Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Becurile cu Led nu se sting complet.


Vizitator

Postări Recomandate

Buna ziua!

Am o problema cu becurile cu Led si anume nu se sting complet, raman in stare de veghe cand sunt oprite de la intrerupator. Am scos afara led-urile din intrerupatoare, am montat si intrerupatoare fara led, am inversat si nulul cu faza prin intrerupator si situatia persista. Cine ma poate ajuta sa rezolv aceasta situatie neplacuta.

 

Da, aproape toata lumea se confrunta cu aceasta problema. Cumperi un bec si-ti mai trebuie rezistente si condensatori? Asta-i solutie?

Link spre comentariu

Da, inteleg ca vroiati o solutie concreta - si ce spuneam nu pare asa ceva...

 

Dar daca cititi totul cu atentie, din nou, aveti tot ce va trebuie:

 

1. Vreti musai sa rezolvati cazul concret - aveti solutii date de Validae, care sigur vor functiona.

2. Pe viitor credeti-ma pe mine si nu mai cumparati un produs nascut prost, de la inceput. Puneti mana si construiti ceva temeinic, efortul va merita si calitatea va fi mult peste orice becoled uzual.

 

3. Aici este mai complicat.

Probabil aveti intrebarea de ce unele becuri se aprind si altele nu, desi nu par mari diferente...

 

Raspunsul este ca defapt nu exista "becoled"

Adica sub aceasta denumire sunt aduse impreuna produse foarte diferite, solutii constructiv total altfel, dar care seamana la aspectul exterior.

 

Multe au alimentare cu limitare pe reactanta serie - aici orice faramita de energie care trece (inclusiv curenti inevitabili, dar foarte mici, prin cuplaje capacitive si inductive) - in mod invariabil vor trece si prin leduri si vor provoca luminiscenta care va deranjeaza. Solutia este foarte proasta, dar si foarte ieftina, asa ca va fi gasita in cam toate becoledurile ieftine si proaste.

Este evident ca cine face un asfel de produs nu are nici idea de a fideliza consumatorul, nici cea de a fi "cinstit" deci sigur nu va spune nicaieri ca becoledul va licari noaptea...

 

Alte variante au alimentari in comutatie, unele chiar acceptabile poate chiar bune. Pentru ca montajul in comutatie necesita un anumit curent pentru propria functionare, de cele mai multe ori nu vor ilumina cand le introducem in conditiile cazului de mai sus, energia nu va mai ajunge la leduri, va fi consumata in driver.

Teoretic aceste becoleduri sunt mult mai bune, asta ca principiu.

In practica, insa, pot fi si mult mai rele, chiar daca au un principiu de functionare mai bun: circuitul in comutatie este si generator de caldura mai mare decat in cazul precedent / dar in plus este si mai sensibil la caldura.

Pai si proiectarea deficitara inghesuieste montajul asta impreuna cu ledurile, care si ele sunt si generatoare de caldura, dar si termosensibile -> reteta perfecta pentru dezastru, adica pentru defectare prematura.

 

 

Pai si unde este producatorul cinstit?

Producatorul cinstit ar face o constructie cu racire / si cu leduri bune / care sa aiba si CRI superior / si cu o alimentare in comutatie cu separare galvanica.

Pai si facand asa va ajunge sa-si vanda produsul cu peste 100 lei bucata.

Si va avea putere de numai 3-4-5W...

Se va lauda insa cu 50 de ani de functionare in conditii casnice in medie si cu flux mai mare, datorita unui randament mai bun cu toata puterea mai mica.

 

Cine va cumpara becurile astea, cu cost mare si putere mica???

Defapt marketingul intern nici nu va permite sa se scoata un astfel de produs... Ar fi un producator cinstit dar cam ... sinucigas...

Link spre comentariu

Bun, si daca specifica CRI-ul ce rezolva?Valoarea trebue sa fie mare sau mica? Cine din varful muntelui sau mai stiu eu de unde stie la ce sa sa uite cand cumpara becuri?Vecinul nu a stiut ca sunt becuri cu lumina calda sau rece si ce inseamna 3800K ....!

Link spre comentariu

In lumina unui bec cu CRI inferior - poate fi si bec led / dar si CFL - pur si simplu "nu te simti bine" si iti obosesc ochii, sau cel putin ai o senzatie de neplacut. Sau poate sa fie principala senzatia ca lumina este dar parca pur si simplu "nu este luminoasa" sau este "lumina intunecoasa" - si nu caut aici niscai oximoron... Sau poate nu simti nimic propriu-zis, dar subliminal te streseaza.

De altfel culorile sunt deformate, mai usor de remarcat la vegetale sau pe anumite panzeturi.

Probleme de astea au aparut odata cu becurile CFL, luai chinezisme = te chinuiai, luai Osram = era o lumina placuta.

 

Mai mult de atat nu pot descrie si sunt convins ca fiecare resimte diferit.

In plus ceea ce este neglijabil pentru cineva , poate foarte bine sa fie intolerabil pentru altcineva.

 

Chinezisme sau cine stie ce tuburi fluorescente vechi, socialiste pot foarte bine sa aiba CRI sub 50, valoare mult prea mica.

 

Deci cauti valoare cat mai mare.

Eu personal eram deranjat de cele "tipic 70CRI" dar tolerez foarte bine cele "peste 80CRI".

 

Insa soarele cat si orice sursa incandescenta - adica toate becurile cu filament au CRI maxim, adica 100.

Becuri cu filament sunt cele clasice si cele cu halogen ca tipuri mai raspandite. Avantajul este CRI maxim, dar faptul ca emit serios in IR duce la randamente de 10 ori mai mici ca ledurile.

Adica trebuie sa decizi economic versus CRI mare.

 

****

 

Cine din varful muntelui sau mai stiu eu de unde stie ...

- pai cine (multi chiar si de pe acest forum) stiu ca ledurile din componenta unui becoled ar rezista saracele 50.000 ore, in timp ce intreg ansamblul de multe ori rezista numai sute de ore, si mai rar depaseste macar 5.000 ore, ceea ce este numai 1/10 din potential?

- pai cine spune ca becoledurile sunt interzis de a fi plasate in corpuri vechi care nu au deschideri obligatori si jos si sus?

- pai cine declara ce tip de alimentare a pus in becoled?

- ba mai mult nu se declara nici macar eficienta, sau daca este declarata este mai mult decat evident ca nu este reala.

etc.

Link spre comentariu

Eu tind sa cred ca sunt in primul rand din afara acestor preocupari si in al doilea rand neinformati.

 

Cum poate sa-si inchipuie un profan ca ce face un amator este cu multe clase peste ce face industria? Cum sa-si inchipuie ca cineva sacrifica fiabilitate de 50.000 ore, coborand-o sub 1.000 ore?

 

Defapt sunt si oameni din domeniu care nu se ocupa de asa ceva si nu au habar, desi daca le explici, le vine foarte usor sa inteleaga.

 

 

Paradoxal, oarecum, unii ajung la produsele bune doar din cauza ca nu au incredere in produsele ieftine.

Altii ajung la asa ceva fiindca "s-au prajit"...

 

Ideea este ca exista cam 3 solutii bune:

1. - iei produs bun, care nu este becoled ci un corp special conceput de la zero, si care are si conceptia si realizarea cel putin bune, unele chiar cu componente premium. Dar asta costa foarte mult si nu este o oferta mare pentru ca nu exista nici doritori.

2. - asamblezi un produs de firma. Pai exista de la multi producatori toate componentele necesare, sa le asamblezi devine o joaca, ca un lego.

Spre exemplu COB Cree + fixator/optica secundara (filtru-lentila-reflector) de la Ledil dedicate + radiator original Cree sau unul dedicat de la producatorii mari de radiatoare + o sursa corespunzatoare de la Inventronics ca tot suntem la premium.

Cum sursa probail are conectori si fixatorul are deja firele de contact - nu ne trebuie nici macar letcon, doar o surubelnita si ceva accesorii, inclusiv TIM.

Ce iese nu are cum sa nu fie bun, dar pentru gustul meu ramane inca extrem de scump...

3. - te pricepi si ai si dotarile necesare -> atunci ingredientele incep sa devina ieftine, desi calitatea ramane (poate si depasi) similara cu cazul de mai sus:

COBuri de la LiteOn si Prolight / fixare corecta cu TIM si suruburi / profile de aluminiu de la un furnizor de metale dar si radiatoare dedicate de la producatori buni dar nu extrem de scumpi, ca Fischer / surse CC probabil de la MeanWell daca pretul este necesar sa fie mic, dar cateodata iti dai in petec si cu Inventronics.

 

Tot aici se vad frecvent solutii mergand pe randamente foarte mari = puncte de functionare sub 10%. Asta pentru ca defapt cheltuiala mai mare pe COB nu intereseaza componenta cea mai scumpa + indirect defapt economisim la componentele scumpe (sursa CC si radiator) datorita randamentului mai bun.

Oricum cine se baga la asa ceva, stie ce face si are foarte bun control pe partea asta cu a-si permite luxul randamentului mare fara a cheltui defapt in plus, ba chiar cu economii pe termen lung.

 

Nu mai spun ca o instalatie bine facuta, cu racire si alimentare buna, nu numai ca permite, dar oarecum singura "cere" upgrade la COB la cativa ani, pe masura evolutiei tehnologice - iar un upgrade pe o instalatie deja buna iti readuce instalatia in topul calitatii.

Link spre comentariu

Sau și mai bine, se poate pune un condensator cu valoarea între 0,47 - 1uF/400Vc.a. pentru că nu disipă căldură și poate contribui în plus la compensarea factorului de putere (după caz). Am spus și-n alte cazuri, astfel de condensatori se găsesc prin orice electrocasnice cu motor (bormașină, flex, aspirator, mixer, etc) și poate fi scos fără probleme, el având doar rol de antiparazitare radio (Filtru EMI ).

De fapt ăsta e răspunsul problemei de la care a pornit topicul, dar s-a ajuns până la discuții despre CRI și randamente. Care sunt foarte utile, dar nu rezolvă deloc problema inițială....

Link spre comentariu

Desigur ca asa este, vorbind strict on-topic.

 

Insa totusi cauza problemei era becoledul.

Eu am atacat anumite conceptii asupra lui care nu concorda cu realitatea. Si culmea este ca realiatea asta este defapt cam ilogica si absurda, dar asta este situatia.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Am sa incerc varianta sugerata de Validae si anume montarea in paralel a unui condensator de 1 uF/400Vca. pe alimentarea duliei.

Pe moment am rezolvat problema, am inlocuit toate becurile led made in RPC cumparate din magazinul universal, cu altele produse in Humgary , marca ENTAC - 12W la 76W, 970 lumen, 4000K, Ra >80 cumparate din magazin de specialitate. Acum nu m-ai ramane nici unul in stare de veghe.

Editat de nicu_top
Link spre comentariu

OK, bine ca ti-ai rezolvat problema, dar ce ai cumparat... de ce nu ai fost atent la caracteristici, macar 100lm/W, macar atat...

Din ce inteleg, ce ai luat tu consuma 12W si da 970 lumeni - asta este jalnic. Nici CRI nu este specificat din cate inteleg.

 

In ziua de azi ce iti construiesti cu mana ta are sanse de peste 150lm/W si evident CRI peste 80.

Este evident ca becoledurile vor fi oricum mai proaste, dar numai 80lm/W este ceva deja depasit chiar si la becoleduri.

 

Si chestia cu "magazin de specialitate" nu exista prin Ro din cate stiu, sunt doar comercianti si atat.

Link spre comentariu

Deci este magazin numai de prodese electrice, ei executa si lucrari de exterior si interior electric de tot felul si au magazinul lor, ofera si garantie... am specificat mai sus Ra>80

Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

Ms confrunt si eu cu aceasta problema. Am un proiector cu senzori de miscare si crepuscular care initial avea un bec de 150w. Cum cainele e liber noaptea se aprinde f des. Am redus maxim sensitivitatea dar degeaba.

Am luat un bec cu leduri si l am montat in proiector. Acesta ramane aprins cam la 10%. Am inversat faza cu nulul (proiectorul e alimentat in permanenta) dar degeaba. Am pus condensator pe soclu, face la fel. Am modificat in interior la releu ca sa imi intrerupa faza ca inainte aveam faza la dulie iar la anclasarea releului dadea nul. Tot degeaba. Ce sa stiu sa mai incerc. Becul nu e chinezarie, credca e luxten.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări