mac01 Postat Octombrie 6, 2017 Partajează Postat Octombrie 6, 2017 Sunt loturi de masini...unele loturi au aceasta problema..altele nu au....nu este o chestie generala. Link spre comentariu
morocanosul Postat Octombrie 6, 2017 Partajează Postat Octombrie 6, 2017 Teoretic, cu acelasi model, in speranta ca noul ECU sa nu-ti mai faca probleme. Daca schimbi ECU-ul vechi cu alt model, risti sa nu-ti mai mearga nici atit ca cel vechi. Daca sint compatibile 100%, atunci poti spera ca problema sa se rezolve. Pentru un diagnostic corect,m-as duce la o reprezentanta...platesti CONSTATAREA si ulterior vezi ce ai de facut! Asta ca sa nu dai banii inutil pe asa presupuse(de tine) probleme! Link spre comentariu
fratello Postat Octombrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Am fost de doua ori la reprezentanta FORD !!! Unde am platit diagnoza completa ! Si am fost si la alt service multimarca, unde am platit si acolo diagnoza ! Doar la un alt service (unde nu am platit , am fost cu un prieten) s-a identificat problema cu scanteia la cilindrul 3 ...care, prin schimbarea bujiilor/bobinei, se dovedeste a fi (?) din cauza PCM (ECU). Iar faptul ca se zgaltaie masina la acele turatii, nu e o presupunere ! Este o problema care pe mine ma deranjeaza ! ...poate data viitoare citim mai mult inainte sa ne dam cu parerea .... Link spre comentariu
morocanosul Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Da,am citit de 3 ori raspunsul tau dar nu sunt lamurit,ai avut problema cu''scanteia'' la cilindrul 3 dupa aceea ai spus ca ai probleme cu ECU,adica ECU este defect?? Ce ai rezolvat? Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Eroarea depistata (missfire) cred ca trebuie explicitata. Din cate stiu se face o "modulare" pe injector pentru a controla canttatea de benzina la o anumita pozitie a pedalei de acceleratie iar scanteia e una singura in aceasta perioada. Deci eroarea e numita generic "missfire"... de fapt problema e ca nu exista benzina sau in e in cantitati variabile si nu o problema de scanteie; cantitati variabile aleatoriu de benzina duc la un nivelul diferit de presiune/cuplu pe piston/arbore. Poate merita incercat schimbare injector cu altul de pe motor si vazut daca se muta eroarea sau nu si astfel se vede sigur daca e injectorul sau driverul din ECU. 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 (editat) Nu e de vina injectorul...la mine l-au schimbat in garantie, la o reprezentanta Ford din Austria.....au montat unul nou crezand ca vor rezolva problema...dar din pacate nu era din injector. Este un defect de fabricatie al calculatorului...injectorul primeste informatia gresit si functioneaza prost....din acea cauza apar trepidatiile masinii...motorul nu mai lucreaza rotund. Editat Octombrie 7, 2017 de mac01 Link spre comentariu
adydep Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Motorul functioneaza cu scanteie irosita,adica atunci cand pistonul aflat in compresie primeste scanteia,mai primeste si scanteie un alt piston aflat in evacuare;se foloseste acest sistem pentru a utiliza doar 2 bobine de inductie(in acelas corp),si nu 4. Deci pistonul 4 corespunde cu 1-pe o bobina,si pistonul 2 cu 3- pe cealalta bobina.Daca era problema de aprindere-bobina-ar fi aparut rateu pe 2 si 3. ECU sesizeaza rateurile cu ajutorul senzorului de pe volanta(si a celui de detonatie,dar modelul asta de masina nu cred ca are asa ceva),foarte simplu;cand apare un rateu apare si o variatie de turatie,numara dintii,si stie la ce piston se produce rateul. Probleme cu instabilitatea turatiei si balbaieli,au avut si la FF MK1. Link spre comentariu
fratello Postat Octombrie 7, 2017 Autor Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Multumesc tuturor pentru opiniile formulate !!! ...deci solutia ar fi inlocuirea PCM (ECU) cu unul IDENTIC, in speranta ca va functiona corect ?!? Sa incerc la dezmemebrari ? Destul de riscant (financiar vorbind) .... 1 Link spre comentariu
iop95 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Daca injectorul e ok, cel mai probabil problema e din partea de driver si nu din comanda interna ECU; adica semnalul nu este dreptunghiular si are zone de variatie in amplitudine, cel mai probabil din cauza tranzistorului driver sau/si cablu direct si adiacente. Cablurile vin direct din ECU la injectoare? Se poate inlocui cablul de la injectorul 3 cu unul ecranat si eventual ceva mai gros? 1 Link spre comentariu
morocanosul Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Motorul functioneaza cu scanteie irosita,adica atunci cand pistonul aflat in compresie primeste scanteia,mai primeste si scanteie un alt piston aflat in evacuare;se foloseste acest sistem pentru a utiliza doar 2 bobine de inductie(in acelas corp),si nu 4. Deci pistonul 4 corespunde cu 1-pe o bobina,si pistonul 2 cu 3- pe cealalta bobina.Daca era problema de aprindere-bobina-ar fi aparut rateu pe 2 si 3. ECU sesizeaza rateurile cu ajutorul senzorului de pe volanta(si a celui de detonatie,dar modelul asta de masina nu cred ca are asa ceva),foarte simplu;cand apare un rateu apare si o variatie de turatie,numara dintii,si stie la ce piston se produce rateul. Probleme cu instabilitatea turatiei si balbaieli,au avut si la FF M Pentru cine nu stie,ECU da scanteie la 2 bujii,chiar daca un cilindru este in faza de COMPRESIE si altul pe evacuare ! Aici ma refer la bobinele care nu le poti schimba individual,constructia lor nu permite Multumesc tuturor pentru opiniile formulate !!! ...deci solutia ar fi inlocuirea PCM (ECU) cu unul IDENTIC, in speranta ca va functiona corect ?!? Sa incerc la dezmemebrari ? Destul de riscant (financiar vorbind) .... Acum doar tu stii cata nevoie ai de masina,daca un motor de Merge-des costa aprox.600>800E(dezmembrari),iesi ieftin..parerea mea dar grabestete....taxa de mediu e mult mai aproape..! Link spre comentariu
mac01 Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 (editat) Probleme cu instabilitatea turatiei si balbaieli,au avut si la FF MK1. Simptomul se manifesta si la unele motoare diesel....masina mea a fost echipata cu 1,8 TDCI si la fel facea. Si este exact cum a spus colegul @iop95. Editat Octombrie 7, 2017 de mac01 Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Daca ECU are un defect de fabricatie => motorul ar fi vibrat de la inceput. Cand vorbim de ECU trebuie sa impartim problema in SOFT si HARD. Daca softul avea o problema => motorul vibra de la inceput. Deci ramane aparitia unui defect HARDWARE. Totusi un ECU se poate verifica. Stiu ca la unele marci, in programul de diagnoza se permite actionarea din softul de diagnoza in vederea diagnosticului. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Da` un osciloscop cu macar 2 canale cuplat capacitiv sau cu sonda inductiva pe fise ce ar avea? Luat cilindrul 1 ca referinta si vazut restul cilindrilor, daca ar fi cu 4 canale ar fi perfect! La fel pe injectoare, se pare ca uitam ca majorittea au formatie de electronisti si toti ne cramponam de diagnoza. E perfecta diagnoza dar daca nu este trecem la low level, adica acolo unde se intimpla problema. De multe ori diagnoza nu este in stare sa depisteze nimic dar motorul merge prost. Urmarea este ca incepe inlocuirea de piese doar doar se va rezolva. Loic este sa gasesti cauza si pentru asta un osciloscop este numai bun! Grig Link spre comentariu
adrian_pic Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Using the diaphragm and data logger we checked the opening times of the individual injection and ... according to the suspicion at the time of the problem two of them: first and fourth, or second and third had almost twice the opening time (video presentation). This has already explained the strange behavior of the engine, and to the PCM considered the culprit has prompted us one more test that we conducted. Well, after resetting the adaptive values to nominal, the controller was able to work properly for some time (usually about 30 minutes) and then he was crazy again. We made a few repetitions and the effect was the same every time. Din ce au prezentat polonezii treaba este cam nasoala: doua injectoare (1-4 sau 2-3) sunt comandate sa se deschida pe o perioada de doua ori mai mare decat este normal. Ei fac o resetare se pare ca ECU merge bine 30 de minute dupa care iar o ia razna. In prima faza cred ca poti si tu reseta parametrii adaptivi deconectand bateria pentru o perioada mai mare de 30 de minute si apoi vezi daca iti dispare tremuratul. Daca iti dispare tremuratul => ECU este bun si trebuie vazut ce il face sa "invete" timpii aia de deschidere de doua or mai mari. El culege informatii si incearca o optimizare. Sunt osciloscoape auto care au mai mult de 4 canale deci se poate vizualiza comanda injectoarelor (asta daca nu se poate citi valoarea lor din programul de diagnoza). Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Octombrie 7, 2017 Partajează Postat Octombrie 7, 2017 Acuma neaparat osciloscop auto daca nu`i tester! Din alea cu 8 canale se foloseau in anii 90, acuma nici gaia nu le mai foloseste din 2 motive, tester dedicat si mai ales incompetenta crasa in domeniu electronicii auto, toti spun: calculatorul spune ca e bine, n`are erori, e OK dar de mers merge ca gaia Merge unu cu 2 canale care il are orice electronist, daca este ceea ce spi mai sus e banal de vazut cu unu cu 2 canale, cu 4 e din prima! Ce ne tot invirtin ca mitul dupa coada? Osciloscopul e sfint, cu memorie si mai bine. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum