Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan nou vs straineze SH


Postări Recomandate

Cred ca nici anul viitor nu se termina discutia asta.Mai bine o dam pe benzinar vs diesel,ca nici asta nu e lamurita ca discutie.

Masina noua,iesita pe poarta dealerului,pierde min 30% din pret.Cine vrea sa scape de asta,cumpara masina SH.Daca orgoliul nu-l lasa,atunci pierde aia 30% si se da cu masina noua.Altfel,o masina de 4 ani,cu istoric cunoscut,e numai buna de calarit inca 5 ani,si e de preferat uneia in tipla.Chestia cu ghinionul,e universal valabila.Barbatii au si o vorba,cand e sa ai ghinion,si in p..da dai de un cui si te intepi...dar n-am auzit pe nici unul sa renunte din cauza asta.

Link spre comentariu

Si eu sunt de parere ca SH este o loterie. Nu am vazut sa geama ofertele cu masini al carui istoric este cunoscut si mai ales real. Cand te uiti la preturile de la noi si te uiti pe mobil.de din prima iti sare in ochi magaria insa cati stiu sa faca asta? Deja sunt si cifre magice cu dedicatie care "poarta noroc" pentru kilometraj si intotdeauna pentru a afla adevarul trebuie sa mai adaugi minim 100.000km. Ei niciodata nu se intreaba daca este coincidenta sau nu ca masina luata de el are in bord tot atatia km ca a lui Gicu de la etajul 3 sau a lui Nelu' de la parter. Tot ce conteaza este fudulia ca el este baiat destept ca a gasit nemtoiaca cu putini km in bord si la pret mic.

Pe 22 decembrie doar spre drumul de intoarcere in RO din Germania am avut ocazia sa vad: in Germania, una bucata masina cu numere provizorii care a inceput sa scoata un nor de fum, intr-o parcare 3 masini parasite judecand dupa mizeria de pe parbriz (una mai avea numar de Olanda). Frumusetea cea mare a inceput in Ungaria cu 40-50km inainte de Budapesta: un van cu avariile puse si 5 insi cu veste pe tapsan la cativa metri dupa balustrada, in cativa km o berlina inchisa la culoare la fel cu avarile puse si un omulet cu vesta tot pe tapsan, apoi un Polo cu doi ocupanti care s-au decis sa ramana in masina. Toti astia din Ungaria au luat-o rau de tot in freza: trecut de ora 22, afara frig si umed si banuiesc ca nici jingleza nu spikeau dupa cum aratau masinile (numere de toll cum zic unii care e de meserie).

Nu mai zic de atitudinea unui idiot de conational care fiind la coada la casa sa plateasca carburantul se zbiera la mobil ca este in Jermania sa moara de oftica cei de acasa. Se pare ca unii se excita maxim doar daca ajung in Germania.

 

Eu prefer totul nou: masina noua, nevasta noua, locuinta noua, haine noi, etc. Nu am nici vila cu piscina, nici limuzina, nici nevasta fotomodel, nici haine Armani dar ce am nu-s SH-uri. Imi place mirosul de nou si ideea ca nu este spurcat de altul anterior. Cand cochetezi cu SH-ul trebuie sa fii meserias.

 

Foarte putini de aici sunt intradevar meseriasi si sunt capabili singurei sa se descurce cu un SH. Multi au avut doar noroc si atat insa se dau mari cunoscatori dar ei sunt frustrati pentru ca stiu adevarul.

Pe la rubrica de specialitate, foarte putini "dau din casa" cand este vorba sa ajute un coleg la nevoie. Dintre ei am remarcat ca Sharky are un SH dar omul asta are si IQ si indemanare sa se descurce singur plus ca il mananca in ... sa optimizeze ce are chiar daca ar putea sa il doara in pipota atat timp cat masina isi face datoria (de la IT i s-o fi tragand bag sama).

 

De frustrati care se dau mari cunoascatori e plina lumea si ii recunosti usor: vomita doar gargara si nexam informatie consistenta la share pentru a ajuta si pe altul in nevoie.

Editat de vlad_2770
Link spre comentariu

Si piata masinilor noi tot loterie este. În special la cele mai ieftine. Pentru ca producatorii renunta la teste de dragul câstigului. Si atunci te trezesti de exemplu cu un Peogeot cu conectorii de la alternator mâncati de coroziune pe la jumatatea garantiei. Sau cu un VW/Skoda cu lant de distributie simplex rupt la 35kkm. Sau cu mertan la a carui OM651 se duc injectoarele Delphi la 30 de mii.

Si fiindca tot am adus vorba de teste, unde-si are Dacia standurile de teste si de la ce producatori sunt (Instron, MTS, KYOWA)?

Si ce traductore foloseste la testele din teren? Kistler, MTS, CAEMAX, KYOWA?

Editat de franzm
Link spre comentariu

Cat timp masina este in garantie macar nu scoate din buzunar bani proprietarul (decat daca este pacalit de nenorocitii aia din service). Oricum pentru o distributie rupta nu poti acuza stilul de condus ca sa il pui la plata pe proprietar.

Se stie ca fiabilitatea componentelor a scazut (chiar si cele made in Germany). Teste trebuie sa faca si producatorul de piese OEM si constructorul de masini care asambleaza acele piese insa astazi s-au inspirat de la parlamentarii romani si zic ca responsabilitatea este a celuilalt. Deci .... ramane ca in tren.

Totusi daca este sa facem o medie intre daciile noi care au avut probleme si masinile SH aduse din vest este clar ca Dacia nu conduce detasat. Nu se poate totusi Dacia sa scoata rebuturi intr-o veselie.

Link spre comentariu

Nevasta noua vs cu experienta.

N-ai cu cine! Toti si-au tras numai neveste virgine! Deci de unde nevasta cu experienta?

 

La masina mai accepti un SH da la nevasta .... este cam umilitor ceva SH. Si la fel ca la masini, un procent important din cele SH au facut tuning. :57

Cati au curaj sa recunoasca faptul ca atunci cand merg prin targ, chiar si cu nevasta alaturi trag cu ochiul dupa cele tunate? (ma refeream la masini, bre! :57 )

 

P.S. Este frumos cand vezi cate unul care incaseaza cate o poseta in plina figura si apoi urla "sirena".

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Da, cu siguranta e mai bine sa platesti revizia 6-700ron pe niste gunoaie de produse "ca sa ai garantie" cand costul consumabilelor e sub 150lei ca sa bagi ulei de calitate, nu aberatia pe care ti-o baga la revizie, si filtre serioase.

 

Exista cateva tipuri de oameni printre care:

1. aia care au impresia ca se pricep la masini dar se duc repede sa cumpere masina noua, si "reprezentanta stie ce e mai bun pentru masina". Astia nu ar cumpara masina second, sau daca o cumpara - primul lucru pe care il verifica e km in bord. Astia cumpara masina SH doar pentru ca nu isi permit noua.

2. cei care stiu, care chiar daca ar avea masina noua ar fugi de reprezentante, ar intretine masina cu consumabile de calitate si care cu siguranta nu dau 2 bani pe km din bord sau pe faptul ca e noua, ei prefera sa auda motorul mergand frumos la o masina rodata, nu una noua la care pot sa apara problemele.

3.. si altii intre cele doua.

 

Unul care cunoaste iti cere "sa ii ridici capota", nu sa ii arati un numar in bord. Daca motorul merge fara batai, trage bine, fara zgomote ciudate, fara intreruperi, fara fum, fara compresie pierduta, fara pornire greoaie, numarul din bord nu inseamna nimic. O anexa iti merge si 50km, si 50.000km la fel. In cel mai rau caz o sa scartaie putin si schimbi rulmentii dupa 10 ani, 20lei.

 

Cu siguranta am vazut motoare noi in stare mai proasta decat motoare pe masini de 10-15 ani.

 

Unul destept care totusi nu are contracte cu statul si nici nu a castigat la loto, o sa cumpere mereu o masina SH, iesita din fabrica si cu pretul scazut. Altul n-are decat sa cumpere noua si apoi sa o vanda la pret de nimic aluia destept. Fericirea unuia este tristetea altuia, nu asa se zice ? Mereu trebuie sa existe un fraier ca unul destept sa se descurce.

 

Legat de loterie la masinile SH - asta este fix pentru aia care se duc si se uita la masina ca berbecul la poarta noua. Cum poti sa zici ca este loterie sa cumperi ceva ce poti sa testezi ? Nu ai ochi sa vezi ce cumperi ? Loterie este cand cumperi cu ochii inchisi sau cand esti tu prea necunoscator in materie de masini dar te crezi destept si bagi cuvantul asta la inaintare ca sa justifici faptul ca nu ai stiut tu cum sa verifici masina cand ai cumparat-o, sa ascunzi incapacitatea ta.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Este atit de sigur sa cumperi SH incit nu ai acceptat un comission de 1000E capac la o masina SH aleasa de tine (intre 5000 si 7000E ca sa fim in acelasi domeniu de preturi) dar sa-mi dai si garantie de 2 ani sau 50000 km la ea.

Ai venit cu povesti ca o stric intentionat punind nu stiu ce in ulei si altele.

Mergem pe aceleasi conditii ca la garantia asigurata la dealer.

Link spre comentariu

Nu poti sa iei toti senzorii la puricat cand deschizi capota. Stii bine ce "tari" sunt mecanicii cand vine vorba de senzori. Deci, ce vorbim?

Daca iti iei o masina cu carburator mai accept ce zici, dar sunt masini din 2000 la care daca ridici capota te uiti ca matza in lemne.

Tu cum determini la ureche uzura unui motor? Daca are distributie pe curea cum stii ca te tine sa ajungi din Germania in RO? (sa nu-mi zici ca te uiti pe factura cand a fost schimbata ultima data ca .... toate au cureaua de distributie schimbata recent)

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu

Nu poti sa iei toti senzorii la puricat cand deschizi capota. Stii bine ce "tari" sunt mecanicii cand vine vorba de senzori. Deci, ce vorbim?

Daca iti iei o masina cu carburator mai accept ce zici, dar sunt masini din 2000 la care daca ridici capota te uiti ca matza in lemne.

Tu cum determini la ureche uzura unui motor?

 

Pentru asta s-a inventat un standard pe care nu ai cum sa il pacalesti si dureaza 2-3minute sa citesti totul chiar si de pe un telefon mobil. Te las pe tine sa descoperi despre ce vorbesc, iti zic doar ca incepe cu "ob" si se termina cu "d". Si ghici ce, e un mecanic mic acolo care iti zice senzorii busiti si aproape toate posibilele erori aparute, cand ceva nu este in regula mini mecanicul asta noteaza in carnetel. Da, nu poate chiar mereu sa descopere totul exact, dar aproape mereu descopera ca ceva nu este in regula si noteaza acolo, chiar daca nu stie exact care e problema.

 

Foarte usor se determina "uzura unui motor" desi nu sunt sigur ca stiu la ce parte te referi aici, pot doar sa presupun - in principiu e o combinatie de fum si compresie pierduta, iti ia 30secunde sa iti dai seama daca e ok sau nu.

Cand ai de gand sa cumperi o masina de 5-7000euro sunt sigur ca o sa te lase proprietarul sa o studiezi bine, nu te duci cu banii in mana si pleci cu masina in 5minute. Daca faci asta, da, este loterie, dar nu din cauza ca masina este SH, ci din cauza ca tu nu sti sa o verifici.

 

Oare cati dintre cei care cumpara masini noi le verifica ? Sau merg pe ideea ca masinile noi merg perfect si gata ? Ei bine, nu merg perfect.

Nou nu inseamna perfect nici pe departe, tolerantele de fabrica sunt foarte largi si foarte mult spatiu de eroare.

Da, exista masini noi "mai bune" si "mai proaste", ori una care nu a iesit asa buna poate sa fie chiar mai proasta decat una buna SH.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

"Pentru asta s-a inventat un standard pe care nu ai cum sa il pacalesti si dureaza 2-3minute sa citesti totul chiar si de pe un telefon mobil. "

 

Nu stiu cum faceti voi asta, ca eu am bagat cred ca 17 mii de E in unelte de genul, si parca ar mai fi nevoie de una alta.

Ce-i drept am una care merge si pe telefon , destul de desteapta. Dar este generalista. Cand ai probleme serioase , cam pui mana pe unelte dedicate.

Altfel , iti cam fugaresti coada singur.

Link spre comentariu

Mai nene, scuzati expresia, eu am un amic mecanic ce nu are nevoie de prea multe in diagnosticarea defectelor...pur si simplu stie meserie!

Am reusit sa-l impresionez cand am sudat o piulita in interiorul unui lonjeron printr-o gaura de 12 mm diametru, altfel cica trebuia sa decupeze un patrat de 50 mm latura...

Nu este o lauda, vreau sa spun ca cine stapaneste o meserie si stie cu ce se mananca, nu are nevoie de prea multe...

Bineinteles conteaza si experienta...

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări