Marian Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 (editat) Din cliclul "ce pot face, 2 maini dibace" Navigand recent pe ebay am dat peste un modul boost de 6A, si vazand ca poate fi alimentat cu minim 10V, mi-a venit o idee traznita, il combin cu o sursa ATX no-name si obtin un redresor auto, zis si facut, l-am comandat si am luat si un afisaj digital V/A-metru de panou, si am purces la lucru.Primul pas a fost sacrificarea unei surse ATX no-name dar perfect functionala ( o Aline ), am deslipit toate firele de pe iesiri, mai putin pe cel verde pe care l-am taiat mai scurt si l-am lipit direct la masa, apoi am refacut si conexiunea 3V3sense direct pe placa ( la mufa principala la unul dintre firele portocalii, exista un al 2-lea fir legat de el pe aceeasi borna, este pentru monitorizare ).Apoi am refacut conexiunile potrivite noii aplicatii. Modulul boost l-am alimentat din iesirea de 12V, iar pe cea de 5V am adaugat o sarcina suplimentara permanenta pentru a echilibra ramurile in sarcina, la testele in sarcina am gasit ca 10R a fost deajuns in cazul meu ( in functie de surse, s-ar putea sa fie necesar o rezistenta mai mica de 10 Ohm, verificati sa fiti siguri ), am pus 10R/10W pe care am lipit-o cu locktite de radiatorul diodelor. Scopul este mentinerea ramurii de 12V, peste 12 in sarcina maxim estimata.Afisajul este alimentat direct din iesire, in ultima dintre imagini veti regasi modul cum trebuiesc facute legaturile afisajului in acest caz.Si cam asta ar fi tot.Este o conversie pe cat de ieftina, pe atat de simplu de facut, nu trebui decat ceva indemanare si materiale de baza. Motivul realizarii a fost ca aveam chef de ceva nou, si vroiam sa-mi testez ideea. Cel mai probabil va fi de vanzare, undeva pe la 50-60 de lei ( ma mai gandesc ).Toate cele bune. Editat Octombrie 19, 2017 de marian Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 (editat) Faina scula . Am o sursa mica ce zici te bagi sa o repari/modifici?(in redresor) Editat Octombrie 19, 2017 de pop_ady44 Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 19, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Mersi. Pai ar trebui intai comandat un modul boost din ala, dureaza cam 1 luna, poate chiar mai mult pana soseste. Link spre comentariu
andu2008 Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Daca ai componentele acasa si nu ai ce face merita conversia. Daca ar fi sa le achizitionezi NU merita. Au forst si cu siguranta vor mai fi de vanzare POWERFIX ( la Li..l) la un pret apropiat si care dispune de afisaj, selectie a tensiunii, grad de incarcare , functie de desulfatare si mai ales si important oprirea incarcarii la atingerea tensiunii de 14v. Ca exercitiu este de apreciat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Ce se intampla daca bateria este decarcata sub 11V? Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 19, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Daca ai componentele acasa si nu ai ce face merita conversia. Daca ar fi sa le achizitionezi NU merita. Au forst si cu siguranta vor mai fi de vanzare POWERFIX ( la Li..l) la un pret apropiat Chiar vreau sa vad redresor nou la 12V/6A la 50 de lei Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Ce se intampla daca bateria este decarcata sub 11V? Va tinde să absoarbă un curent mărit, dar dacă descărcarea e uniformă și nu există un element ,,mort,, cu rezistență internă mărită... Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 19, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Nu este recomandabil ca un acumulator sa se descarce sub 11V, exceptand cazurile accidentale ( dar si alea cu potential de scurtare a vietii ), un astfel de acumulator are o rezistenta interna destul de mare, n-o sa poata mentine fortat tensiunea atat de jos, deci in principiu n-ar trebui sa fie o problema. Link spre comentariu
andu2008 Postat Octombrie 19, 2017 Partajează Postat Octombrie 19, 2017 Un acumulator a carui tensiune normala este de 12 v , la o descarcare intensa si la care tensiunea ajunge la 10-11v are sanse mari sa nu mai fie utilizabil pentru pornire motor ( domeniul auto ) datorita sulfatarii placilor. Si da, va absorbi un curent marit la incarcare. Pentru aplicatii uzuale ( acumulatori de autoturisme) sunt suficienti 2-4 A curent de incarcare. Tot uzual , data fiind utilizarea de catre un neprofesionist si fara supravegherea incarcarii, este utila functia de oprire a acesteia daca s-a atins gradul maxim de incarcare ( si datorita fapului ca pui un acumulator la incarcat in garaj, atelier, etc si nu stai cu ochii pe ampermetru). E meritoriu ca poti scoate 6 A (desi sursele pot duce mai mult). fara sa-ti reprosez nimic, am facut doar afirmatia ca pentru uz casnic un redresor pentru incarcarea acumulatorilor se gaseste in comert la preturi apropiate si nu as alege o constructie artizanala ( fie si a mea ) decit daca imi raspunde la o cerinta particulara sau ofera mult mai performanta decit ceea ce se gaseste uzual. Nu am avut intentia sa atac sau sa critic ideea si realizarea ci doar am facut o observatie. Daca nu aiti inteles asta, mea culpa. Link spre comentariu
Marian Postat Octombrie 20, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 20, 2017 Functia de oprire a incarcarii eu o vad mai degraba un moft decat o necesitate, este nevoie sa nu se supraincarce acumulatorul, adica tensiunea la bornele sale nu trebuie sa depaseasca un anumit prag, avantajul unei aplicatii cu iesire stabilizata asa cum este asta, e ca nu te intereseaza opritul automat al incarcarii, acumulatorul e tinut la tensiunea aia ( 14,4-14,5V ). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum