adrian_pic Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Pentru 7000 euro eu zic ca nu sta rau. Doua lucruri m-au suprins: 1. ESP cu Hill Holder (multe nemtoaice au doar ASR) 2. monitorizarea presiunii in pneuri (asta dupa mine chiar e fitza!) Pentru romani (care circula preponderent in mediu urban) un motor mic cred ca se potriveste ca o manusa. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Nu e monitorizare de presiune. E urmarirea diametrelor rotilor cu ajutorul senzorilor de rotatie din rulmenti, folositi de ABS. Cand masina merge drept rotile ar trebui sa se invarta la fel. Daca nu => una e dezumflata. Ajuta mult si e ieftin de implementat. Si nu e fita, simte diferente de 0.3 bari! Nu uitati ca o roata la 2 bari sau 1 bar arata aproape la fel, mai ales daca ai roti late! Presiunea slaba creste riscul de accident, fie ca faci praf guma la drum lung, fie ajungi intr-o situatie limita, fara voia ta si masina nu da tot ceea ce poate. Banuiesc ca geamurile tot la manivela le invarti. AC, daca e, e cu robineti, nu automat. Pretul de 7mii E e cu tichete rabla, deci mai pune vreo 500E achizitionarea lor. ESP e pe masini din 2000-2003, in functie de marca/model etc. Trebuie doar sa alegi una care are! Ce dotare e aia : tetiere reglabile fata. WTF. Fata de 1300 clar e o imbunatatire, dar suntem in 2017. Bine ca nu au trecut servo directie sau servo frana ca dotari! Oricum dotarile ale sunt pe hartie. Urca-te intr-un W202 din '95 care il iei cu 2000E in stare decenta si vezi cum sta pe drum, vezi cum stai pe scaun in el, vezi cum pluteste pe strada. Apoi urca-te in logan 1 FL. (De asta nou nu comentez ca nu l-am condus cat sa pot trage o concluzie) Iar asta e un exemplu extrem in mod voit, ai multe variante intermediare. Vechitura cu dotarile alea + multe altele si un motor mult mia potent: opel astra H la 4mii E (unu bun si frumos), restul bugetului ramane in rezerva pt reparatii pt urmatorii 10 ani, 1000E ii dai din start pe gume, telescoape, frane noi, ca sa putem vorbi de o echivalare cu o masina noua. Loganu vine fara gume de iarna, asa ca le cumperi in ambele cazuri. Vrei sa fii baron? A4 sau C class E46 generatiile 2003-2005. Iti raman destui bani pt reparat. Te poti intinde si la unul mai nou, dar sa fie in stare excelenta, altfel sari de bugetul de 7500E pe termen lung. Sunt doar niste exemple, sunt multe alte variante, la fel sau mai bune! Toate astea se vor schimba odata cu noile taxe, asa ca unii se vor putea bucura de noile lor masini si in sfarsit vor spune ca nu gasesc ceva mai bun la banii aia. ASta se vrea, sper sa nu se intample, totusi. Ce nu intelege lumea e ca un SH va fi tot timpul mai ieftin, ca lumea il da sa se scape de el, cand vrea sa il dea. Nimeni nu vinde masina la valoarea ei reala, ca nu i-o ia nimeni! DAca eu iau un logan nou, fac o tura de bloc cu el, nu il mai pot vinde cu cat l-am luat. La fel daca iau mertzan, aici pierd si mai mult! Un auto nou teoretic ofera garantia si lipsa batailor de cap. Plus ca tu esti primul, totul e ok. Un SH nu ofera asta. Daca lucrul asta nu e de maxima importanta poti sa te inhami la SH si sa repari pe el de fiecare data cand pica, sa ajustezi, sa cureti, etc etc. Doar nu degeaba e mai ieftin, dar cheltuielile vin apoi. Un logan de 2-3 ani cu putini km, reali, cat costa? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 2, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Sharky tot ce spui tu este valabil prin prisma unuia ca tine care isi poate (pasiune + IQ) repara masina singur. Iti reamintesc de discutia de la sectiunea auto unde omul s-a dus cu fordul la 3 service-uri (unul era chiar reprezentanta) si doar la unul din ele a vazut ca are eroare la un injector dar mai mult de atat nu au putut face. Deci, daca as fi prieten sau vecin cu tine, as cumpara SH, daca nu => prefer un Logan nou cu garantie. Eu zic ca un SH nu-i pentru oricine. Cand esti tamaie si te uiti ca mantza-n lemne cand vine vorba de auto nu cred ca este bine sa te arunci la un SH. Mai sunt si cazuri (nu putine) cand desi "esti pe felie" te cam uiti in gol cand nu ai cele necesare pentru a repara (de exemplu iti pica ceasurile din bord - skoda octavia sau frantzuzoaice). In plus trebuie facuta distinctie intre SH-uri de 3-4 ani care nu mai sunt asa fiabile (au multa electronica si cei din service sau reprezentante se uita ca gibonii si ridica din umeri cand nu stiu sa le dea de capat) si SH-uri care au 10-15 ani si se incapatanaza sa-si dea duhul. Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Aia cu gibonii si electronica care face figuri nu e o chestie noua. E de mai bine de 20 de ani incoace. Chiar si asa exista modele dovedite fiabile si modele de evitat. La SH stii care sunt problemele comune si multe le poti vedea la fata locului. La masina noua stii cat de cat daca modelul e pe piata de 3-4 ani, cat sa se prinda lumea ce e cu el. Problema cu injectorul care face figuri poate aparea si la o masina noua. Se poate intampla la o masina pe care ai dat un brat de bani sa ii crape ambreajul si ei sa iti tranteasca poezia cu utilizarea improprie, de parca nu la fel ai condus si alte masini care au tinut mult mai mult. Etc etc. Da, reparatul nu e la indemana oricui, dar nici service-urile nu sunt chiar asa scumpe. 90% din masini au probleme simple care se pot rezolva ieftin. Decat sa temi de alea 1% din masini care iti pot face figuri de nu o sa stii ce au, mai bine te temi ca intra un nebun in tine si iti face masina praf. La SH conteaza doar sa incepi cu o baza buna, cu o masina dovedita fiabila ca model si verificata temeinic la un service dedicat marcii respective. Plus cauti una cu istoric cunoscut, te mai uiti si la om, etc. Scad sansele de tzeapa. De e sa punem reparatia in regim propriu in calcul deja vorbim de rachete in diferenta de buget. Dotari luate din dezmembrari si puse aici, retapitari cu materiale fine, ca e de unde, DAR asta cere timp si pasiune. Totodata multe masini date de asemenea oameni care au investit in ele. Link spre comentariu
adrian_pic Postat Noiembrie 2, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 La mercedes-ul tau daca imi aduc bine aminte ai fost nevoit sa faci unele reparatii (stiu ca ai discutat cu bibanu). As fi curios daca ai fi facut aceste reparatii intr-un service cat te-ar fi costat? (in reprezentanta, cand ai bmw sau mercedes, de la intrare, dupa buna ziua primul lucru care il faci este sa scoti banu' gros! ca deh, obrazu' subtire cu cheltuiala se tine). Tu stiu ca l-ai luat de la un tip din Iasi parca (oricum nu era proaspat adus de un samsar), dar l-ai mai fi luat daca era adus proaspat de un samsar? Si sa-ti mai spun ceva, nu compara un samsar din BH cu unul din BT. Eu mai cumpar de pe OLX si .... n-am nici o teapa trasa de vreun ardelean, deci iti inteleg afinitatea pentru SH cand nu esti inconjurat de sacali (nu cred ca ai vazut vreodata in Cluj autobuze cu placi de inmatriculare de Bulgaria). Link spre comentariu
q_acdc Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Am achizitionat un frigider nou (in 2008,motor 1.4) si nu am schimbat decat o baterie si consumabile.(ulei ,placute,filtre,si distributie fara pompa de apa) Urmeaza pneurile de vara sa le schimb.(inca sunt cu Kormoran de fabrica) Alt exemplu: Logan Van sh luat la 60 000Km(chipurile) si acum are 180 000Km.o data distributia,discuri,placute,baterie,o garnitura ,filtre,parbriz .la 170 000km capetele de bara .Urmeaza ,distributie,amortizoare,tobele,evacuarea din chiuloasa,saboti franare,geometrie,pivoti. Editat Noiembrie 2, 2017 de q_acdc Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Nu te obliga nimeni sa iei de la bisnitari, masini fara acte, cu numere radiate de Bg sau alte porcarii.mare). Sunt destule persoane private pe olx/autovit/forumuri care isi vind masina personala, luata de noua sau macar ingrijita bine. Reprezentantele au tot felul de masini aduse inapoi, mai sunt dealerii seriosi care acorda garantie si nu se incurca cu cazane. Sansele de tzeapa scad. Pe bibanu nu cred ca l-am batut la cap cu mercedesu, din pacate. Bun coleg, pacat ca nu mai e printre noi. Vezi topicul de pe club mercedes cu ce i-am facut. Pana acum nu am patit sa repar de nevoie, decat un capat de bara, o bucsa brat suspensie, suport CV, o garnitura si bruduf praf etrier si optional o tija de la timonerie, dar asta mergea carpita cu sarma in stil romanesc de catre orice dorel. Multe din operatiile care le-am facut au fost optionale si pt ca imi place masina. Masina ar fi mers minim 2 ani, maxim cine stie cat, asa cum era in starea in care am luat-o exceptand reparatiile facute ca asa am vrut eu. La o adica puteam circula cu parbrizul crapat si julit de cei 13 ani de Romania, daca acei 500lei ar fi fost o problema. E.g. am schimbat termostatul, dar cel vechi era inca ok, inchidea la 70C, asta nou inchide la 85. Mare diferenta nu e, putea sta linistit inca 2-3ani. Rola intinzatoare si rola simpla erau ok, cureaua era crapata, dar le-am schimbat preventiv, in ideea ca de tin masina 5-6 ani tot ajung sa le schimb si mai bine acum si sa am piese de rezerva. Pompa de apa cere mai mult de lucru si asta desi e originala inca nu da semne. Flansa de la cardan era crapata, dar am vazut mult mai rele care inca mergeau. Masina ar fi mers la fel de bine si fara sondele lambda de dupa cat. PE spate aveam o bucsa slabita, dar am schimbat 3, pe motiv ca erau numai 28-35lei bucata. Mi-am luat un senzor de vibrochen ca l-am prins la reducere, in caz ca ma lasa in drum, am piesa in portbagaj. Dureaza max 2 minute sa il schimb e f accesibil! E clar ca de intretii o masina in stilul asta nu e ieftin, pe de alta parte si masina te tine multa vreme. Totodata tot e am inlocuit au fost piesele originale ale masinii. Operatiile totalizeaza 1000E ca si piese si probabil 500E-600E ca manopera, asa estimez. La mine cu manopera a mers incet deoarece operatiunile au fost in faza de invatare. De ar fi sa le repet in mod sigur timpul de executie ar fi mutl mai scurt. Restul sunt consumabile, placute, gume, curele, antigel, lichid de frana le schimbi la orice masina. Ma apropii de 2000E cu ele daca o sa ii au o pereche de gume de iarna, le vreau noi pe spate, dar astept sa vad cat va fi taxa. Doar michelinurile de vara au fost 2500lei, filtrele de polen 200 lei, de aer 100 lei, placute 300 lei. Asa ca aia 2000E de care ma apropii nu sunt asa o suma mare, mai ales ca sansele sunt ca in urmatorii 5 ani sa nu am treaba cu ele. Am inclus aici inclusiv spray-urile de curatat frana, tratament pt piele, indreptat jante, echilibrat si alte nimicuri ieftine, dar care se aduna la o suma destul de mare. Eu notez totul in excel, mai putin mersul la spalatorie. Pana acum sunt la 9500E, cu tot cu GPL-ul si fara taxa, care sper sa o returneze guvernul, asa cum promite. MAi pune 1000E pt manopere. 600E pt o navigatie cu android. Si nu se pune problema de vreme pierduta, toate astea le-am vazut in mare de cand am luat masina si inca vreo 2 pe parcurs. Cu 3 drumuri in service era gata si cum nu era nimic mega urgent, ex cele scrise sus care se rezolvau dintr-un drum, era ok. Eu le-am facut pe indelete, studiind problema. Exista si alte service-uri pe langa reprezentante. ex. schimb lichid frana la reprezentanta 550 lei, la un service specializat mercedes 300lei. Directie 250 vs 120. termostat original 120, aftermarket facut de acelasi producator 70, lambda 500, bosch cu acelasi cod, dar fara stea 230. cred ca intuesti care e regula. Un E class nu e tocmai un exemplu bun sa il compari cu un logan. E prea complex si proiectat cu alte lucruri in gand decat o masina buget. E facut pt oamenii cu bani, nu saracu de rand. Eu unul nu il recomand, eu l-am luat ca vroiam un proiect personal de mesterit la ceva care sa merite. Totusi uite ca la pret nu e cu mult mai scump ca un logan dotat bine, ca in rest e din cu totul alt film. Nu am vreme dar pot sa scriu povestea unui e46 din 2003 luat din targoviste city de la un tantalau care nu avea bani de el. PE scurt: epava la 2300E cu ~300kkm, dar dotat bine, inclusiv memorie la scaun sofer. Cu 2000E l-a pus la punct, inca ii mai agata un pic cutia si mai trebuie gume noi de iarna. Pana la bani de la cel mai ieftin logan mai e loc destul de manevra. Manopere preponderent in service, exceptie chestiile simple, gen furtunuri, ulei, frane. Pt colegu cu loganu SH, ia zi, cu cat l-ai luat? Semnificativ mai ieftin, nu? Ala care ti l-a dat s-a cam ofticat, cred. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 La intrebarea din titlu: Clar SH, bine ales! si eu m-am intrebat ceva asemanator acum cativa ani, dar, am ales. golf 4 diesel - 4600euro in 2013, azi, dupa 80000km, daca trag linie, am invesrit doar ulei, filtre, mici maruntisuri si multa motorina, in mare parte de la 'bidon'. Trage ca in prima zi, se apropie ceva bucse, dar inca este o masina care tine fruntea sus, Ca si dotari, extra sa spun, spalator faruri, incalzire in scaune, scaune sport cu reglaj lombar, geamuri spate cu tenta verzuie, incalzire rapida electrica a antigelului, senzori parcare spate din fabrica, climatronic, mp3 din fabrica- cam astea sunt foarte folositoare, sa nu uit de ESP, care face de 2x banii! Link spre comentariu
q_acdc Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Loganul sh (Van) a fost luat cu 2700 euro de la reprezentanta.(Pitesti) Este o masina folosita intens(cu greutate mare in duba si profile la 6,5 metrii) De cate ori o ridica ,elevatorul trosneste. Editat Noiembrie 2, 2017 de q_acdc Link spre comentariu
dany_cta Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Ce garantie ai tu la logan ? Eu in garantie am fost pus sa platesc totul ca de.. pivotii se strica din cauza drumului si a gropilor in care am dat, hotia aia de ulei frantuzesc a costat mai mult decat cel mai tare ulei din lumea asta, fiecare revizie ma costa mai mult decat ma costa sa intretin o masina straina cu totul ! DOAR COSTUL REVIZIEI !! Garantia e doar o alta modalitate sa stoarca bani de la fraieri, ca oricum te pun sa platesti totul. Si legat de ala care nu i-a dat de cap la nu stiu cate service-uri, vezi ca sunt o gramada de masini noi care ba tremura, ba nu stiu ce au, si la reprezentante nu le-a dat nimeni de cap, la o masina SH e mica sansa sa ai problema asta daca o verifici bine cand o cumperi pe cand masina noua nu prea o verifici nu ? Motorul la logan 1.6 a intrerupt din prima zi, nou nout, la relantiu se simtea o intrerupere, la garantie au zis ca asa trebuie sa mearga, nu au rezolvat nimic. Vechiturile pe care le-am luat mereu au mers perfect, fara intreruperi !!! Nici nu cumpar o masina daca trepideaza/intrerupe motorul, doar la logan ar fi astia in stare sa bage si intreruperile ca dotari ... Legat de dotari: loganul caruta ca intodeauna, vezi ca farurile cu led nu sunt nici o smecherie, gasesti SH-uri la juma de pret cu functii speciale la faruri, nu niste amarate de leduri si gata. Editat Noiembrie 2, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Vizitator Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Eu as merge pe logan nou in comparatie cu sh strain la acelasi pret daca as avea bani si as fi nevoit sa imi iau. Pana acum am luat 2 sh-uri. Un logan din februarie la care am notat orice piulita bagata in el. Stiu tot ce mi-a papat loganul din prima zi pana azi. Vreau sa vad cat consuma o masina. De cand am luat-o si pana azi am facut 19300 km aproximativ. Din prima zi si pana azi am bagat in ea inca una. (Gpl, benzina, ulei, lichid spalat parbriz, filtre, distributie, amortizoare, brate, bujii, capete de bare, baterie, placute frana, discuri, itp, asigurari, roviniete, acte auto, manopere, spalat la spalatorie, etc). Cu toate astea, costul total al deplasarilor mele e sub 1 leu/ km. Aici nu vorbesc de consumul de combustibil, ci de tot ce am enumerat mai sus. Combustibil papa de 0,17 lei/km. Eu zic ca stau bine. Editat Noiembrie 2, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Nu e monitorizare de presiune. E urmarirea diametrelor rotilor cu ajutorul senzorilor de rotatie din rulmenti, folositi de ABS. Cand masina merge drept rotile ar trebui sa se invarta la fel. Daca nu => una e dezumflata. Ajuta mult si e ieftin de implementat. Si nu e fita, simte diferente de 0.3 bari! Nu uitati ca o roata la 2 bari sau 1 bar arata aproape la fel, mai ales daca ai roti late! Presiunea slaba creste riscul de accident, fie ca faci praf guma la drum lung, fie ajungi intr-o situatie limita, fara voia ta si masina nu da tot ceea ce poate. Dacia nu are asa ceva... Urmarirea presiunii se face cu un senzor montat pe valva in interiorul rotii. Editat Noiembrie 2, 2017 de mac01 Link spre comentariu
dem3ntor Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 pai, scuze, dar daca tot iei masina sh, nu lua logan. ia una nemnteasca sau japoneza. daca loganul de nou are bube in cap, SH, mesterit prin garaje, de ce ar fi mai bun? poate ca e mai ieftin, dar mai bun, ioc! Link spre comentariu
dorofteius Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 Faptul ca este cea mai ieftina masina din Europa, spune totul. Eu am si un mcv 2007 si un 1.4 mpi berlina din 2009. Cum sa va spun ca vorba din popor este adevarata ? Motorina nu-i benzina, nici Loganul nu-i masina . Sunt ok pana nu tragi de ele. Pt nea pensionarul care face 1 mie pe an sunt bune. Pt. mine, sunt gunoi . Link spre comentariu
mac01 Postat Noiembrie 2, 2017 Partajează Postat Noiembrie 2, 2017 (editat) Se mai fac masini bune in Nemtia? Ca dupa cate citesc pe netul asta.... in ultimii zece ani industria auto germana a luat-o rau de tot pe aratura. Editat Noiembrie 2, 2017 de mac01 Link spre comentariu
Postări Recomandate