lukeme Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 De fapt, ar fi chiar atat de greu sa luam ca modele sistemele de educatie din tari europene performante economic ca Germania sau Finlanda, nu asta ne dorim, o economie performanta? De ce treubuie sa reinventam noi mereu apa calda... cu manuale unice si uniforme obligatorii pt elevi? Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Multe licee industriale nu erau patronate de nimeni ( ca intreprindere ) , erau ale ministerului invatamantului . Toate erau ale ministerului invatamantului de atunci...m-am exprimat eu anapoda cand am spus patronate...de fapt era o colaborare stransa intre scoala si intreprinderea respectiva,mai ales in ce priveste baza materiala de profil si eventual cerintele pt viitoarea forta de munca. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) Manualul unic nu cred ca e ceva rau . Daca e si bine facut ... Cu uniforma ... eu circul cu transportul in comun , trec pe langa licee ... Ce vad ? Clovni zgomotosi , cu coada in cap , barbosi , cu anterie vara , vopsiti cat mai strident , plini de tatuaje etc . Fetele ... va las sa aflati singuri . Toate erau ale ministerului invatamantului de atunci...m-am exprimat eu anapoda cand am spus patronate...de fapt era o colaborare stransa intre scoala si intreprinderea respectiva,mai ales in ce priveste baza materiala de profil si eventual cerintele pt viitoarea forta de munca. La mine in oras au fost si ale M.I.C.M . , Chimiei , Agriculturii , si altele . Finantarea de acolo venea , ca si planul si cifra de scolarizare , structura materiilor etc . Profesorii de stiinte si cultura erau detasati , unii aveau ore si la cele teoretice , materiile de specialitate erau predate de ingineri , care NU erau profesori , din structura unitatilor economice din ministerele respective . Editat Noiembrie 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Eu nu spun că ar trebui să înființăm neapărat licee industriale dedicate strict unui profil, în unele părți ale țării nefiind nicio șansă să mai găsești vreo urmă de industrie, nici măcar în domeniul privat. Dar s-ar putea opta de către unii elevi (cu acordul părinților evident) ca din clasa a cincea în sus, să nu învețe matematici superioare, iar chimia și fizica să fie de nivel potrivit nivelului lor de înțelegere. Degeaba îi spui de numărul de electroni și de valențe unuia care vrea să fie zidar.....mai bine îi arăți ce înseamnă și ce efecte are schimbarea centrului de greutate al unui corp, îi prezinți practic diverse reacții chimice care se regăsesc curent în practica de zi cu zi......că altfel intră bou și iese vacă din școală. Nu zic c-ar fi simplu de realizat asta, dar exemplul finlandez se bazează pe orientarea proprie a fiecăruia spre ce-i place. Nu are rost să-ți pierzi timpul ca profesor de matematică cu unii care nu vor reține mai mult de operațiile de bază din aritmetică, fiindcă din cauza lor strici și orele celor care sunt interesați. Poți să-i treci clasa din milă sau să-i lași corijenți la infinit, dar asta nu va schimba modul lor de gândire și practic e un timp pierdut inutil. Dă-i fiecăruia ce i se potrivește.....clase de matematică/fizică/chimie superioară pentru cei interesați (nu contează că-s doi-trei în anumite școli) și clase de cunoștințe de bază pentru restul.Vom evita astfel și plafonarea profesorilor care știu că vin la o clasă doar pentru doi-trei elevi, iar restul stau pe smartfonuri.... Link spre comentariu
doru3160 Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 La mine in oras au fost si ale M.I.C.M . , Chimiei , Agriculturii , si altele . Finantarea de acolo venea , ca si planul si cifra de scolarizare , structura materiilor etc . Profesorii de stiinte si cultura erau detasati , unii aveau ore si la cele teoretice , materiile de specialitate erau predate de ingineri , care NU erau profesori , din structura unitatilor economice din ministerele respective . Aveti dreptate...timpul sterge unele date neaccesate. Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) Pai si eu ce spuneam ? ... Un liceu teoretic pe judet ( sau cate e nevoie ) , unde sa faci matematica , fizica , chimie etc . Cu admitere ... Un liceu industrial ( sau cate e nevoie ) , cu ce profil se cere ( constructii etc . ) . Liceele industriale ar trebui sa furnizeze tehnicieni , e nevoie vitala . Chiar si in putinele uzine si fabrici care mai sant ... autoturisme etc . Pe vremuri erau licee cu profil informatic , silvic si altele . Si scoli profesionale ... tot cu admitere , nu pentru toti vagabonzii . Acolo se pot aplica sponsorizari de la agentii economici cu interese in preluarea de angajati etc . Locuri putine , nu toti trebuie sa aiba " carte ". Doar cei care doresc , si fac ( eventual ) ceva pentru asta . De dorit foarte mult ... Altfel ne furam singuri caciula , avem cetateni cu scoli si competente si abilitati " ZERO " . Restul ? ... ca sa fii chelner la Mc' ... nu trebuie liceu . Nici scoala profesionala ... nici la spalat masini , sau hamal la depozite de supermarketuri . Nici ca vanzator , agent de paza etc . Bazele le ofera scoala generala . Poate exista si ucenicie la locul de munca , sustinuta de stat . Vad ca sant ceva incercari ( timide ) . Dupa un timp , invatamantul si - ar relua menirea , si ar fi ( mai ) pretuit . Cadrele ar fi cadre didactice , mai bine platiti si nu necalificati 40 % , care n - au gasit altceva de facut . S - ar alege " apele " , n - ar mai fi vanzatoare la gogosi si vanzatori la shaorma cu facultati " Relatii internationale , Managementul etc . " . Ma rog , pareri personale ... Editat Noiembrie 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
elmar Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Nu se pot face clase de elite ...și de proști! Nu văd eu părintele ăla care ar vrea ca odrasla sa să învețe într-o clasă considerată inferioară...chiar și dacă știe sigur că acel copil nu e capabil pentru performanță! Această ideie a fost vehiculată și-n timpul fascismului....acum, nici nu se poate pune problema de disciminare pe aceste considerente! Și trebuie să țineți seama că proștii pot fi născuți și într-o familie bogată ...păi ăia vor fi deacord vreodată ca să-și dea copilul la o scoală(inferioară) profesională!? Hai să gândim logic...scolile profesionale au fost desființate din lipsă de elevi doritori să învețe o meserie! Toți copii (și mai ales păriții lor) vor să aibă facultate și doctorat! Chiar dacă pe viitor nu vor găsi de muncă ! Nimeni nu vrea la ”munca de jos”.... Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) Daca invatamantul e invatamant , elevul prost din familie bogata afla ca e prost . Ma rog , prea prost pentru unde e , a nimerit din greseala . Examenul de care pomeneam cam asta ar trebui sa faca . Sau catalogul , dupa primul an , REPETENT . N - am mai auzit de cand eram tanar de aceasta notiune paleo - didactica . Se poate afla din scoala generala ( obligatorie , si SCOALA ... nu cadouri de 8 martie si fondul clasei , laptop si audio - video prin colecta , sa poata preda invatatoru' la micii hamesiti de cunoastere ) daca are fosfor in cap sau taratze . Stiind ca mai departe e tot " pe bune ", parintii pot opta in consecinta ... daca in scoala generala s - au preocupat de odrasla beizadea . Daca nu , poate trai din osanza adunata de apartinatori . Asa era in epoca antebelica , liceul insemna ceva . Si scoala de meserii ... Ce s - a intamplat in timp , unii cunosc . Editat Noiembrie 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
elmar Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Păi trebuie definită și expresia ”prost” ...că acum, a fi prost, înmseamnă :Prost înbrăcat,mașină SH...fără finațe(în general) Iar părintele face tot ce-i stă în putință ca beizadeaua lui să nu se simtă prost!NU!?? Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) Aici aveti dreptate . Haina ( si celelalte ) fac pe om ... Nenorocirea apare cand cineva trebuie sa le " construiasca " si pe astea . Ai mei au incercat ( tot aduc vorba de ei , sa ma iertati ... ) . Numai ca au avut mandrie ... n - au suportat bani o zecime din ce ridica pe card " seful " si gashca de emuli , si " fetitze " dulci ( eventual ca - n Bucuresti , au fost si p' acolo ) , carora le faceau treburile profesionale , si primeau mistokariile hipsteriste " bonus ". Au spus ce - au avut de ( gandit si ) spus , unul mai contondent ( nu e relevant , fiind provocat ) si au ales " the hard way ". La mama capitalismului ... ma rog , dupa multe cautari , si interviu cu verificarea cunostiintelor ( cateva ore ) in tara . Intai cel mic , apoi celalalt . Munca de cateva ori mai mult ... bani putini la inceput ( de cateva ori mai mult ca tainul corporatist autohton ) . A fost greu ( ei zic ) , s - au gandit sa abandoneze . N - au facut - o ... a aparut si norocul etc . S - a intamplat de mult , acum au alt statut ( si tonus ) , familii inchegate , ceva sefie , plata conforma ... umbla mult prin lume , unul e trainer si inspector , celalalt pune in functiune si asista porniri de fabrici , cu echipa , si altele . Ambii prefera sa lucreze pe proiecte , alearga dupa bani ... mai putin ca angajati statornici . Ca idee , au invatat caineste , numa' inutilitati , invata si acum ( citesc si in avion ) , altfel nu merge . Altii asteapta la rand , patronii vor banu' gros , cu multe zerouri , c' asa - i la ei ! In fine ... Editat Noiembrie 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
TESSLA Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Matematica doar ne-a invatat sa folosim formule pana la q.e.d., asta nu are nici o legatura cu programarea. Din pacate/fericire nu e tocmai asa! Matematica nu e o carte de bucate care te ajuta sa gatesti furnizandu-ti reteta si timpii de gatit. Si un calculator poate sa faca asta, sa inlocuiasca niste date intr-o formula si...gata rezultatul. Matematica adevarata e aia care rezolva o problema fara sa se cunoasca dinainte "reteta" de rezolvare. Matematica iti formeaza un anumit mod de gandire. Poate unii dintre dvs. nu stiti, dar mai demult, in mileniul trecut, la Facultatea de Filozofie se facea si un curs de Calcul Infinitezimal. Link spre comentariu
franzm Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 1. Dar s-ar putea opta de către unii elevi (cu acordul părinților evident) ca din clasa a cincea în sus, să nu învețe matematici superioare, iar chimia și fizica să fie de nivel potrivit nivelului lor de înțelegere. 2. Degeaba îi spui de numărul de electroni și de valențe unuia care vrea să fie zidar.....mai bine îi arăți ce înseamnă și ce efecte are schimbarea centrului de greutate al unui corp, îi prezinți practic diverse reacții chimice care se regăsesc curent în practica de zi cu zi......3. că altfel intră bou și iese vacă din școală. 1. Rostul scolii este sa ridice nivelul elevilor, nu sa se coboare continuu la nivelul tot mai scazut al acestora. Tocmai aceasta conceptie ("profesorii e prea exigenti") a netezit calea spre situatia de azi. 2. Corect. Programa de învatamânt trebuie structurata în asa fel încât, în fiecare etapa sau treapta de învatamânt, elevii sa acumuleze cunostintele necesare profesiilor pentru care ar putea opta daca s-ar limita la acea treapta de învatamânt. Pe tema aceasta am avut mai demult o discutie cu o dascalita din România. Doamna sutinea ca scolarii din România sunt mult mai destepti decât cei din occident: - Elevii din România învata multimile în clasa a cincea iar ai vostri din vest abia la sfârsitul liceului. - Foarte adevarat. Dar la ce le foloseste? Ce folos de niste notiuni de teoria multimilor învatate pe de rost, daca respectivii, de exemplu, se lasa de scoala în clasa a opta si merg la sapa? - Nu conteaza. Important e ca sunt mai avansati. Ce, ti-e ciuda ca-i asa si inventezi scuze si pretexte? Cucoana habar n-avea de structura învatamântului din strainatate si nici de felul în care se califica acolo meseriasii. În Germania de exemplu, nu exista o programa de învatamânt unitara la nivel national. Exista doar un catalog general si fiecare land îsi croieste programa dupa propriile nevoi. În multe zone, liceele sunt libere sa-si distribuie continutul disciplinelor pe anii de scoala. Si sa ofere elevilor materii facultative, inclusiv cursuri intensive preuniversitare. În felul acesta se poate adapta programa la capacitatea de asimilare a fiecaruia, si mai ales, la variatia cu timpul a acestei capacitati. Reversul medaliei este incompatibilitatea dintre scoli. Adica e destul de greu pentru copil sa-l muti de la o scoala la alta. 3. Intra vitel si iasa bou. Link spre comentariu
TESSLA Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Uite o situatie paradoxala! Desi sustinem ca la noi, in Romania, se studiaza la scoala lucruri foarte avansate fata de ce se invata in vest, la acelasi nivel de varsta, totusi cei mai buni si mai multi matematicieni, tot vestul i-a dat! Se spune mereu, obsesiv chiar, ca ce studiaza copilul la noi in clasele gimnaziale, acolo abia la liceu se face. Pai inseamna ca toti profesorii nosti de liceu, acolo ar trebui sa fie universitari, iar universitarii nostri ar trebui sa fie macar academicieni daca s-ar duce acolo! De fapt lucrurile cred ca stau altfel. Probabil ca scolile sunt mult mai segregate acolo. Adica scoli de copii capabili si constiinciosi, care invata ce invata si astia ai nostrii. Si mai sunt si scoli mai accesibile, pentru cei care nu pot mai mult sau pentru cei care atunci cand ajung acasa arunca ghiozdanul sub pat, mananca repede si....la joacaaa! Link spre comentariu
gauss Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 (editat) Exista un clasament al universitatilor de pe mapamond . Cum santem noi ( ca tara ) prezenti acolo , cred ca e important . Nu vreau sa ofensez pe nimeni , sant doar fapte ... Poate fi o indicatie asupra valorii in sine a sistemului educational ( invatamantul superior ) , cat si a absolventilor . Cat de exacta si obiectiva ( clasarea ) , poate judeca fiecare . http://www.zf.ro/eveniment/ubb-prima-universitate-din-romania-in-top-500-universitati-din-lume-in-domeniul-arte-si-stinte-16188792 Editat Noiembrie 9, 2017 de gauss Link spre comentariu
TESSLA Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Topul respectiv se realizeaza pe niste criterii, unele dintre ele greu de indeplinit chiar daca profesorii si studentii sunt buni. Performanta studentilor nu e singurul criteriu, dar oricum, e demn de luat in seama acel top. Si cred ca tocmai reliefeaza situatia expusa de mine. Daca aia abia stiu sa rezolve o ecuatia in liceu, ce li se preda la facultate?! Si cum un sistem de invatamant asa de lejer, a dat si inca da omenirii savanti de renume mondial?! Rspunsul cred ca e unul singur...scolile de elita! Scoli in care se studiaza lucruri complicate chiar mai devreme decat se face la noi. Restul scolilor, alea de le vedem prin filme, cu elevi care doar isi dau cu parerea la cate o chestie spusa de profesor, sunt si ele acolo....la numar, ca sa nu zica contribuabilul de rand ca el nu a avut acces la educatie. Link spre comentariu
Postări Recomandate