimbarea rotorului cu totul,e singura solutie care sa ofere garantia functionarii pe durata mai mare.Daca e doar didactic,se poate incerca si schimbarea colectorului in caz ca se gaseste unul de schimb.Cu cat e mai mic,cu atat e mai anapoda de reconditionat.

Link spre comentariu

In autofiletante sunt motorase cam la fel, de gabarit zic. In ceva imprimante mai mari si mai vechi. Ai putea sa il invarti in bormasina si sa il strunjesti cu smirghel. Curati canalele de pilitura si indrepti carbunii sau ii schimbi cu unii mai moi, dar nu stiu cum iti poti da seama ce fel de carbune ai.

Link spre comentariu

Ai putea sa il invarti in bormasina si sa il strunjesti cu smirghel Curati canalele de pilitura si indrepti carbunii sau ii schimbi cu unii mai moi, dar nu stiu cum iti poti da seama ce fel de carbune ai.

Zona neagra din mijlocul colectorului este izolatorul (stratul suport), deci contact electric se face doar pe jumatatea dinspre bobinaj. Este exclus sa strunjesc colectorul pentru aducerea la drept si pentru refacerea suprafetei de contact pentru ca ar trebui raschetat tot stratul de cupru.

 

Link spre comentariu

Carbunii sunt cei originali, nu au fost schimbați.

Am dezmembrat un minicompresor auto pentru roti, motorul este la fel ca și gabarit dar rotorul difera, are 3 poli și bobinaj cu sarma mult mai groasa.... Urmeaza la demontat autofiletanta sa vad ce motor are.

Ma gândeam sa cositoresc peste colectorul actual niște fâșii de cupru bricolate sa se așeze cât mai exact pe fiecare lamela, apoi sa strunjesc puțin pentru aducere la drept... Treaba de chinez bătrân și risc sa il distrug iremediabil...

 

LE: Autofiletanta are motorul cu 3 poli... Nu potriveste.

Editat de AdR!@N
Link spre comentariu

Electromotorul de compresor are cca.50W usor ventilat,consuma 3,5-4A in sarcina incercati sa-l adaptati reducind tens. de alim.,,,daca are 3poli pe rot. are o turatie nom. mai mare . o reduceti din tens. de alim.

Link spre comentariu

Motorasul este deja alimentat dintr-un modul electronic, nu stiu daca ar merge interpusa o sursa coboratoare, poate doar cu un reostat... Dar ce fac cu caldura in exces?

Nu îmi este graba mare cu el, inca mai caut ceva cât mai asemănător, poate poate.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Revin dupa ceva cautari.

 

In ceva imprimante mai mari si mai vechi.

Multumesc pentru pont!

 

Am gasit un motoras destul de asemanator provenind dintr-o imprimanta.

Are 5 poli, dar din pacate are pachetul de tole ceva mai scurt, deci si puterea dezvoltata este mai mica si umfla pernele din scaun mai incet (debit simtitor mai mic).

Momentan am mai bricolat la motorul original: pe partea de colector ce inca mai este functionala am slefuit bine sa iasa santurile create, am slefuit carbunii cat se poate de fin pe partea de contact electic, iar saibele de textolit de pe ax, 4 la numar (2sus, 2 jos) le-am distribuit astfel incat colectorul sa stea cat mai spre carbuni, deasemenea si carbunii i-am lasat putin mai jos.

Momentan motorul functioneaza bine si pana isi da duhul complet ramane in functiune. Apoi il voi schimba cu cel de rezerva, sau poate gasesc altul ceva mai potrivit.

 

Totusi, avand in vedere ca au colectorul perfect identic, s-ar putea extrage colectorul de pe un rotor si monta pe celalalt?

post-175970-0-40107300-1512055671_thumb.jpg

Link spre comentariu

Ar trebui să rectificați colectorul pe un strung mic.E singura cale de a-i prelungi viața, simpla polizare ,,din mers,, cu șmirghel doar ,,cosmetizează,, colectorul, dar eventualele abateri ale acestuia de formă rămân sau chiar sunt accentuate. Puteți citi topicul dedicat despre diagnoza și întreținerea motoarelor de la Secțiunea Electrocasnice. Strunjirea poate provoca o uzură suplimentară, fiindcă se îndepărtează cuprul din zonele cu exces, dar suprafața rectificată va fi perfect rotundă și nu va uza nici cărbunii exagerat, nici nu va provoca scânteiere exagerată prin ,,aruncarea,, cărbunilor prin efect de excentric..

Link spre comentariu

Scanteie nu face nici acum absolut deloc.

 

In poze se pot vedea dimensiunile:

post-175970-0-25611800-1512059700_thumb.jpgpost-175970-0-73638800-1512059734_thumb.jpgpost-175970-0-79791700-1512059742_thumb.jpg

 

Motorul cumparat seamana leit cu motorasele gasite pe net sub denumirea C6464.

 

Momentan masina sta la garaj inca vreo 2 saptamani, apoi dupa cateva ore de functionare il voi desface sa vad cum sta cu uzura.

Editat de AdR!@N
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări