Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

LOGAN: Martor ulei si martor baterie aprinse


Vizitator

Postări Recomandate

Nu-i senzorul de pe volanta ( e un device cilindric cu "aripioare" pentru suruburi, fixat inspre vasul de apa, jos la imbinarea dintre cutie viteze si motor ), ala monitorizeaza turatia motorului si cand are probleme fie nu mai porneste motorul, fie porneste greu si functioneaza foarte prost.

Nu-i nici MPP ( e fixat pe corpul clapeta ), ala regularizeaza ralanti-ul, daca e defect ai un ralanti foarte instabil, motorul tinde sa se opreasca mereu.

Spun astea din propria experienta.

 

Posibil erori ramase in calculator si care trebuiesc sterse, ori poate ceva senzori desi nici eu nu vad corelarea dintre cei 2 martori aprinsi simultan.

Diagnoza e singura metoda sigura de depistare a defectului, chiar si un tester Chinezesc de mana tot ajuta ( am asa ceva si m-a scos din multe incurcaturi ).

Editat de marian
Link spre comentariu

Ca interfata http://www.mivarom.ro/catalog/product_info.php/interfata-diagnoza-auto-elm327-bluetooth-p-8492 ,si pe Android Torque sau OBD Cad Doc.

Se aprind simultan pentru ca se opreste motorul.

Si da,senzorul de vibrochen daca se balbaie,se opreste motorul;sau nu porneste.La fel si daca are pilitura pe botic,da si erori de rateu(misfire).

E singurul senzor care daca e defect,motorul nu porneste.

Editat de Andrei Tabacaru
Link spre comentariu

Multumesc. E un inceput. Macar stiu pe unde sa incep cautarea. Sincer nu stiu care e si unde e el fizic. O poza m-ar ajuta macar sa il recunosc, asta daca e vizibil. Nu intentionez sa imi bag nasul ca nu stapanesc domeniul.

Link spre comentariu

Am avut si eu probleme cu senzorul de turatie. S-a intimplat de multe ori ca sa dau la cheie si motorul sa nu porneasca. Nu mi se aprindea nici un beculet la bord. Am demontat senzorul de turatie,l-am curatat si n-am mai avut probleme.

Link spre comentariu

La fel face si la mine, in fapt sint contactele din mufa.

Cind mai face nici nu`mi mai bat capul cu dat jos, trag si imping un pic de mufa si o ia din loc pronto.

Link spre comentariu

Deci vibrochenul ( sau arborele cotit ) este una:

post-176915-0-10297100-1508932965_thumb.jpg

 

Iar volanta e cu totul altceva:

post-176915-0-48593600-1508932974_thumb.jpg

 

Senzorul ala este la volanta.

Sa nu incurcam termenii daca tot dam sfaturi...zic.

 

PS:Esti sigur de diagnostic? Pana acum nu vad sa se fi pus problema de pornire esuata simultan cu acei martori aprinsi.

Editat de marian
Link spre comentariu

Deci vibrochenul ( sau arborele cotit ) este una:

attachicon.gifvbr.jpg

 

Iar volanta e cu totul altceva:

attachicon.gifvol.jpg

 

Senzorul ala este la volanta.

Sa nu incurcam termenii daca tot dam sfaturi...zic.

 

PS:Esti sigur de diagnostic? Pana acum nu vad sa se fi pus problema de pornire esuata simultan cu acei martori aprinsi.

Marian,decumirea corecta este senzor de vibrochen,adica "crankshaft position sensor".

I

Asa de ce sa nu-i spunem si la senzorul de pozitie ax cu came,senzor de pinion distributie,pentru ca la unele masini "citeste" pe pinionul de distributie si nu pe axul cu came

Link spre comentariu

"crankshaft position sensor".

Nici vorba!

Functia senzorului nu este sa monitorizeze pozitia arborelui cotit, ci turatia motorului, si face asta prin niste impulsuri primite de la "dintii" volantei ( de fapt nu-i tocmai corect dpdv tehnic dar e mai usor de inteles ), de asta i se mai spune si senzor de impulsuri de catre unii mecanici.

N-are nici o treaba cu ce zici tu, uita-te pe la magazine si ai sa vezi ce se spune la denumiri.

Editat de marian
Link spre comentariu

Aceiasi problema am avut si eu, in 2006, cu acel senzor de pornire.

Masina era in garantie, cumparata cu un an in urma.

Rezolvarea a fost foarte eleganta, prin inlocuirea acelui senzor...si cu scuzele de rigoare din partea firmei.

Respectivul inginer nu a vrut sa primeasca nici un leu ciubuc, sub nici o forma.

De...era 2006...

 

In 2007, la aceiasi masina, am pornit motorul si dupa doua secunde s-a aprins becul martor de la presiunea de ulei.

Am oprit, .......am pornit.. ....s-a aprins din nou.

Scenariul sa repetat de cinci ori.

Am sunat la acelas inginer, am expus problema, si am primit raspunsul:

- Nu mai porniti motorul!!!!!!!!. Venim sa o preluam intr-o ora.

Au venit cu platforma, au ridicat masina, inclusiv pe mine.

Dupa doua ore plecam cu masina spre casa fara nici o problema.

 

Senzorul de monitorizare a presiunii uleiului era defect.

 

De ...atunci.... Loganul era la inceputul existentei lui.... Era in teste.

Si cu bune si cu rele.

Editat de PINTI
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări