Vizitator Postat Noiembrie 4, 2017 Partajează Postat Noiembrie 4, 2017 http://www.diyaudio.com/forums/power-supplies/209067-21st-century-maida-regulator.html Link spre comentariu
dark_angel Postat Noiembrie 4, 2017 Partajează Postat Noiembrie 4, 2017 Aveti si schema acelui montaj? Pe DIYaudio se vorbeste de mai bine de 10 ani de Mayda, gyrator, electronic choke si altele asemanatoare. Cam orice MOS de HV cu nitel radiator (daca insisti sa disipi ceva putere pe el) si un LDO sau regulator de tensiune clasic ar putea sa conduca la un astfel de "regulator". Totul tine de "castigul" regulatorului avand in vedere riplul la intrare si ce urmaresti la iesire. In trecut pe cand nu exista LT3080 lumea punea frumusel mana pe un opamp, o referinta de tensiune cat mai buna, un alt tranzistor driver daca se lucra cu bipolari ca trebuia plimbat curentul de baza al elementului regulator si se jungea la un regulator/stabilizator de tensiune mai complex dar in fond cu aceeasi utilitate. In cazul din urma implementarea unei protectii la supracurent era si asta o facilitate. Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 4, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 4, 2017 (editat) Am si eu o schema sintetizata cu circuitul comun TL431 si tranzistori: Aceasta schema am realizat-o si practic in mai multe variante, 56V, 110V,160V si functioneaza bine, dar nu am masurat riplul. In simulare, schema da un brum, cam de acelas nivel cu zgomotul propriu si in total este cam de 100uVvv. @gsabac Editat Noiembrie 4, 2017 de gsabac Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Cred ca schema simpla, testata, de la #95, este ideala pentru alimentarea unui amplificator stereo cu casti. In continuare mi-am propus sa analizez semnalul din casti la pornire. Semnalul de pornire, rezultat in casti in absenta semnalului de intrare, se aude ca o "bufnitura" slaba. Am folosit simularea pentru a vedea acest semnal cu doua nivele de intrare, 14mVef si 2Vef. Precizez ca frecventei limita de jos la -3dB este de circa 10Hz si determina o tranzitie lenta a semnalelor la pornire. La inceput, tensiunea de alimentare creste rapid, se deschide mai intii tubul de sus si da un impuls pozitiv pe iesire. Dupa circa 0,5 secunde de raspuns tranzitoriu apare un al doilea impuls pe iesire si in continuare foarte lent, in circa 5 secunde iesirea se stabilizeaza pe o componenta continua nula. Impulsul initial de pornire la nivele mici de intrare are un nivel mic, de circa 2Vv, dar cred ca se aude apreciabil. La semnale mari de intrare se observa o modulare a semnalului de iesire, deci se percepe ca o distorsiune, care tine circa 1 secunda. Pentru eliminarea efectului sonor neplacut de la pornire, se pot folosi circuite de conectare intirziata a castilor. @gsabac Editat Noiembrie 8, 2017 de gsabac Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Cu redresoarele pasive cu miez magnetic de ferosiliciu si soc cu intrefier este o poveste interminabila de calcule si simulari. Dupa parerea mea cred ca este util un topic separat, daca nu este tratat pe forum. La amplificatoarele cu tuburi finalizate, aspectul transformatorilor este deosebit de important si carcasa poate constitui un ecran pentru cimpul de scapari al transformatorului. Daca se poate si nu este un proiect privat, orice schema cu tuburi, mai ales daca este in constructie, cred ca ar fi binevenita pe aceast topic. Pulsurile de curent "inrush" si eventualele perturbatii apar la conectarea alimentarii in primarul unui transformator de retea si se transmit la circuite prin radiatie. Ele dureaza citeva zeci de perioade de 20mS in audio si se aud ca un brum descrescator la pornire. Desigur anumite configuratii folosite pentru redresare sunt mai putin generatoare de perturbatii electromagnetice, dar aceste perturbatii radiaza putin in spectrul audio. Impulsurile datorate intrarii si iesirii rapide din conductie a diodelor semiconductoare, se transmit mai intens prin cablajul necorespunzator cu bucle de masa, prin puncte de masa neinspirat proiectate pentru condensatorii de decuplare sau prin amestecarea circuitelor de alimentate cu cele de semnal. Uneori si in firele blindate de intrare, care trec prin apropierea conexiunilor de la transformator la diode, se induc curenti suficient de mari care sa determine un brum si hum la iesire. @gsabac Link spre comentariu
Untold Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Credeti ca un drosel electronic cu mosfet ar fi o alegere inspirata in cazul de fata? Dl. Lazaroiu a simulat si asa ceva, iar cu permisiunea dumnealui, o sa postez si schema. Link spre comentariu
THOMAS Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Credeti ca un drosel electronic cu mosfet ar fi o alegere inspirata in cazul de fata? Dl. Lazaroiu a simulat si asa ceva, iar cu permisiunea dumnealui, o sa postez si schema. Nicio problema,schema este publica....! Link spre comentariu
Untold Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Multumesc, Dle Lazaroiu. Stiti, eu am o colecte intreaga cu schemele Dvs, cam tot ce ati postat pe forumuri si nu indrazneam sa postez fara sa va cer permisiunea. Nu stiu de ce nu se ataseaza, o sa folosesc un site de gazduire imagini. Editat Noiembrie 8, 2017 de Untold Link spre comentariu
THOMAS Postat Noiembrie 8, 2017 Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 Sau pentru pasionatii "all tube" o schema foarte interesanta si extrem de eficienta: Schema: performante: Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 8, 2017 (editat) Pentru pasionati este bun si filtrul activ cu MOSFET, dar si stabilizatorul cu ECL86 care asigura un curent de maximum 60mA, o stabilizare buna si un zgomot total de 5mV, date luate din tabel. Banuiesc ca schema are o greseala figurata de mine in poza. Adica grila ecran trebuie conectata la tensiunea putin mai mica decit anodul si zenerul vrea un curent maricel pentru stabilizare, deoarece curentul de catod al triodei este prea mic. @gsabac Editat Noiembrie 8, 2017 de gsabac Link spre comentariu
Dan Minciu Postat Noiembrie 9, 2017 Partajează Postat Noiembrie 9, 2017 Tot cu permisiunea Dl. Lazaroiu, as posta o schema pe care dansul mi-a recomandat-o pentru amplificatorul meu de casti si pe care am folosit-o cu succes si in preamplificatorul de phono ce l-am construit ulterior. este foarte versatila, permite cateva plaje de reglaj a tensiunii stabilizare si functioneaza cu LM317 si un mosfet... Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 10, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 10, 2017 Pentru un semnal balansat, obtinut de la un aparat cu iesiri pe conector XLR sau RCA, se poate folosi un amplificator pentru casti bazat pe schema din poza. Asemenea scheme cu tuburi sunt foarte putine si pentru casti si mai putine si eu nu am gasit pe net. Semnalul balansat, de ex. din DAC este transformat in semnal de iesire fata de masa. Asa cum este prezentata, schema functioneaza pe o impedanta de iesire mai mare de 10K pentru 20Hz, dar se poate modifica pentru 300-600 ohmi cu tuburi finale adecvate, duble triode de putere, cu sau fara transformator adaptor pentru diverse impedante de iesire. Schema are avantaje, dar si dezavantaje majore si la tuburi nu vad o imbunatatire decit prin utilizarea unui transformator de intrare sau de iesire, pentru a trece de la semnal balansat la nebalansat. @gsabac Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 12, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2017 (editat) Inainte de proiectarea unui amplificator de DAC cu tuburi, pentru casti este bine sa vedem ce semnale de iesire ofera un DAC si cum se defineste in diverse standarde. Referinta standard în audio profesionist este de 0.775V rms si se foloseste termenul dBu pentru notatie. "U" înseamna "neterminat" si se refera la absenta terminalelor de 600 ohm care erau obligatorii in vechile standarde. In cercurile de radiodifuziune, "nivelul liniei" nominal este numit "nivelul de aliniere" standard si este definit ca 0dBu sau un semnal de 0,775V rms. Cu toate acestea, majoritatea echipamentelor audio profesionale utilizeaza de fapt un nivel nominal diferit, de + 4dBu, sau de 1.223V rms si mai sunt numite interfete de tip +4 Echipamentele semiprofesionale si casnice sunt în general proiectate sa utilizeze un nivel de linie inferior, care este descris ca "-10". Cu toate acestea, exista o capcana aici: se utilizeaza o referinta de nivel diferita - aceasta este -10dBV. "V" reprezinta o referinta de un volt în loc de 0.775Vef, ceea ce înseamna ca nivelul liniei semi-pro -10dBV echivaleaza cu 0.316Vef. Punctul important important al acestui lucru este ca un semnal de -10dBV este aproape exact cu 12dB mai mic decât nivelul liniei profesionale + 4dBu. Ceea ce explica de ce, daca se conecteaza un dispozitiv semi-pro la unul profesionist, nivelul semnalului mediu este cu aproximativ 12dB mai scazut decât se astepeata si altfel un semnal profesionist atinge aproximativ 12dB mai mare decât un dispozitiv semi-pro asteaptat! Datele tehnice ale unui DAC audio comercial sunt mai jos. DAC Performance Freq. Response 20Hz-20kHz +/- 0.04dB THD+N 100 hz -0.15 dBFS 0.0028% THD+N 20 hz -0.15 dBFS 0.0015% THD+N 10 Khz -0.15 dBFS 0.0024% IMD CCIF 19/20 Khz -6.03 dBFS 0.0015% IMD SMPTE -6.03 dBFS 0.0015% Noise A-Weighted dBu 24/96 -103 dBu Dynamic Range (A-Weighted) > 112 dB Linearity Error -90 dBFS 24/96 -0.08 dB Crosstalk -10 dBFS 100K 3.5mm -86.40 dB USB Jitter Components 11025Hz -112.3dB Distortion < 0.005% Maximum Output Line Out 100K 2.1 VRMS Data Support Audio Formats 16bits/44KHz, 16/48, 16/88.2, 16/96, 24bits/44KHz, 24/48, 24/96 Interface USB, Audio Class 1 Native Driver OS Support Windows XP, W7,8 & Later, OS X x86, iOS, PS4, Linux Connectivity Inputs Mini-USB Output 3.5mm (or RCA), line level Power Self-powered by USB Standard Output: Digital USB input and 3.5mm analog output jacks. RCA Output: Same as above, with 3.5mm and USB jacks at front, plus additional RCA line output jacks on the rear side. Available exclusively in Black. ODAC has a single output stage; both 3.5mm and RCA outputs are driven simultaneously. You may connect any two devices each with input impedance of at least 10k. Totusi aceste performante maxime, sunt raportate pentru o inregistrare digitala ideala a sunetului, care depinde de numarul de biti si frecventa de esantionare. Sursa digitala de sunet poate fi un dispozitiv cu CD, Blu-ray, un PC sau un smartphone, etc. Conexiunea poate fi fizica USB, optica sau wireless. Bineinteles un amplificator pentru casti trebuie sa tina seama de aceste date, dar si de impedanta de iesire, si de tipul de iesire, balansat sau nebalansat. Diverse dispozitive au impedante de iesire de 50 ohm, 75 ohm, 90 ohm, 600 ohm, 1K si pina la 10K. @gsabac Editat Noiembrie 12, 2017 de gsabac Link spre comentariu
adigh Postat Noiembrie 12, 2017 Partajează Postat Noiembrie 12, 2017 (editat) R37 protejeaza la supracurent diodele de protectie D3, D4 si D5 ce protejeaza integratul la supratensiune. Deci e mai bine in afara buclei. Protejeaza protectorul, ca sa zic asa. In interior nu ar avea nici-un rol fiindca integratul are oricum protectie la supracurent si scurtcircuit. La pornirea aparatului, sau in alte situatii ce determina o tensiune prea mica de iesire, pe D3, D4 si D5 o sa cada maxim 3x39V iar restul caderii de tensiune o preia R37. In cazul unui scurtcircuit, cu R37 in interior se ard zenerele D3, D4 si D5. Iar apoi integratul. Cu R37 in afara, in cazul unui scurtcircuit de scurta durata, R37 protejeaza D3, D4 si D5. Iar acestea protejeaza integratul. Daca scurtul e de mai lunga durata se pot arde zenerele, R37 si/sau R33, daca nu sunt de putere suficienta. Pe toate astea se poate depasi puterea maxima disipata. Insa treaba asta e discutabila ca nu stim cit coboara tensiunea la transformator in cazul unui scurt. Ramin ca sarcina cele doua rezistoare de 470 Ohm inseriate cu cele 3 zenere. R37 vine in afara, asta e sigur. Schema nu are totusi protectie la un scurtcircuit de mai lunga durata. Editat Noiembrie 12, 2017 de adigh Link spre comentariu
gsabac Postat Noiembrie 12, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2017 Buna observatia referitoare la protectie, deasemenea ambele rezistente realizeaza un filtaj suplimentar. Eu am testat cu "R37" in interiorul buclei si in afara ei, dar cu alte circuite si am tras concluzia finala ca rezistenta trebuie conectata in afara buclei de control al tensiunii, deoarece realizeaza si un filtru suplimentar, ca si la intrare. Aceasta deoarece etajul final induce un curent variabil in alimentare, care moduleaza la rindul sau integratul si in final apare ca o modulatie pe semnalul de iesire. Aceste tipuri de circuite finale neechilibrate ( fara contratimp) au un coeficient de atenuare al riplului mai mic (CMMR ~ 50-100 de ori) si de aceea nu se poate obtine un raport semnal zgomot mai bun, fara un filtraj puternic. Pe FFT apar componente de 100, 200, 300Hz si spre surprinderea mea semnalul de 1KHz apare modulat cu 100Hz, 200Hz,... Cred ca o imbunatatire se poate face prin introducerea a doi condensatori la intrarea si la iesirea integratului. Daca gasesc model spice pot sa vad ce stie acest stabilizator si influenta sa asupra finalului cu tuburi. @gsabac Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum