Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cand cumperi o masina second hand, ce trebuie sa ai in vedere


Postări Recomandate

E caz penal modificarea kilometrajului in Suedia, deci nu cred ca vor aparea "compatrihotii" nostri prea curand cu sfaturi. Oricum e plin de ei si acolo... De cumparat recomand ori un dealer serios de la ei (eu asa am luat masina) ori un etnic suedez dar daca numele vanzatorului nu are rezonante nordice nu recomand cumpararea din motive evidente. Iar atata timp cat samsarii cauta sa aduca masini ieftine din DE/A/IT autovehiculele din tari mai "exotice" raman o optiune buna de luat in calcul.

Link spre comentariu

Samsarul din asta traieste,ca sa faca profit si nu acte de binefacere.Deci interesul lui e sa ia o masina cat mai ieftin,indiferent de ce belele are,o cosmetizeaza,o smenuieste si o vinde ca noua...noua,cat mai scump.Cine mai crede in povestile lor,isi merita soarta.

Am vazut si eu cata munca au pana siliconeaza tot,pun presuri noi,huse de scaune,volan nou,astupa eventualele gauri cu spuma si chit,retus cu spray,aranjeaza o planetara sau o turbina sa mai mearga(nu conteaza cat)dar sa fie ieftin sau moca,si pe urma vine cu placa cu biserica si baba care o conducea doar duminica si nici atunci permanent.

Link spre comentariu

https://www.elforum.info/topic/118982-ce-trebuie-sa-stii-cand-cumperi-o-masina/?hl=autoturism

 

Citeste si aici ce sfaturi am primit eu cand eram in postura ta.

 

In primul rand te intereseaza

Certificatul masinii si sa vezi cand expira ITP-ul

Cartea masinii sa vezi daca bate ce scrie in ea cu ce ai in fata (serie motor, jante, combustibil, s.a)

Asigurare iti faci tu, deci se pierde ce mai are vanzatorul

La impozit te treci in 30 de zile

Faci un contract de vanzare cumparare in 5 exemplare (politie, primaria ta, primaria lui, acte auto, unul la tine acasa si unul la el acasa) foarte important pentru ca le plimbi dupa stampile

restul sunt detalii (copii xerox dupa buletine, certificat, carte)

Cere-i vanzatorului copie dupa buletin si numar de telefon, o sa mai ai nevoie pe viitor.

Te uiti si tu la fata lui si vezi daca e cel sin buletin si de pe carte si din certificat.

 

Nu cumperi de la altul care nu e unul si acelasi, nu chitante de mana, intelegeri cu impozitul la primarie, ca o mai lasi pe numele lui si alte tertipuri.

Nu negociezi cu niciunul care zice ca e masina lu ta-su', fra-su', ma-sa.

Uita-te pe sub ea, nu trebuie sa atarne nimic, nu trebuie sarme, nu trebuie pete umede.

Te uiti la motor, cel mai bine un motor prafuit si uscat decat unul curat.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Samsarul din asta traieste,ca sa faca profit si nu acte de binefacere.Deci interesul lui e sa ia o masina cat mai ieftin,indiferent de ce belele are,o cosmetizeaza,o smenuieste si o vinde ca noua...noua,cat mai scump.Cine mai crede in povestile lor,isi merita soarta.

Am vazut si eu cata munca au pana siliconeaza tot,pun presuri noi,huse de scaune,volan nou,astupa eventualele gauri cu spuma si chit,retus cu spray,aranjeaza o planetara sau o turbina sa mai mearga(nu conteaza cat)dar sa fie ieftin sau moca,si pe urma vine cu placa cu biserica si baba care o conducea doar duminica si nici atunci permanent.

Ai dreptate Doru. N-am inteles dirzenia unora care incearca sa lamureasca lumea ca o masina SH este mult mai buna decit una noua, autohtona. Fiecare face ce vrea cu banii lui! In cazurile fericite (rare) unii,putini, reusesc sa cumpere masina direct de la proprietar. Marea majoritate cumpara direct de la samsar. Ca sa fii sigur ca masina este in regula,trebuie sa ai timp destul de mult,sa te duci personal acolo si sa cauti. Pentru asta cunoasterea citorva limbii este neaparat necesa. Cine are atita timp? Masina nu o gasesti de azi pe mine. Trebuie timp si noroc. De aceea cei care au bafta sa gaseasca o masina in regula ,ori au noroc porcesc ,ori au pe cineva care are suficient timp sa caute masina dorita de ei.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
F corect, lenea se plateste, de aceea 90% ajung la samsari atrasi de pretul mic.

Dar pe langa samsari mai sunt oamenii de buna credinta care isi vand masina personala.

Sau retele gen welt auto care nu samsaresc in ultimul hal masinile, ofera garantie si un istoric.

Dar multi stramba din nas la pretul cu 10-30% mai mare fata de samsari.


De aia de vrei o masina te pui sa cauti, cu rabdare. Chiar si cand o iei de noua, dureaza pana ti-o aduce si pana te decizi intre ce vrei!

Un logan nou il iei cu 8miiE, dotari minimaliste (in comparatie cu alte masini), sa zicem ca ii tii 7 ani dupa care nu iti mai da nimeni 3mii E pe el.

Iar cei care au luat primele generatii au avut si bafta ca au ruginit!

Timp in care circuli cu o masina net inferioara dpdv al confortului si sigurantei.(ce conteaza asta? doar avem cele mai sigure sosele din lume si cel mai disciplinat trafic).

Si dupa 5-10 ani ce faci? O iei de la capat?

Noul logan va fi racheta si o sa rupi gura targului?

Sau abia ajungi in pas cu moda de acum 15-20 ani?

Dar daca dupa 5-7 ani abia ajungi sa ai 100kkm. Nu ti-e cam ciuda? Asa, macar un pic.

Adica in cei 8mii E puteai sa iei o masina mult mai faina veche de 10 ani si sa o tii in viata pt 100kkm fara probleme.

Da, va fi veche, vei avea de furca cu ea probabil 2-3 zile pe an, DAR in restul de zile cand vei sta in ea te vei simti mai bine.


Oare chiar asa naspa sa fie?


Vom vedea cu noile taxe cum se va schimba treaba.
Link spre comentariu

Si din nou mi-e ciuda ca nu pot da like la moderatori, postarea ta Sharky merita multe.

 

Nu poti compara un Logan oricat ar fi el de nou, cu o marca de top de afara fie ea SH, din absolut nici un punct de vedere. Cu cat dai pe un Logan nou "oala", poti gasi o varianta SH cel putin decenta, uitati-va la piata SH si va lamuriti ce poate cumpara 8kE. Pai nu exista comparatie nici la dotari, nici la gradul de siguranta si in nici un caz la cel de comfort. Imi spunea un mecanic la un service "Loganul este o caruta, o utilitara cu care iti faci treaba; VW-ul ce tocmai l-ai cumparat e masina". N-am fost si nu sunt in continuare de acord cu caracterizarea dura la adresa Loganului, insa nu trebuie sa uitam ca Renault prin fabrica de la Mioveni a facut profit semnificativ in plina criza tocmai datorita acestui motiv, adica Logan a fost si ramane o masina ieftina, o alternativa ieftina la marcile de top, la fel si Duster, care desi dupa parerea mea arata ok ca si design, totusi este o masina ieftina. Cand o sa producem modele scumpe, abea atunci industria auto de la noi se va putea numi...."industrie auto", pana atunci suntem o mini-China pentru marile marci, dar si asta risca sa dispara cu timpul datorita lipsei de viziune a autoritatilor, n-avem timp de autostrazi, n-avem timp de infrastructura, suntem ocupati cu lupta impotriva justitiei si cu scapatul penalilor.

Link spre comentariu

"Loganul e o caruta cu care iti faci treaba."Asa, bun, si? Fiecare isi ia dupa buzunarul lui,oricand voi prefera un Logan nou IN care sa nu bag piese in el primii 5 ani macar.Am nevoie sa ma deplasez din punctul A in B cu,costuri minime ca si intretinere a masinii iau Logan,vreau ceva sa intorc ochii dupa mine iau masini exclusiviste.La drumurile din Romania cam cine isi permite o masina de top?Stau mai mult de 2 ore zilnic in masina avansez in sus ca si pretentii.Cand am trecut de la vechea Dacie la Logan mi-a placut lumina buna a farurilor,nu te mai sufla vantul pe la coate,si pozitia de condus.Cunosc persoana care si-a luat VW sh,dupa o luna s-a dus la Cluj si si-a cumparat motor.Masina sh e bun sa o iei din afara direct de la proprietar,restul e loterie.In Germania mentalitatea este o tin 3-4-5 ani maxim, incep sa bag bani in piese e mai rentabil sa o schimb.

Link spre comentariu

Grupul VW in ultimii ani a scazut nivelul calitatii si pentru a tine pasul cu concurenta a incercat diverse metode inclusiv cea cu falsificarea noxelor.

Motoarele 1,2 tsi (85 si 105 cp) laudate la inceput, care au echipat diverse modele de autoturisme ,au fost un fiasco,chiar dupa "reproiectare' si au fost retrase-clientii au ramas cu problemele nerezolvate;alte motoare au consum exagerat de ulei (masini noi,in garantie) datorita unor defecte de fabricatie si proiectare.Motoare reusite au fost 1,9 tdi ALH (90CP),in rest se pare ca fac teste pe banii clientilor.

In gama diesel motoarele de la Renault de 1461 cc sunt mai fiabile decat cele de la VW.

Nu va lasati amagiti de renumele firmelor, nu mai sunt ceea ce au fost .

Link spre comentariu

Grupul VW in ultimii ani a scazut nivelul calitatii si pentru a tine pasul cu concurenta a incercat diverse metode inclusiv cea cu falsificarea noxelor.

Motoarele 1,2 tsi (85 si 105 cp) laudate la inceput, care au echipat diverse modele de autoturisme ,au fost un fiasco,chiar dupa "reproiectare' si au fost retrase-clientii au ramas cu problemele nerezolvate;alte motoare au consum exagerat de ulei (masini noi,in garantie) datorita unor defecte de fabricatie si proiectare.Motoare reusite au fost 1,9 tdi ALH (90CP),in rest se pare ca fac teste pe banii clientilor.

In gama diesel motoarele de la Renault de 1461 cc sunt mai fiabile decat cele de la VW.

Nu va lasati amagiti de renumele firmelor, nu mai sunt ceea ce au fost .

Pai ca sa ai vinzari trebuie sa lasi la pret,altfel ramii cu ''marfa-n soare''. Lasind la pret, trebuie sa umblii la calitatea pieselor. Chiar daca umblii la calitate, aspectul exterior trebuie sa ramina acelasi,altfel clientul devine suspicios. A trecut vremea cind daca, cumparai un lucru, facut de o firma cunoscuta,prestigioasa,acel produs te tinea toata viata. Deh: economia de piata.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

tot vad ca se comenteaza impotriva masinilor luate de la samsari.eu am luat fordul de la un samsar din Bucuresti. omul mi a spus din start ca din asta traieste, a acceptat test reprezentanta, verificare istoric la reprezentanta. masina a avut reviziile facute numai la ford, am fost la colina motors cu vin ul..singur si am verificat. omul nu mintea. am dus masina la service, verificata, totul ok, merge perfect kilometraj real, ultima revizie facut la ford in 07.2017, 164k de km. am cumparat o cu 171k in bord. merge super, tinuta de drum exceptionala, plina de airbag si tehnologie. si am dat 7600 pe ea... mai sunt si oameni printre noi, baiatul acesta , samsarul, chiar cumsecade. mi a recunoscut ca din fenta tva castiga si nu din adaos. am vazut factura cu ochii mei, a dat 5300 pe masina.acum unii prefera loganul nou..eu unul...NU! cum e vorba aceea...cea mai buna e masina care o ai si care ti o permiti!

Link spre comentariu

Apologia gunoiului (pardon, SH-ului) nemtesc, contra Loganului. De n fatorial ori apar asemenea dispute pe forumuri.

Mai sunt si alti producatori in afara de cei germani. Sunt italieni, coreeni, japonezi.

Pe principiul "mai bine imi iau SH decat nou", ar insemna ca in vest toata lumea sa aiba SH. Or, unii isi cumpara chiar Logan nou. Cred ca sunt mai multe Dustere afara, decat la noi.

Uitati-va pe strada si observati care masini scot fum: Loganurile sau gunoaiele SH?

 

N.B. N-am Logan, am altele pe care le-am luat de noi.

Unii nu au mii de euro la ciorap si isi iau Logan in leasing. Ce e rusinos in asta ?

Editat de norad
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări