Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Tremurat motor Focus MK3 1.6 Ti-VCT


fratello

Postări Recomandate

Salut. S-a rezolvat in final aceasta problema? Aceeasi problema la acelasi motor o am si eu doar ca este powershift (cel uscat). In N la acceleratie usoara se simte la 1500 si apoi la 2200. In completare, in sarcina, pe manual, in treapta 1, in plaja de 2200-2500 vibratia se transmite si in cutie, respectic se simte in mers. Dispare de la 2500 in sus. In alte trepte de viteza nu am incercat, dar banuiesc ca dispare o data cu micsorarea cuplului. Problema este ca in mod automat, masina schimba in urmatoarea treapta exact in plaja aceasta de 2200, 2500. De aici probabil si o problema cu tremurat la trecere in a doua. Se intampla cand este rece motorul sau cand este utilizat in turatie mai mult timp. De exemplu dupa 2 ore de mers pe autostrada. 

Link spre comentariu
Acum 18 ore, marian.cristian a spus:

 In N la acceleratie usoara se simte la 1500 si apoi la 2200.

 

 

Incearca sa vezi daca revine vibratia la 2900-3000. Atunci e altceva.

Link spre comentariu

Mă gândeam la un posibil defect de natura mecanica (arbore, volanta) dar nu e cazul. Rămâne varianta unui amestec nefericit aer/carburant la respectiva turație. 

Link spre comentariu
Acum 10 minute, marius75 a spus:

Mă gândeam la un posibil defect de natura mecanica (arbore, volanta) dar nu e cazul. Rămâne varianta unui amestec nefericit aer/carburant la respectiva turație. 

Si de aici in colo se reia discutia din forum care s-a finalizat cu vanzarea masinii nesolutionata. Multumesc. 

Link spre comentariu

Treaba aseamantoare la un merc 1.8k.

Debitmetru obosit, restu erau toate ok, vacuum, bujii, bobinele (nu se strica la modelu ala), sonde lambda.

Nu dadea semne, dar vibra mai mult in ture joase si cuplu jos, cutia schimba automat viteza, dadea inferioara, ca sa nu lase motorul sa vibreze.

Cu debitmetru nou problema s-a rezolvat. N-ai fi zis, dar, uite ca ala a dat peste cap si motoru si cutia.

Ma rog, vb aici de mofturi, masina s-ar fi putut folosi asa fara greturi.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, Sharky a spus:

Treaba aseamantoare la un merc 1.8k.

Debitmetru obosit, restu erau toate ok, vacuum, bujii, bobinele (nu se strica la modelu ala), sonde lambda.

Nu dadea semne, dar vibra mai mult in ture joase si cuplu jos, cutia schimba automat viteza, dadea inferioara, ca sa nu lase motorul sa vibreze.

Cu debitmetru nou problema s-a rezolvat. N-ai fi zis, dar, uite ca ala a dat peste cap si motoru si cutia.

Ma rog, vb aici de mofturi, masina s-ar fi putut folosi asa fara greturi.

De verificat. Multumesc.

Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Salutare, 

Am un ford focus 2012 mk3, 1.6 TDCI, varianta 90cp. A fost cumparata la 105.000km, in prezent 265.000km.
Toate consumabilele au fost mereu facute in termen, masina trage aproape ca in prima zi si nu am intampinat probleme cu masina pana ieri cand a inceput sa vibreze foarte tare la relanti. 
Tin sa mentionez ca sonda lambda a fost schimbata in urma cu aprox 35.000km iar debitmetrul in urma cu aprox 60.000. 


- am facut deja 2 diagnoze (una la ford si una la un “baiat” ) si nu au fost gasite erori, toti parametri normali.  Cei de la ford ridica din umeri cum ca nu au mai intalnit asa ceva. 
 

 

Link spre comentariu
La 08.08.2021 la 12:21, marian.cristian a spus:

Si de aici in colo se reia discutia din forum care s-a finalizat cu vanzarea masinii nesolutionata. Multumesc. 

Un pic offtopic fata de noul topic, dar vreau totusi sa revin cu "rezolvarea" mea. Nu am mai urmarit vibratia motorului la acele praguri de turatie. Cred totusi ca daca problema era mecanica sau reala, se manifesta neuniform si in mai multe situatii. Am decis totusi sa schimb bateria (nu era neaparat nevoie dar era cea originala si avea o anumita varsta) si la a doua zi dupa schimb, masina si-a revenit ca mers. Daca acele vibratii mai exista pe liber, in viteza au disparut si nu se mai simt. Este clar ca nu afectau mersul in viteza. Nu mai vand masina :). Ramane de vazut daca este si de durata. 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări