Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Logan nou vs straineze SH


Postări Recomandate

Vânzările de autovehicule noi au crescut, în primele opt luni ale anului, cu 11,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, în această marjă autoturismele înregistrând un salt de 14,5%, arată datele statistice ale Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

 

Pe de altă parte, în ceea ce priveşte autoturismele rulate, în intervalul ianuarie - august 2017, au fost înmatriculate circa 338.000 de unităţi, de cinci ori mai multe decât cele noi, precizează sursa citată.

Reprezentanţii APIA susţin faptul că vânzările de autoturisme noi au crescut în special datorită achiziţiilor realizate de persoanele fizice, a căror detaşare de Programul 'Rabla' este tot mai evidentă.

Potrivit Asociaţiei, începând din ianuarie şi până la finele lunii august din acest an, au fost livrate 97.605 autovehicule noi, din care 12.226 numai în luna august. În această marjă, autoturismele reprezintă circa 83% din totalul livrărilor realizate, cu 80.829 de unităţi. Pe ansamblul pieţei, livrările totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au înregistrat, în primele opt luni din 2017, o creştere generală de 11,6%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2016, cifră în interiorul căreia avem autoturismele cu o creştere de 14,5%.

 

În România, vânzările de autoturisme realizate în primele opt luni din 2017 au fost, ca şi în anii precedenţi, susţinute de achiziţiile realizate de persoanele juridice, ponderea acestora din total fiind de 64% faţă de 36% persoane fizice. În această din urmă categorie de cumpărători se remarcă o creştere cu 6% a ponderii, respectiv cu 36% a volumului achiziţiilor realizate, faţă de intervalul ianuarie - august 2016.

Topul pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale) este condus de Dacia, cu 26.269 de unităţi, urmată de Volkswagen (9.902), Ford (7.810), Renault (7.777) şi Skoda (7.278).

 

La autoturisme, în funcţie de volumele livrate, prima este tot Dacia, cu 24.002 unităţi (29,7% cotă de piaţă), după care clasamentul continuă cu Volkswagen (8.813 unităţi, 10,9% cotă), Skoda (7.278 unităţi, 9% din total piaţă), Ford (5.441 unităţi, 6,7% cotă de piaţă) şi Opel (4.029 unităţi, 5% din total piaţă).

Pe modele, cu cele 9.857 de unităţi vândute, Dacia Logan este cel mai bine vândut model în primele opt luni din 2017, urmat de Dacia Sandero - cu 5.366 de unităţi, Dacia Duster (4.970), Skoda Octavia (3.051) şi Renault Clio (2.529).

De asemenea, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină încep să domine piaţa, cu o pondere de 51,1% din total, în uşoară creştere comparativ cu ponderea pe care o aveau după primele 8 luni din anul trecut (50,9%).

Pe segmentul autoturismelor ecologice (electrice şi hibride), statistica APIA relevă că acestea au ajuns la o pondere de 1,9% din totalul livrărilor realizate în primele opt luni ale lui 2017.

Pe de altă parte, în funcţie de culoarea preferată, albul şi griul domină în continuare cererea, acestea înregistrând procentaje de 31%, respectiv 25,1% din totalul preferinţelor. Urmează albastrul, cu 14,3%, şi negrul, cu 10%.

Nu în ultimul rând, în ceea ce priveşte ţara de provenienţă a autoturismelor, situaţia se prezintă astfel: 27,5% sunt de provenienţă autohtonă, 22,8% sunt fabricate în Germania, 11,1% în Cehia, 8,3% în Spania şi 7,6% în Turcia. În acest context, comparativ cu anul 2016, livrările de autoturisme din producţia autohtonă au crescut în anul 2017 cu 14,2%, iar cele provenite din import cu 14,6%.

 

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Articolul este aici:http://www.economica.net/vanzarile-auto-in-primele-opt-luni-crestere-de-15prc-la-autoturisme-noi-338-000-de-masini-second-hand-de-cinci-ori-mai-multe-fata-de-cele-noi_143696.html

 

 

Alt articol:

Piața auto a mașinilor noi înmatriculate în România este în creștere în ultimii doi ani, statistica DRPCIV arătînd că am revenit la nivelul vînzărilor din 2011, 81.000 de unități. Recordul absolut s-a înregistrat în 2007, atunci cînd au fost înmatriculate 312.589 de autoturisme! La polul opus se află anul 2013, cu doar 57.710 unități.

 

DRPCIV (Direcția de Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor) a publicat ultimele statistici privind înmatriculările de autoturisme noi în România.

Față de 2014, atunci cînd au fost înmatriculate 70.172 de mașini, anul trecut a înregistrat o creștere de 15,66% (81.162 unități), cifră care readuce piața auto la nivelul lui 2011 (81.709 unități).

Este al doilea an consecutiv în care piața românească își menține trendul pozitiv pentru că și 2014 a avut o creștere de 21,6% față de 2013, anul în care criza economică a făcut să se înregistreze recordul negativ din ultimii 11 ani: doar 57.710 unități înmatriculate!

Cu siguranță, recordul absolut înregistrat în 2007, 312.589 de unități vîndute, probabil nu va mai fi atins vreodată. Era perioada în care creditele se dădeau chiar și cu cartea de identitate, iar românii aruncau cu banii, piețele imobiliare sau cele auto explodînd pur și simplu!

Shopping cu mașini în decembrie

Ultima lună a anului trecut a înregistrat o creștere de 56,19% față de aceeași perioadă a anului trecut (8.739 unități în comparație cu 5.595 de unități).

Dacia conduce și în topul mărcilor în perioada respectivă, cu 2.895 de unități (+57,94% ), urmată de Skoda, 881 unități (+33%), Ford, 722 unități (+114%), și Renault, 657 unități (+84%).

 

TOP 50 cele mai vândute mașini în Europa

  1. Volkswagen Golf - 492.952
  2. Renault Clio - 315.115
  3. Volkswagen Polo - 308.561
  4. Ford Fiesta - 300.528
  5. Opel Corsa - 264.844
  6. Opel Astra - 253.483
  7. Peugeot 208 - 249.047
  8. Nissan Qashqai - 234.340
  9. Skoda Octavia - 230.255
  10. Renault Captur – 217.105
  11. Ford Focus - 214.435
  12. Volkswagen Passat - 208.575
  13. Peugeot 308 - 195.653
  14. Toyota Yaris - 193.969
  15. Fiat Panda - 191.617
  16. Audi A3 - 190.660
  17. Fiat 500 - 183.730
  18. Volkswagen Tiguan - 180.198
  19. Skoda Fabia - 177.301
  20. Mercedes Clasa C - 176.551
  21. Peugeot 2008 - 176.349
  22. Dacia Sandero - 170.300
  23. Opel Mokka - 164.682
  24. Audi A4 - 163.491
  25. Hyundai Tucson - 154.009
  26. Renault Megane - 149.051
  27. Seat Leon - 144.740
  28. BMW Seria 3 - 143.945
  29. Mercedes Clasa A - 142.722
  30. Dacia Duster - 141.299
  31. Kia Sportage - 139.097
  32. Mini - 135.875
  33. Citroen C3 - 134.560
  34. BMW Seria 1 - 132.588
  35. Toyota Auris - 129.795
  36. Renault Kadjar - 128.737
  37. Seat Ibiza - 121.423
  38. Ford Kuga - 119.729
  39. Volkswagen Touran - 111.881
  40. Citroen C4 Picasso/Grand - 106.326
  41. Fiat 500X - 106.226
  42. BMW Seria 2 / Tourer - 102.188
  43. Hyundai i20 - 99.785
  44. Mercedes Clasa E - 99.517
  45. Volkswagen Up - 98.222
  46. Nissan Juke - 98.210
  47. BMW X1 - 97.044
  48. Audi A1 - 96.710
  49. Audi A6 - 93.805
  50. Audi Q3 - 92.671

top-20-inm-martie-2017.jpg?width=585

 

Aproape 99.000 de maşini noi, înmatriculate în 11 luni. Topul mărcilor
În primele 11 luni, au fost înmatriculate în România aproape 99.000 de autoturisme noi, în creştere cu 14,64% faţă de aceeaşi perioadă din 2016. În acelaşi timp, numărul înregistrărilor de maşini second hand a fost de aproape 5 ori mai mare, de 474.487 de unităţi, cu 71% peste nivelul din intervalula similar al anului trecut.
Potrivit Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în intervalul ianuarie – noiembrie, pe primele trei locuri la numărul înmatriculărilor de autoturisme rulate se află: Volkswagen, cu 124.533 de exemplare (+58,04% faţă de perioada ianuarie — noiembrie 2016), Opel (58.934, +31,55%) şi Ford (46.838 unităţi, +51,70%).

Totodată, la capitolul vehiculelor noi, din totalul de 98.116 unităţi, cele mai multe înmatriculări au fost consemnate pentru Dacia — cu 27.424 unităţi (+9,79% comparativ cu primele 11 luni din anul anterior), Volkswagen (9.050 unităţi, +21,53%) şi Skoda (8.439 unităţi, +6,62%)

În luna noiembrie 2017, înmatriculările de autoturisme noi s-au situat la 9.311 unităţi, mai puţine cu 3,46% faţă de intervalul similar din anul precedent.

În funcţie de numărul unităţilor noi înmatriculate, cele mai multe solicitări au vizat mărcile: Dacia — cu 2.774 unităţi (creştere de 1,17% faţă de noiembrie 2016), Skoda (770 unităţi,—10,26%), Renault (765 de unităţi, +26,66%), Volkswagen (612 unităţi,—37,87%) şi Ford (602 unităţi,—10,68%).

Pe de altă parte, cea mai redusă frecvenţă a înmatriculărilor de autoturisme noi s-a consemnat la: Alfa Romeo (nouă unităţi), Subaru (6), Bentley (4), Lada şi Ssang Yong (câte trei unităţi), respectiv Ferrari şi Maserati (câte o unitate).

Tot în noiembrie, au fost înmatriculate în România 48.458 de autoturisme rulate, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 90%, comparativ cu luna similară din 2016.

Editat de sesebe
Link spre comentariu

eu sunt convins ca toti cumpara Logan datorita calitatii lui , nu pentru ca este cel mai ieftin

romanii sunt pretentiosi, nu se uita la bani cand e vorba de calitate

fiti patrioti !

traiasca masina poporului !

stai asa .... care era aia ?

Volkswagen , nu ?

o sa iau si eu

un Touareg

sa fiu cel mai patriot

Editat de Tavi
Link spre comentariu

e prea ieftina , ne facem de ras , ce patriotism e asta ...

romani = saraci

cautam pe goagle => [ Suntem prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine ]

deci logic => saraci = nu ne permitem sa cumparam ieftin

deci de aia nu luam Logan

ptr ca suntem saraci si nu ne permitem

Link spre comentariu
Vizitator aldamar

Ca să arăţi că eşti patriot, iei o maşină cu acelaşi nume, nu? Aşadar, Jeep Patriot. :)

Ce le mai sti tu pe toate.Stai in spatele blocului cu golani si bagi pe smartphone toate tampeniile.

Numai un drogat sau bolnav mintal poate afirma ca vrea sa dea foc Romaniei!

Link spre comentariu

Si Loganul e masina romaneasca, nu ? Poate e cazul sa investighezi putin inainte sa mai faci astfel de afirmatii.

 

De ce sa nu cumparam Ford atunci ? Asa nu ajuti economia la fel ca la Logan ?

 

Din topul postat mai sus se pare ca loganul nici macar nu apare in top 50 cele mai cumparate autoturisme in EUROPA. Pana si modelele scumpe sunt acolo in lista, dar loganul NU este.

Deci aici se vede cat de mult cumpara strainii logan. Da, l-or cumpara, dar in nici un caz mai mult decat masinile straine, nici pe departe, ci doar acolo, la urma, cativa din ei isi iau teapa si nimic mai mult.

Putem in schimb sa observam ca doar romanii cumpara logan ca preferinta la masini noi.

Nu e bun pentru straini dar e bun pentru noi ? Nu cred asta.

 

Daca tot vrei sa ma obligi sa cumpar logan ca sa sustin economia, de ce nu ma obligi direct sa dau banii mei lor si gata, de ce sa mai iau si tabla aia ruginita in schimb ?

 

Nu multumesc, daca vrei sa cumpar vreodata logan, fa unul care sa merite cumparat intai.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu mi-as lua oricand un logan sau un sandero nou. Diesel de 1,5 dci si cutie automata...pentru oras este perfecta. Consuma putin, nu mai mesteci la viteze, suspensie inalta pentru gropile noastre, etc...

Motorul de 1,5dci... la ora actuala este un motor foarte fiabil mai ales de cand i-au schimbat sistemul de injectie si au trecut de la Delphi la Siemens. Merg injectoarele alea de rup...nu se mai strica asa cu una cu doua...mai ales ca pompa nu mai genereaza span de la uzura!

Eu cunosc o persoana care are o skoda superb noua...o tine doar pentru plimbari lungi. In schimb pentru omorat de ici-colo si-a cumarat un logan nou. Numai cu el il vad...are grija de el la fel ca de skodita.

Link spre comentariu

Pe bune ? De cand au trecut de la delphi la siemens sunt mai bune ? Pai siemens este cel mai cunoscut sistem de injectie, care face span.

Si sa scoti din 1.5 105 hp , vi se pare ok ? Ce durata de viata asteptati ? Cam ca la 0,9 tce. 140 k pana isi da sufletul.

Cum viata mea sa crezi ca pentru o masina de 1.2 tone este citav motorul ala ?

Si butoanele de la geamuri in mijloc, si pedalele in care nu ai nici un simt, pentru ca sunt ca mamaliga toate, si radio ala de 2 ron , si faptul ca masina este prea inalta pentru lungimea ei , etc.

Am testat, am incercat sa inteleg, dar este un dezastru. Duster ? Pai normal ca un suv , la banii aia este chilipir. Dar numai suv nu este si ala.

Este suv ca si Iohanis presedinte.

Pana mea, pana nu incercati mai multe, vorbiti din auzite. Degeaba te-ai dat cu g4 si megane din 2000 , cat ca si alea sunt mai ok ca tzigania asta de logan.

Incearca alta clasa de masina , si dupa aia hai cu pareri. Ca aici discut doar cu cei care s-au dat jos din 1310 si s-au urcat in Loganez.

Imi cer scuze daca am scris cam aspru, dar asta este realitatea.

Link spre comentariu

si eu am un Superb cu care merg pe autostrada

nu il recomand pentru mers off-road

am vrut odata sa merg cu el la munte pe plaiuri mioritice si nu am putut pleca de acasa din parcare ptr ca avea bateria consumata

deci fara off-road ..

ptr oras mi-am luat Duster si Sandero

cand sunt cu Duster-ul si nu gasesc loc de parcare sa incap , ma duc repede si iau Sandero , il parchez mai usor apoi iau Duster-ul si ma duc si il pun in loc la Sandero

cand merg la pescuit ma duc cu un Toyota 4x4 sau 4x8 ptr ca uit mereu sa ii numar rotile , cu remorca / barca

iarna in schimb merg doar cu un Q7 ca este negru si se vede mai usor din zapada

nu recomand Ford

am avut unul alb si nu se vede bine in zapada

nu recomand nici caruta cum are dany_cata , face calul ceva de sub coada care miroase tare urat si daca te prinde rar-ul in trafic fara dpf iti confisca volanul

Editat de Tavi
Link spre comentariu

Eu am vecin care face taxi de cand il stiu,adica de mai bine de 15 ani.E la al doilea logan.Masina proprietate,inscrisa la firma.Lucreaza numai el,nu are schimb.Primul a fost cu motor de 1,5 dci si l-a dat la program ca sa-l ia pe asta nou.Face pe putin 5000km/luna.O sa-l intreb de curiozitate ce rulaj mai are acum.Ma gandesc ca daca era o masina putin fiabila,care cerea pe langa consumabile si alte alea,se lasa pagubas macar de la a doua masina.Dar a tras de prima cat a putut si pe urma a schimbat-o cu asta noua.Daca nu era rentabila,se orienta spre alta marca.Din asta traieste,si nu-si permite arogante.Deci daca intretinerea era mai scumpa la logan decat la altele,in mod sigur nu mai lua logan.Ma tem ca e putin invers..altfel poate prefera si el un A8 la strada,sau de ce nu un volvo ca tot l-ati parat aici ca are intretinerea ca de trabant.

Link spre comentariu

topicul e la misto , nu mai fiti asa seriosi

cine isi permite isi ia masina straina sh , cine nu , Logan

punct

nu toti isi permit sa intretina o masina straina la mana a doua

de asta isi iau Logan , ca e nou si ieftin de intretinut

nu se discuta de cele noi straine , e deja alt topic

nu se discuta de cei care isi iau masina straina de 1000 de euro ca nu au bani de Logan

e vorba de cei care isi permit sa dea 7.000-10.000 de euro

Link spre comentariu

Eu am vecin care face taxi de cand il stiu,adica de mai bine de 15 ani.E la al doilea logan.Masina proprietate,inscrisa la firma.Lucreaza numai el,nu are schimb.Primul a fost cu motor de 1,5 dci si l-a dat la program ca sa-l ia pe asta nou.Face pe putin 5000km/luna.O sa-l intreb de curiozitate ce rulaj mai are acum.Ma gandesc ca daca era o masina putin fiabila,care cerea pe langa consumabile si alte alea,se lasa pagubas macar de la a doua masina.Dar a tras de prima cat a putut si pe urma a schimbat-o cu asta noua.Daca nu era rentabila,se orienta spre alta marca.Din asta traieste,si nu-si permite arogante.Deci daca intretinerea era mai scumpa la logan decat la altele,in mod sigur nu mai lua logan.Ma tem ca e putin invers..altfel poate prefera si el un A8 la strada,sau de ce nu un volvo ca tot l-ati parat aici ca are intretinerea ca de trabant.

LIKE!!

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări