Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Informatii despre cuplu ( torque) la un BLDC


Postări Recomandate

Va salut,

 

m-am apucat de un montaj pentru controlul unui motor BLDC pe 3 faze la 24Vdc... Partea de control se invarte in jurul unui microcontroler arm pe 32 biti.

 

Pana acum motorul se invarte, am informatiile de curent de pe fiecare faza.

 

Ma intereseaza daca pot masura cuplul ( torque) fara un instrument extern care costa destul de mult...

 

Ideea ar fi sa compensez pwm-urile din partea de putere in asa maniera incat sa obtin un cuplu constant in sarcina

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 31
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Top autori în acest subiect

Nu e suficent cuplul ,trebue si turatia,la sarcina mare iese din sincronism ,se citeste extern-la ax-,daca e cu senz. hall se reduce turatia proportional cu cuplul,pt. mas. cuplului se utlizeaza,amatoriceste, o frina cu cintar,cum a spus si colegul,motorul fiind pe un suport elastic...e cam dificila realizarea daca nu ai o dotare mecanica corespunzatoare.

Link spre comentariu

Cuplul este o marime de iesire din motor si in regim static este egal cu cel al sarcinii. Motorul dezvolta cuplu daca exista o sarcina.

Se poate face un sistem de comanda care tine cont de cuplul sarcinii dar nu inteleg la ce se refera "... in asa maniera incat sa obtin un cuplu constant in sarcina".

Motorul dezvolta cuplu si sarcina se pune in miscare doar cand cuplul motor este mai mare decat cel al sarcinii (neglijam frecarile si consideram acceleratia nula). Deci cuplul este impus de sarcina nu de motor.

Link spre comentariu

Va salut,

 

specificatiile motorului sunt cele de aici https://en.nanotec.com/fileadmin/files/Datenblaetter/BLDC/DB59/DB59M024035-A.pdf

 

Turatia deocamdata nu o masor, pe viitor am in plan si lucrul acesta (motorul are senzori hall )... deocamdata mai lucrez la soft, motorul inca nu are sarcina

 

Eram curios ce relatie matematica ar fi ca sa pot extrage informatia despre cuplu... is putin strain in domeniul motoarelor

 

Legat de constanta curent-cuplu, am vazut in datasheet ceva de genul Nm/A 0.37, asta inseamna ca la 1 Amper am un cuplu de 0.37 Nm?

Editat de Galagie
Link spre comentariu

0.37Nm este cuplul nominal.

Constanta de cuplu este 0.046Nm/A si corespunde celor 8A curent nominal, respectiv 0.046x8 = 0.368 ~ 0.37Nm.

Deci puteti afla cuplul motor masurand curentul pe faza.

Se poate masursa si turatia prin masurarea Bemf (in pauza de comutatie) si se foloseste constanta de BACK-EMF de 3.8Vrms/1000rpm.

Link spre comentariu

Va salut,

 

sa zicem ca motorul este alimentat prin partea invertoare cu un pwm de 10% dutycycle, fara sarcina el va consuma un curent X si la o valoare Y a rpm-ului, curentul fara sarcina va fi un fel de valoare offset pentru cuplu ( T0).

 

In momentul in care apare o sarcina pe motor pentru acelasi dutycycle de 10% turatia ma astept sa scada. Corect?

 

Iar curentul in sarcina ar trebui sa fie mai mare decat cel de mers in gol (T1), astfel pot face un "delta T = T-T0" sa vad cat cuplu am pe motor. Sau trebuie tinut cont si de rpm pentru cuplu?

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări