Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan nou vs straineze SH


Postări Recomandate

Iti dau eu o mina de ajutor sa pricepi ceva ce n`ai citit pe net, cind nu poti porni un motor vechi la rece ajuta ceva ulei sau nu in cilindri introdus pe la bujii?

Daca da, sper ca ai priceput de ce am facut masuratoarea la rece si nici macar nu mi`am mai batut capul sa o fac si la cald.

Pentru asta insa mai trebuie si ceva minte si experienta , nu doar lantul cinematic!

 

Tie iti pornea motorul. Masuratoarea la rece se face doar cand nu porneste si doar ca sa iti faci o idee, in nici un caz nu notezi valorile, la cald pot sa difere mult.

Daca ai pus mana pe compresometru si nu ai masurat la cald, ai pus mana degeaba pe el.

Link spre comentariu

@Dany

Iara vorbesti doar ca sa faci post-uri!

@dorofteius

Bineinteles ca difera, dar la ce rezultat am avut era pierdere de vreme!

La cald esti in conditie de functionare cu film de ulei pe cilindrii si la segmenti.

Compresia mai mare apare datorita incalzirii aerului de la bloc si piston.

La un motor cu oarece uzura poti avea compresie la rece diferita dar la cald sa fie aproape perfecta din cauza

peliculei de ulei si dilatarilor.

La rece daca ai oprit pompa de injectie si toate dau pe la raportul de compresie e perfect motorul, sa masori apoi la cald e pierdere de timp.

Daca ai insa diferente la rece, masori la cald si vezi cit de prost sta treaba.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Asta nu o inteleg nici eu. Wtf ar trebui sa masor compresia la cald, toate componentele fiind dilatate ?

Adica au compresie mai buna intotdeauna cand motorul este cald.

Dar noah, poate ma insel.

 

Poate e cazul sa citesti un pic, nu doar sa mergi pe presupuneri. Temperatura si nu numai (si uleiul de pe cilindrii sau jocurile la supape) afecteaza mult compresia. Compresia se masoara numai cu motorul la temperatura optima de functionare. Compresia la rece nu conteaza, aia nu spune nimic despre starea motorului, spune doar ca de pe cilindrele de pe exterior s-a scurs uleiul mai greu pentru ca s-au racit mai repede. In cazul in care nu stiati - uleiul de pe cilindru este cel care face etansarea perfecta. Daca e motorul rece - acolo nu prea e ulei, nu ? Poate doar o pojghita foarte subtire.

 

https://www.wikihow.com/Do-a-Compression-Test

 

Bring the engine to its normal running temperature. This can be done in the following ways.

  • If you haven't driven your car recently then the engine is most likely cold. Start your vehicle as usual and keep the engine running for a few minutes. This should warm up the engine to its normal operating temperature; however you should be careful not to overheat the engine by keeping it started for too long. Usually keeping the engine started for 20 minutes is sufficient.
  • Turn off the car engine and allow the engine to cool if you have recently taken your car for a drive. If the engine is hot, it should be given approximately 1 hour to rest before you do a compression test on it.
Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Daca masori cu motorul la 90, sigur o sa repari toate alea cu probleme de pornire la rece.

Dicutam povesti de pe wikipedia.

Dar dupa cum spuneam. Ar fi timpul sa ma retrag, ca sunt chiar prost si habar nu am.

Un topic placut si lung va doresc.

 

Nu sunt povesti de pe wiki, sunt lucruri ELEMENTARE de mecanica. E cel mai banal lucru posibil si raman uimit sa vad ca exista "mecanici experti" printre noi care masoara compresia la rece. Chiar si cand cumperi un compresometru o sa scrie in instructiuni ca masurarea se face la cald. Doar mecanicii nostrii comunisti cand au vazut prima data manometru au inceput sa se dea mari destepti si sa masoare la rece ca ei oricum nu stiau sa citeasca instructiunile in engleza si nici nu aveau habar cum functioneaza un motor.

Am vazut o gramada de tipuri de masura pe la "experti", de la hartie tinuta cu degetul pana la dop de cauciuc, etc...

Link spre comentariu

Bravo, un nou geniu pe elforum. Invata-ne tu cum sa folosim compresometrul ca toti inginerii astia "destepti" il folosesc la cald, asa e in toate manualele, asa e in toate instructiunile. Doar pe elforum apar geniile care rastoarna totul chiar daca nu are nici o logica odata ce sti cum functioneaza totul in detaliu, dar pana la urma multe lucruri nu au avut logica la inceput cand erau doar la nivel de teorii, nu ?

Invata-ne profesore !!!

Link spre comentariu

Esti batut in cap. Iti jur.

Ce pusca mea mai vrei sa iti explic ?

In momentul in care dai jos bujie sau injector, ai ocazia sa pui o picatura de ulei, care in cazul segmentului va mari compresia.

Dar zici ca nu ai 1 gram de logica.

Ce kkt sa stiu cum functioneaza ? Un motor in 4t ? Si aia inveti la scoala.

Tu stai cu cartile si wiki ale tale , ca eu raman cu ce am facut si am incercat.

Plm, ce a ajuns de la Logan vs Straineze. Sa faca instructie cu noi unul , care se pare ca nici in clasa a 6-a nu a fost.

Revino-ti omule. Nu este teorie. Este realitatea.

Link spre comentariu

Bravo, deci masori compresia cu o picatura de ulei in el. O sa iasa compresia perfecta in test la toate. Ai gasit solutia sa refaci compresia motoarelor sa fie ca noi.

Nu o fi mai bine sa gasim o butelie de 20bari si sa masuram compresia direct pe ea si sa zicem ca am masurat la motor ? O sa iasa valori asa de frumoase ...

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări