Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Dioda Blocare Panou Fotovoltaic


Vizitator nicang

Postări Recomandate

Vizitator Marcel Oradea

Ce spuneti ? sa incerc cu una din aceste diode pt toate 3 panourile legate in paralel ( max. 120V / max. 120A / max 780W ) :

 

a. Vishay VS-60EPU02PBF https://www.tme.eu/ro/details/vs-60epu02pbf/diode-universale-tht/vishay/

sau

b. Microsemi APT60D20BG https://www.tme.eu/ro/details/apt60d20bg/diode-universale-tht/microsemi/

 

As vrea o leg inaite de controller .

post-266918-0-67483900-1510686611_thumb.jpg

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 34
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Dxxx

    4

  • sesebe

    4

  • validae

    4

  • UDAR

    2

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Este cam aiurea sa faci transformare lumina -> curent electric -> caldura. Asa ceva este necesar numai la statiile eoliene, care au variatii imense pe iesire si daca nu au o solutie mecanica, atunci singura posibilitate este sa le incarci cu un balast pentru ca sa nu arzi totul... Dar la solar, cu randamentul de conversie mic si fara astfel de varfuri imprevizibile chiar nu vad rostul. Si nici beneficiul, pentru ca puterea nu va fi suficienta sa-ti duca un boiler electric.

Asta pentru ca poti face captare direct solar -> caldura cu randament si costuri mai bune.

 

Este posibil ca o (mare) parte a pierderilor sa nu fie din descarcare inversa ci pur si simplu autodescarcare... deci verifica si asta. Trebuie sa fii sigur pe unde se duce curentul.

 

Ce mai poti face - si te invit pe rubrica de leduri - este sa optimizezi reflectoarele dupa cum spuneam eu mai sus - asta pentru ca nu spui ce reflectoare sunt. In caz ca sunt chinezesti se pot obtine randamente de 2-4 ori mai bune in majoritatea cazurilor. Unghiul de emisie trebuie sa fie conform situatiei concrete, daca este mare poate fi ceva fie bun / dar in mod egal poate sa fie rau, asta poti sa ne-o spui numai tu.

Link spre comentariu
Vizitator Marcel Oradea

Sincer sa fiu , lumineaza fff bine seara / noaptea . Cred ca sunt chinezarii ( exact ca si acestea : https://www.aliexpress.com/item/5PCS-20W-LED-Flood-Light-12V-24V-2200LM-Reflector-Floodlight-24-LED-SMD-5730-Ip65-Waterproof/32821246825.html ) . Am mai cumparat 2 reflectoare ce merg doar pe 12v la 10W cu senzor de miscare ( http://www.westech-solare.ro/proiector-senzor-miscare-p-412.html ) si sunt multumit de cum functioneaza si astea ( doar cand sunt cu bateriile in paralel ) .

Sper sa rezolv si cu descarcarea bateriilor dupa incarcare :((

post-266918-0-29132500-1510691845_thumb.jpg

post-266918-0-69421000-1510691855.jpg

Link spre comentariu

1. Diodele Schottky le-ai pus dupa ce iti raspunsesem.

Daca faci proba nu are ce sa iti strice, ba s-ar putea sa vezi ca pierderile nu sunt prin panou.

Insa poti sa pui in paralel mai multe diode ca sa obtii aceeasi capabilitate de curent... Mai mult poti sa pui 1 sau mai multe diode imediat dupa fiecare panou, inainte de a le grupa (in paralel presupun).

Asta pentru ca pretul mi se pare mare vizavi de curentul suportat - la ce ai pus tu, de la TME (mai mare de cateva ori decat merita).

 

Dar poti sa faci deconectarea panourilor mai simplu / si mai sigur in sensul ca atunci cand contactul este deschis rezistenta sa fie aproximativ infinita.

Asta pentru ca un Schottky normal de putere are rezistenta pe "blocat" destul de mica, adica se va mai scurge ceva curent.

Solutia simpla ar fi manuala cu comutatoare dupa fiecare panou / sau automata cu relee, eventual alimantate chiar de panou si care sa faca contactul atunci cand este tensiune pe ele - adica sa deconecteze automat panoul care nu da tensiune.

 

Cat despre proiectoare...

Daca esti dispus sa dai peste 10 lei pe un Schottky , daca ai dat sute de lei pe controllerul solar... atunci sa stii ca te zgarcesti exact unde nu merita.

 

Carcasa poti linistit sa o iei de la chinezi, posibil si driverul - dar niciodata leduri...

Adica prima operatie pe care ti-o recomand este sa vezi ce este la interior / sa vezi ce merita tinut / si in orice caz sa inlocuiesti ledurile cu ceva corect. Sansa ca ce ai tu acolo sa fie bune este aproape zero.

De la TME in loc de Schottky iti recomand sa iei COBuri pentru acest "upgrade".

Probabil ca in final vei obtine la fel de multa lumina ca initial cu numai 6-10W fata de cei 20W...

 

Bineinteles ca daca driverul nu este in comutatie si nici cu un IC cu randament bun -> la gunoi.

Bineinteles ca daca carcasa nu are un radiator bun -> la gunoi.

Adica sa nu crezi ca nu se poate sa se fi tras chiulul si la aceste componente, dar macar la ele exista sansa sa fie acceptabile si utilizabile - probabil insa ca intelept va fi sa le folosesti la putere sub 50% din ce folosea schema initiala, pentru ca invariabil sunt subdimensionate...

Link spre comentariu
  • 1 an mai târziu...
Vizitator duta alin

buna ziua. am si eu o problema ,am cumparat un kit fotovoltaic pt 12 v camion apicol. panoul solar250w,baterie gel12v/200a.dupa montare imi scoate 16 v. cei de la firma de unde am cumparat imi spun ca este normal.

 

Link spre comentariu

Păi în soare puternic e normal să genereze ceva mai mult de 12V, iar pe timp noros ceva mai puţin.Reglarea tensiunii de încărcare se face de obicei cu un controller dedicat fotovoltaicelor, acela se cumpără separat de panou şi se alege în funcţie de tensiunea acumulatorului şi curentul maxim cerut.

Link spre comentariu
Vizitator duta alin

va multumesc. kitul a fost cumparat complet de la ei.daca scoate 16v mi-au ars benzile led .ma gandesc la electronica de la centrifuga si la baterie daca stau mereu pe 16v nu dauneaza.

 

 

Link spre comentariu
Vizitator duta alin
Acum 54 minute, validae a spus:

Păi în soare puternic e normal să genereze ceva mai mult de 12V, iar pe timp noros ceva mai puţin.Reglarea tensiunii de încărcare se face de obicei cu un controller dedicat fotovoltaicelor, acela se cumpără separat de panou şi se alege în funcţie de tensiunea acumulatorului şi curentul maxim cerut.

bateria este de 12v/200a cu gel

Link spre comentariu

Ar fi trebuit să îşi facă treaba bine acel controller.Eu când am spus că trebuie un controller ca cel din postarea colegului, credeam că nu aveţi deja unul şi panoul e conectat direct la acumulator.V-aţi grăbit să comandaţi alt controller, dar poate era doar nevoie de nişte setări la cel existent...

Link spre comentariu

Conform fişei dispozitivul trebuia să menţină tensiunea la 14,4V iar la 15V e pragul de alarmă pentru supratensiune.Nu văd de ce apare atunci o tensiune de 16V pe acumulator.Nu mi se pare deloc normal, o astfel de supraîncărcare e dăunătoare şi pe un autovehicul, duce la evaporarea rapidă a electrolitului şi la supraîncălzirea bateriei.....

Sunteţi sigur că multimetrul folosit măsoară corect ? Dacă are baterie de 9V şi aceasta e epuizată, erorile de măsură sunt mari....

Editat de validae
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări