kinderu56 Postat Noiembrie 10, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 10, 2017 asta este schema pe care lucrez si incerc sa modific litrajul din pot de 280 ohmi si nu face nimic, ca atata are sonda masini ok 2.PDF Link spre comentariu
nickrvl Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 (editat) Nu trebuie sa-i aplici o tensiune variabila la pinul 12 ?! Ceva de genul: Mai trebuie stabilite valorile pentru R2, R3, R6 si semireglabilul care probabil simuleaza o sonda cu rezistenta variabila. Editat Noiembrie 11, 2017 de nickrvl Link spre comentariu
Elison Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Daca in eprom nu sunt date, adica nu s-a facut calibrarea, chiar daca pe intrarea analogica exista o tensiune variabila, pe display se afiseaza intermitent valoarea "00", nimic altceva. In punctul indicat in foto exista o variatie de tensiune intre 0 si 7v, daca valorile de acolo corespund cu ceea ce ai pe masina ta. Valoarea acelei tensiuni se aduce prin intermediul unui divizor rezistiv la pinul 12, astfel incat tensiunea maxima(7V) din punctul indicat in foto sa se regaseasca in pinul 12 la o valoare apropiata de 5v, dar nu mai mare. Daca se depaseste limita de 5V, intrarea analogica va fi protejata de dioda zenner. In momentul in care ai tensiune variabila pe pinul 12, intre zero si aproximativ 5V, poti sa faci calibrarea. Indicatia afisajului se va schimba corespunzator cu cantitatea de combustibil din rezervor, numai dupa acest moment. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Noiembrie 11, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 problema este ca in puncul indicat am permanent 5v indiferent in ce pozitie este RV1 Link spre comentariu
Elison Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 Vorbim despre simulare sau despre un montaj realizat fizic? Link spre comentariu
bobinatorul Postat Noiembrie 11, 2017 Partajează Postat Noiembrie 11, 2017 problema este ca in puncul indicat am permanent 5v indiferent in ce pozitie este RV1 Mi se pare normal daca sonda se afla inainte de rezistenta de 7k. Cu 280R vei avea max 120mV variatie si probabil nu se vede pe aparatul de masura. Link spre comentariu
kinderu56 Postat Noiembrie 13, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2017 de simulare inca , nu lam realizat fizic momentan nu am picul am doar pic 16f 684 nu si 16f676 Link spre comentariu
Elison Postat Noiembrie 14, 2017 Partajează Postat Noiembrie 14, 2017 (editat) Plutitorul impreuna cu indicatorul de nivel se regasesc circuit astfel:plutitorul este potentiometrul de 280 ohmi, indicatorul de nivel este divizorul format din R1(82+60) si R3(150+150). Tensiunea din acest divizor intra in divizorul format din R4 si R5. Ultimul divizor are rolul de a reduce tensiunea din domeniul 0-7V in domeniul 0-5V. Fisierele hex din arhiva atasata in prima postare din acest topic nu functioneaza cu PIC16F684 in varianta cu afisaj. Daca pe masina exista un indicator de nivel identic cu cel prezentat aici, se pot pastra valorile rezistorilor din divizoare, daca lucrurile stau altfel, aceste divizoare vor trebui recalculate. Editat Noiembrie 14, 2017 de Elison Link spre comentariu
kinderu56 Postat Noiembrie 14, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 14, 2017 este ok acuma plutitirul este exact ca cel de aici, difera ceasul care este cu 2 fire (bimetal) https://i.stack.imgur.com/ija3V.png Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum