Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan nou vs straineze SH


Postări Recomandate

Dany, eu te inteleg, dar tu de ce nu intelegi?!

Masina noua este noua...multi fac efortul de a cumpara si atunci daca nu sunt pretentiosi prefera un cazan nou, dar care mere bine si este fiabil...7 ani nu baga decat consumabile.

Matale ai standarde, dar si posibilitati, asa ca fi mai intelegator.

Eu am zis ca un sh de maxim 4 ani merita banii, dar sa il poti intretine corect!

Altfel la sh-uri de peste 8 ani lucru si eu destul cu sudura!

Si eu recomand echipamente de sudare bune si consacrate, dar fiecare cumpara dupa posibilitati!

Link spre comentariu

In primele 10 luni ale anului asta s-au vandut in Germania peste 50.000 Dacii, iar in toata UE peste 350.000. Noi-noute. Ce prosti "ieste" strainii astia, bre!

Sa se duca Dany_cta si sa le explice alora ca nu-i bine sa cumpere Loganul sau alta dacie noua, ca e mai bine sa cumpere masina la mana a doua.

Va spun eu care e treaba, noi ne-am ajuns asa de tare, incat ne pute tot ce e romanesc.

Dar tot saracii ieuropii o sa fim.

De pe net:

 

dacia.jpg

Editat de marius75
Link spre comentariu

Colcaie lighean la nemtii doar in visele voastre. Vezi ca statistica ta se bazeaza pe alte masini, nu pe lighean care nu prea se cumpara decat in mintea comunistilor care vor sa se laude cu masina facuta de francezi.

Cum se duce vreunul acolo nu vede nici un logan pe la nemtu, dar elforumistii care nici din judet nu au iesit vreodata stiu ei ca lumea e plina de lighean.

 

Spik am inteles. Deci tu recomanzi un gude/einhell nou, nu un miller/lincoln secondhand in stare buna si verificat. Bun de stiut.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Si un lucru bun "oboseste" dupa un timp de exploatare!

Stii asta mai bine decat mine.

O masina dupa 10 ani incepe sa scartaie, daca o cumperi fara a sti asta e nasol...

Oricand poate ceda ceva...

Aici este o chestie naspa...iau o masina care imi place, dar e veche de 10 ani...dau toti banii si apoi dau din colt in colt sa o intretin corect...

Aici e buba!

Link spre comentariu

Si un lucru bun "oboseste" dupa un timp de exploatare!

Stii asta mai bine decat mine.

O masina dupa 10 ani incepe sa scartaie, daca o cumperi fara a sti asta e nasol...

Oricand poate ceda ceva...

Aici este o chestie naspa...iau o masina care imi place, dar e veche de 10 ani...dau toti banii si apoi dau din colt in colt sa o intretin corect...

Aici e buba!

 

Eu stiu cu totul altceva mai bine.

Eu o sa aleg oricand o masina mai veche de 10 ani decat una mai noua.

De ce ?

Pentru ca masinile vechi nu sunt pline de plastic mai ales la partea de motor, plastic care se stie ca imbatraneste la schimburi de temperatura si devine casant in cativa ani si pocneste singur sau cand incerci sa schimbi ceva. Sa vad capacul de la culbutori din plastic... sa vad ce se intampla acolo .. aia e clar o bataie de joc la nivelul calitatii. Nici nu ai idee cati prieteni ma streseaza cu tot felul de piese de plastic, deja faci mecanica cu Picatura/Superglue, nu cu cheia.

Pentru ca masinile vechi nu au suruburile pline de "lipici", se foloseau saibe indoite, sigurante, piulite duble, etc... in ziua de azi tot ce vezi este un surub plin de lipici fara nimic altceva

Pentru ca masinile vechi nu aveau totul din aluminiu, un material in care daca ai infiletat un surub cu pas marunt de 3 ori s-a dus filetul sau cand l-ai crapat trebuie sa cauti alta piesa, gen baia de ulei, surubul de scurgere. Masinile vechi aveau piulite de otel in general chiar si la aluminiu, fie ca era doar pentru siguranta.

Pentru ca masinile vechi nu erau facute la limita astfel incat sa aiba o durata calculata de viata.

Pentru ca masinile vechi nu aveau jocurile asa de mici incat esti obligat sa folosesti ulei subtire si la prima urma de uzura sau cand a scapat carburant/apa in baie s-a dus linia.

Pentru ca ... etc...

Si lista poate sa continue foarte mult.

 

Unul care a surubarit putin la masini ar trebui sa inteleaga astea.

Si da, o sa aleg oricand un fluke vechi in locul unui mavo nou.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

ce prostii debitezi mai copile

 

 

 

Eu stiu cu totul altceva mai bine.

Eu o sa aleg oricand o masina mai veche de 10 ani decat una mai noua.

De ce ?

Pentru ca masinile vechi nu sunt pline de plastic mai ales la partea de motor, plastic care se stie ca imbatraneste la schimburi de temperatura si devine casant in cativa ani si pocneste singur sau cand incerci sa schimbi ceva.

Editat de Tavi
Link spre comentariu

Mai. Voi ati baut ceva ?

La logan, 2010, cu care umblu eu acum pe loc, tragi de maneta in jos sa miste stergatoarele, iar apoi tragi de ea spre tine ca sa dea lichid.

Care pushca mea nu a condus logan ? Poate voi.

Loganul este masina ideala pentru aia ca tine mr @Popa Marius.

Important este ca exista astia ca voi. Care niciodata nu vor trece de capitolul asta.

Conduci Logan? Nu ai spus ca nu-ti place masina si nu e buna de nimic?

Link spre comentariu

Asa e dany, e te inteleg perfect.

Asa si mecanicul asta de-l cunosc, conduce un Volvo model mai vechi.

Cand l-am tachinat ca merge cu "baba" aia mi-a spus ca el "are" masina!

Cei care cunosc si pot, isi cumpara masina dorita...o repara si o intretin pentru ca le place si pot!

Pentru ceilalti... a venit Renault!

Amu doar nu o sa-i condamni si pe carutasi!!! Doar si pot circula si munci ca nemtii...

Ai dreptate pana la un punct, totusi esti in fata a (poate) cateva milioane de utilizatori de Logan!

Cand ai cumparat mig-mag, ai facut rabat la calitate!

Ai mesterit la el, dar nu este ca unul consacrat. Totusi ti-ai facut treaba cu el so probabil te va mai servi.

E un exemplu...

Editat de spik
Link spre comentariu

 

Eu stiu cu totul altceva mai bine.

Eu o sa aleg oricand o masina mai veche de 10 ani decat una mai noua.

De ce ?

Pentru ca masinile vechi nu sunt pline de plastic mai ales la partea de motor, plastic care se stie ca imbatraneste la schimburi de temperatura si devine casant in cativa ani si pocneste singur sau cand incerci sa schimbi ceva. Sa vad capacul de la culbutori din plastic... sa vad ce se intampla acolo .. aia e clar o bataie de joc la nivelul calitatii. Nici nu ai idee cati prieteni ma streseaza cu tot felul de piese de plastic, deja faci mecanica cu Picatura/Superglue, nu cu cheia.

Pentru ca masinile vechi nu au suruburile pline de "lipici", se foloseau saibe indoite, sigurante, piulite duble, etc... in ziua de azi tot ce vezi este un surub plin de lipici fara nimic altceva

Pentru ca masinile vechi nu aveau totul din aluminiu, un material in care daca ai infiletat un surub cu pas marunt de 3 ori s-a dus filetul sau cand l-ai crapat trebuie sa cauti alta piesa, gen baia de ulei, surubul de scurgere. Masinile vechi aveau piulite de otel in general chiar si la aluminiu, fie ca era doar pentru siguranta.

Pentru ca masinile vechi nu erau facute la limita astfel incat sa aiba o durata calculata de viata.

Pentru ca masinile vechi nu aveau jocurile asa de mici incat esti obligat sa folosesti ulei subtire si la prima urma de uzura sau cand a scapat carburant/apa in baie s-a dus linia.

Pentru ca ... etc...

Si lista poate sa continue foarte mult.

 

Unul care a surubarit putin la masini ar trebui sa inteleaga astea.

Si da, o sa aleg oricand un fluke vechi in locul unui mavo nou.

 

Capac culbutori din "plastic", ceva normal, vrei zgomot redus, masina usoara sa consume putin, se alege si solutia asta, e si buna si rea, e verificata in practica si daca nu stringi

suruburile ca boul este OK.

Galeria admisie din acelasi material, solutie deja consacrata, e fara probleme deosebite.

Suruburi cu "lipici"... culmea solutia vine din aviatie, siguranta unui astfel de surub este mult peste a celor clasice, chiar a piulitei canelate asigurata cu splint.

Surub in aluminiu, folosita solutia de mult timp, la fel durata de utilizare a asamblarii tine de cit de tare e maimutoiul cu cheia.

In caz de rupere a filetului solutia este foarte simpla, se introduce un insert, solutie tot din aviatei...rezulta o imbinare mai puternica decit cea initiala.

La baia de ulei cedarea cedarea filetului de la busonul de golire este ceva frecvent, inclusiv la cele vechi, mai ales.

Din cauza asta exista kit de reparatie pentru asemenea cazuri, tarod si buson nou cu acelas pas dar diametru marit...

Se gasesc fara probleme, repararea este o joaca, tarod, vaselina pe el sa nu intre span in baie si busonul potrivit.

Fiabilitatea masinilor vechi era jalnica, resurse de genul 400000Km cum are motorul de Logan fara reparatii capitale erau doar un vis frumos.

RK-ul era pe la 100000Km.

Durata unui motor era estimata la 300000Km trecut prin 3RK, in ziua de azi motoarele merg 600000Km fara probleme daca`s intretinute.

Jocuri mici si ulei fluid, un lucru normal pentru cei ce mai si citesc, caderea liniei in genere apare din cauza ideii ca nu trebuie 10W30 ci 20W50 ca sa aiba presiune!

Normal ca are presiune in rampa ca fiind viscos n`are unde merge uleul ala, rezultatul... motorul e un gunoi nu utilizatorul un bolovan, el stie mai bine ce trebuie, recomandarea producatorului e optionala!

Pina la urma se pare ca totul se rezuma la vorbe aruncate`n vint si a sustine o idee pina`n pinzele albe chiar daca e doar parere personala.

Tot asa eu consider ca o masina trebuie sa fie neaparat 4x4 din motive de siguranta, stabilitate, capacitsate de trecere si mai stiu eu ce alte motive.

Desi asta este parerea mea e clar ca probabil cel mult 1% din noi o si impartasesc, atunci de ce sa fac din asta telul meu? sa fac doar post-uri in dusmanie?

De placut si mie`mi plac masinile vechi, mecanice nu tabletele actuale pe roti dar eu sint realist in ce insemna tehnologia si aliajele de acum 10=20 ani.

Progresul este prezent si vrem nu vrem viata trece ca un tavalug peste noi, toti vor tablete pe roti si se lupta in dotari in mare parte activate din soft care cresc pretul masiniii cu mii de E

doar sa aiba ultimele gadget-uri!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Multumesc pentru postul explicativ. Din pacate tu imi dai niste informatii pe care le stiu si eu foarte bine, imi explici cum se repara cand eu ma plang ca apar defectele din cauza ieftinelii dar eu nu ma plang ca nu as sti cum sa repar.

Poate nu ai apucat sa vezi prea multe, eu am vazut capace de culbutori cu stuturi sparte, casante, crapate, am stat sa fac alt stut si sa il lipesc acolo, plus zeci de alte piese, flanse de turbine pe absorbtie din plastic, toata tubulatura la fel, colierele disparute si inlocuite de "cuple rapide" din plastic cu oringuri care sufera de aceeasi problema, la care se rup urechiusele sau sar sigurantele de 2lei care le tin pe pozitie, care dupa cald-frig-cald-frig devine doar un plastic gata sa crape. Ia vezi cat de bine rezista plasticul ala la -20grade ? Un furtun de cauciuc de la masinile vechi rezista foarte bine. Ai chiar posibilitatea sa il pui de silicon, nu ai mufe speciale, doar sa sti sa strangi un colier, care e sfant cand vorbim de rezistenta si etansare.

 

Da, folosesc si eu lipici oriunde e cazul, am consumat o gramada de bidonase de loctite si am vazut si loctite "spart" de timp si vibratii, transformat in praf. Nu imi amintesc sa fi vazut vre-odata o siguranta indoita care sa cedeze in timp sau chiar si piulita dubla de contra.

Uiti ca in aviatie se face revizie destul de frecvent, nu stau mult timp suruburile alea asa. Ori o sa te apuci sa desfaci subansamblele la masina doar ca sa improspatezi lipiciul ?

 

Stiu ca tu zici ca aluminiul poate sa fie ok in folosinta dar eu am mai multa incredere intr-o bascula de otel decat in niste brate subtiri de aluminiu. Otelul se strambeaza macar daca il fortezi, nu se sparge direct ca aluminiul. Sa mai amintesc si de faptul ca puteai sa schimbi frumos bucsa pe piesa de otel in timp ce la aluminiu trebuie sa cumperi bratul cu totul ?

Multumesc ca mi-ai povestit si de insertii, care da, pot sa faca filetul in aluminiu sa reziste un pic mai bine, nu ca nu as fi stiut sau folosit de-astea, cred ca am peste 1000 de diferite marimi si deja am folosit o gramada, dar oare chiar e o solutie sa iei piesa de aluminiu si sa o imbunatatesti acasa punand o insertie de otel cand puteai sa ai piesa direct din otel ?? In nici un caz nu vad masinile sa devina mai usoare, vad doar ca toate ansamblele devin consumabile.

E interesant ca imi zici de motoare care nu merg decat 100.000... Eu NU vorbesc de masini din anii `67. Masinile de care vorbesc eu duc lejer milionul daca sunt intretinute.

Legat de ulei iar pierzi ideea principala. Prefer sa nu mai intru in detalii ca e prea mult de explicat de la zero.

 

Cateodata ma gandesc ca ai uitat care din noi doi masura compresia la rece acum cateva luni.....

 

pAaZvbE.jpg

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Nu prea am inteles niciodata de ce un automobil trebuie sa aibe euro 1,2,3,4,5,...n ca sa fie in regula cind pe cer darele lasate de miile de avioane ce consuma milioane de tone de kerosen late de citiva kilometrii doar la trecerea unui avion. Masinile cu carburator nu erau perfecte dar erau mai solid construite, am avut o Simca din 1979 cu cumparata cu 140.000km, am mai facut eu vreo 200.000 km iar cumparatorul inca 300.000km finalizare in cimitirul de masini din cauza unei tamponari. Evident ca masinile moderne sint mai bine controlate si optimizate de senzori, asta este...

Link spre comentariu

 

Cateodata ma gandesc ca ai uitat care din noi doi masura compresia la rece acum cateva luni.....

 

 

Iti dau eu o mina de ajutor sa pricepi ceva ce n`ai citit pe net, cind nu poti porni un motor vechi la rece ajuta ceva ulei sau nu in cilindri introdus pe la bujii?

Daca da, sper ca ai priceput de ce am facut masuratoarea la rece si nici macar nu mi`am mai batut capul sa o fac si la cald.

Pentru asta insa mai trebuie si ceva minte si experienta , nu doar lantul cinematic!

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări