Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Oil paper


bogdan69

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 53
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • zal

    8

  • cnegrea0

    7

  • mișa

    6

  • Liviu Ianush

    4

Top autori în acest subiect

Si eu sunt de acord cu VTP in ceea ce priveste:

 

intre condensatori electrolitici, mylar, PP, PIO se pot face diferentieri in cele mai multe din cazuri!
si mai ales exact cum a scris el: in cele mai multe din cazuri!.

VTP pomenteste de drivere de 100dB pentru a putea auzi ceva. Cel mai simplu experiment se poate face pe niste boxe decente unde se inlocuieste un condesator bun cu doi electrolitici pusi cap in cap. Tot condesatori sunt nu?

Este normal ca pe niste difuzoare obisnuite sa nu se auda asa mare diferenta, nu mai zic de cele chinezesti, dar nu inseamna ca experimentul este facut corect.

 

Tot VTP a scris:

nu iese fum fara foc!!!
. Nu sunt asa prosti nici producatorii sa vanda ceva fara ceva palpabil totusi. Dar cum se intampla adesea fac din tantar armasar si normal ca multi creduli le cad in plasa.

 

Fcon a punctat:

ori este un test stiintific (si-atunci este repetabil si destul de elocvent), ori este subiectiv
deci mare atentie cand un tantar este vandut ca armasar. N-ar fi bai daca pretul ar fi acelasi dar pretul este direct proportional cu marimea (tantarului si armasarului).

 

Cu multi ani in urma un user scria pe un forum: un dirijor si pe radio gloria din bucataria iti spunea unde este diferenta intre doua interpretari si un manelist nici pe boxe de zeci de mii de euro nu poate observa o diferenta.

 

Eu tot nu m-am lamaurit daca un posesor de aparatura audio de zeci de mii de euro se numeste audiofil doar pentru ca poseda aparatura la acel pret exorbitant.

Link spre comentariu

ha, ha, asta e drept, in plus nu vad de ce s-ar strecura inaltele mai bine printr-o magaoaie decat printr-un condensator mic modern. In plus, chiar de ar fi ideal, ar defaza si asta oricum nu da bine la masuratori. Oricum pe vremea lampilor stiau bine inginerii toate acestea, si recurgeau la tot felul de solutii nastrusnice ca nu aveau de ales, audiofilii de azi fiindca nu au ce face. Am un prieten audiofil cu 30000 de placi care sustine ca alea mono erau cele mai bune, ca aveau materialul gros, eu zic ca alea de dinainte de 78 de ture, ca erau inregistrate la cornet, deci aveau distorsiuni si defazaje zero, deci sunt perfecte. De fapt stramosii nostrii, dacii, inregistrau direct pe oale de lut cu o pana, in timp de dansau in jurul olarului, asa si-au dat seama apoi cercetatorii ca "varza", "capra" sunt cuvinte de origine daca.

Inaltele, tocmai pentru ca sunt mai inalte, se strecoara mai usor printre armaturile magaoaiei. Condensatorul mic, modern, are alte avantaje, intre care si posibilitatea de a-l utiliza ca supozitor!

Am auzit ca orice condensator introduce un defazaj, asa, ca fapt divers!

Daca trecem la o privire mai serioasa a problemei, multi stiu ca sunt rau privit in cercurile audiophile tocmai pentru ca NU CRED in miturile raspandite de producatori si believerii de net. Cablurile scumpe, rezonatoare de lemn, suporti de cablu, condensatoare si rezistente "ascultate" cu obstinatie duc incet catre evaluari ale componentelor citate care ii determina pe altii sa creada ca respectivii evaluatori necesita tratamente neuro-psihice indelungate. Trebuie insa sa privim totul cu circumspectie: nu iese fum fara foc!!! In mod sigur, multe din aceste mituri sunt subiective si arunca pe multi in ridicol, dar sunt plecate de la faptul ca din noianul de stupizenii se pot extrage si cateva "chestii" audibile!

Atunci cand utilizezi o incinta echipata cu traductoare extrem de sensibile sau experimentezi cu un driver cu un SPL de peste 100 dB/1W/1m, se poate decela o diferenta intre anumite tipuri de condensatoare. Personal, nu as merge sa afirm ca pot decela diferente intre condensatoarele cu polipropilena de fabricatii diferite, DAR, intre condensatori electrolitici, mylar, PP, PIO se pot face diferentieri in cele mai multe din cazuri! Diferentele au fost mult mai evidente pentru muzicieni (pianisti, violonisti, etc.) care au remarcat diferente in ceea ce priveste acuratetzea si transparenta sunetului in special in domeniul medii - inalte.

Acesta nu e un motiv ca fiecare sa ia de buna ce spun eu sau sa ia de buna teoria audiophila gasita pe net! Cine isi permite si crede poate sa utilizeze V-Cap-uri de cateva sute de euro bucata, cine nu, e bine sa faca CE crede si sa-i lase pe ceilalti sa bata campiile audiophiliei!

Domnule VTP, anumiti muzicieni, destul de apreciati dealtfel, fac si aprecieri gresite. De exemplu, in urma cu mai multi ani, un muzician incerca sa ma convinga ca un CD copiat la 8X se aude mai rau ca unul copiat la 1X. Practic si teoretic e o timpenie deoarece muzica pe CD e de fapt o coloana de cifre. Ori se copiaza perfect ori nu. Daca nu, calculatorul zice ca nu a reusit copia si rezulta un fisier invalid, practic inexistent. (nu trece de sumele de control si alte CRC-uri)

Foarte greu putem sa facem diferenta intre afirmatiile adevarate si cele subiective ale artistilor. Doar ce auzim noi e adevarat.

Link spre comentariu

... De exemplu, in urma cu mai multi ani, un muzician incerca sa ma convinga ca un CD copiat la 8X se aude mai rau ca unul copiat la 1X. Practic si teoretic e o timpenie deoarece muzica pe CD e de fapt o coloana de cifre. Ori se copiaza perfect ori nu. Daca nu, calculatorul zice ca nu a reusit copia si rezulta un fisier invalid, practic inexistent. (nu trece de sumele de control si alte CRC-uri)Foarte greu putem sa facem diferenta intre afirmatiile adevarate si cele subiective ale artistilor. Doar ce auzim noi e adevarat.

O copie/transfer digital al unei informatii indiferent de reprezentarea finala audio-video-etc constitue un aspect (situatie in care lucrurile stau asa cum spuneti).In cazul in care in schimb copiez/transfer marimi analogice toate componentele pasive sau active vor influenta mai mult sau mai putin procesul(ca aceste influente sint mult sau putin perceptibile deasemeni devine o chestiune relativa) , calitatea unui cumul de componente de cele mai multe ori se constitue in diferente perceptibile.
Link spre comentariu

Foarte greu putem sa facem diferenta intre afirmatiile adevarate si cele subiective ale artistilor. Doar ce auzim noi e adevarat.Da, dar poate sa-ti confirme o senzatie proprie, subiectiva de altfel! Si daca aceiasi senzatie subiectiva o simt multi, nu inseamna ca devine obiectiva si reala 100%, ca devine o axioma. Poate fi doar o interpretare a unui grup de oameni. Eu diferentiez cazul in discutie de alte perceptii subiective ca influenta unui cablu asupra soundstageului!!!!(ca sa nu mai vorbim de influenta provocata de suportii de cablu sau de "rezonatoarele de lemn" plasate strategic in puncte BINE definite din camera de auditie!

Link spre comentariu

M-am uitat şi eu prin diverse ''clasamente'' de condensatori exotici făcute de diverşi tractorişti de aiurea.De exemplu, se tot schimbă un cond de la intrarea unui preu sau amplif, se ascultă x piese muzicale (aceleaşi mereu) şi individul dă note şi face comentarii de critic literar: sunet diafan, înalte transparente, medii cuprinzătoare... :rade: Cel mai caraghios e cînd mai dă şi un tabel cu condensatorii testaţi, indiferent de marcă, sau tip constructiv, toţi au valori diferite.Păi una se aude cu un cond de 100nF şi alta cu unul de 1uF, başca toleranţele. Asta spune multe despre boala audiofiliei. :rade:

Link spre comentariu

Aiuritoare acesta discutie privitoare la diferentele de sunet date de condensatoare, eu nu pot masura altceva decit pierderea in dielectric si ESR -ul sa zicem cu aparatura performanta, nu exista diferente intre doua condensatoare cu alt dielectric si totusi cineva vorbeste despre sonoritati caracteristice fiecarui tip...Rezonatoare de lemn in puncte bine stabilite ? prea seamana a wodoo si de acea cei care cred, nu cei care spun ar trebui mingiiati pe crestet :da

Link spre comentariu

am 10 micro/630V si 4micro/1500V,cateva bucati din fiecare.

Uite romanul care a prins o idee si isi cunoaste interesul! :da , daca tehnologia CD audio ar fi identica cu cea de calcul... ce bine ar fi! Partea proasta este ca nu-i asa, dovada ca exista, inca din standard, o marja a erorilor de pana la 20%!Nu mai stiu cine spunea ca a avut un player care avea un led ce indica intrarea in actiune a corectiei erorilor, si s-a minunat cat de des clipea! Ar fi multe de spus despre formatul CD audio; ca sa nu ma repet: http://www.hifimag.ro/forum/viewtopic.php?p=1333#p1333 ...Liviu, nu am nimic impotriva subiectului in sine; am facut suficiente teste ca sa-mi dau seama de influenta condensatorilor in reproducerea sunetului. Am reactionat numai deoarece la intrebarea unui incepator, eu nu l-as fi indrumat sa citeasca pareri/teorii audiofile, ci l-as fi trimis spre niste pareri autorizate.Audiofilia este o chestie de suprastructura si are nevoie de o baza de cunostinte; daca la baza nu este nimic...... sigur ca ascultam muzica, insa nu in orice conditii...
Link spre comentariu

[, daca tehnologia CD audio ar fi identica cu cea de calcul... ce bine ar fi! Partea proasta este ca nu-i asa, dovada ca exista, inca din standard, o marja a erorilor de pana la 20%!Nu mai stiu cine spunea ca a avut un player care avea un led ce indica intrarea in actiune a corectiei erorilor, si s-a minunat cat de des clipea! Asa incat...

Oarecum ai dreptate DAR!: copierea cd-urilor, indiderent daca sunt audio sau nu se face exact ca si copierea oricarui fisier.Chestia cu marja erorilor se refera doar la redarea cd-urilor pe un player audio. Acesta e construit in asa fel incit sa poata reda si un cd cu erori NECORECTABILE, adica un cd care pe calculator nu-l poti copia. Poate ca nu stii, dar in urma corectiei de erori orice fisier copiat devine identic cu cel original. Un fisier "audio" se supune la aceleasi legi ca orice alt fisier.
Link spre comentariu

Poate ca nu stii, dar in urma corectiei de erori orice fisier copiat devine identic cu cel original. Un fisier "audio" se supune la aceleasi legi ca orice alt fisier.

Din moment ce rutina de corectie aproximeaza semnalul lipsa, nu are cum sa devina identic cu cel original.

CD audio are doar canalul digital cu biti, in rest este tot o vale si-un deal, deci n-ar prea mare legatura cu un CD de soft, de aceea repet: CD audio este un mediu ANALOGIC. Partea digitala fizica de pe disc o gasesti numai langa gaura din centru, apoi in tehnologia de inregistrare si dupa, la redare, in rest... cum am spus: un deal si-o vale.

Ca dealu' si valea sunt decodate in biti ulterior, este cu totul altceva...

Legile la care se supune CD audio sunt cele din standardul Red Book, Sony/Philips si nu cel al sistemelor de operare ale calculatoarelor.

 

Segnala ad un amico: Disponibile : 0 :rade:
Link spre comentariu

Aiuritoare acesta discutie privitoare la diferentele de sunet date de condensatoare, eu nu pot masura altceva decit pierderea in dielectric si ESR -ul sa zicem cu aparatura performanta, nu exista diferente intre doua condensatoare cu alt dielectric si totusi cineva vorbeste despre sonoritati caracteristice fiecarui tip...

Eee, lucrurile nu stau chiar asa ,in sensul ca pot exista diferente semnificative intre condesatori chiar si numai date de modul de infasurare al armaturilor(chiar in cazul folosiri aceluias material dielectric sau materiale identice pentru armaturi) sa zicem , metalizat comparativ Ne-metalizat la capete armaturilor ,astfel ne_metalizat componenta inductiva este mai mare ,metalizat componenta inductiva mai mica , si asa mai departe...,imaginativa un preamplificator coretie RIAA(Recording Industry Association of America) in care punem..., asa tot felul de condensatori ,oare curba de raspuns(in frecventa) va mai fi la fel !?(va spun din experienta ca NU va mai fi chiar la fel).Condensatorul nu poate fi considerat ideal in orice aplicatie(din nefericire el este real).
Link spre comentariu

revenind la polemica despre CD, si eu sunt de acord ca formatul a fost pus la punct prin anii 80 si era strict specializat pentru redare de muzica. E ca si cum ai compara GSM cu CDMA. La vremea respectiva GSM se considera digital prin excelenta fiindca utiliza circuite de comutatie, dar e departe de a codifica sunetul prin siruri de numere.

Link spre comentariu

... dar e departe de a codifica sunetul prin siruri de numere.

Practic nu-i o polemica. Totusi am o intrebare: Ce rost are sa afirmi un lucru pe care nu-l cunoasti? (se vede clar asta) Daca ai fi scris inainte "presupun" as fi inteles.Oare chiar asa greu e sa dai macar o singura cautare pe net sa vezi cum stau lucrurile, sa vezi niste standarde, cum arata formatul, ce inseamna fiecare numar (pentru unii pare de necrezut, dar asa e) prin care e codata muzica pe cd, poate chiar o schema?
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări