Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare lanterna de la halogen pe led


Vizitator goose

Postări Recomandate

Vizitator goose

Am o lanterna gen proiector,care are un acumulator de 6V si 5A ,iar becul este cu halogen de 6V si 35W.

Problema este ca imi descarca repede acumulatorul si din acest motiv as vrea sa inlocui becul cu halogen cu unul cu led.

Becu este de tip auto cod H3 si am gasit in comert dar doar de 12V.

Acumulator de 12V nu incape in lanterna,iar bec de 6V cu led pe cod H3 nu am gasit.

Deci cum pot ca sa pun bec cu led H3 de 12V si sa ma folosesc de acelas acumulator de 6V?

Am editat ca am gresit,becul meu e H3 cu fir.

Editat de goose
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 17
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    5

  • Dxxx

    3

  • cipri_mury

    2

  • Electronicserver

    1

Zile populare

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Se poate prin montarea unei surse ,,boost,, în comutație, care va ridica tensiunea de 6V la 12V. Dar problema reală este cea optică, nu sunt sigur că orice ,,bec cu led,, va fi potrivit în acea oglindă.Dacă ledul este nepotrivit, sau montat într-un mod nepotrivit, lumina dată de lanternă va fi una difuză, total nefocalizată. Becul original are o dispersie de aproape 360* a luminii, iar un bec cu leduri nu va putea fi focalizat în aceleași condiții, cu același reflector concav....

Dacă e posibil. se poate încerca schimbarea reflectorului original cu un altul, dedicat iluminării cu led de putere.Sau se va construi un disc, care să conțină trei sau patru prisme de focalizare pentru leduri de 1W, iar sursa booster nu va mai fi necesară, fiind necesare doar drivere de curent constant pentru ledurile utilizate. Acest procedeu va avea un randament foarte bun, lumina dată de 3-4 leduri de 1W focalizate corect, fiind comparabilă cu un far auto.....

Link spre comentariu
Vizitator goose

Eu am gasit un bec auto H3 cu led,identic cu cel cu halogen din lanterna mea,doar ca e la 12V.

Nu va suparati,nu stiu ce este un boost sau step-up,adica este un montaj care il cumpar gata facut?

Editat de goose
Link spre comentariu

Problema unui montaj ,,step-up,, sau ,,booster,, e că nu cred că va încăpea în spațiul disponibil din far.Mai ales din cauza bobinei voluminoase, fiindcă la acel curent va fi nevoie de o bobină destul de mare. Eu vă recomand totuși să luați leduri de 1W și optica aferentă, veți ieși mult mai bine și ca preț și ca autonomie, de intensitatea luminii nici nu mai zic...Sypfgnk.jpg

Avem locomotive care au faruri ce utilizează câteva astfel de lămpi cu led......ca idee doar.

Link spre comentariu
Vizitator goose

Si pentru un bec sa fac comanda in China?

 

Problema unui montaj ,,step-up,, sau ,,booster,, e că nu cred că va încăpea în spațiul disponibil din far.Mai ales din cauza bobinei voluminoase, fiindcă la acel curent va fi nevoie de o bobină destul de mare. Eu vă recomand totuși să luați leduri de 1W și optica aferentă, veți ieși mult mai bine și ca preț și ca autonomie, de intensitatea luminii nici nu mai zic...

Are fi loc in spatele reflectorului si pe langa acumulator.

Link spre comentariu

Dacă e spațiu suficient, eu zic să iei un bec auto cu leduri, care să se potrivească exact în reflector, apoi adaugi o sursă step-up, care va fi mai mică, dat fiind consumul foarte mic al becului cu leduri, comparativ cu halogenul. Eu să nu mai văd becuri clasice, halogen sau auirea, prin lanterne....e un nonsens practic. Consumul e enorm la halogene, chiar dacă lumina e puternică....

Link spre comentariu

Cu parere de rau, sansele "sa iei" ceva gata facut si ansamblul sa mearga bine nu sunt prea mari (as zice ca nu sunt deloc).

 

Singurul mod ca sa obtii ceva bun, mai bun bine ca originalul, este muncind la fiecare component, pentru ca ce este de-a gata nu se va potrivi.

 

Pe leduri - in primul rand - este necesara racire, fara racirea ledului nu se poate face nimic.

 

Principial pentru a avea "cam aceeasi lumina" ar trebui sa folosesti un COB la 4-5W si asta nu se raceste fara un radiator corespunzator.

Bineinteles ca si autonomia va creste mult, poate peste 5 ori (si sistemul de alimentare va consuma in plus, nu numai ledul, dar un driver in comutatie posibil sa nu iti dreneze mai mult de 1W).

 

Daca folosesti COB se poate folosi destul de bine sistemul optic original, daca vrei lumina nefocalizata.

Daca doresti lumina focalizata pe sistemul original, atunci ai nevoie de 2 COBuri, si trebuie sa le montezi exact pe pozitia unde era fostul filament.

 

Becurile auto cu leduri capabile de a-ti face functia sunt numai cele cu ventilator, dar nu ai nici o sansa cu ele, pentru ca sunt concepute sa functioneze in volumul de cativa litri al farului original, ceea ce o lanterna nu are...

 

 

 

Deci, daca te bagi la transformare, te astept pe rubrica specializata de leduri, unde sa discutam alimentarea si racirea.

Link spre comentariu

Surse step-up se găsesc și la Bazar, au unii colegi la prețuri decente față de magazinele specializate. Astfel de surse sunt reglabile și în tensiune și în curent, deci îndeplinesc condițiile unui driver pentru leduri. Dacă ,,becul cu leduri,, auto are dimensiunile fizice foarte apropiate cu cel halogen, e posibil să poată lumina destul de focalizat în același reflector. Din păcate asta poți afla doar încercând, iar dacă becul nu e potrivit reflectorului nu mai ai ce-i face....

De aceea recomandam o reconstruire a părții optice, folosind leduri ușor de găsit și optică pentru ele. Chiar dacă nu va mai arăta la fel ca aspect, lanterna va avea un randament luminos mult mai mare, plus o autonomie mărită.

Link spre comentariu

La farurile auto s-a ajuns departe. La automobilele scumpe, farurile cu LED au racire cu lichid, radiator si ventilator.

Nu este rational sa se modifice o lanterna existenta. Lanterne puternice cu LED exista in comert. Am avut in mana una, cu patru "viteze", care lumina ca un far. Incape in buzunar.

Link spre comentariu

Cu cheltuială destul de mică se poate obține un randament luminos cel puțin identic cu halogenul original, cu ledurile potrivite.Dat fiind că suntem totuși pe un forum de tehnică, unde mai facem și lucrări DIY (do-it-yourself) nu cred că e o dovadă de zgîrcenie să dorești modificarea unui obiect la care ai ținut, în loc să cumperi ceva gata făcut, de o calitate poate îndoielnică.Nu mai zic că poți obține un raport preț/performanță mult mai bun dacă faci ceva îngrijit și cu atenție.O lanternă bună ,,de firmă,, poate ajunge și la câteva mii de Lei.Dacă faci ceva echivalent cu mâna ta, nu depășești 100 Lei.....doar trebuie să știi ce să alegi și cum să le pui într-o formă atât estetică cât mai ales funcțională. Credeți că unii americani (și nu numai) de zgârciți ce sunt dau zeci de mii de dolari să-și modifice mașinile la firme dedicate ? Că ar putea lua ceva ,,standard,, destul de bun la banii ăia...

Link spre comentariu

Nu mai zic că poți obține un raport preț/performanță mult mai bun dacă faci ceva îngrijit și cu atenție.O lanternă bună ,,de firmă,, poate ajunge și la câteva mii de Lei.Dacă faci ceva echivalent cu mâna ta, nu depășești 100 Lei.....doar trebuie să știi ce să alegi și cum să le pui într-o formă atât estetică cât mai ales funcțională.

Se pot construi lanterne de lanterne in regim diy.

 

https://www.youtube.com/watch?v=wOyu2nHLLg8

https://www.youtube.com/watch?v=Uzpj_EN8Ig4

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări