Vizitator Iulian George Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Buna, Sunt nou pe site, nepriceput in ale electronicii si vaderanjez cu o intrebare : ce naiba e dracovenia aia mica din imaginea atasata? O cutiuta ( 2x3 cm) prinsa de corpul unui alternator auto, cutiuta din care iese un papuc galben care era conectat la + pe alternator. Din ce imi dau eu seama, face o legatura intre corpul alternatorului ( - ) si fisa ( + ) tot de pe alternator. Sunt disperat....e de pe un Nissan, am fost la 4 magazine de piese auto, au cautat dupa seria masinii, seria alternatorului.....nimic...am fost la un service specializat in alternatoare si au spus ca eu un " gen de releu" si ar trebui sa ma duc la dezmembrari sa caut altul. Din pacate la dezmembrari nu-l vand decat cu tot cu alternator, fiind atasat cu un surub de acesta. Daca comand un alternator nou, vine fara dracovenia asta de releu... Orice ajutor e binevenit Merci! Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 E un biet condensator nepolarizat de 2,2uF/250V și nu se întâmplă nimic periculos fără el. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 (editat) ...am fost la un service specializat in alternatoare si au spus ca eu un " gen de releu" si ar trebui sa ma duc la dezmembrari sa caut altul. Daca nu ne "aburesti" cu service acela inseamna ca e din ce in ce mai bine! Cum pastele masii sa fii intr`un service specializat in repararea alternatoarelor si sa`l trimiti pe om la dezmembrari pentru un rahat de condensator si sa`i mai spui ca`i releu?!! E noaptea mintii! Parca s`au timpit de tot oamenii din lumea asta! Editat Octombrie 18, 2017 de Ion_Bumbu 3 Link spre comentariu
modoran Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Aia nu-s electronisti, de ce ar trebui sa stie ca ala e condensator sau releu daca nici in cartea masinii nu e precizat si nici nu face parte din alternatorul in sine ? Link spre comentariu
Freaka666 Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Credeti ca la un service autorizat de mesterit alternatoare sau chiar si Nissan nu exista nestiutori? Vreun bucatar angajat pe post de "electrician auto" mai mult ca sigur sa nu stie ce e "dracovenia aia de cutiuta" pt ca omul a invatat mecanic sa schimbe pastilele, sa il rebobineze, sa schimbe un rulment sau ce dumnezeu mai fac ei pe acolo. Link spre comentariu
QQme Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Este o anexa pt. deparazitare,uneori face parte din alt. alteori se monteaza de cei ce fac masina,dar surprinde lipsa cunostintelor elementare la unii electr. auto. Link spre comentariu
Vizitator Iulian George Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Daca nu ne "aburesti" cu service acela inseamna ca e din ce in ce mai bine! Cum pastele masii sa fii intr`un service specializat in repararea alternatoarelor si sa`l trimiti pe om la dezmembrari pentru un rahat de condensator si sa`i mai spui ca`i releu?!! E noaptea mintii! Parca s`au timpit de tot oamenii din lumea asta! Merci pentru raspuns, nu "aburesc", din pacate. Asta e realitatea....toti mesterii buni, imediat ce prind un pic de experienta, pleaca din tara. Omuletul de la service-ul care se lauda ca "bobineaza" alternatoare a introdus seria alternatorului in calculator, seria masinii, s-a uitat la fotografie, a mai chemat pe cineva care a spus ca-i regulator de tensiune si impreuna m-au trimis la dezmembrari Link spre comentariu
Vizitator Iulian George Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 E un biet condensator nepolarizat de 2,2uF/250V și nu se întâmplă nimic periculos fără el Merci! Ala din imagine nu este al meu, e o imagine gasita pe internet. Al meu de pe masina era de nerecunoscut, copt de caldura parca, o jumatate din el a mai ramas si aia foarte casanta. Cablul cu papuc era carbonizat si el. Am tendinta de a ma atasa de fiare ( masini ) si din cauza asta imi permit sa va intreb daca sigur nu are niciun efect negativ? Adica japonezii sa fi facut exces de zel ? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Aia nu-s electronisti, de ce ar trebui sa stie ca ala e condensator sau releu daca nici in cartea masinii nu e precizat si nici nu face parte din alternatorul in sine ? Pentru ca este un service specializat in alternatoare! Trebuie sa fie neaparat electronisti ca sa stie cum arata un condensator? Asa o mare minune este? Un electrician chiar nu are de`a face cu acei condensatori? Hai sa fim seriosi? Un nenorocit de cond de deparazitare sa nu recunoasca cei care fac service la alternatoare? Asta este noaptea mintii! Lipsa de profesionalism si interes 0 fata de meserie! 1 Link spre comentariu
PINTI Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Buna, Sunt nou pe site, nepriceput in ale electronicii si vaderanjez cu o intrebare : ce naiba e dracovenia aia mica din imaginea atasata? O cutiuta ( 2x3 cm) prinsa de corpul unui alternator auto, cutiuta din care iese un papuc galben care era conectat la + pe alternator. Din ce imi dau eu seama, face o legatura intre corpul alternatorului ( - ) si fisa ( + ) tot de pe alternator. Sunt disperat....e de pe un Nissan, am fost la 4 magazine de piese auto, au cautat dupa seria masinii, seria alternatorului.....nimic...am fost la un service specializat in alternatoare si au spus ca eu un " gen de releu" si ar trebui sa ma duc la dezmembrari sa caut altul. Din pacate la dezmembrari nu-l vand decat cu tot cu alternator, fiind atasat cu un surub de acesta. Daca comand un alternator nou, vine fara dracovenia asta de releu... Orice ajutor e binevenit Merci! Cine a spus ca acea " cutiuta " este defecta? Cei de la reprezentanta? Sau un service de cartier? De ce spuneti ca sunteti disperat? Pentru ce v-au spus acei falsi electricieni? Spuneti si noua, care este simptomul masinii: - nu porneste - nu incarca ..... Link spre comentariu
Vizitator Iulian George Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Multumesc tuturor pentru raspunsuri ! Am cautat acum pe net sa cumpar un astfel de condensator si in imagini par foarte fragile asa ca ma gandesc ca un amator ce sunt ca voi cumpara unul fragil, il introduc intr-o cutiuta unde il invelesc bine in silicon....cred si il conectez cu un capat la masa alternatorului si cu unul la fisa (+) a alternatorului. Alta intrebare : cablul care facea legatura intre plusul bateriei si alternator este verde pe sub izolatie si rigid \ casant. De fiecare data cand l-am atins au mai crapat niste fire in el. Ce ar trebui sa fac ca sa previn asa ceva sau e batranetea, bat-o vina? Adica pe Dacia 1310 pe care am invatat "meserie" acum 100 de ani, nu mi s-a intamplat niciodata ca unul din cablurile principale ( alternator, electromotor, masa baterie ) sa putrezeasca in halul asta... Banuiesc ca daca il inlocuiesc cu unul cu un numar similar de fire inauntru nu fac o prostie prea mare, nu? Ar trebui sa iau si altceva in consideratie? Am multimetru si nu mi-e frica sa-l folosesc , numai ca actualul cablu macinat nu cred ca si-a pastrat caracteristicile constructive. Link spre comentariu
Vizitator Iulian George Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 "Disperat" pentru ca in anul 2017, nu ma asteptam ca, ceea ce s-a dovedit a fi o banalitate, sa ma faca sa pierd atata timp... Totul a pornit de la faptul ca dimineata masina nu pornea, nu avea curent nici macar pentru toate becurile din bord, asa dintr-o data, fara semne de slabiciune in zilele precedente si chiar cand a inceput sa se incalzeasca pe afara. Initial am crezut ca am uitat un consumator aprins, plafoniera sau ceva de genul asta. Am incarcat bateria la redresor in timpul zilei, noaptea a pornit la sfert, m-am culcat linistit si dimineata....aceeasi problema. 2-3 becuri palide in bord si un ticait cand ii dadeam la cheie. Bun....m-am pus pe masurat...am pus multimetrul in linie cu bateria si am inceput sa scot sigurante, atat de la motor cat si de sub bord, in speranta ca gasesc consumatorul care imi "suge" bateria peste noapte. Nu am gasit. Pun alta baterie pe masina, de la alta masina, porneste la sfert si incep sa masor daca incarca alternatorul: - motor oprit : 12,5 - 12,7 V; - motor pornit : 11,9 - 12,00 V; - motor pornit cu consumatori mari ( AC, faruri ) : in jur de 11,00 V. Am tras concluzia ca alternatorul nu numai ca nu incarca dar fura si curent, noaptea ca guvernantii . L-am dat jos de pe masina si am vazut ca respectivul condensator era copt, jumatate din el lipsea, cealalta jumatate era carbonizata. Firul galben care iesea din condensator era prajit, nu mai avea izolatie. Cablul pozitiv care lega alternatorul de baterie, era verde pe sub izolatie, rigid si casant.Fotografia care am atasat-o am gasit-o pe net ca sa am ce arata la service-uri si magazine de piese auto, sa nu explic numai din maini . Nu-mi placea nici cum se invartea fulia, parca gripata. Fiind o masina veche, Nissan X-trail 2,2 dci din 2001 cu 220.000 km in bord dar de care m-am atasat, am decis ca ar fi cazul sa investesc in ea asa ca am comandat un alternator nou care va ajunge abia maine dar fara condensator. Nu am apelat la un service autorizat pentru ca nu am incredere in niciun mecanic, de aproape 20 de ani sofez, timp in care am avut doar 3 masini ( Dacia, BMW si Nissan ) pe care numai eu le-am gadilit, cu manualul Haynes sau tutoriale langa mine, softuri de diagnoza si multa rabdare. Cu partea de electronica nu prea am avut de furca pana la bietul condensator. Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 Ma tem ca daca nu renunti la ideea ca tu trebuie sa le faci pe toate(in ce priveste masina) n-o sa ai decat de pierdut.Si timp,si bani.Faptul ca te-ai dus la un nene,dar nu ai apelat la un service autorizat,care isi castiga painea din prestare de servicii,cu factura si garantie pe cele ce presteaza,te-a lamurit mai mult decat era necesar ca te poti tepui tare.Trasnaia aia de condensator nu spun ca poate lipsi in mod uzual,dar nici nu e o piesa care sa-ti produca necazurile de care povestesti.Poti merge linistit la o nevoie si fara el o perioada pana gasesti ce-ti trebuie si nu moare nimeni din asta,nu se intampla absolut nimic.Cred ca ai probleme cu puntea redresoare din alternator.Se impune demontarea si verificarea temeinica,dar inainte de asta,trebuie sa fii convins ca periile si releul de incarcare sunt in toate mintile.Cu asta ar fi trebuit sa incepi,chiar daca aveai Dacia veche.Daca la batrana Dacie te descurcai,probabil te vei descurca si la Nisan,insa o sa ai surpriza ca la jumate de drum sa te lovesti de lipsa unor scule specializate,si sa nu poti merge pana la capat.Te sfatuiesc sa cauti un electrician auto,care sa te rezolve,si eventual dupa ce vezi ce presupune demontarea alternatorului de pe masina si facut bucati pt verificare, viitoarea reparatie sa o faci singur. Acum cativa ani in urma,si eu eram obisnuit sa le fac pe toate singur.Am avut probleme cu fulia de alternator de pe un motor vw de 1,9tdi.Am zis ca ce mare pleasca sa schimbi o fulie...am vazut unde e alternatorul,am scuipat in palme,am demontat tot ce imi statea in cale,si dupa cateva ore de injuraturi,am ajuns cu dansul in mana.Si ce sa vezi,ca sa dai jos fulia aia,iti trebuie o cheie dedicata,compusa,care costa la vremea aia,1400 lei.Binenteles ca nu mi-am permis s-o cumpar fie si numai pt ca dupa reparatie urma sa ma uit la ea,nu ma ocup in mod curent de reparatii auto.Asa ca am montat totul la loc,m-am dus la service,si in doua ore am avut masina gata...pt o banala fulie de alternator.Tu ai probleme si cu instalatia,deci se va impune schimbarea de cablaj greu,cu care nu-i de joaca,asa ca reinoiesc recomandarea,cauta un electrician auto,nu stiu de unde esti,dar nu cred ca in zona in care stai nu se gaseste asa ceva,si sigur te rezolva. Spui ca ai mai mesterit la masini,dar nu ai spus in repaos,ce curent se consuma din baterie,cu toate alea oprite...asta ar fi fost o prima masuratoare concludenta,care iti spunea cate ceva despre natura defectului,si cine iti descarca bateria peste noapte.Ceva imi spune ca la partea electrica nici la Dacia veche nu excelai.Si nu spun asta cu rautate,e doar o constatare dupa cele relatate. Link spre comentariu
miron1947 Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 (editat) - motor oprit : 12,5 - 12,7 V; - motor pornit : 11,9 - 12,00 V; - motor pornit cu consumatori mari ( AC, faruri ) : in jur de 11,00 V. Eu cred ca regulatorul de tensiune este defect. Editat Octombrie 18, 2017 de miron1947 Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 18, 2017 Partajează Postat Octombrie 18, 2017 (editat) https://www.google.ro/search?q=BOSCH+0+290+800+036&rlz=1C1AOHY_enRO726RO726&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjQnb-Vh_vWAhUCtBQKHW5iCsgQ_AUICigB&biw=1680&bih=931 https://www.pieseauto.ro/cauta/condensator+deparazitare/ Editat Octombrie 18, 2017 de Ion_Bumbu 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum