morocanosul Postat Octombrie 13, 2017 Partajează Postat Octombrie 13, 2017 Dejaar trebui să introducem în calcul seria de fabricație , anul , luna , etc . Rombat , din punctul meu de vedere sunt câștigătorii testului de fiabilitate în România , dar nu contează pentru cumpărătorul de rând . Cumnatul meu , este fan Bosch . Contează ? A schimbat multe mașini , dar toate SH , din clasa de jos . Pentru mine , părerea lui nu mai contează . Contează doar părerea mea . Intrebarea(mea) de ..10 puncte?? ar fi daca la un ''Mertan'' care costa ...160000 de Euroi,ce acumulator ati pune?? Atentie,are monitoare si pt. pasagerii din spate,o multime de facilitati...,mie doar prin cel mai negru cosmar(cand visez..urat) as umbla cu asa ceva...!! Daca esti accidentat de un...Trabant??/Lastun/Matiz?? Vopseaua/manopera costa mai mult decat...costa...Lastunul,Matizul etc! Tocmai ce am calatorit cu o asemea ..''rabla'',scaunele cu incalzire,MASAJ?? Nu mai zic de motorizare...340 de CP/consum/oras...32 L/motorina...! Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 13, 2017 Partajează Postat Octombrie 13, 2017 Referitor la rable, navigam pe net si imi apare o reclama cu 4 jante care costau mai mult decat am dat eu pe toata masina... De, fiecare dupa posibilitati! Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 13, 2017 Partajează Postat Octombrie 13, 2017 32L motorina in oras nu ai cum sa scoti decat de mai tractezi inca un mertzan dupa tine! Probabil ai citit un consum/trip, si calatoria a fost f scurta. Nici pe benzina nu ajungi la cifra aia. Start=stop in general cer baterii AGM. Alea suporta sa stea descarcate mai mult timp, fara leziuni permanente. O baterie normala isi pierde din capacitate daca sta multa vreme partial descarcata. Evident, se presupune ca folosesti functia start-stop, nu o ai de decor. Nici nu tre sa ai multe plasme si prostii. A mea cum deschid usa incepe sa suga 20A timp de zeci de secunde. Cand pun cheia sare la 30-40A pt o perioada scurta de timp. Mai face masina un self-test la frane, de nu e destula presiune incepe compresorul sa sune, manca si ala cativa zeci de A. Cand o inchid scade consumul destul de repede sub 1A, dar pana sa ajunga la 60-80mA, oscilant, trece aproape un minut! 100Ah are, dar in stilul asta nici asta nu pare mare. O lasi o luna nemiscata si ai o pierdere de ~50Ah. Varta silver fabricata in 2013, da semne clare de oboseala acu ca a venit frigul. IArna trecuta scadea tensiunea la ~9.5V cand invartea. Vara nu scade sub 10.x si invarte mult mai energic. Am incercat sa o incarc fortat, dar chiar si cu 15V (cu limitare la 2A pe ea) timp de ore bune, nu mai accepta sarcina. De atunci tot drumuri lungi am facut, in rest sta cuminte in garaj. Rar vede oras. Ce-i drept de cand am facut asta am scapat de avertizarea de convenience functions disabled, battery protection. In gol bateria are vreo 12.8, dar la asa consumuri doar cand pun contactul scade la 11.5V sau chiar 10.9V iarna trecuta, cand a stat multa vreme. Tare prost gandit sistemul dpdv al consumului de energie. Link spre comentariu
morocanosul Postat Octombrie 13, 2017 Partajează Postat Octombrie 13, 2017 Concluzia:Un acumulator...''capabil''/capacitate mare/Diesel te poate feri de muuulte neplaceri...se da distributia peste cap(daca tractezi/impingi) ,asa ca trebuie mers la...dezmembrari,cu cateva sute de Euroi ai rezolvat de un motor...manopera,separat! Chestia este...sa te vada...vecinii/lumea !! Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 (editat) Cu motor pornit am 14.00-14.04V. Deduc ca alternatorul baga. Cu motorul oprit, am masurat curentul de standby asta vara si era de 80 mA (normal zic eu dupa ce am mai citit). 80mA este imens daca chiar a fost corect masurat, fara contact, fara lumini interioare, fara casetofon. La 80mA iti termina bateria in cateva zile de standby, trebuie sa fie sub sau macar aproape de 0.01mA, depinde ce consumatori ai (alarma, ceas, senzori,...). Ontopic 100%: eu as merge pe Varta fara sa ezit. Nu am apucat sa vad baterii de 12 ani pana in prezent dar nici nu mai sunt la varsta la care credeam in Mos Craciun. Si legat de FIAMM si Rombat: mai stiu ca si Dacia 1300 era licenta Renault 12, asta nu inseamna ca era aceeasi masina. Rombat au fost cele mai proaste baterii pe care le-am avut, si am schimbat multe cu 1200w RMS pe masina dar cand aveam nevoie urgent luam ce gaseam in magazin, era perioada cand magazinele aveau doar piese romanesti, rar ceva strain, Varta se gasea doar la reprezentanta si magazinele mari de prin centru. Rombat stiam dinainte ca dupa 6 luni decedeaza, cred ca vreo 4-5 am avut, Varta/Bosch de calitate ma tineau lejer peste 1an, cel putin dublu, in timp ce diferenta de pret nu era chiar semnificativa. Editat Octombrie 14, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
PINTI Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Fiind mai scumpe, bateriile Varta stau mult timp prin depozite, pana sunt vandute. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Contează mult și regimul de utilizare al mașinii, cât de bine încarcă alternatorul, nu neapărat marca acumulatorului. Binențeles că sunt producători și producători, nu putem pune egalitate între toți. Oricum, o baterie care ține 12 ani e numai o baterie selecționată din alte mii prin teste riguroase, doar cele montate prima dată de constructorul mașinii sunt așa.Cele cumpărate ca piesă de schimb nu vor fi niciodată atât de bune, dat fiind că provin din loturile respinse la prima selecție..... Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 (editat) Pai regimul masinii e urmatorul: Pornit, sters parbriz, dezaburit luneta, caldura, muzica si deplasare 44km. La intoarcere doar muzica si caldura sau ventilatie. Faza scurta aprinsa si la dus si la intors. Zilnic aceiasi poveste. In weekend difera doar distanta parcursa, cca 130 km la dus, a doua zi intorsul. Editat Octombrie 14, 2017 de Vizitator Link spre comentariu
YO9IBC Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Rombat Premier 100%!! Am avut una care m-a tinut 7 ani (erau alea vrezi, acum sunt argintii), acum am tot Premier si are 3 ani deja, merge ca in prima zi!! Link spre comentariu
XAN77 Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 cu 80 mA consum, se duc 2 Amperi în 24 de ore, 14A/săptămînă. Nu e chiar ok dar nici foarte grav, în nici un caz nu e un consum imens, este mărișor. Oricum nu e nicio șansă să ai consum de 0,01mA cum zicea cineva mai sus, decît poate la Dacia 1310. Am măsurat și eu odată de curiozitate la Supernova, cred că aveam oscilant între 20-30mA. On topic: supernova aia am luat-o SH și m-a ținut bateria Caranda de pe ea 6 ani, așa că următoarea i-am luat tot Caranda. Link spre comentariu
validae Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Mai e și norocul fiecăruia, poți nimeri o baterie mai bunicică.....dar eu nu am avut baterie (de schimb) care să mă țină mai mult de 4 ani. Și am verificat cu atenție tensiunea de încărcare, nivelul de electrolit, am și densimetru.... Link spre comentariu
petreelectronic Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Rombat cu calciu, l-a tinut pe un prieten al meu zece ani. Din cauza asta mi-am cumparat si eu, precum si fiul meu. Link spre comentariu
dany_cta Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 (editat) cu 80 mA consum, se duc 2 Amperi în 24 de ore, 14A/săptămînă. Nu e chiar ok dar nici foarte grav, în nici un caz nu e un consum imens, este mărișor. Oricum nu e nicio șansă să ai consum de 0,01mA cum zicea cineva mai sus, decît poate la Dacia 1310. Am măsurat și eu odată de curiozitate la Supernova, cred că aveam oscilant între 20-30mA. On topic: supernova aia am luat-o SH și m-a ținut bateria Caranda de pe ea 6 ani, așa că următoarea i-am luat tot Caranda. In calculul tau se presupune ca bateria este complet incarcata si ca mai porneste oricat de putin mai are in ea, atata timp cat nu este complet goala. Dar poate e cazul sa aflam ca problemele cu bateria incep inainte sa fie complet goala si faptul ca bateria nu o sa se mai incarce la full-ul teoretic din fabrica ci mult mai jos. Realitatea este ca 80mA iti omoara bateria pana la nivelul la care nu mai porneste extrem de repede, mult mai repede decat ai crede. Tot 30mA consum aveam si eu si dupa o luna incepea sa invarta din ce in ce mai greu pana o luam la incarcat. Problema: casetofonul legat aiurea pe direct cu firul de contact direct pe +. Vorbim de consum de parcare, fara lumini aprinse, fara casetofon, nu are ce sa consume 30mA, 0.0mA este perfect normal la o masina care nu are alarma/inchidere/telecomanda si o alarma buna nu consuma mai mult de 10mA. Doar inchiderea consuma si mai putin. Cu 80mA si noua baterie o sa inceapa sa faca aceleasi probleme ca actuala dupa o luna-doua maxim, depinde de nivelul de folosire al masinii (folosita mai mult = tine mai mult ca o incarca in timp ce merge). Si legat de cat tin bateriile la unii si la altii, la prieteni si vecini, eu recomand marcile serioase, nu vorbele prietenilor, vecinilor, etc... care nici nu mai stiu exact cat i-a tinut bateria si de multe ori au si obiceiul sa adauge ani de ajung sa lase bateriile mostenire la nepoti, schimba masina si bateria o pastreaza pe veci. Am si eu un vecin pe care l-a tinut bateria originala 7 ani ! si masina lui e din 2012 ... Editat Octombrie 14, 2017 de dany_cta Link spre comentariu
Sharky Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Nu stiu de unde e scoasa teoria asta. 0.0mA nu o sa vezi niciunde, poate la vechea dacie. 80mA si porneste cum te intorci dupa 3 saptamani din vacanta, normal ca se descarca, oricine poate face regula de 3 simpla sa vada cu cat. Atata manca unele masini. PAssatul ia cam 20mA, fara alarma, opelul vechi se stabiliza la 6, parca. Fordul nu mai tin minte, dar avea si ala cativa zeci de mA. Nu inteleg ce spui tu prin, masurat corect. Se masoara cu multimetrul pe mA pe borna, n-ai ce gresi, doar daca nu stii cum, arzi multimetru. Si da, pe o baterie mare de 100Ah nu e asa problema. IAr bateriile se incarca pana la nivelul de fabrica, daca le lasi sa faca asta. Multe alternatoare dau in fucntie de context. Fordu da direct 15V dupa pornire si doar dupa minute bune se potoleste. LA mine la merc imi da 14.2, masurat in sarcina la borne, cu tot ce trage motorul si dupa o vreme o lasa moale la 13.8V. Astea moderne sunt si mai al dracului de atat. Baga peste 15V in frana de motor si doar 13V la relanti, ca sa mai faca economie de combustibil. Ce ai facut tu cu rombat-urile alea, nu ne priveste, lumea in general le ia pt pornire, nu sa le goleasca pana la zero cu tot felul de statii puse pe ele. Acolo iei deep cycle si chestii bune pt asa ceva. Noua ne merg ok, oricat insisti tu ca-s rele. MA refer la seriile scumpe, alea ieftine nu stiu cum sunt, dar pt 100 lei diferenta nu merita bataia de cap cu intretinere si alte povesti. Plus treaba cu cureaua de distributie care sare la pornire mi se pare o mare duma. Folclor popular. Sau paote de esti atata de pornit incat impingi masina la viteza mare pe deal in jos si ii dai direct v2 si ridici brusc ambreajul. MA rog, metode is multe, deci nu ma mir. Am deschis un topic despre asta, am pornit in panta timp de mai bine de un an. Ce sa vezi, nu a sarit nimic! Link spre comentariu
XAN77 Postat Octombrie 14, 2017 Partajează Postat Octombrie 14, 2017 Tot 30mA consum aveam si eu si dupa o luna incepea sa invarta din ce in ce mai greu Nu știu ce pretenții mai ai dacă o lași o lună de zile pe dreapta, bateria are oricum și self discharge ca orice acumulator. Această situație extremă nu e un argument. Dacă nu mă înșel, în care caz îmi cer scuze, parcă tu militai pentru mașinile de firmă sh cu dotări pe măsură și motoare puternice și nu mizeria de logan. Nu cred că alea nu au închidere centralizată și tot felu de calculatoare pentru orice rahat. Link spre comentariu
Postări Recomandate