steleverzi Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Buna seara, vreau sa stiu si eu cand vrei sa cumperi o masina second hand, ce acte trebuie sa-mi dea ? sa fie in regula. Ca la partea tehnica iau pe cineva cunoscator. Va multumesc. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 De unde cumperi, de la proprietarul străin sau de la cei ce le aduc în țară ? Contează mult, e preferabil să faci un efort și s-o aduci tu direct din ,,partea cealaltă,,.Și cel ce-o vinde să fie preferabil proprietarul, sau măcar un dealer local și ăla nu turc sau român, ci neamț. Așa afli problemele reale și istoricul de service. Dacă cumperi de la intermediar român, fii foarte atent, că ăștia maschează abil defectele sau eventualele mici lovituri. Au fost cazuri când au acoperit cu folie neagră indicatorii de erori din bord, să nu se vadă erorile afișate. Să-ți dea actele originale de înmatriculare ale ultimului proprietar al mașinii, contractul de vânzare-cumpărare către dealer/revânzător. Oricum la RAR este verificată dacă figurează în baza de date cu mașini furate, dar e bine să știi asta dinainte..... Link spre comentariu
TESSLA Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Poti sa verifici online si seria sasiului si acolo scrie daca figureaza ca furata. Link spre comentariu
valivoi Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Nu ar strica daca ar avea si cartea de service,in ea s-ar vedea reparatiile ce le-a suferit masina,schimburile de ulei ,piesele ce s-au schimbat,si kilometrajele ce le-a avea la schimburile de ulei,e drept mai rar se gaseste cu carte de service,costa si mai mult masina dar diferenta de pret se merita. Link spre comentariu
dorofteius Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 (editat) Cand cumperi o masina second hand, te rogi la doamne doamne sa ai noroc. Nu poti verifica totul. Meseriasul pe care il iei cu tine, spune ca ui ce frumos se aude, si brusc dupa 2 saptamani descoperi ca 130k erau 380 k. Cea mai tare faza, un sprinter din 2009 anul trecut, imi tot povestea ca are km reali 230k , si cand desfac capota gasesc tzidula de revizie la 860 k inainte cu 4 luni. ) De acte ? Ai nevoie de mai multe in tara decat daca o iei din afara. Pana nu ne spui de unde si ce, nu prea este raspuns concret. Cartea de service in ziua de astazi este o gluma . Editat Octombrie 30, 2017 de dorofteius Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 (editat) Sunt dealeri auto ( a se intelege samsari ) care ofera contracost si birocratia post-achizitie ( RAR, numere ), nu stiu cat de legal este dar usureaza mult munca celui care cumpara. Subscriu la sugestia lui @Valivoi, o masina care vine cu un istoric generos de service este un soi de comoara auto, cu cat mai vast pachetul, cu atat mai valoroasa masina, arata ca a fost bine intretinuta, si-ti ofera detalii foarte importante. Nu stiu insa in ce masura gasesti asa ceva la dealerii de pe la noi ( a se intelege samsari ), un astfel de istoric ar putea trada sau sugera kilometrajul real al masinii, si asta e o problema pentru ei deoarece cu cat sunt mai rulate, cu atat mai ieftin sunt pentru ei de achizitionat, insa pentru profit mai mare majoritatea dau inapoi kilometrajul, toti stiu ca este ilegal, toti spun ca ei nu se preteaza la asa ceva, si toti o fac. LE: As mai plusa sugerand sa te feresti de o masina un interior uzat excesiv, indiferent cat de bine arata la exterior sau cat de bine se comporta la drum, un interior cu un grad avansat de uzura denota o masina prost tratata si slab intretinuta. Editat Octombrie 30, 2017 de marian Link spre comentariu
TESSLA Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Se gaseste. Eu am cumparat masina de la noi, de la primul proprietar si avea carte service. Problema e ca si astea se pot falsifica si trebuie un pic de atentie la detalii ca sa-tu dai seama daca e originala cartea sau falsa. Oricum, incearca sa cumperi masina de la primul proprietar, sa nu fie trecuta prin nu stiu cate maini si sa fie fabricata cat mai recent, adica atata cat iti permit banii. Link spre comentariu
dorofteius Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Un volan si un scaun de Anglia costa 700 de ron. Un set de pedale noi 150. Sunt multe treburi care trebuie vazute. Daca cunosti un samsar, du-te cu el. Te minunezi cat de bine cunoaste treaba. Link spre comentariu
Vizitator Menelaus Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Nu ar strica daca ar avea si cartea de service,in ea s-ar vedea reparatiile ce le-a suferit masina,schimburile de ulei ,piesele ce s-au schimbat,si kilometrajele ce le-a avea la schimburile de ulei,e drept mai rar se gaseste cu carte de service,costa si mai mult masina dar diferenta de pret se merita. Se gaseste. Am cumparat eu masina cu unic proprietar in Romania cu carte service in regula. Pe capacul curelei de distributie era trecut cu vopsea km la care a fost schimbata si corespundea cu ce era in bord. Link spre comentariu
dorofteius Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Rar spre deloc. Promit eu. Loterie ii spune. Daca ai pe cineva care se ocupa, si o cumpara ca pentru el, sansele sa cumperi ceva ok sunt mari. Daca te duci cu mecanicul, te impusti in picior singur singurel. Nu pot sa exprim situatia in cuvinte. Cum pana mea sa crezi ca o masina diesel din 2002 are 140 k km ? Una de prin 2012 din afara are in general peste 200 k . Credeti-ma. Nu vorbesc din povesti si nici din auzite. Jur pe tot, ca acum 1 saptamana am fost la un Astra H, benzina in pusca mea( 1.6) , din 2009, care avea 130 k in bord si 382 k in ecu. Si voi vreti 2002 diesel cu 150 k ? Glume proaste ce cred romanii. Link spre comentariu
TESSLA Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Ete na, eu inca mai am o Dacie, cumparata de noua in 1997 si are 110.000 km. Mai depinde si ce meserie a avut proprietarul si cat de departe era locul de munca de locuinta. Binenteles ca fara astfel de detalii, poti presupune, probabil fara sa gresesti, ca kilometrajul e dat inapoi. Totusi nu prea inteleg cum poti verifica ca a fost dat inapoi. Link spre comentariu
dorofteius Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Iti dau doar un exemplu. La orice masina peugeot trecuta de 2006 iti pot spune daca este palita treaba sau nu. Pt ca masina, are istoric, care se inregistreaza vesnic in bsi, orice ar fi. Daca s-a trezit ca nu mai are lichid de parbriz spune in ce data si la ce km. Trebuie doar sa stii unde sa te uiti. Plus de asta. La vag peste 2005 orice eroare ( nu conteaza), se inregistreaza cu nr de km si data + ora. Astea sunt doar 2 exemple. In general nu se chinuie nimeni sa faca sa bata ceasuri-le cu restul. Dar sunt si cazuri din astea. Loterie. Cand se schimba tacho, se face in functie de cat se plateste. Bine, incat sa creada lumea, sau asa si asa. Oricum, la o masina psa, nu ma poate minti nimeni, Nu pot sa spun cu cat daca sunt facuti bine, dar pot sa spun ca sunt facuti indiferent de imprejurare. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Se gasesc si prin afara insa e de preferat sa mergi dupa ea. Asa a gasit baiatul un Patrol din 99 cu 42000Km, masina de concediu, luata cu tot cu carte service direct de la proprietar. Catalizator pus de Dekra si totul la zi la ea. Sasiu si caroserie impecabila pe sub ea, pe laterala mai are ceva zgirieturi usoare de la crengi, masina avea rolul sa traga barca proprietarului si cum iarna nu se pescuieste... aia n`a vazut sare. Are cirlig spate dar si fata, ultimul amovibil. A vindut`o cu lacrimi in ochi datorita virstei. Ieftina insa n`a fost si a cautat dupa ea aproape un an. Intre timp a mai vazut vreo 5-6 masini dar asta s`a lipit de el. Link spre comentariu
TESSLA Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 Din moment ce au fost dati inapoi, nu prea mai conteaza cu cat, oricum macar cu 100000, altfel nu s-ar mai deranja. Iar masinile de afara, toate au in jur 150000 km, indiferent de anul de fabricatie, adica asa sustin samsarii! Eu am preferat sa iau din Romania de la primul proprietar. Mecanicul daca il iei cu tine este ca sa iti spuna daca masina a fost lovita sau nu, nu ca sa-ti spuna despre km. De cat sa intrebi despre nr de km. mai degraba intrebi pe proprietar ce lucreaza si unde. Am un coleg de munca care 5 zile pe saptamana face naveta 85 km dus, 85 km intors. Asta inseamna cel putin 3500 km pe luna! Restul calculelor le faceti dvs. Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 30, 2017 Partajează Postat Octombrie 30, 2017 (editat) 1. Kilometrajul NU conteaza, ala nu iti arata starea masinii. Intretinerea ei o arata, starea motorului se verifica altfel, kilometrii au zero relevanta. Exista masini cu 200.000 terminate si masini cu 500.000 care merg foarte bine. Doar necunoscatorii verifica kilometrii, eu nu m-am uitat niciodata in bord sa vad cati km indica cand am cumparat o masina, nu dau 2 bani pe aia, starea motorului ma intereseaza. 2. Cartea de service nu are nici o valoare, se face imediat cu tot ce vrei tu si sunt asa de experti ca nu ai cum sa iti dai seama ca a fost facuta toata in 5minute.. cu stampile diferite, cu pixuri diferite si semnaturi diferite. Ontopic: Cand cumperi masina SH de la noi trebuie sa iti dea: 1. cartea de identitate a masinii 2. talonul 3. contract vanzare cumparare 4. certificat fiscal 5. * copie dupa cartea identitate a vanzatorului Fara oricare dintre astea nu trebuie sa iei masina. Editat Octombrie 30, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Postări Recomandate