Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cand cumperi o masina second hand, ce trebuie sa ai in vedere


Postări Recomandate

La astea mari is tot felul de chichite care te cam incurca sa le dai Km inapoi si`s multe locuri in care`si arata adevaratii Km.

Cind s`a dus dupa tura de proba, a cerut voie, a scos o cheie imbus, s`a uitat , a spus ca parca a auzit ceva si a vrut sa verifice sa nu aiba probleme pe drum, a multumit,a dat avansul si a plecat cu masina spre casa linistit ca este corect odometrul.

Link spre comentariu

1. Kilometrajul NU conteaza, ala nu iti arata starea masinii. Intretinerea ei o arata, starea motorului se verifica altfel, kilometrii au zero relevanta. Exista masini cu 200.000 terminate si masini cu 500.000 care merg foarte bine. Doar necunoscatorii verifica kilometrii, eu nu m-am uitat niciodata in bord sa vad cati km indica cand am cumparat o masina, nu dau 2 bani pe aia, starea motorului ma intereseaza.

2. Cartea de service nu are nici o valoare, se face imediat cu tot ce vrei tu si sunt asa de experti ca nu ai cum sa iti dai seama ca a fost facuta toata in 5minute.. cu stampile diferite, cu pixuri diferite si semnaturi diferite.

 

Ontopic:

Cand cumperi masina SH de la noi trebuie sa iti dea:

1. cartea de identitate a masinii

2. talonul

3. contract vanzare cumparare

4. certificat fiscal

5. * copie dupa cartea identitate a vanzatorului

 

Fara oricare dintre astea nu trebuie sa iei masina.

 

Incearca asta cand cumperi o masina de 1,0 0.9 sau pana in 1,2.

Tu le vezi nemuritoare ca pe a ta de 3 - 5 L diesel.

1.5 dci duce cam 200 k ...

Link spre comentariu

 

Incearca asta cand cumperi o masina de 1,0 0.9 sau pana in 1,2.

Tu le vezi nemuritoare ca pe a ta de 3 - 5 L diesel.

1.5 dci duce cam 200 k ...

 

Daca motorul este in stare buna sau nu se vede la verificari nu la ceasul din bord !. Daca motorul este in stare buna, o sa te tina mult, daca tu te uiti ca maimuta in bord si te bucuri ca ala a dat kilometrajul cu 150.000 inapoi si cumperi masina si apoi iti crapa, iti meriti soarta. Eu verific starea motorului nu ceasul din bord.

 

Asta imi aduce aminte de un banc:

O blonda are o masina cu 250.000 km la bord si nu reuseste sa o vanda. Asa ca apeleaza la prietena ei, bruneta. Aia se gandeste putin si ii spune sa mearga impreuna la un service ca sa dea kilometrajul la 50.000. Zis si facut.

Dupa o saptamana bruneta o suna pe blonda:

- Ai vandut draga masina?

- Acum cand are 50.000 km la bord nu o mai vand, o tin pentru mine.

 

 

Da, conteaza starea motorului, e adevarat, dar conteaza si starea planetarelor, de exemplu. Planetare care s-ar putea sa nu mai fie tocmai cum trebuie dupa 300000 km si poate nici asa ieftine nu sunt. Poate volanta cu masa dubla e si ea pe moarte dupa atatia km.

 

Nu exista nici un fel de regula ca o masina cu 250.000 o sa aiba planetare terminate in timp ce aia cu 150.000 o sa le aiba perfecte. La fel ca si la motor oricare din ele poate sa aiba planetarele in stare mai buna.

Totusi daca merg dupa logica ta ca planetarele s-ar duce la numar de km ala cu 250.000 inseamna ca deja le-a schimbat de vreo 50.000km si mai duc 150.000 in timp ce ala cu km mai putini mai are putin si trebuie sa le schimbe si el, nu ?

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Hai ca esti haios :)

 

Si cum verifici tu starea motorului? Te apuci sa verifici individual per cilindru compresia? Desfaci chiulasa sa verifici supapele si scaunele lor? Desfaci capacul de la culbutori sa-i verifici?

Sau de fapt doar te uiti in compartimentul motor "ca maimuta" ( te citez ) sperand sa nu vezi scurgeri de ulei ( greu o fi sa spele motorul ), sa nu vezi defecte fizice evidente ( greu de gasit un samsar asa de tamp ), sau sa nu auzi ceva in neregula in zgomotul produs de motor in timpul functionarii?. Toate astea nu-ti spun mare lucru... Sigur, se poate ca urechiometric motorul sa sune foarte bine, si totusi asta nu-ti spune si cand a fost facut ultima data schimbul de ulei, sau si mai important ( sau mai degraba esential ) cand a fost schimbat ultima oara kitul de distributie, n-ai de unde sa vezi sau sa auzi starea curelei respective, si nu te lasa nimeni sa te apuci sa desfaci motorul ca sa o vezi. In schimb un istoric de service iti poate spune aceste detalii, ca poate fi falsificat e drept, ma indoiesc insa ca cineva e suficient de naiv sa fie pacalit astfel, si oricum asta nu devalideaza metoda in sine.

 

Kilometrajul de pe bord e facut irelevant de practica datului inapoi, orice samsar o face oricat de mult ar insista pe contrariul.

Dar in fapt este un aspect foarte important, pentru ca unul este gradul de uzura inerent al unui motor cu 100k si cu totul altul la 4-500k ( vorbim despre cifre reale ).

Editat de marian
Link spre comentariu

Am o Skoda cu numar real de KM, si are uzura mare la motor, avand in vedere ca are doar 134000 ,

si a vecinului care este identica ca si serie ,dar cu 2 ani mai batrana are 350000 si motoru prezinta mult mai bine .

Totul depinde de piesa dintre volan si scaun cum gestioneaza si cum verifica(intretine ).

 

In concluzie eu zic ca masina este oglinda proprietarului in sine .

 

Masina o stiu decand o fost noua din 1998 .Din 2016 este la mine luata la un pret delizoriu pe motiv motor defect.

Pornirea si lasarea motorului sa se incalzeasca in garaj nu e tocmai sanatoasa ,accelerarea sa la rece la turati marii iar este nerecomandata.

Apoi nu mai zic de rodaj (primi 10000 KM) care este esential si nu cred ca la o masina veche stiti careva cum sa facut.

Editat de pop_ady44
Link spre comentariu

Ontopic:

Cand cumperi masina SH de la noi trebuie sa iti dea:

1. cartea de identitate a masinii

2. talonul

3. contract vanzare cumparare

4. certificat fiscal

5. * copie dupa cartea identitate a vanzatorului

 

Fara oricare dintre astea nu trebuie sa iei masina.

Nu uita fisa de inmatriculare, scoasa tot de la primarie, de unde o scoate omul celalalt din evidenta!

Chiar daca certificatul ajunge, la militie acu un an stramba din nas!

Nu are rost sa umbli dupa o hartie care iei de pe net, o completezi si listezi la imprimanta si de la primaria vechiului proprietar iti pune o stampila odata cu celalalte acte.

 

De pacalit poti sa te pacalesti oricand.
Masina poate sa aiba hibe ascunse, chiar si cu <100kkm reali si cu revizii numai in reprezentanta.
Motoarele proiectate bine se tin bine in ziua de azi, DAR intretinerea lor te poate costa mult.
E.g. bmw-urile si mercedesurile noi, cu lant simplu, distributie spre habitaclu.
De te paste o schimbare generala (de asteptat cand km sare de 400mii si schimburile de ulei s-au facut conform cartii tehnice adica 250-30mii km!) se lasa cu demontat de motor si cu o mie de euro minim.
Idem pt niste amortizoare, care la 400mii numai noi nu mai sunt.
Sunt doar niste exemple, dar de e sa cauti mai gasesti si altele care nu se impaca cu km multi, evident, unele modele mai bine, altele mai rau.
Sa zica lumea ce vrea cu drumurile de afara si alte povesti de samsari.
Cazuri concrete. Seat leon luat la 40mii km, preluare leasing in Germania.
La 180mii l-a blocat in service ca avea un arc rupt si telescoapele de pe spate curse. Noroc ca cele din fata erau la limita ca altfel il ardeau bine la buzunar.
Masina aia a mers cu maxim 2 pers in ea, numai in Germania, ocazional a venit prin tara in rest a avut parte numai de drumuri "bune".
Pe de alta parte la passat cu 360kkm nereali telescoapele spate inca se tin bine, cu toate ca-s fabricatie 98 si masina din 2003 e in tara!
Ex 2: lexus cu 400mii in Dubai. Cat am vb cu soferul, omul o tine pe uber/limo service, o freaca toata ziua, el si fratele lui, in schimburi.
Masina era BARCA, desi aia au drumuri excelente. De trecea peste o denivelare de limitarea vitezei masina facea pe putin inca 2 oscilatii serioase si inca o a 3-a deminuata, dar se simtea.
Cand iei o masina trebuie sa prevezi cel mai prost caz, printre altele:
- ti se duc jumate din bucse/brate
- rulmenti
- telescoapele
- revizie capitala (distributie, uleiuri)
- ceva furtunuri daca e mai veche, inclusiv alea de frane
- hibe specifice modelului
- reglaje si alte probleme aparute in timp si care cer investigari pana li se da de cap
Toate astea trebuie sa tii cat costa ca in caz ca iti pica sa stii ca iti permiti sa le repari.
De nu ai bani, nu lua masina.
Km nu e cel mai important, e doar o variabila printre multe altele.
La fel cum unele chestii cad cu varsta, altele cad cu rulajul.
Din pacate nimeni nu tine cont de ele.
Link spre comentariu

Hai ca esti haios :)

 

Si cum verifici tu starea motorului? Te apuci sa verifici individual per cilindru compresia? Desfaci chiulasa sa verifici supapele si scaunele lor? Desfaci capacul de la culbutori sa-i verifici?

Sau de fapt doar te uiti in compartimentul motor "ca maimuta" ( te citez ) sperand sa nu vezi scurgeri de ulei ( greu o fi sa spele motorul ), sa nu vezi defecte fizice evidente ( greu de gasit un samsar asa de tamp ), sau sa nu auzi ceva in neregula in zgomotul produs de motor in timpul functionarii?. Toate astea nu-ti spun mare lucru... Sigur, se poate ca urechiometric motorul sa sune foarte bine, si totusi asta nu-ti spune si cand a fost facut ultima data schimbul de ulei, sau si mai important ( sau mai degraba esential ) cand a fost schimbat ultima oara kitul de distributie, n-ai de unde sa vezi sau sa auzi starea curelei respective, si nu te lasa nimeni sa te apuci sa desfaci motorul ca sa o vezi. In schimb un istoric de service iti poate spune aceste detalii, ca poate fi falsificat e drept, ma indoiesc insa ca cineva e suficient de naiv sa fie pacalit astfel, si oricum asta nu devalideaza metoda in sine.

 

Kilometrajul de pe bord e facut irelevant de practica datului inapoi, orice samsar o face oricat de mult ar insista pe contrariul.

Dar in fapt este un aspect foarte important, pentru ca unul este gradul de uzura inerent al unui motor cu 100k si cu totul altul la 4-500k ( vorbim despre cifre reale ).

 

Exista alte modalitati sa iti dai seama de starea motorului, modalitati mai precise decat demontarea si masurarea.

Dar asa cum am zis maimuta daca nu stie sa verifice un motor se uita repede in bord sau la scurgeri. Si da, si spalarea se vede care deja ridica semne de intrebare, si un motor care curge , o sa curga si dupa spalare si o sa se vada bine.

 

 

Am demontat motoare si cu 160k uzate complet, si cu 200k cu zero uzura. Km nu reprezinta nimic pt mine, starea tehnica a masinii conteaza, si o sa cumpar mereu masina cu 200k in stare tehnica buna in loc de aia cu 100k si probleme.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Aham, asta pe principiul "wow, cate stiu eu sa fac, da' voua nu va zic, ca's smecher"...

Ma refer la tine Dany, n-ai raspuns concret ci doar cu mituri si m-ai lamurit.

 

Cred ca sunt exact unul dintre oamenii deschisi ai forumului, mereu imi zic clar parerea si fara retineri si mereu intru in detalii. Poate vrei sa verifici posturile mele sa vezi ca in majoritatea cazurilor sunt in scopuri ajutatoare nu sa ma dau mare cu ce stiu fara sa zic nimic, dar nu pot sa stau sa dau lectii offtopic despre verificarea in detaliu a masinilor. Inainte sa ajungi la faza asta trebuie sa sti exact cum functioneaza totul in interior si ce consecinte exista in caz ca ceva nu merge in regula, nu vorbim de mecanici de service-uri care in viata lor n-au vazut un motor demontat, ei stiu doar sa schimbe ulei, planetare si motorul cu totul.

Fiecare componenta are anumite efecte in functionare si de multe ori componentele bune la masuratori nu se comporta la fel de bine in functiune, sunt cazuri in care nu poti sa masori perfect.

 

Doar pentru verificari sumare sunt website-uri cu pagini intregi si puncte, nu ceva ce ai putea sa scri pe forum intr-un post scurt, si asta fara sa intre deloc in detalii tehnice.

 

Daca te intereseaza mai multe detalii alege un subiect, deschizi un topic si poate o sa iti explic cum functioneaza si cum poti sa verifici componenta respectiva fara demontari, ce consecinte are uzura asupra mersului motorului si cum iti dai seama ca e cazul sa o schimbi. Nu este o chestie precisa, multe simptome pot sa fie similare intre componente dar aparitia simptomului inseamna ca exista o problema.

 

Sau poti sa fi in continuare maimuta si sa te uiti in bord. Nici nu e nevoie sa ridici capota, ce sa vezi acolo, un motor murdar sau spalat si atat ? Daca are 100k in bord e noua si perfecta pentru tine, nu ?

 

 

Si pentru ca se tot aducea aminte de planetare as pune intrebarea: in ce conditii se uzeaza planetarele ? Daca faci km multi in afara sau cand mergi putin in oras ? Atunci ce relevanta are ca o masina are 200k km facuti in afara sau alta 100k in oras (nu pentru ca ar fi mers putin ci pentru ca nu avea timp sa faca 200k in oras) ? Eu as pune pariu ca planetara care a mers in oras cu viraje e mult mai terminata decat aia care a mers 200k in afara pe linie dreapta si curbe lungi. Deci starea masinii nu e data de kilometraj. Q.E.D.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Dany nu's de ieri nici pe forumul asta si nici pe lumea asta in general, mituri abstracte probabil ca tin la altii, nu si la mine.

Incerc sa-ti demonstrez ca nu stii ce spui dar tii sa-ti dai importanta, si nu tine la nimeni din cate vad :rade:

Eu nu sunt mecanic si totusi am dat pe topicul asta mai multe argumente concrete decat tine, si tu pretinzi ca esti mecanic :)

 

PS: Mai fa-ma o data maimuta, sa-mi dai motiv sa fac raport la Validae.

Link spre comentariu

Buna seara, vreau sa stiu si eu cand vrei sa cumperi o masina second hand, ce acte trebuie sa-mi dea ? sa fie in regula.

Ca la partea tehnica iau pe cineva cunoscator.

Va multumesc.

 

 

 

 

 

 

Daca ai fi citit topicul intrebarea a fost clara: ce acte trebuie sa primeasca cand cumpara o masina ?.

Daca citeai continuarea ai fi vazut ca eu sunt singurul care a raspuns la intrebarea respectiva la postul 15, primul meu post !

 

Tu doar ai vorbit pe offtopic despre mecanica fara nici un fel de ajutor, a specificat clar ca ia pe cineva sa ii verifice masina si il intereseaza doar actele.

In felul asta daca tot o dai in rapoarte poate ar trebui sa iti dai singur report la Validae pentru offtopic.

Legat de jignire nu te-am jignit, doar am numit personajul care se uita in bord la km si atat "maimuta", asa cum exista termeni ca cumparator, vanzator, mecanic, samsar. E doar un termen.

 

Deci zero ajutor din partea ta, 100% din partea mea, tu nu ai raspuns la intrebarea initiala, doar ai batut campii pe alte teorii si ai incercat sa ma atragi si pe mine in detalii. Tu mai bine iei un specialist sa iti verifice masina, o sa ramai suprins sa vezi ca cineva care stie chiar poate sa iti gaseasca problemele la o masina fara sa o demonteze.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări