Felis Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 cronos ,Superson,Interson au aceiasi electronica pe partea de radio cu mici diferente in functie de model pe partea AF in rest fiecare din ele a fost echipat cu altceva pe partea de utilitati.Si dizainul diferit al carcaselor (cronos fiind in carcasa imitand furnirul mai mult,interson si superson carcase albe Link spre comentariu
feri.visky Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Din cate stiu eu Ultrason, Superson, Sundesign toate erau cu ceas... ce ajungea la intern aveau tot felul de masti... Supersonul era si in versiunea de ceas cu LED pentru Sarbi... dar la noi aparea cu un plastic... probabil ceasurile se subtilizau... (e doar o presupunere...) nu vreau sa cred ca pentru noi "mergea si asa"! Link spre comentariu
Vizitator Motreanu Sorin Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Salut Augustin!Cred ca m-ar interesa aparatul tau (Superson-ul daca mai este valabil).Sa-ti spun si de ce.Eu am un aparat de radio asemnator,se numeste EXPRESS,cumparat de mama mea de nou dar cand eram mic copil mi-am batut joc de el si acum cand am inceput sa apreciez radiourile romanesti si sa vad cum il pot reface am constatat ca-i lipsesc o gramada de piese. Cu ajutorul unui pasionat care are asa ceva am reusit sa aflu ce ii trebuie..partea de condensatori se poate face usor (inca nu m-am apucat) dar nu mai gasesc bobinele ca cele pe care le-am smuls cand aveam vreo 5-6 anisori si acum regret.E cam mult de munca si ma gandesc ca montajul si sasiul de plastic pe care sunt montate placile sunt identice.Daca ar fi asa m-ai scuti de ceva munca mai ales ca sunt incepator in cea ce priveste electronica Atasez niste poze cu aparatul meu,la nevoie voi reveni si cu o poza a cea ce-a mai ramas in interior. Link spre comentariu
augustin87r Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Radioul tocmai l-am promis userului doru3160Ce ai postat tu confirma cele spuse de dl.Visky. La noi se vindeau cu un plastic care acoperea locul ceasului. Eu am Superson2 care in locul ceasului are un fel de indicator de acord cu 3 beculete (rosu,verde,galben). Eu l-am primit fara beculete si am montat niste leduri. Cand e postul receptionat bine, alea incep sa clipeasca intr-un fel si poti sa reglezi dintr-un buton sensibilitatea sau ritmul ca sa spun asa....Al tau ce are in spatele plasticului? Link spre comentariu
Vizitator Motreanu Sorin Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Daca este promis imi pare rau...poate cu alta ocazie.Al meu are doar acel plastic ce optureaza locul pt ceas cu inscriptia "Express".Nimic altceva in spatele acelei placute.In interiorul fatetei negre scrie ceva de genul "propriety of Soundesign" dar am observat ca atat carcasa cat si cadrul de plastic pe care se afla montajul are loc liber pentru un al treilea buton in partea din spate.Degajarea pentru acel buton din carcasa este acoperita de placuta din aluminiu de la spate.Era minunat daca avea ceas din fabricatie... Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Daca este promis imi pare rau...poate cu alta ocazie. posteaza ceva poze cu placa(sau ce mai ai din partea electronica)si vedem ce putem face...spun asta pt ca daca iti lipsesc bobine de FI cand primesc aparatul vad ce culori au si poate gasim-desi e cam greu la 5 ani sa smulgi de pe cablaj asa o bobina,cu mana goala aveam ceva bobinute de prin fel de fel de placi radio romanesti,si de regula erau cam tipizate,da poate ai rupt doar bara de ferita cu bobinele de pe ea...pune totusi pozele si vedem,nu pierde speranta. Locul pt al treilea buton din spate era pt alarma,comuta pt semnal de alarma sau te trezea cu pornirea radioului,si a treia pozitie anula alarma,il avea si aparatele prevazute cu ceas electric(cu placute) si cele cu afisaj cu led,de asta la cele fara ceas era obturat orificiul.Ceasurile veneau din import(japonia,pe atunci chinezii inca nu se dezmortisera) si plecau la export,noi nu aveam voie sa "consumam import" Cum ziceam si mai inainte,ceasurile atat electronic cat si electric erau sincronizate cu frecventa retelei,adica 60Hz,au fost doar pt export,de asta pe piata interna nu au fost echipate cu ceas,(se mai subtilizau ceva ceva,da nici chiar in halul in care sa fie nevoiti sa monteze un blanc pt ca au ramas fara ceasuri )mai tarziu,prin anii 88-89 au scos o serie mica folosind aceeasi schema la partea de radio iar la ceasul cu afisaj cu LED-uri au adaptat o sincronizare cu MMC-uri,la 50 Hz,eu personal am vazut doar un singur exemplar la cineva cunoscut,altfel nici nu credeam ca au scos pe piata asa ceva-si intre timp scosesera si ai nostri integrat specializat pt ceas,parca MMC 1304 cu care au iesit pe piata interna sub denumirea de Tempo,e cam mult de atunci si s-ar putea sa gresesc... Nu vreau sa-ti dau sperante,da cred ca aparatul tau va functiona Link spre comentariu
Vizitator Motreanu Sorin Postat Aprilie 28, 2009 Partajează Postat Aprilie 28, 2009 Legat de distrugierile din copilarie (am stricat cateva aparate de care acum imi pare foarte rau) am smuls cu un cleste mic componente ca sa-mi fac din ele "motor" pt o masinuta pe care o aveam atunci.Plus ca eram mereu curios sa vad "ce-i intauntru" Of... Totusi placa nu este distrusa,antena de ferita este in regula,la fel bobina,c.v.-ul la locul lui;lipseste doar ceea ce se vede..este recuperabil doar ca momentan am alte prioritati,caut sa-mi inchei modesta colectie cu un Mamaia si un Istria apoi ma ocup si de acesta.Cu condensatorii am rezolvat,am vorbit cu cineva care are Express si mi-a spus ce trebuie sa-i cumpar.Mai greu cu bobinele pe care nu le am.Atasez si poza....legat de ceas se vede locul liber de pe cadru unde ar fi trebuit sa fie montat. Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 arata mai bine decat ma asteptam,pai sa vezi scule demolate de baiatul meu cand avea 5-6 ani,avand asemenea imagini in minte,aparatul tau e lux lipsesc doar 2 din ce-am reusit sa vad,mai problematic o sa fie cu bobina de langa variabil,cea notata cu T202 nu constituie o problema...(nu stiu de ce dar cred ca nici nu a fost montata din fabrica,se mai practica metoda in detrimentul calitatii)e pe FI-MA si se potriveste de la aproape toate tipurile cu MA(milcov,royal,chiar si la bucur,gloria)sa vad ce cod de culoare are si sigur se gaseste,cat despre cealalta cred ca e de pe MF si acolo e mai problematic un pic,da nu e de speriat,ai fost totusi baiat cuminte,doar curios, si asta nu e rau Vin cu o rectificare pt cele spuse mai inainte,circuitul pt ceas era MMP,nu MMC1304 - din viteza.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Salut ,am ajuns la documentatie,si cu scuzele de rigoare(era cam tarziu si eram obosit)fac o noua rectificare,nu ca ar interesa pe cineva dar nu vreau sa inducem in eroare,e vorba de MMP1206,circuit specializat pt ceas cu functii programabile,inca exista,si mai e si functional,facut intr-o cutie de aeroionizator de la Electrocontact,Botosani(e vorba de anii 85-86,si din nou constat ce tanar eram... ) Link spre comentariu
Vizitator Motreanu Sorin Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Legat de ce spuneati in penultimul post da..acesta a scapat mai ieftin dar am distrus din pacate in acele vremuri si altele,un pick-up Tesla dar mai ales un casetofon care acum recent am aflat ca se numea STAR MC (licenta Unitra,fabricat la Tehnoton) :cry: Dupa casetofon im pare cel mai rau,nu am mai gasit...restul incet,incet le pun la loc. Legat de Express...nu este graba,deocamdata sa-mi fac rost de ce spuneam mai sus si apoi ma voi ocupa si de el.Daca m-ati putea ajuta cu acele piese ar fi minunat,tinem legatura.Cu stima Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Sa vad cand o sa vina ce are pe placa si incerc sa gasesc tot ce iti trebuie Am gasit o parte mecanica de ceas,care o sa fie montata in aparatul ce va veni,cand va veni,cred ca o sa iese o piesa frumoasa Link spre comentariu
nelu F Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Motorul este la 120V/ 60Hz. Daca va fi alimentat de la reteaua din RO (prin trafo bineinteles) va ramane in urma. Link spre comentariu
doru3160 Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 zi-mi ceva ce nu stiu despre motorul ceasului....tocmai explicam aseara ca l-am alimentat cu un traf ridicator pilotat cu un 555,asta se intampla prin '85,cand o veni carcasa in care il voi monta, voi vedea ce solutie voi adopta-aici as putea primi sugestii Am aratat eticheta cu tensiune si frecventa tocmai de aia, ca sa se inteleaga de ce nu au fost livrate decat la export,iar pt intern au fost vandute doar aparatele de radio,fara ceas,ca "intarzia clasa muncitoare la slujba" cu asa ceasuri Link spre comentariu
augustin87r Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Eu am vazut si in topicul trecut ca l-ati alimentat cu un traf ridicator. Cum ridicator? Poate un traf coborator, de la 220v la 110V. Poate or fi fost facute si radiouri cu ceas care functiona la 220V /50Hz pt tarile Vest Europene. Link spre comentariu
feri.visky Postat Aprilie 29, 2009 Partajează Postat Aprilie 29, 2009 Din cate stiu eu s-au fabricat pentru SUA, numai Nostalgic a fost exportat si in Canada si Franta... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum