kinderu56 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 poti sa incerci si ultrafire 1 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Tari baietii! Nisip cuartos in caz ca sare siguranta! Nici la MPR nu`i asa mult. Link spre comentariu
bloower Postat Octombrie 23, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) poti sa incerci si ultrafire Serios? Pot sa ii incerc? Sau mai bine i-au ni-cd? Am gasit noi sc 1800mAh la 125 lei cu tot cu transport. Se merita? Daca nu comand protectie pentru litiu din china doar ca va dura 2-3 saptamani pana ajunge, dar poate merita asteptarea. Sau comand direct ni-cd din china si cu 30$ i-au 30 bucati. Se merita sa trec pe litiu sau nu? Eu am lucrat cu masini pe litiu si au o autonomie mult superioara fata de cele pe ni-cd din cate am observat. Editat Octombrie 23, 2017 de bloower Link spre comentariu
kinderu56 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) si o schema impotriva descarcari http://shaddack.brutowave.com/projects/method_SimpleLiPolyOverdischargeCutoff/#Disadvantages https://www.ez-robot.com/Community/Forum/posts.aspx?threadId=3415 Editat Octombrie 23, 2017 de kinderu56 Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 24, 2017 Partajează Postat Octombrie 24, 2017 Inainte de a intreba merita sa te documentezi un pic despre elementii li-ion. Evident (zic eu) modificarea merita functional, dovada ca asa ceva au sculele scumpe... Dar am mare seman de intrebare sub doua aspecte: - merita ca bani? din start va costa de cateva ori mai mult decat scula propriu-zisa. - esti tu in stare sa faci CORECT asa ceva? montaj protectie (minim la supradescarcare, dar meritra toata gama...) + echilibrare inclus in corpul grupului de baterii. Absolut necesar si PTC. elementi de firma si cu un curent maxim specificat acoperitor, eventual grupare paralel. Trebuie sa te astepti deci la 10 elementi si peste 30 lei bucata. incarcator specializat care sa includa minim: CC / CV si cel mai important deconectare totala la final, de asemenea permanent monitorizare termica. Alte functii sunt bune, dar nu esentiale... Rezultatul ar fi ceva le genul "motor de Ferrari" pus pe caroserie de Logan, deci va fi mai bine ca initial... INSA OARE MERITA? Link spre comentariu
bloower Postat Octombrie 24, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 24, 2017 (editat) Tot am vazut si pe youtube aceste chestii si ma-am gandit sa fac si eu, dar am deschis acest topic sa vad parerile altora. Concluzia finala va fii cea originala pana la urma. As putea sa modific toata treaba nu mi-ar fii greu, dar poate e costisitoare si nu se merita. Totusi pe una dintre baterii am so trec pe litiu, am nevoie doar de 5 baterii li-ion pe care o sa le i-au second. Am sa pun si BMS PCB protectie 5s si am sa revin cu rezultatele, tot nu ma las. Revin peste o luna cand imi vin piesele dim china. Electronica a fost si va ramane pasiunea mea de mic copil. Ma bate gandul sa fac o facultate. Multumesc pentru raspunsuri. Editat Octombrie 24, 2017 de bloower Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 24, 2017 Partajează Postat Octombrie 24, 2017 Pai atunci vezi si fa cum ti-am spus: cauta informatie despre li-ion. Vezi ca exista pericol real... Elementii li-ion merita luati noi, si nu oricum de la Miva sau Tehno - numai din surse serioase si cu DS. In DS ai specificat curentul maxim debitat - daca este 10A dar experimental bormasina ajunge la varfuri de 20A atunci musai sa pui cate doua celule in paralel si ajungi la 10 elementi, nu numai 5. Un element vechi/second are capabilitate energetica mare inca, dar rezistenta interna marita - si cand debiteaza mult esti la un pas de explozie sau incendiu, de asta trebuie elementi noi. Iar la incarcare esentiala mi se pare deconectarea terminala, li-ion nu suporta trickle-current, care ii distruge rapid. Spor si succes! Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 24, 2017 Partajează Postat Octombrie 24, 2017 Pe cind o sa vedem acumulatori de masina de gaurit reparati cu acumulatori Li-Ion ramasi de la telefoane? Pt reparat bateriile de acumulatori de la masinile de gaurit cea mai convenabila reparatie este cea cu elementi similari celor originali, mai ales ca acum se gasesc si la capacitati mai mari. Eu am reparat folosind elementi de la magazinul polonez. Cumparind in seturi de cel putin 50 buc am avut si pret bun (sub 10 ron/buc) pt elementi de 3000mA. Am acumulatori reparati de peste 1 an si folositi in regim de productie fara probleme. 3 Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 (editat) Acumulatorii Li-Ion sint ca un rezervor mare cu o gaura mica pt scurgerea apei, iar tu încerci sa stingi incendiul folosind apa din gauri a aia mica. Putini sint cei ce au o gaura mai mare și în plus sint scumpi. Sint stingatoare portabile destul de mari pt incendii care își fac bine treaba chiar daca trebuie sa le umpli ceva mai des....... Editat Octombrie 25, 2017 de sesebe Link spre comentariu
Alphsoo Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 Niste poze cu acumulatorii de la o bormasina profesionala, bormasina de care am abuzat intens cativa ani buni. poze cu acumulatorii originali, observati va rog sistemul de echilibrare inexistent,singura protectie fiind un amarat de PTC! Iar aici o poza cu o baterie modificata in care acumulatorii sunt unii dintre cei mai ieftini gasiti pe piata. Folosesc acest acumulator mai bine de jumatate de an iar daca imi va permite timpul voi masura curentul maxim la care sunt supusi in timpul blocari mandrinei. 1 Link spre comentariu
sesebe Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 Daca tu ti-ai pus pe bolidul tau BMW care poate prinde si peste 250Km/h cele mai ieftine cauciucuri ce abia rezista la maxim 150Km/h si nu ti-au explodat de peste 2 ani de cind mergi asa, asta nu inseamna ca asa este corect si asa trebuie sa faca toata lumea la indemnul tau. Din fericire la autoturisme mai exista si ceva verificari care se fac din cind in cind........... Link spre comentariu
Alphsoo Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 (editat) Se pare ca m-am exprimat gresit. Când am facut afirmatia cei mai ieftini acumulatori de pe piata, m-am referit la acumulatori adevarati si nu gunoaie . Btw acumulatorii originali sunt niste Samsung de 1.3Ah, din datashet reiese ca au un curent continuu de descarcare de 15A, iar peak curent de 30A. Acumulatorii folositi de mine sunt niste LG-uri care din cate tin eu minte au un curent continuu de descarcare de 10A parca. ********************************************************************************************************** Am spus mai sus si repet, cu acumulatorii pe Litiu nu este de gluma, daca nu stii bine ce faci, nu-ti bagi creioanele. O lista cu acumulatori ce au gauri si mai mari si mai mici: http://www.best18650battery.com/ Editat Octombrie 25, 2017 de Alphsoo Link spre comentariu
Dxxx Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 LG este acumulator din clasa celor buni, are un cod, gasesti DS cu toti parametrii. Chiar daca este varianta cea mai modesta este cu mult mai bun decat orice acumulator prost. Prin acumulatori prosti/slabi/gunoi se intelege ce iei din China sau din piata, fara nici un DS si care de multe ori sunt ca in poza de mai sus - contin un acumulator mic si restul e umplut cu nisip. Link spre comentariu
puriu Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 Nu este de gluma. Acumulatorii cu litiu nu explodeaza din cauza supracurentului, ci a supraincalzirii, care poate fi si spontana. Contin ingredientele unui amestec exploziv: electrolitul este combustibil, iar electrodul pozitiv (incarcat) contine oxigen. Totul poate incepe de la o autodescarcare accelerata termic, evaporarea electrolitului si degajarea de oxigen. Elementele vechi au rezistenta interna marita si se incalzesc mai repede la curenti mari. 1 Link spre comentariu
spark Postat Octombrie 25, 2017 Partajează Postat Octombrie 25, 2017 Acumulatorii Li-Ion sunt cei mai buni pentru filetante , regula de baza pentru li-ion este sa nu-i descarci sub 3.00V si protectie la incarcare maxim 4,20V (reglaj precis 1.85-1.90v) . Iar pentru acumulatorii mai ""batrini"" curentul de incarcare sa nu depaseasca mai mult de 1.5C .Recomandat ar fi si un balancer , in cele din comert nu am incredere ( au incluse mufa mini-usb care nu-mi trebuie ,, rezistorul shunt trebuie schimbat si nu controleza corect tensiune cutoff__am facut probe cu 3 placute cu TP4056 , integratul este bun dar montajul este limitat) . Am pus ochii pe o schema de charger cu L200 control curent si tensiune iar cind imi fac timp am sa fac un comparator cu fereastra (cu un lm358 pentru a mentine tensiunea 3-4.2v ) 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum