Galagie Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Va salut, m-am apucat de un montaj pentru controlul unui motor BLDC pe 3 faze la 24Vdc... Partea de control se invarte in jurul unui microcontroler arm pe 32 biti. Pana acum motorul se invarte, am informatiile de curent de pe fiecare faza. Ma intereseaza daca pot masura cuplul ( torque) fara un instrument extern care costa destul de mult... Ideea ar fi sa compensez pwm-urile din partea de putere in asa maniera incat sa obtin un cuplu constant in sarcina Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Daca motorul e cunoscut, atunci ai diverse curbe. Cea a dependentei curent-cuplu e un inceput. Masori si turatia? Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Informatia despre cuplu se gaseste cel mai simplu in diferenta de forte, stanga-dreapta, in suporturile motorului. Link spre comentariu
QQme Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Nu e suficent cuplul ,trebue si turatia,la sarcina mare iese din sincronism ,se citeste extern-la ax-,daca e cu senz. hall se reduce turatia proportional cu cuplul,pt. mas. cuplului se utlizeaza,amatoriceste, o frina cu cintar,cum a spus si colegul,motorul fiind pe un suport elastic...e cam dificila realizarea daca nu ai o dotare mecanica corespunzatoare. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Cuplul este o marime de iesire din motor si in regim static este egal cu cel al sarcinii. Motorul dezvolta cuplu daca exista o sarcina. Se poate face un sistem de comanda care tine cont de cuplul sarcinii dar nu inteleg la ce se refera "... in asa maniera incat sa obtin un cuplu constant in sarcina". Motorul dezvolta cuplu si sarcina se pune in miscare doar cand cuplul motor este mai mare decat cel al sarcinii (neglijam frecarile si consideram acceleratia nula). Deci cuplul este impus de sarcina nu de motor. Link spre comentariu
Galagie Postat Octombrie 22, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2017 (editat) Va salut, specificatiile motorului sunt cele de aici https://en.nanotec.com/fileadmin/files/Datenblaetter/BLDC/DB59/DB59M024035-A.pdf Turatia deocamdata nu o masor, pe viitor am in plan si lucrul acesta (motorul are senzori hall )... deocamdata mai lucrez la soft, motorul inca nu are sarcina Eram curios ce relatie matematica ar fi ca sa pot extrage informatia despre cuplu... is putin strain in domeniul motoarelor Legat de constanta curent-cuplu, am vazut in datasheet ceva de genul Nm/A 0.37, asta inseamna ca la 1 Amper am un cuplu de 0.37 Nm? Editat Octombrie 22, 2017 de Galagie Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 0.046Nm/A. Inom=8A. Adica cuplu nominal de 0.368Nm (0.37). Altfel poti avea cuplul in functie de backemf. Sistemele moderne nu masoara cuplul prin metode mecanice. Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 0.37Nm este cuplul nominal. Constanta de cuplu este 0.046Nm/A si corespunde celor 8A curent nominal, respectiv 0.046x8 = 0.368 ~ 0.37Nm. Deci puteti afla cuplul motor masurand curentul pe faza. Se poate masursa si turatia prin masurarea Bemf (in pauza de comutatie) si se foloseste constanta de BACK-EMF de 3.8Vrms/1000rpm. Link spre comentariu
Mircea Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Totusi, e important sa stie si daca si cat se invarte acel motor. Link spre comentariu
Galagie Postat Octombrie 22, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Va salut, sa zicem ca motorul este alimentat prin partea invertoare cu un pwm de 10% dutycycle, fara sarcina el va consuma un curent X si la o valoare Y a rpm-ului, curentul fara sarcina va fi un fel de valoare offset pentru cuplu ( T0). In momentul in care apare o sarcina pe motor pentru acelasi dutycycle de 10% turatia ma astept sa scada. Corect? Iar curentul in sarcina ar trebui sa fie mai mare decat cel de mers in gol (T1), astfel pot face un "delta T = T-T0" sa vad cat cuplu am pe motor. Sau trebuie tinut cont si de rpm pentru cuplu? Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Da, e corect rationamentul dar nu trebuie tinut cont de turatie in calculul cuplului. Daca stiti si turatia, puteti calcula puterea mecanica. P = M*pi*n/30. Link spre comentariu
QQme Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Din curiozitate ,intreb, la ce veti utiliza motorul? Link spre comentariu
Galagie Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Doar un proiect pentru scoala, un simplu control al unui motor cu un mcu si o interfata seriala si ceva panou de control pe un PC Link spre comentariu
adrian_gro Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 nu ar fi mai bine sa faci compensarea turatiei la un anumit RPM ? in cuplu cu PiD ? Link spre comentariu
Galagie Postat Noiembrie 6, 2017 Autor Partajează Postat Noiembrie 6, 2017 Va salut, desigur ca voi implementa si pid, numa ca aveam ceva dubii despre aflarea cuplului. Ideea era sa pot seta o valoare pentru rpm, si sa compensez din pwm in functie de cuplu si feedback din BackEMF Momentan astep sa imi vina noii mosfeti + ir2110 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum