validae Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Astfel de motoare de scule portabile nici nu mai folosesc statoare bobinate, au de multe ori magneți permanenți puternici.Dar rebobinarea rotorului unui motor dedstinat rețelei de 230V, ca să funcționeze la 12-24V e un nonsens. În primul rând întreg miezul magnetic este conceput și calculat pentru utilizare în curent alternativ, iar periile și portperiile sunt concepute pentru curenți mici.Cum credeți că s-ar putea trece un curent de până la 100A prin niște perii făcute să suporte doar 2A ??? Haide să terminăm cu prostiile, ori cumperi invertor (sinus pur sau modificat), ori generator, ori îți tragi curent la garaj de la un vecin, dar nu mai continua cu aberația asta cu modificatul unui flex... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 De aici http://electroniceauto.blogspot.ro/2009/07/invertoare-tensiune-auto-12-220v-24.html E bun! totusi ai incredere in ce spun eu, nu vinzatorii. Link spre comentariu
Vizitator trieste Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Acum se clarifica treburile... Deci pastrez capul reductor de la flex si caut sa montez in el un motor auto de curent continu,de stergatoare sau de geamuri. Pai si flexul https://polizor-unghiular.compari.ro/makita/bga452rfe-p27490635/ cum functioneaza?Eu asta intreb,daca a demontat cineva sa ne spuna aici ce motor are? Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 De reductorul de turație ați auzit ? Orice flex are un motor cu o turație foarte mare și un reductor de turație, care scade turația la valori rezonabile și nepericuloase, dar în schimb mărește cuplul la ax. Dacă un flex cu acumulatori are o turație la disc (în gol) de 10000 rpm, vă dați seama ce turație poate avea rotorul ? Estimez un raport de demultiplicare de minim 5:1, deci rotorul motorului are circa 50000 rpm. Acela e secretul lui, un motor cu turație foarte mare. Repet, scoateți din calcul orice modificare a flexului pe care l-ați cumpărat și luați în calcul invertorul sau generatorul de curent. Sau aveți varianta de a înseria vreo 10 acumulatori auto și alimentați direct cu 120Vc.c. La tensiunea aia va merge destul de bine , dar numai scurt timp, fiindcă se va încălzi puternic și poate să ia foc dacă-l suprasolicitați. Am mai spus de ce, e o diferență constructivă între motoarele universale de curent continuu și cele de alternativ.... Link spre comentariu
valivoi Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Cam ce putere credeti ca are un flex cu un acumulator de 18v si capacitate 3Ah? De reductorul de turație ați auzit ? Orice flex are un motor cu o turație foarte mare și un reductor de turație, care scade turația la valori rezonabile și nepericuloase, dar în schimb mărește cuplul la ax. Dacă un flex cu acumulatori are o turație la disc (în gol) de 10000 rpm, vă dați seama ce turație poate avea rotorul ? Estimez un raport de demultiplicare de minim 5:1, deci rotorul motorului are circa 50000 rpm. Acela e secretul lui, un motor cu turație foarte mare. La un flex Bosch raportul este aproximativ 3:1 turatia rotorului maxim 18000 RPM a discului max 6000 RPM. Ca si un fapt divers un flex va taia intotdeauna din viteza periferica mare a discului nu din forta cu care te apesi pe disc daca vrei sa nu iti bati joc de el,cum mai vad pe unii ca apasa pe disc pana se blocheaza discul in taietura. Editat Noiembrie 8, 2017 de valivoi Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Eu am dat ca exemplu chiar flexul cu acumulatori din link-ul postat de colegul care vrea să-și modifice flexul de 230Vc.a. astfel ca să meargă la 12V.... Putere prea mare nu are cum să aibă, dar compensează prin turație. Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) 6000 rpm la 115-125 ? greu de crezut. Poate dublu sau vorbim de panze cu alt diametru. Eu am avut surprize negative cu invertoarele, chiar si la o treime din putere ele tot intrau in protectie, deci puterea declarata era doar pe eticheta, sau varf absolut de putere nicidecum puterea sustinuta. Nu as visa sa bag un dremel (175w) pe un invertor de 1000w, d-apoi un flex, si deja invertorul+flexul costa cat un flex dedicat... Invertorul imi intra in protectie si cand bagam un laptop cu bateria mai terminata si aprins simultan, trebuia sa il incarc stins. Ia dom'le un flex cu acumulatori fara acumulatori, se vand mult mai ieftin daca nu au acumulator/incarcator in dotare, cel mult la juma de pret, si il legi direct pe bornele masinii, doar asigura-te ca tensiunea de functionare e ceva mai mare sa ai rezerva (14.4-18v). Editat Noiembrie 8, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Am mai spus, un invertor ieftin cu undă rectangulară(chinezărie din magazin) de 1000W nu mi-a intrat niciodată în protecție la utilizare rezonabilă.Adică n-am tăiat cu el țevi groase sau plăci masive, am tăiat ceva platbandă și polizat și a mers bine.Puterea declarată a flexului folosit era de 750W, dar nu bag mâna-n foc de asta.Dat fiind că l-am ars dintr-o prostie, îl aveam în mașină iarna și trebuindu-mi în baie, nu l-am lăsat să se încălzească la temperatura camerei.S-a ars în 10 secunde, dar am apucat să tai ce voiam măcar.... E bună ideea de a lua un flex din ăla pe acumulatori, dar cu ei uzați.Prin târguri ar trebui să găseșt așa ceva la prețuri rezonabile, dar ar trebui testat pe loc.Asta binențeles cu un acumulator auto și două cabluri de minim 2,5mmp.Și cu mare atenție la polaritate, că poți să-i arzi instant regulatorul de turație, dacă are..... Link spre comentariu
Vizitator trieste Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Cred ca asta o sa fac,adica cumpar un flex cu acumulator defect,care il iau ieftin,apoi racordez cu crocodili pe baterie. Flexul Einhel pe care l-am luat cu 80ron,nu e chiar un jaf,mai am unul si sunt foarte multumit de el;asta al doilea il luasem pentru modificat,dar daca nu se poate,ramane asa pentru priza. Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Sculele cu acumulatori se vand si fara, doar scula propriuzisa noua, cu acumulator si incarcator pretul se dubleaza dar se vand si separat pentru ca e posibil sa ai acumulatorii de la alte scule. De fapt in medie, sculele se vand mai mult fara acumulatori decat cu acumulatori. Exemplu: https://www.sculeprime.ro/produs/dga452z?utm_source=compari&utm_medium=link&utm_campaign=dga452z La banii astia ai o scula buna care sti sigur ca merge, doar ii pui niste fire groase de la baterie si gata, ai rezolvat profesional problema, fara invertoare si alte complicatii care genereaza probleme. La 18v mi se pare ideal, asa am folosit si eu o bormasina de 18v la 12 de la baterie ca sa o protejez pentru ca bateria auto are curentul foarte puternic comparativ cu acumulatorii lui mici. Editat Noiembrie 8, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Dxxx Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Pai cred ca nici nu merita sa mai discutam - Makita la 350 lei (vezi link) mi se pare un pret chiar atractiv, deci ce mai tura-vura... Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Eu cred ca nu ati folosit flex pe acumulatori, da, merge daca vrei sa tai o teava de 2", o ureche de lacat , ceva finut insa daca ai de lucrat mai mult de 10 min ...pauza. Sint bune doar pentru interventii usoare, daca ai ceva de fabricat oricum trebuie curent pentru sudura... Editat Noiembrie 8, 2017 de Ion_Bumbu Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Poate colegul doar taie din când în când ceva lacăte....și nu le mai sudează la loc. Na, că am mai folosit și eu un emoticon după mult timp... Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Nu e comparatie priza vs acumulatori aici, omul nu are priza, asta e problema si noi incercam sa gasim solutii la problema lui. Bineinteles ca nu se compara cu cele de bagat la priza, dar totusi daca ai curent puternic e posibil sa isi faca treaba bine. De asta am recomandat modelul de 18v in loc de voltaj mai mic, conectandu-l la 12v nu il folosesti la capacitate maxima. Acum multi ani am folosit similar o bormasina de 18v la 12v la masina chiar ore bune cu perie de sarma la curatat rugina la o vechitura de masina si si-a facut treaba ok. Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 O reclama... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum