iop95 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 (editat) ECU pe diagnoza poate sa dea perfect... dar problema sa persiste. Asta pentru ca diagnoza citeste datele / setarile / valorile din memoria ECU si nu neaparat forma semnalele. Raman la parerea ca e o problema hardware, din driver si/sau cablu; forma semnalului se poate vedea direct pe injector. Daca driverul e similar cu acesta http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm1949.pdf ar fi verificat (daca e posibil) si valoarea rezistentei de masurare curent (0.1ohm in datasheetul atasat). Daca difera mult de celelalte 3 ... e clar. Aici ar mai fi de vazut daca nu cumva rezistenta se incalzeste si poate sa aiba variatii sau contactele sunt instabile si induc o rezistenta variabila vazuta de driver, care evident va duce la o modulare variabila a injectorului. Aici niste forme de unda: http://sonic.net/~mikebr/ecm_555/injector_drvr.html Editat Octombrie 7, 2017 de iop95 Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Merge unu cu 2 canale care il are orice electronist, daca este ceea ce spi mai sus e banal de vazut cu unu cu 2 canale, cu 4 e din prima! Osciloscopul e sfint, cu memorie si mai bine. Poti detalia pasii de diagnostic cu osciloscopul clasic, fara memorie si sonde inductive? (nu cred ca gaseste unul cu memorie sau sonde inductive). Macar sa vada daca asta este buba cu timpul mai mare de deschidere in cazul lui. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Iei referinta pe canalul 1 si pe ala faci sincronizarea. Dupa aia pe canal 2 te plimbi pe ce ai de investigat. E de preferat sa iei un injector ca referinta,fisa cil 1 doar daca este cu bobine pe fiecare bujie, daca ai 2 bujii pe o bobna mergi pe injector. 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 (editat) Daca ECU are un defect de fabricatie => motorul ar fi vibrat de la inceput. Masinile de noi fac aceasta problema! Cititi cu atentie topicul....am specificat ca am cumparat un Mondeo nou (o km) cu aceasta problema. Nu toata lumea da importanta acestui lucru cand cumpara o masina noua. Asta inseamna sa o accelerezi lin pe loc si sa sesizezi la ce turatii apar aceste oscilatii....ori eu nu stiu cati fac treaba aceasta. Toata lumea o accelereaza brusc si nu-si da seama de problema aceasta. Si eu am depistat-o abia la o luna dupa ce am cumparat masina.....pe loc, cu caldura cuplata (era frig afara si asteptam pe cineva).....ma jucam cu acceleratia.....abia atunci am sesizat balaganeala masinii. Editat Octombrie 7, 2017 de mac01 Link spre comentariu
fratello Postat Octombrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Multumesc, din nou, tuturor pentru raspunsuri ! Le citesc pe toate, dar nu raspund individual ; nici nu prea as avea ce sa zic ! Osciloscop nu am si nici nu stiu unde as putea gasi ; sincer, nici nu cred ca as stii sa masor cu el. E clar ca diagnoza ar trebui sa o faca cineva care chiar se pricepe. In alta ordine de idei ... Asa cum afirma si polonezii, dupa resetarea ECU (voi incerca si eu sa scot borna la baterie pentru o ora, sunt tare curios daca se modifica ceva !) motorul merge corect ; dupa aceea incepe iar sa tremure. Daca ar fi o defectiune hardware, nu ar trebui sa fie permanenta ? Nu pare mai curand ca ceva (un semnal primit de undeva, niste parametrii cititi de niste senzori) influenteaza pe parcurs modul in care ECU comanda bobina/injectorul ??? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Dupa ce se reseteaza ECU acesta merge in prima faza cu niste valori initiale (by default) si nu tine cont de valorile de la toti senzorii si apoi incepe sa se adapteze pentru a functional cat mai optim folosind valorile de la toti senzorii. Daca un senzor este decalibrat sau defect <=> ai defect hardware care schimba functionarea softului. In prima faza trebuie sa vezi daca te afli in situatia descrisa de polonezi. Daca dupa resetare ECU motorul merge ok in jur de 30 de minute => ai un senzor sau un actuator care nu lucreaza cum trebuie. Un actuator (cum ar fi clapeta de acceleratie) daca nu lucreaza corect => valoarea citita de senzor va fi eronata si in prima faza zici ca senzorul nu-i bun. Link spre comentariu
morocanosul Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 (editat) Of doamne,batrana Dacie 1100> daca aveai un set de bujii/capac delcou,platini,membrana pompa spritz/benzina etc nu aveai nevoie de..ECU! Mai faceai o impingere/tractare iarna....'' Esential era sa ai cheie de...11! Pt. orice eventualitate..!? Editat Octombrie 8, 2017 de morocanosul 2 Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 Eu as zice ca trepidatia motorului e cauzata de amestec aer-benzina defectuos la anumite turatii (fie debitmetru fie sonda lambda). Un test de noxe ar fi relevant (sambata mers la un centru ITP cu 50 de lei) 1 Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 (editat) Pai in ultimele posturi si din filmul polonezilor asta este concluzia: amestec mai bogat in benzina (deschidere dubla ca timp a injectoarelor 1-4 sau 2-3) cu toate consecintele de rigoare (inclusiv catalizator supraincalzit). Polonezii au vazut ca dupa resetare, motorul merge ok in jur de 30 de minute, dupa care iar o ia razna datorita parametrilor adaptivi (incepe culegerea datelor de catre ECU in vederea optimizarii functionarii motorului). Cei de la ITP nu stiu valorile normale la acel motor pentru anumite turatii, deci nu ai un reper cu ce sa compari. Daca ei iti masoara noxele la relanti si la 3000 RPM nu nimeresti in plaja unde motorul tremura deci testul de noxe nu-i deloc relevant in comparatie cu citirea valorilor timpilor de deschidere a injectoarelor. Problema este: cate service-uri sunt capabile sa monitorizeze timpul de deschidere al injectoarelor??? Editat Octombrie 8, 2017 de adrian_pic 2 Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 (editat) Sa preia inginerul de la statia ITP controlul acceleratiei si sa faca o comparatie intre noxele de la 1500rpm (unde motorul trepideaza) si turatiile imediat urmatoare, unde motorul merge rotund (sa zicem 1400 si 1600rpm). Ma refer la o testare neoficiala a masinii, din cauza asta am zis sambata (cei de la RAR nu lucreaza sambata din cate stiu). In felul asta se va stabili daca trepidatia are legatura cu amestecul sau este provocata de un dezechilibru mecanic in motor sau chiar un defect ECU. De ce timp de o jumatate de ora de la pornire (resetarea dureaza suficient cat sa se raceasca esapamentul), nu da eroarea asta ECU? Eu zic ca nu-i din cauza lui, ci din cauza sondei lambda, care dupa juma de ora se incalzeste suficient cat sa-si faca de cap. Am vazut in service o masina cu sonda defecta (concluzia mecanicilor, remediata ulterior prin inlocuirea ei) si tremura ca naiba exact pe la o mie si ceva de ture. Nu era Ford. Editat Octombrie 8, 2017 de marius75 Link spre comentariu
fratello Postat Octombrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2017 .... Pare logic sa existe ceva probleme cu amestecul mai bogat in benzina, pentru ca, daca las motorul pornit si ma duc spre spatele masinii (easpament), se simte un miros de benzina, parca mai puternic decat ar fi normal (??). Dar nu pot corela daca acest miros este mai puternic la o anumita turatie ; este insa prezent oricum si la relanti ... Primul pas (cand se opreste ploaia asta :( ) este sa scot borna bateriei pt reset ECU. Va tin la curent ! Multumesc ! Duminica placuta ! Link spre comentariu
marius75 Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 Ce cred eu, e ca sonda lambda cand se incalzeste, nu mai citeste noxele cum trebuie, trimite informatii gresite catre calculator, care la randul lui comanda debitmetrul sa modifice raportul benzina-aer (tot gresit). Un reset ECU probabil sterge ultimul raport (sau eroarea) legat/a de amestec (aici nu stiu sigur), dar de indata ce sonda lambda se incalzeste, problema revine. In aceasi timp daca esapamentul pierde inainte de sonda lambda, (racord flexibil rupt, saxofon sau galerie de evacuare fisurat/a) iarasi pot fi probleme. De regula astea se aud si indeamna la reparatie. 1 Link spre comentariu
fratello Postat Octombrie 8, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 8, 2017 "din cauza sondei lambda, care dupa juma de ora se incalzeste suficient cat sa-si faca de cap." ...Dar tremuratul este prezent si imediat dupa ce pornesc masina (dupa 19-20 ore de stationare), si nu se modifica indiferent de cat timp functioneaza motorul. Asta ar presupune o dauna permanenta a sondei, care insa ar duce ( dar doar dupa cca 30 min.) la folosirea altor parametrii decat cei "default" din ECU ? Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 fratello polonezii aia nu-s ageamii sau incepatori, iar verificatul unei sonde il poti face cam in orice program de diagnoza universal nu dedicat (toate citesc valoarea si mai toate fac grafic). Eu nici nu ma gandesc ca polonezii au ajuns sa monitorizeze timpul de deschidere al injectoarelor si nu au testat intai sondele lambda, clapeta de acceleratie si alte chestii de genul asta. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Octombrie 8, 2017 Partajează Postat Octombrie 8, 2017 Mai fratilor! Eu stai si ma gindesc ce face Ford? Chiar nu-i baga-n seama pe cei care le cumpara masinile cu ''defecte''? Chiar atit de indiferenti sa fie? Chiar n-au ajuns la urechile lor, problemele cu care se confrunta, cei care au achizitionat masini de la ei? 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum