Vizitator Bor Blaz Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Aceasta aeroterma are un termocontact cu o platina, inconjurat de cateva spire care fac parte din rezistenta aparatului. Cand rezistenta se incalzeste, lamela cu platina a termocontacului se dilata si intrerupe contactul rezistentei si porneste ventilatorul care sufla aer prin rezistenta si astfel trimite caldura acesteia in camera pana cand rezistenta se raceste. Cand s-a racit, platina face iarasi contact si rezistenta se incalzeste. Astfel la interval de 8-10 secunde ciclul se repeta. S-a stricat platina si lamela care o actioneaza si nu cred ca voi gasi acest termocontact ca sa-l schimb. Dealtfel, asa cum e construit, nu cred ca poate fi inlocuit. Acest termocontact, ca principiu seamana cu cel de la fierul de calcat cu diferenta ca acela are un surub de reglaj. As vrea sa inlocuiesc acest sistem cu unul electronic cu termostat care sa lucreze alternativ in cicluri, nefiind comandat de aerul rece provenit de la ventilator ci sa alterneze contactul inchis/deschis. Sa porneasca rezistenta pt 7-8 secunde dupa care sa o opreasca si sa porneasca ventilatorul tot pt 7-8 secunde. Sa faca acest ciclu pana cand opresc aeroterma.. A mers foarte bine aeroterma si imi pare rau sa o pierd pt ca s-a stricat acest termocontact. Rog ajutor. Multumesc! Link spre comentariu
validae Postat Noiembrie 5, 2017 Partajează Postat Noiembrie 5, 2017 Poți folosi foarte bine orice termostat de ambient, dar care să poată decupla curentul mare cerut de aerotermă. Acolo vorbim de circa 10 A, iar termostatul poate fi unul electronic cu releu sau triac. Sonda termostatului trebuie plasată în acest caz în spatele aerotermei pe admisia aerului, ca să măsoare temperatura ambiantă, nu pe cea a aerului fierbinte scos de aerotermă. În acest caz, aeroterma va funcționa până când temperatura ambiantă ajunge la cea setată pe termostat, apoi va decupla, repornind la intervale de ordinul minutelor, pentru a compensa scăderea temperaturii. La fel se poate folosi însă și un termostat bimetalic de genul celor de la fiarele de călcat, dar al cărui bimetal să fie plasat pe ieșirea de aer cald, în partea dinfață aerotermei. Astfel, aerul supraîncălzit al aerotermei, va încălzi rapid bimetalul și va provoca decuplarea repetată a acestuia. Frecvența decuplărilor va putea fi reglată din șurubul de reglaj, dar va fi mult mai deasă decât în cazul unui termostat de ambient. Cel mai greu va fi să montezi mecanic și în același timp să și izolezi bine firele noului termostat, într-o poziție în care acesta să fie încălzit destul de rapid de aerul cald. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum