Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Varta sau Rombat


Vizitator

Postări Recomandate

 

80mA este imens daca chiar a fost corect masurat, fara contact, fara lumini interioare, fara casetofon. La 80mA iti termina bateria in cateva zile de standby, trebuie sa fie sub sau macar aproape de 0.01mA, depinde ce consumatori ai (alarma, ceas, senzori,...).

 

......................................................

 

Aici ti-ai dat cu stingu-n dreptul. Incep sa-mi dai seama cam pina unde se intinde aria ta de expertiza.

0.01mA inseamna 10uA.

Masinile actuale sint pline de module electronice.

Sa ignoram orice altceva si sa luam in calcul numai curentul de fuga al condesatoarelor electrolitice.

In datasheetul asta se poate vedea ca pina si la un condesator de calitate tot ai ceva curent de fuga, in cazul celor din datasheet ai un curent de cel putin 4uA - pe condesator.

 

SINT SUFICIENTI NUMAI 3 de astia si s-a depasit curentul pe care-l declari tu, si sint citiva zeci poate sute de condesatori intr-o masina moderna.

 

Hai, fi mai cu picioarele pe pamint si nu mai povesti povesti.

Link spre comentariu

Carcotasi ca intodeauna, nu au nici cea mai mica idee cum functioneaza dar comenteaza pe forumuri la cei care stiu.

sesebe: Nu o sa ma chinuiesc sa iti raspund mai mult de atat: totul e mult mai evoluat decat ai tu impresia si vezi ca masinile sunt gandite de ingineri special sa nu consume bateria cand stau degeaba, nu le pun condensatori peste tot cum ai tu impresia. Pune mana si documenteaza-te inainte sa comentezi aiurea. Cateodata e mai bine sa taci decat sa vorbesti si sa dovedesti ... sti tu ce...

 

Unele greseli sunt usor de observat si trebuie sa ai probleme cu capul sa te legi de alea.

 

Nu inteleg de ce bateriile nu au stantate data fabricatiei? Am putea sa ne ferim de cele care stau in raft cu anii daca am stii data fabricatiei.

 

Data este stantata pe baterii.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Si preventiv o sa mai pun un document de la acumulatorii laudati aici si conditiile de garantie:

 

Va rog sa faceti un mic calcul, 0.05A este < sau > decat 80mA anuntati aici in top-ul topicului ? Si vorbim de o limita la care SE PIERDE GARANTIA ! adica este exagerat de mult !

 

http://www.baterii-auto-ploiesti.ro/garantie.php

 

  • Cumparatorul nu respecta conditiile de acordare a garantiei:
  • Daca bateria este descarcata la mai putin de 8V
  • Curentul de repaus al autovehiculului este mai mare de 0.05A
Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Unde bre...ca eu am cautat de mi-a venit rau...si n-am gasit nimic.

 

Pe plastic direct o gasesti, ori sub forma de "ceasuri" ori sub forma de numar. Toate au data fabricatiei pe ele, nu pe eticheta ! sau am vazut chiar stantata pe borna de plumb la unele varta.

 

 

Data-productie-Baterii-auto-Tudor-High-T

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

La rombat e stantata ca un cod alfa numeric. Nu apare in format dd-mm-yy. Am gasit un articol pe tema asta. De regula ceasurile de pe plasticuri reprezinta data moldingului nu data cand bateria a fost facuta in cazul de fata. Fabrica produce sau comanda un camion de troace de plastic si le umple in decursul unui an.


Primul digit e luna 0_9 A-C, digitul 2 si 4 sunt luna, digitul 3 e anul ( ultima cifra din an ,7 in cazul 2017)


https://i0.wp.com/www.bateriialba.ro/wp-content/uploads/2016/11/Data-fabricatiei.jpg?resize=300%2C183

 

13-octombrie -2016

Link spre comentariu

Ce tampenie...trebuie sa-ti iei codurile de descifrare dupa tine cand cumperi o baterie! Era mult mai simplu o stanta cu luna si anul fabricatiei.

Cred ca asta este motivul de ce nu gaseam data fabricatiei....bateria mea de pe masina este Varta.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Rombatul meu vechi avea data tercuta in format normal. DAta nu e f relevanta. AStea de pe raft sunt luate din magazin si duse periodic la reincarcat la centru sau la firma mama.

Evindet, nu iei una veche de ani buni, dar sansele sa iei asa ceva sunt mici oricum.

 

 

 

80mA este imens daca chiar a fost corect masurat, fara contact, fara lumini interioare, fara casetofon. La 80mA iti termina bateria in cateva zile de standby, trebuie sa fie sub sau macar aproape de 0.01mA, depinde ce consumatori ai (alarma, ceas, senzori,...).

 

Danny, nu o mai da la intors, tu cu mana ta ai scris 0.01mA. DAca vroiai sa scrii 0.01A sunt de acord cu tine, greseli de tastare se pot face.

80mA e specificat ca o valoare normala pt w211 cu alarma si 40mA fara alarma.

Plus ca masina vine de fabrica cu baterie AGM, care a tinut din 2003 pana in 2013 conform datelor de service. ASa ca se poate.

Momentan proprietarul anterior m-a procopsit cu varta silver care deja da semne.

Am fost in concediu anul asta, am alta masina pt deplasari scurte, masina a stat aproape 3 sapt in garaj, ce sa vezi, a pornit la prima cheie.

 

Si nu, nu e deloc stress testing. Daca eu iau o masina si o lovesc de stalp nu se cheama stress testing.

Bateriile astea sunt baterii de pornire, ele nu suporta cicluri de descarcare frecvente. Scrie inclusiv in manualul lor.

Sunt destinate pornirii motorului, deci un spitz scurt si apoi reincarcare. In felul asta vor avea viata lunga si comportamentul dorit.

DAca vrei sa faci ceea ce ai zis tu, iei deep cycle sau de vrei sa le tii intr-o stare de semi-incarcare atunci iei AGM.

Altfel e ca si cand ai face scufundari cu un ceas ne-subavcatic si apoi sa urli ca e naspa.

 

Cat despre firme, rombat ofera la seria de top produse f bune ca pret. De tinut pe multi ii tin 6-7ani, iar in intervalul ala posibil sa dai masina!

De aici pana la de cacao e cale luuuuunga.

 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări