morocanosul Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Eu am mansonat cu poxilina o teava de 3/4,coloana de tur la et 1 intr-un bloc P+4 bransat la termoficare.S-a vrut sa tina pana in primavara,insa dupa 2 ani inca nu se intervenise cu sudura si mansonul era tot acolo.Daca se tine cont de ce a postat blazeu mai sus,in mod sigur nu da gres.Se aplica in inel(de asta am spus mansonat),nu ca un dop ce poate fi aruncat de presiune afara.Se consuma mai mult,dar si tine garantat.Pana la urma nu este nici un interes sa ramai cu un pachet de poxilina pe jumate consumat.In mod normal acolo trebuia sudat porul de la teava,sau taiata bucata cu fisura si inlocuita cu alta teava.Rasina s-a vrut a fi o solutie de compromis,care sa amane termenul de reparatie pana la golirea instalatiei.Era in decembrie,in preajma sarbatorilor,cand nu vine nici naiba la o reparatie din asta. Incearca si o sa vezi ca tine.Totul depinde de marimea sparturii.Daca ai un por,in mod sigur il stopezi cu poxilina.Daca ai ditai vagauna de la corodarea tevii de rugina,atunci normal ca o sa plesneasca alaturi si tot nu va tine.Nu mai fiti atat de categorici daca nu ati incercat.Presiunea in circuitul de caldura se opreste undeva la 6 bari.N-am vazut niciodata 8,dar nu contrazic,posibil in alte puncte termice sa pompeze ca nebunii.Cu 4 bari ajungi lejer la nivelul 10 si mai si ramane o rezerva,cu 6 esti lejer.La ce le-or trebui unora 8 bari nu inteleg,dar asta e. Aici sunt de acord cu tine,am avut si eu probleme identice cu vechile calorifere(tot in anotimpul rece),daca se curata temeinic locul si se aplica CORECT,poxilina rezista! Desigur,e o solutie de avarie,pana la rezolvarea corecta a problemei! Desigur,nu am aplicat metoda decat dupa ce instalatia a fost scoasa de sub presiune(din subsolul tehnic)! La mine,punctele termice sunt automatizate,nu am de la cine cere aprobari...am incercat la dispecerat la ei,nu puteam lua legatura...un instalator care mai lucrase la bloc mi-a aratat ce si cum,am invatat pozitia tuturor robinetilor care ma intereseaza si functiile lor! Acum...sunt ''pregatit(?)''...sa vina DEFECTIUNEA! Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 (editat) Aici sunt de acord cu tine,am avut si eu probleme identice cu vechile calorifere(tot in anotimpul rece),daca se curata temeinic locul si se aplica CORECT,poxilina rezista! Desigur,e o solutie de avarie,pana la rezolvarea corecta a problemei! Desigur,nu am aplicat metoda decat dupa ce instalatia a fost scoasa de sub presiune(din subsolul tehnic)! La mine,punctele termice sunt automatizate,nu am de la cine cere aprobari...am incercat la dispecerat la ei,nu puteam lua legatura...un instalator care mai lucrase la bloc mi-a aratat ce si cum,am invatat pozitia tuturor robinetilor care ma intereseaza si functiile lor! Acum...sunt ''pregatit(?)''...sa vina DEFECTIUNEA! Mai bine sa nu-ti vina!! Nu cred ca ti-ar placea sa te apuci de reparatii in toiul iernii, sau de sarbatori. @doru3160! Sint de acord cu tine ca un por poate fi stopat cu poxilina,dar la o garnitura din klingherit, rupta, nu mai ai ce-i face. In punctele termice, sint pompe in trepte pentru vehicularea agentului termic.Aceste pompe fac presiune destul de mare,depinde de numarul de trepte. Nu stiu daca si acum, la blocurile cu mai mult de 4 etaje se folosesc pompe in trepte pentru ca agentul termic sa ajunga la etajele superioare. Inainte blocurile cu mai mult de 4 etaje aveau astfel de pompe. Editat Octombrie 22, 2017 de GEO 53 BN Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Nici n-am pretins ca este solutia universala,si nici ca ar fi cea mai buna,dar in anumite situatii te scoate din necaz cu minim de efort.Totul depinde de ce se gaseste la locul faptei. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 22, 2017 Partajează Postat Octombrie 22, 2017 Nici n-am pretins ca este solutia universala,si nici ca ar fi cea mai buna,dar in anumite situatii te scoate din necaz cu minim de efort.Totul depinde de ce se gaseste la locul faptei. Da,ai dreptate. E de preferat sa nu te confrunti cu astfel de probleme,mai ales iarna. Link spre comentariu
blazeu Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 (editat) NU am mai intrat ceva timp. Sa raspund: 1) Am aplicat poxipol (inca nu aparuse poxilina), atat pe pori de teava de otel, cat si pe imbinari de elementi de fonta (bizonu' de instalator mi-a ars garnitura din fabrica, din CARTON, cu autogenul cand a incalzit carligul de sustinere, incastrat in perete pentru a-l indoi la cald (era din otel striat, care nu se putea deforma decat asa; (montaj de la inceputul anilor '90, cu prindere in mortar)) Nu s-a miscat nimic de mai mult de 10 ani (presiune 1-2 bar maxim, supape de siguranta de 3 bari. 2) Atentie, e nevoie de de MINIM 10 minute, preferabil vreo 30 fara presiune, sa se intareasca adezivul!! 3) La cazanul cu lemne tot 3 bari ar trebui sa aiba supapele de siguranta. Sau utilizati vas de expansiune deschis, unde nu exista notiunea de "presiune maxima". Poate ati vrut sa spuneti CONTRAPRESIUNEA din perna de aer a vasului de expansiune INCHIS? Depinde de INALTIMEA instalatiei: pentru fiecare 10 metri=1 bar ("atmosfera") (presupun ca nu aveti mai mult de 3 etaje? Uzual, se pompeaza cam 1 bar (aer)(majoritatea instalatiilor au pompe si presiunea statica de minim 1 bar la nivelul lor impiedica aparitia cavitatiei, care in afara de zgomot are efect distructiv asupra paletelor pompei) Editat Octombrie 23, 2017 de blazeu Link spre comentariu
doru3160 Postat Octombrie 23, 2017 Partajează Postat Octombrie 23, 2017 Poate ati vrut sa spuneti CONTRAPRESIUNEA din perna de aer a vasului de expansiune INCHIS? Depinde de INALTIMEA instalatiei: pentru fiecare 10metri=1 bar ("atmosfera") (presupun ca nu avetimai mult de 3 etaje? Si daca nu exista nici un etaj ? Centrala este la acelasi nivel cu caloriferele...ar rezulta ca tot 1bar este valabil,insa am masurat presiunea la un vas de expansiune nou,cumparat pt a schimba unul defect,si avea 1,7bar.Am masurat pt ca nu stiam daca e presurizat din fabrica sau trebuie sa pompez eu.Era presurizat si atat avea.Vasul era de 8 l. Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 Intarziere. Dar, totusi.... Vasul ala de expansiune a fost doar testat in fabrica. nu e cazul sa va bazati pe acea valoare a presiunii. De fapt, contrapresiunea se poate ajusta in functie de inaltimea instalatiei. Practic: presiunea de lucru curenta: 1.....2 bar. 1 Bar e minimul pentru care pompa NU face zgomot; spre 2 bar, daca aveti o instalatie "inalta" (de ex. centrala in subsol, cu parter, etaj si mansarda) (astea erau cele 3 "etaje"). Caldurica buna! Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 9, 2018 Partajează Postat Ianuarie 9, 2018 Vasul ala de expansiune a fost doar testat in fabrica. nu e cazul sa va bazati pe acea valoare a presiunii. Practic: presiunea de lucru curenta: 1.....2 bar. De ce sa nu ne bazam pe valoarea gasita,de 1,7bar,daca asa cum spuneti,presiunea de lucru curenta este de cea mentionata? Am avut situatii cu instalatie intinsa de la demisol,unde era si camera tehnica,pana la etaj(un etaj,parter si demisol),si n-au fost probleme cu 1,5 bar in vas.A compensat foarte bine variatia de volum intre rece si cald,fara nici o importanta inaltimea la care era dus agentul termic. La instalatiile presurizate, pompa stie inaltimea de lucru,nu vasul. Link spre comentariu
blazeu Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 Cel mai important e sa nu fie "zero" acea presiune (ca balonul se va intinde si e foarte posibil sa se rupa). Puteti sa pompati si 6 bari, dar vasul va primi doar (prea) putina apa, neindeplinindu-si rolul. Probabil ca exista un anumit raport intre presiunea apei si cea a aerului din spatele membranei, astfel incat sa preia optim variatiile de volum (de exemplu, la hidro- foare, unde presiunea de lucru variaza intre 1-2bar minima si 3-4 bar maxima se recomanda 1,5 bar cu presiunea pe apa ZERO. In functionare aerul va avea variatii de volum care vor EGALA presiunea lui cu a apei din balon). La instalatiile de incalzire apar variatii mai mici ale volumului, respectiv a presiunii (depinzand de variatiile de temperatura; in prima faza, apa se dilata prin incalzire, apoi se dilata si celelalte elemente - tevi si radiatoare - si presiunea scade). Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 Cel mai important e sa nu fie "zero" acea presiune (ca balonul se va intinde si e foarte posibil sa se rupa). Puteti sa pompati si 6 bari, dar vasul va primi doar (prea) putina apa, neindeplinindu-si rolul. Sa nu cadem dintr-o extrema in alta...lasati aia 6 bari pt cei mai mofturosi,cu multe turnulete. Balonul se intinde cand intra lichid in el. Daca nu are perna de aer,tinde sa se extinda in tot volumul vasului. Aerul doar opune rezistenta la umplerea (totala) cu apa.Asta referitor la buteliile de la hidrofoare,ca tot ati pomenit de ele.Nu aerul le poate rupe,ci lipsa aerului si ocuparea in totalitate cu apa. La vasele de la centrale,de cele mai multe ori am intalnit membrana metalica,gofrata pe margine. As face o analogie cu membrana unui difuzor,desi e cam deplasata comparatia. Si acolo,perna de aer are o actiune limitata,daca ne referim la cursa mecanica,nu se compara cu cele cu membrana din cauciuc. Difera doar rezistenta opusa apei,functie de presiunea aplicata in vas.Majoritatea vaselor de expansiune vin cu 1,5...1,7bar si in mod normal isi fac treaba in 95% din cazuri, asa cum vin din fabrica.Variatia presiunii intr-o instalatie in care vasul de expansiune nu-si mai face treaba, poate fi si mai mare de 2 bari de la rece la cald. Daca se umple instalatia la 1,5bar la rece si variatia este de min 2 bari,automat se depasesc cei 3 bari ai supapei de siguranta si aceasta va elibera presiunea...lucru nu prea placut,mai ales cand cazanul este in bucatarie. Link spre comentariu
bobo Postat Aprilie 3, 2020 Partajează Postat Aprilie 3, 2020 (editat) Chiar daca este un subiect vechi continui si eu aici. La un calorifer de otel care nu pare deloc ruginit,3 ierni utilizat pe instalatia termica de la bloc Ram( nu centrala),se poate astupa un por cat o gamalie de ac? Se poate suda? Editat Aprilie 3, 2020 de bobo Link spre comentariu
cristi_ozana Postat Aprilie 3, 2020 Partajează Postat Aprilie 3, 2020 Nu se poate suda mai bine il inlocuiti deoarece este oxidat in interior si nu are rost sa va complicati. Daca a aparut un por mai pot sa apara si altele, astfel riscati sa va inundati casa. Link spre comentariu
bobo Postat Aprilie 3, 2020 Partajează Postat Aprilie 3, 2020 Acum 34 minute, cristi_ozana a spus: Nu se poate suda mai bine il inlocuiti deoarece este oxidat in interior si nu are rost sa va complicati. Daca a aparut un por mai pot sa apara si altele, astfel riscati sa va inundati casa. M am inundat si l am inlocuit. Totusi acesta arata ca si nou pe exterior si ma gandeam ca poate este doar acel por repar. O sa ajunga la fier vechi. Multumesc. 1 Link spre comentariu
manolo Postat Aprilie 3, 2020 Partajează Postat Aprilie 3, 2020 La incalzire centralizata e recomandat calorifer de aluminiu. Link spre comentariu
mac01 Postat Aprilie 3, 2020 Partajează Postat Aprilie 3, 2020 Si la necentralizata? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum