QQme Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Da aveti dreptate ,eu am pus-o pe sarcina nu pe sursa. Link spre comentariu
UDAR Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Dioda serie se pune pentru a preveni descărcarea bateriei spre încărcător - când se ia curentul de pildă. În funcție de schema încărcătorului este posibil să treacă un curent destul de mare . Protecția la legarea inversă a bateriei se face uneori cu siguranță și diodă antiparalel. Dar e posibil ca bateria să fie destul de descărcată ca să nu ardă siguranța . Soluția corectă este, așa cum s-a spus mai sus, de a monitoriza tensiunea pe baterie înainte de a conecta încărcătorul. 1 Link spre comentariu
Mark S Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 (editat) Poti incerca schema asta, pe care eu o folosesc de ceva timp si merge perfect: Functionarea e simpla, atunci cand tensiunea la bornele bateriei ajunge la 15, respectiv 30V, diodele Zener se deschid. La randul lor vor deschide tranzistorul T3, care va pune la masa baza grupului Darlington format din T1 si T2, intrerupandu-se astfel automat incarcarea. Am pus diode de 15 si 30V, valori mai mari deci decat 14.4/28.8V, pentru ca atunci cand se intrerupe incarcarea, tensiunea la bornele bateriei va ajunge exact la valorile care trebuie. Am zis in mod simbolic T1= 2N3055...se va alege un tranzistor mai modern, care sa suporte un curent mai mare si in felul asta nu va mai fi nevoie de radator. In plus nu mai e nevoie de transformator cu prize, iar comutatorul K este de tip miniatura, prin el trecand un curent f mic. Editat Noiembrie 11, 2017 de Mark S 1 Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Superb... numai ca limitarea este unde? In trafo? pe punte? pe fire? Acolo este doar un comutator care decupleaza cand se ajunge la tensiunea X (se putea face elegant cu TL431 + un Mosfet). Dar pana se ajunge la tensiunea respectiva curentul poate sa fie foarte bine infinit... Link spre comentariu
Mark S Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Curentul e determinat de rezistenta de 4k7 a grupului Darlington. In fapt acea rezistenta determina rezistenta interna a etajului Darlington, impreuna cu factorul beta al celor 2 tranzistori. Experimental mi a dat valoarea de 4k7, valoare la care T1 nu se incalzeste exagerat cand bateria e f descarcata. Totusi, ptr mai multa siguranta acea rezistenta de 4k7 se poate mari, si/sau, in serie cu bateria poate fi pusa o bucata de nichelina, ca limitator de curent. Ori un bec de amperaj mare. Desi ptr o valoare corecta a rezistentei si folosirea unui tranzistor de mare amperaj, nichelina e inutila.. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 (editat) DZ1 si DZE sunt in conductie directa! Editat Noiembrie 11, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
Mark S Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Asta e adevarat...merg mai bine puse invers ) Imi cer scuze ptr "greseala de tipar". Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Daca ai trafo bun si cu bateria descarcata diferenta de tensiune este sa zicem 10V / 8A inseamna 80W Sa vedem cum disipi asta cu o singura capsula... La inceput ai enuntat ca functia este de comutare -> daca intervine si functia de limitare pe acelas tranzistor - adica limitare serie ajungi la disipatii mari, foarte mari. In plus tu sugerezi ca se poate sa ai >30V pe intrarea in acest montaj cand alimentezi o baterie de 11,5V - deci diferenta de tensiune este dubla, puterea tot dubla... Un montaj convertor DC/DC buck poate sa faca asa ceva, adica sa aiba 30V pe intrare si sa dea 11,5V pe iesire, fara sa disipe mult / in schimb la varianta serie ajungi la situatii nerationale. Link spre comentariu
Mark S Postat Noiembrie 16, 2017 Partajează Postat Noiembrie 16, 2017 Am dat doar un exemplu practic, de montaj "bulk":, fara cablaj care se poate face in 20 minute, chestie facuta acum mai mult de 10 ani..si functioneaza in continuare. Ca sa fiu sincer, nici n-am masurat curentul de incarcare...incarca o baterie de 12V/65Ah cam in 5 ore. Tensiunea trafului in alternativ e in jur de 15V Evident, montajul se poate completa simplu cu limitare de curent, protectie la scurt, mergand pe acelasi principiu de feedback. Scheme practice sunt destule, principiul e acelasi...dar in cazul meu practic, daca n-a fost nevoie de complicatii, nu m-am complicat... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum