Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Inlocuire amortizor fata Sandero.


marius75

Postări Recomandate

Piulitele,suruburile blocate cedeaza si daca dai cu spray de deblocare. Deasemenea, un ciocan aplicat unde trebuie, face ca si cele mai incapatinate suruburi si piulite, sa cedeze.

Link spre comentariu

In viata mea am avut de-a face cu tot felul de piulite ...''incapatanate'',mai ales peste M14,sprayul de deblocare=0,doua ciocane,unul tii...contra''(pe piulita),celalalt lovesti,sa dovedit eficient in majoritatea cazurilor dar daca nu vrea,incalzita...in ultima instanta-''sacrificata'' prin taiere cu dalta sau ca sa fii sigur ca o ''dovedesti'',o tai cu flacara ! Depinde de diametru,pozitie etc.! :qetrwe

Link spre comentariu

Cind ai suruburi care au stat citiva ani in aer liber, in virf de pilon sarcina de a le desface era tare dificila, nu era

pe vremea aia nici degripant, nici pisto, doar cheia, prelungitorul, ciocanul si ceva apa, culmea dar este buna la rupt rugina dein filet.

Daca nu era nici apa...

Link spre comentariu

Eu n-am insistat prea mult, ca mi-am mai pus o data mintea cu niste piulite de la roata, stranse in dusmanie in service cu pistolul pneumatic, si am ajuns sa tai piulitele ca n-a fost chip sa le desfac. Am folosit si spay degripant si ciocane aplicate strategic si prelungitor de 1 m, pe care m-am lasat cu toata greutatea (100kg la 1m bratul fortei, rezulta 100 daN) Piulita aia n-avea voie sa fie stransa asa. Am insistat pana tubulara de 17 a scapat peste piulita (piulite destul de subtiri in carne, ulterior inlocuite cu piulite de 19). A trebuit sa schimb si prezoanele atunci. Noroc ca am avut pozitie sa bag flexul, in cazul de fata piulita era ingropata in contra aripa, deci flexul era inutil.

De atunci am invatat ca e bine sa stiu cand sa ma opresc...mai ales daca stiu ca s-a strans cu pistolul pneumatic (cu sete).

Link spre comentariu

Eu n-am insistat prea mult, ca mi-am mai pus o data mintea cu niste piulite de la roata, stranse in dusmanie in service cu pistolul pneumatic, si am ajuns sa tai piulitele ca n-a fost chip sa le desfac. Am folosit si spay degripant si ciocane aplicate strategic si prelungitor de 1 m, pe care m-am lasat cu toata greutatea (100kg la 1m bratul fortei, rezulta 100 daN) Piulita aia n-avea voie sa fie stransa asa. Am insistat pana tubulara de 17 a scapat peste piulita (piulite destul de subtiri in carne, ulterior inlocuite cu piulite de 19). A trebuit sa schimb si prezoanele atunci. Noroc ca am avut pozitie sa bag flexul, in cazul de fata piulita era ingropata in contra aripa, deci flexul era inutil.

De atunci am invatat ca e bine sa stiu cand sa ma opresc...mai ales daca stiu ca s-a strans cu pistolul pneumatic (cu sete).

Se gasesc destui ''berbeci'' pe la service-uri care string prezoanele de le ia dracu'. De multe ori esti nevoit sa folosesti prelungitoare, pentru a slabi prezoanele. A patit-o fiul meu. A cumparat de la un magazin cunoscut o cheie tubulara impreuna cu levierul in care se monta cheia. A tras fara nici un rezultat. A pus piciorul pe levier ,dar fiind destul de slabut,n-a reusit. I-am sarit in ajutor si catarindu-ma pe levier ,ajutat si de greutatea proprie(75Kg) am reusit sa desfac prezoanele reusint sa indoi si levierul si deteriorind tubulara, care era cam moale. Am cumparat doua tubulare( una pentru el si una pentru mine)crom-vanadiu care nu s-au mai deteriorat.

Link spre comentariu

Se gasesc destui ''berbeci'' pe la service-uri care string prezoanele de le ia dracu'. De multe ori esti nevoit sa folosesti prelungitoare, pentru a slabi prezoanele. A patit-o fiul meu. A cumparat de la un magazin cunoscut o cheie tubulara impreuna cu levierul in care se monta cheia. A tras fara nici un rezultat. A pus piciorul pe levier ,dar fiind destul de slabut,n-a reusit. I-am sarit in ajutor si catarindu-ma pe levier ,ajutat si de greutatea proprie(75Kg) am reusit sa desfac prezoanele reusint sa indoi si levierul si deteriorind tubulara, care era cam moale. Am cumparat doua tubulare( una pentru el si una pentru mine)crom-vanadiu care nu s-au mai deteriorat.

 

Ca sa zic asa, am/ati avut noroc ca nu s-a intamplat pe camp o pana, ca roata o scotea mutu cu cheia din dotarea masinii. De atunci m-am lecuit, adica dupa ce ajung acasa, desfac imediat piulitele/suruburile de la roti, stranse cu pistolul, si le strang eu frumos la cheie, omeneste. Asa merge (e proaspata), dar daca trece cateva luni de cand a fost stransa cu pistolul pneumatic, mai greu se desface.

 

Din cate stiu,la service,pistoalele pneumatice cu care se lucreaza au nu anumit cuplu de strangere deci nu poate sa stringa piulitele pana la infinit ! :cadou

 

Pe la garajele de cartier vezi tot felul de improvizatii, inclusiv la pistolul pneumatic. Cand am schimbat amortizorul anul trecut, n-am fost in service autorizat (nu accepta sa schimbe doar un amortizor din motive de siguranta traficului). Uite, de curiozitate maine incerc sa desfac piulita de la unul din amortizoarele montate vineri, sa vedem cat de calibrate sunt pistoalele celor din servisuri. O sa folosesc prelungitor de 1m, cred ca trag lejer 50kg din pozitia aia (rezulta 50daN). Trebuie sa caut sa vad cu ce forta se strange piulita din capul amortizorului...dar nu cred ca ajunge la 50daN

Editat de marius75
Link spre comentariu

Nu uita,cuplul de strangere e una si cel cu care reusesti sa desfaci o piulita intepenita e altul,cu prelungitor de un metru desfaceam piulitele de la rotile camioanelor..! :dans:

Link spre comentariu

...ca mi-am mai pus o data mintea cu niste piulite de la roata, stranse in dusmanie in service cu pistolul pneumatic,

Mi-ai adus aminte de o patanie cand eram mai tanar,si trebuia sa dam jos rotile de la un ford tranzit,o duba.Le-am schimbat pe partea soferului,si cand am trecut pe partea ailalta,n-a vrut nici neam sa cedeze.Cheie tubulara,prelungitor,4 maini pe ranga si degeaba.Pana ne-a atentionat un ghertoi batran care radea in barba,ca pe partea aia filetele de la prezoane sunt pe stanga,adica se demontau exact invers de cum trageam noi...Nici pana atunci si nici de atunci n-am mai intalnit asa ciudatenie la nici o masina.

Link spre comentariu

Mi-ai adus aminte de o patanie cand eram mai tanar,si trebuia sa dam jos rotile de la un ford tranzit,o duba.Le-am schimbat pe partea soferului,si cand am trecut pe partea ailalta,n-a vrut nici neam sa cedeze.Cheie tubulara,prelungitor,4 maini pe ranga si degeaba.Pana ne-a atentionat un ghertoi batran care radea in barba,ca pe partea aia filetele de la prezoane sunt pe stanga,adica se demontau exact invers de cum trageam noi...Nici pana atunci si nici de atunci n-am mai intalnit asa ciudatenie la nici o masina.

Foarte ciudat ! Inca n-am auzit despre prezoane de fixare a rotilor care sa fie cu filet stinga. Oare ce a fost in capul alora care au decis ca pe o parte sa faca prezoane cu filet stinga? Ma gindesc cit v-ati opintit(si ''rugat'') pentru a desuruba prezoanele buclucase. Omu' cit traieste, aude si vede tot felul de ciudatenii.

Link spre comentariu

Din cate stiu,la service,pistoalele pneumatice cu care se lucreaza au nu anumit cuplu de strangere deci nu poate sa stringa piulitele pana la infinit ! :cadou

Uzual folosesc de 700Nm in impulsuri, nu string la infinit dar atit de tare incit greu le desfaci.

In masina totdeauna aveam o teava de 60-70Cm exact pentru suruburi de genul asta.

Mai nou am luat un prelungitor extensibil si este in masina pe linga dinamometrica fixa de 120Nm.

Pistol pneumatic am ceva mic , de 300Nm cu vreo 4 nivele de moment.

Am avut strinse suruburile rotii de la Logan cu dinamometrica la 120Nm.

Am pus pneumatica si din 2 batai pe pozitia maxima a desfacut surubul.

Am pus la minim pistolul si am trecut la urmatorul.

A batut usurel vreo 15-20 de secunde si culmea l`a desfacut.

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Foarte ciudat ! Inca n-am auzit despre prezoane de fixare a rotilor care sa fie cu filet stinga. Oare ce a fost in capul alora care au decis ca pe o parte sa faca prezoane cu filet stinga? Ma gindesc cit v-ati opintit(si ''rugat'') pentru a desuruba prezoanele buclucase. Omu' cit traieste, aude si vede tot felul de ciudatenii.

Erau pe partea dreapta a masinii,la ambele roti,si dupa aia ne-am gandit ca (poate) era o masura de prevedere contra autodesfiletarii in timpul mersului.Alta explicatie n-am gasit.Nici nu aveam experienta de pe lume in domeniu,eram tineri si nu chiar de meserie,dar ne-a enervat mecanicul ala care ne-a lasat sa transpiram si pe urma ne-a spus sa incercam sa tragem invers.Daca se miscau macar putin poate aveam sa ne dam seama,dar erau stranse asa de bine,incat nu s-au miscat nici un mm.Era prin 95...96,deci modelul era de inainte de acesti ani.Cand am tras invers,au cedat din prima...eram si incalziti :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări