Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Pregatire de iarna.


morocanosul

Postări Recomandate

Da' de unde stii? Si daca stii,poti fi sigur?

Cum le mai stiu unii pe toate...

 

Faceti o cautare pe Google sa vedeti ce spun cei de la Michelin, Continental si restul. (winter tyres in summer).

Eu am 2 masini si locuiesc la munte. Fac mii de km de autostrada in fiecare an. Poate nu stiu totul, dar cred ca in ceea ce ma priveste am facut diferenta intre cauciucuri. Am consumat in ultima iarna 1mm de cauciuc din noiembrie pana in martie apoi din martie in aprilie inca 1mm, cu un parcurs relativ constant.

 

Fa numai 50km la 140km/h cu cauciucuri de iarna la sfarsitul sezonului si sa vezi cum se incalzesc si cum tin apoi. Cand te urci apoi intr-o masina cu cauciucuri corecte ti se pare ca mergi pe sine.

Ca o informatie suplimentara mi se intampla des sa inchiriez masini in interes de serviciu si imi permit sa le consum cauciucurile.

Link spre comentariu

Pai tocmai asta spuneam eu,chiar daca nu-mi permit,voiam sa le uzez ca sa nu le arunc bune,pt ca oricum le scot din uz,am luat cauciucuri de iarna ok.Orice km parcurs cu cele care voiam sa le arunc,scuteam uzura la cele de vara care trebuiau sa fie pe masina.Problema e ca nu se cunoaste deloc uzura,cel putin nu la ochi.Deocamdata se comporta normal,n-am observat modificari de aderenta inclusiv pe ploaie.Cu 140 nu merg de regula in oras,iar daca aveam de iesit oricum nu ieseam cu astea cu DOT expirat.Am jante echipate pt vara si pt iarna,nu trebuie sa schimb gumele,conditii de depozitare bune zic eu,la subsol,in boxa,am rastel unde stau vertical,nu una peste alta,temperatura fara extreme,indiferent ce e afara.

Link spre comentariu

Daca ai cauciucuri de iarna destul de noi si mergi mult cand se incalzeste se vor consuma caci sunt inca moi.

Daca in schimb ai niste cauciucuri care au stat la soare sau intr-un loc calduros peste vara, apoi le pui iarna si continui vara urmatoare, acestea s-au intarit si se vor consuma mult mai greu.

Cel mai periculos moment este cand trece iarna si zapada si ploua si ai strada murdara de praf si se face o pelicula alunecoasa.

Altfel, nu este necesar gresit sa mergi cu cauciucuri de iarna vara caci legea iti permite si camioanele au cauciucuri universale in general, dar in principiu nu e acelasi lucru. In situatii extreme se vede diferenta.

Nu este de uitat nici indicele de viteza. Nu stiu cum e in Romania, dar in Italia iarna poti pune iarna un indice de viteza inferior cu 1 nivel. Daca esti in aceasta situatie, vara nu poti circula cu acestea caci nu mai respecta indicele si deci ti se suspenda documentul masinii + amenda.

Link spre comentariu

La anvelope e mai sigur sa fie folosite separat vara/iarna;cand se aleg e bine sa fie verificate datele tehnice in special modul in care se regasesc economicitatea si aderenta-aceasta macar "C",geometria directiei si presiunea corecta (conform recomandarii/incarcarii automobilului) corelata cu temperatura exterioara-se reduce uzura si se obtin economii de combustibil.

Lichidul antigel si in special cel de franare trebuie schimbate la max.5 ani (se recomanda mai des) si numai cu lichide originale (sunt si aici fake-uri) deoarece isi pierd proprietatile in timp;la schimbul lichidului de frana trebuie folosita o pompa speciala pentru a scoate tot lichidul vechi.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări